Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)

 

Topic: Tronsonul Deva - Lugoj

125 posts, 40232 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

6 ofertanți în cursa pentru proiectarea și execuția Lotului 2, secțiunea E și finalizare secțiunea D - Autostrada Lugoj - Deva
Miercuri, 27 octombrie 2021, CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Secțiunea E și finalizare Sectiunea D.

În urma aplicării criteriilor de selecție, conform algoritmului de calcul aferent, s-au calificat, pe primele 6 locuri, următorii ofertanți:

Candidat

1.ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.
2.ASOCIEREA SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ș - MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.
3.KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI
4.STRABAG SRL
5.ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & C SpA – PIZZAROTTI SA - RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL
6.ASOCIEREA TERNA TOURIST TECHNICAL AND MARITIME SA - INTRACOM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT)

În perioada imediat următoare, Autoritatea Contractantă va transmite Invitația de participare la Etapa a II-a a procedurii de atribuire - ETAPA DE DEPUNERE A OFERTELOR candidaților antemenționati.

Termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 31.01.2022.

Daca si o firma bulgareasca, cu 49 de angajati,  a inceput sa ridice capul, pentru a antama un santier de infrastructura mare, la noi, am cam sfeclit-o de-a binelea! :yes:  :rofl:

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

Raport tehnic: Grinzile de la podurile şi pasajele lotului 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva „s-au deformat” / CNAIR începe o „monitorizare specială” a lotului despre care Cuc spunea că are probleme de execuţie
Grinzile de la podurile şi pasajele construite pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva prezintă „deformaţii”, arată expertiza tehnică realizată de proiectantul IPTANA în această toamnă, situaţie care a determinat Compania de Drumuri să caute o firmă specializată pentru o „monitorizare specială” a întregului lot dintre localităţile hunedorene Holdea şi Ilia.
Este vorba despre o monitorizare timp de un an pentru a se stabili dacă deformaţiile se încadrează sau nu în toleranţele admise, garanţia pentru acest lot fiind pierdută în 2019, la rezilierea unilaterală a contractului cu antreprenorul spaniol Comsa (rezilierea încă se judecă în instanţă).

Contractul pentru segmentul de 20 de kilometri a fost reziliat în vara anului 2019, la solicitarea fostului ministru al transporturilor, Răzvan Cuc, care a cerut dublarea perioadei de garanţie ca urmare a problemelor de execuţie. După rezilierea contractului şi căderea guvernului Dăncilă, în decembrie 2019, Ministerul Transporturilor (condus de Lucian Bode) a deschis circulaţia pe lotul 3, iniţial cu restricţie de tonaj pentru camioane şi limitare de viteză de 80 km/h la podurile peste Mureş.

Informaţiile din expertiza tehnică pe care a consultat-o Economedia arată „necesitatea monitorizării în cazul tablierelor mixte la care s-au semnalat deformaţii ale inimilor grinzilor şi necesitatea măsurării inimilor grinzilor principale (vizibile în special la grinzile marginale, mai pronunţate pe câmpurile/panourile adiacente pilelor, în mijlocul câmpului/panoului delimitat de partea superioară, talpa inferioară şi rigidizări”.
Măsurătorile speciale includ 4 pasaje şi un pod (între kilometrii 56 şi 76) şi alte 17 zone pentru lucrări de consolidare şi versanţi, iar ofertele la contractul de 3 milioane de lei pot fi depuse până în 10 ianuarie 2022.

60 de neconformităţi şi 2 centimetri lipsă la grosimea asfaltului
În perioada 2014-2019, pentru şantierul lotului 3, CNAIR a identificat 60 de neconformităţi, abateri de la normele tehnice, de la cerinţele de calitate, inclusiv stratul de asfalt „subţiat” cu până la 2 centimetri, situaţie confirmată în 19 din cele 21 de probe (carote).

Penalizări de 73 de milioane lei vs. pierderea garanţiei
La rezilierea contractului, Răzvan Cuc spunea că, recomandarea experţilor a fost de a cere constructorului o garanţie de 8-10 ani, dublare de perioadă refuzată după care a urmat o penalizare pentru neconformităţi de 73 de milioane lei (garanţia de bună execuţie fiind de 58 milioane lei). Pe de altă parte, la momentul rezilierii, Cătălin Drulă explica, în calitate de deputat în comisia de transporturi, că decizia rezilierii la 99% stadiu fizic şi 94% stadiu financiar este „o ticăloşie” care ajută de fapt, constructorul care acum „deschide şampania”. Practic, prin rezilierea contractului de 580 de milioane lei, Ministerul Transporturilor a pierdut garanţia de 4 ani, timp în care era obligat să repare orice problemă.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

Grindeanu, despre Autostrada Lugoj -Deva : au fost depuse 131 de clarificări pentru secțiunea cu tuneluri, procedura este contestată/Așteptăm un răspuns până pe 26 ianuarie
Licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă dintre Holdea și Margina, tronsonul de autostradă care lipsește între Sibiu și Vama Nădlac ar putea fi deblocată peste câteva zile când se așteaptă o decizie a instanței care trebuie să soluționeze o contestație/clarificare, a anunțat la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Secțiunea cu tuneluri Margina-Holdea are o lungime de aprox. 10 kilometri, costă 1,4 miliarde de lei și este finanțată prin PNRR. Grindeanu a explicat că, pentru această licitație restrânsă au fost depuse 131 de clarificări de la constructori care nu s-au calificat în următoarea etapă : ,,procedura de achiziție a fost una cu preselecție, s-au calificat șase companii, a fost contestat rezultatul de cei care nu s-au calificat între primii șase. Au fost 131 de solicitări/clarificări, ultimele au fost depuse pe 11 ianuarie 2022 și estimez că toate clarificările vor fi oferite până în 26 ianuarie. În această perioadă va fi termenul la instanță pentru proces, în momentul în care avem o soluție intrăm în etapele următoare. Trebuie să așteptăm, repet este o chestiune de zile, nu vreau să influențez instanțele, dar este o chestiune de zile pentru a avea rezultatul la această contestație” a spus Grindeanu.

Compania de Drumuri a selectat şase asocieri şi constructori pentru secţiunea de autostradă dintre Holdea şi Margina, „gaura” dintre Deva şi Lugoj, practic tronsonul de 10 kilometri care lipseşte pentru a avea autostradă completă de la Sibiu la vama Nădlac 2. Contractul pentru acest segment de autostrada este finanţat prin PNRR ;i trebuie terminat cel mai târziu în august 2026.

Din cele 9 oferte depuse în primăvară, următorii şase constructori au rămas în cursă:
1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.
2. ASOCIEREA SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ș – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.
3. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI
4. STRABAG SRL
5. ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & C SpA – PIZZAROTTI SA – RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL
6. ASOCIEREA TERNA TOURIST TECHNICAL AND MARITIME SA – INTRACOM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT)

În lipsa autostrăzii, şoferii care merg pe ruta Sibiu – Nădlac 2 sunt deviaţi pe DN 68 A, şosea cu o singură bandă, recent reparată, dar foarte aglomerată.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

„Gaura” din Autostrada A1 Lugoj – Deva: Curtea de Apel București anunță marți decizia la contestația grecilor de la Aktor. Autostrada de 10 kilometri este finanțată prin PNRR
Licitatia pentru „gaura” din Autostrada A 1 Lugoj-Deva ar putea să fie deblocată marți, la Curtea de Apel București fiind programată pronunțarea la contestația constructorului Aktor.

Grecii au depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și apoi la Curtea de Apel București după ce nu au „trecut” în etapa de licitație restrânsă, CNAIR selectând doar șase candidați: Mapa, Alsim Alarko, Kolin, Strabag, Pizzarotti și Terna (Grecia). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 31 ianuarie 2022. Pe 10 mai 2021, CNAIR primise 9 oferte, iar în urma evaluării a eliminat candidaturile Aktor, FCC și Rizzani. Tronsonul de autostradă dintre localitățile Margina (Timiș) și Holdea (Hunedoara), parte din Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva (contract reziliat), are o lungime de 9 kilometri și costă aproximativ 300 de milioane de euro, cu termen de realizare 38 de luni, din care 10 pentru proiectare și 28 pentru execuție.

Finanțarea este asigurată prin PNRR, termenul limită de recepție fiind 2026. Din cei aproape 10 kilometri, tunelul forat are o lungime de 2,1 kilometri.

„Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri”, a transmis CNAIR.

Săptămâna trecută, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța la Timișoara că, pentru acest contract, au fost depuse foarte multe clarificări din partea constructorilor: „Procedura de achiziție a fost una cu preselecție, s-au calificat șase companii, a fost contestat rezultatul de cei care nu s-au calificat între primii șase. Au fost 131 de solicitări/clarificări, ultimele au fost depuse pe 11 ianuarie 2022 și estimez că toate clarificările vor fi oferite până în 26 ianuarie. În această perioadă va fi termenul la instanță pentru proces, în momentul în care avem o soluție intrăm în etapele următoare. Trebuie să așteptăm, repet este o chestiune de zile, nu vreau să influențez instanțele, dar este o chestiune de zile pentru a avea rezultatul la această contestație”.

Finalizarea tronsonului cu ecoducte pentru carnivore mari – „autostrada cu tuneluri pentru urși”, cum i s-a mai spus – va permite circulația pe A1 fără întrerupere de la Sibiu la Nădlac, la sfârșitul anului chiar de la Boița (fiind așteptată deschiderea primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești).

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

„Gaura” din Autostrada A1 Sibiu – Nădlac: CNAIR a prelungit cu două săptămâni termenul-limită pentru depunerea ofertelor / Licitație pentru supervizarea lucrărilor la autostrada finanțată prin PNRR
CNAIR a prelungit cu două săptămâni, până la 14 februarie, termenul-limită pentru depunerea ofertelor la licitația pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă dintre Margina și Holdea, tronsonul lipsă dintre Sibiu și Nădlac, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Totodată, termenul estimat pentru evaluarea ofertelor tehnice și financiare este 27 aprilie. Autostrada lipsă sau „gaura” de 10 kilometri este finanțată prin PNRR și costă aproximativ 300 de milioane de euro. Inițial, termenul limită pentru depunerea ofertelor era 31 ianuarie, dar s-a prelungit după ce Curtea de Apel București a decis pe 26 ianuarie să respingă contestația grecilor de la Aktor, iar CNAIR trebuie să răspundă tuturor celor 130 de clarificări din partea constructorilor.

Tronsonul de autostradă dintre localitățile Margina (Timiș) și Holdea (Hunedoara), parte din Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva (contract reziliat), are termen de realizare 38 de luni, din care 10 pentru proiectare și 28 pentru execuție. Pentru supervizarea lucrărilor, CNAIR a scos la licitație un contract de 30 de milioane de lei cu o durată de 172 de luni din care 48 supervizare în perioada de proiectare și execuție respectiv 124 luni în garanție.

În etapa de licitație restrânsă, CNAIR a selectat șase candidați: Mapa, Alsim Alarko, Kolin, Strabag, Pizzarotti și Terna (Grecia). Pe 10 mai 2021, CNAIR primise 9 oferte, iar în urma evaluării a eliminat candidaturile Aktor, FCC și Rizzani.

Finanțarea este asigurată prin PNRR, termenul limită de recepție fiind 2026. Din cei aproape 10 kilometri, tunelul forat are o lungime de 2,1 kilometri. „Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri”, a transmis CNAIR.

Finalizarea tronsonului cu ecoducte pentru carnivore mari – „autostrada cu tuneluri pentru urși”, cum i s-a mai spus – va permite circulația pe A1 fără întrerupere de la Sibiu la Nădlac, la sfârșitul anului chiar de la Boița (fiind așteptată deschiderea primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești).

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

Se repetă situația de pe Autostrada Sibiu – Pitești: Un singur constructor, Mapa din Turcia, a depus ofertă pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă lipsă dintre Sibiu și Nădlac
Se repetă situația de pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, secțiunea cu tuneluri: o singură firmă, tot Mapa din Turcia, a depus ofertă la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului de 10 kilometri Holdea – Margina, singura secțiune lipsă pe autostrada dintre Sibiu și Nădlac.

Mapa este și compania care a câștigat și semnat contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. În etapa de licitație restrânsă, CNAIR a selectat șase candidați: Mapa, Alsim Alarko, Kolin, Strabag, Pizzarotti și Terna (Grecia), primele trei companii fiind din Turcia. Luni a fost termenul-limită pentru depunerea candidaturilor pentru acest proiect de aproximativ 300 de milioane de euro finanțat din PNRR, cu termen limită de finalizare august 2026.

Singura ofertă a fost a companiei MAPA, de 1,36 miliarde de lei, sub estimarea CNAIR de 1,56 miliarde lei, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

„O Asociere de constructori turci a ofertat astăzi pentru proiectarea și execuția secțiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva (A1). Sunt 9,13 km de autostradă care va include 2,13 km de tunel, iar întregul proiect va fi finanțat din fonduri europene. Cele două tuneluri forate care urmează să fie construite între localitățile Margina (județul Timiș) și Holdea (județul Hunedoara) vor fi formate din două galerii unidirecționale, câte una pe fiecare cale de circulație. Antreprenorul care va semna acest contract va trebui să finalizeze în 10 luni proiectarea și în 28 de luni execuția, la un preț estimat de 1,36 miliarde lei fără TVA. Complexitatea proiectului, care cuprinde și primele tuneluri rutiere forate din România ultimilor 30 de ani, a determinat selecționarea constructorilor în două etape.

Este singurul lot de autostradă care lipsește între Sibiu și vama Nădlac 2, dar pregătirea documentației și răspunsurile CNAIR către ofertanți lasă de dorit, acuză Asociația Pro Infrastructură care, săptămâna trecută avertiza asupra riscului ca unii dintre antreprenorii înscriși „în cursă” să renunțe la acest contract, ceea ce s-a și întâmplat : „CNAIR răspunde la cererile de clarificări venite din partea constructorilor în stilul consacrat, plin de truisme, inexactități și fără să își asume răspunderea sau vreun risc, încercând să pună totul în cârca privaților care trebuie să ghicească terenul și să oferteze în orb. Exemple? Haos complet între planșe și cerințele beneficiarului – CNAIR face trimiteri la acordul de mediu (întrebările 9, 12, 13, 14, 15). Ofertanții cer clarificarea secțiunilor de pod și a schemelor statice, a grosimii betonului și a sistemului de sprijin în tunel – CNAIR spune că documentația este ilustrativă, o să facă ei proiectul (68, 69, 72, 73). Se cer documente clare despre sondajele geoelectrice IGR de la tuneluri, CNAIR nu le are (90). Nu există studiu topografic mai recent de 2014 pentru zonele modificate ulterior (95). Și multe altele… Rezultatul? Probabil ca pe A1 Sibiu-Pitești. Pe Boița-Cornetu s-a semnat cu singura asociere (din șase pre-calificate) care a depus ofertă, iar pe Cornetu-Tigveni procedura este momentan suspendată așteptând soluționarea contestației WeBuild – Tancrad. Antreprenorii serioși fug și merg până la capăt doar cei care își asumă orbește riscuri tehnice și financiare enorme”, a transmis API.

În replică, CNAIR acuză cea mai importantă asociație care monitorizează proiectele de infrastructură de transport că „își bate joc de toți românii”.

„Asociația Pro Infrastructura ar trebui să nu își mai bată joc de toți românii aruncând pe piață teme trunchiate și încercând să creeze dezbateri sterile care pot duce la blocarea unor proiecte, după cum experiența ultimilor ani ne-a arătat. Studiile de fezabilitate – până și Pro Infrastructura știe, care a avut consilieri în minister – sunt ilustrative și ca atare, cel care câștigă licitația trebuie să-și facă proiectul, pentru că contractul este pentru proiectare și execuție. Deci antreprenorul trebuie să facă și proiectul, pe care ulterior să-l execute tot el. Pentru a-și face proiectul, trebuie să aibă studii geologice și ridicările topografice, tot ce ține de proiectare. Cu sau fără studiu de fezabilitate, constructorul, care este serios și capabil, poate face acest proiect fără nicio problemă”, a precizat Alin Șerbănescu, consilierul ministrului Grindeanu pentru publicația Timișonline.

„Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri”, a transmis CNAIR.

Ministerul Transporturilor prin CNAIR (în mandatul lui Răzvan Cuc) a reziliat ilegal contractul lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva cu antreprenorul Salini, iar Curtea de Arbitraj de la Paris a decis repunerea constructorului în contract și plata unei despăgubiri de 230 de milioane de lei către firma din Italia.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj PTMZ

Joi, 10.03.2022, CNAIR anunță că va relua licitația pentru contractul de ”Proiectare si execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Secțiunea E și finalizare Secțiunea D” deoarece oferta tehnică depusă de ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia) este neconformă.

În urma derulării procesului de evaluare, CNAIR a constatat faptul că propunerea tehnică depusă de către asocierea turcă este neconformă, în baza prevederilor legale aplicabile în domeniul achizițiilor publice.

Întrucât singura ofertă depusa în cadrul procedurii de atribuire a fost respinsă, CNAIR în calitate de Autoritatea Contractantă a anulat procedura de atribuire, în conformitate cu prevederile art. 212 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice:

(1) Autoritatea contractantă are obligația de a anula procedura de atribuire a contractului de achiziție publică/acordului-cadru în următoarele cazuri:

a) dacă nu a fost depusă nicio ofertă/solicitare de participare sau dacă nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă;

În regim de urgență, CNAIR va face toate demersurile necesare pentru reluarea rapidă a noii proceduri de atribuire pentru acest contract.

Sursa: CNAIR

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

Drulă îl acuză pe Grindeanu că va pierde banii din PNRR pentru autostrada cu tuneluri dintre Lugoj și Deva, care nu poate fi gata la termenul-limită 2026: „Grindeanu a dat de gard Autostrada A1 din PNRR”
România riscă să piardă aproape 200 de milioane de euro, finanțare nerambursabilă prin PNRR, pentru autostrada cu tuneluri dintre Lugoj și Deva, susține fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, în prima reacție după ce Compania de Drumuri a anunțat reluarea licitației pentru autostrada de 10 kilometri care lipsește pe A1 între Lugoj și Deva.

CNAIR a anulat procedura pe motiv că oferta tehnică a turcilor de la MAPA este neconformă, firma care va construi și cel mai dificil lot de autostradă din România (Lotul 2 Sibiu – Pitești), nereușind să răspundă clarificărilor pe care le-a cerut comisia de evaluare din Compania de Drumuri (n.r una dintre explicații poate fi și Studiul de Fezabilitate vechi, problemă reclamată și pentru A1 Sibiu – Pitești).

Drulă susține că pe actualul calendar nu se mai poate respecta termenul-limită din PNRR și anume 2026, contractul revenind în faza de licitație la care se adaugă termenul estimat de 38 de luni pentru proiectare și execuție.

„GRINDEANU A DAT DE GARD AUTOSTRADA A1 DIN PNRR. Incompetența acestei guvernări a nătângilor lovește zilnic în șansele României de dezvoltare. CNAIR a anulat licitația pentru Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Ceea ce înseamnă că Sorin Grindeanu aruncă la gunoi peste 187 de milioane de euro din PNRR. Șansele pentru finalizarea până în 2026 a celor 9km lipsă din A1 (zona “tunelurilor urșilor” la Holdea) scad către zero. Reușisem, în 2021, cu mari eforturi să deblochez această licitație, dar indolența lui Sorin Grindeanu pune cruce acestui proiect. Întregul calendar din PNRR pentru Lugoj – Deva Lotul 2 este în aer. E vorba de un lot complicat cu tuneluri în lungime de 2km, durata contractuală 4 ani. Relicitarea proiectului va face aproape imposibilă respectarea termenului de 2026 pentru folosirea banilor din PNRR”, a scris Drulă pe pagina sa de Facebook. (n.r durata nu este de 4 ani cum spune Drulă, ci de 3 ani și două luni)

Practic, de aproape 10 ani, Ministerul Transporturilor nu reușește să „închidă” legătura pe autostradă completă între Sibiu și Nădlac, la frontiera cu Ungaria, lanțul slăbiciunilor începând în 2013 atunci când ministrul Relu Fenechiu a contractat autostrada fără acord de mediu și continuând cu erorile din mandatele lui Răzvan Cuc care a rezilitat contractul cu Salini (Italia), reziliere ilegală, în urma căreia trebuie să plătim despăgubiri, după cum a arătat Drulă.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

Grindeanu confirmă că România riscă să piardă banii din PNRR pentru „autostrada cu tuneluri pentru urși”, dar dă vina pe „greaua moștenire” / Licitația a fost lansată în mandatul lui Răzvan Cuc
Noua licitație pentru proiectarea și execuția autostrăzii cu tuneluri dintre Lugoj și Deva va fi lansată pe noua formă a legislației achizițiilor publice, cu termene și condiții mai favorabile statului român, a anunțat, la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. (n.r Ordonanța ar putea fi dezbătută și în ședința de guvern de miercuri)

Acesta a încercat să explice situația contractului de peste 300 de milioane de euro care va pierde finanțarea prin PNRR dacă lucrările nu se recepționează la termenul-limită 2026. Procedura a fost întârziată din nou, după ce CNAIR a declarat oferta tehnică a turcilor de la MAPA drept neconformă.

Vineri, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, l-a acuzat pe Grindeanu de ratarea contractului, spunând că „a dat în gard Autostrada A1 prin PNRR” și că din acest moment este aproape imposibil să fie respectat termenul-limită de finalizare, 2026.

Grindeanu spune că oferta constructorului a fost mult mai mare, aproape dublă, față de cea estimată de CNAIR, la lansarea licitației, pentru că între timp prețurile la materialele de construcții au explodat, iar procedura de achiziție a fost lansată cu ani în urmă (n.r în mandatul colegului de partid, fostul ministru, Răzvan Cuc).

„Din păcate, cei dinaintea mea făcuseră o licitație de timpul următor, cu precalificare, adică s-a dat un termen, au venit… nu mai știu câți constructori, un număr mai mare de firme au depus, dar s-au precalificat șase. O altă companie care nu s-a calificat în această etapă, Aktor, a dat în judecată Compania de Drumuri, CNAIR-ul a câștigat. Au rămas cei șase și s-a depus o singură ofertă care nu e conformă. Deci toată procedura care a început cu ani în urmă, o reluăm, din păcate. Vreau să intrăm pe noul cadru legislativ. Este evident că procedura care a început cu ani în urmă… inclusiv prețurile nu sunt actualizate, toate acestea au dus, într-un final, la reluarea procedurii. Nu puteam să intervin într-o procedură începută în urmă cu câțiva ani. Parcă e blestemat, eram premier când fostul ministru Cuc îmi spunea că trebuie să facă pasaje pentru urși”, explică Grindeanu.

Întrebat dacă România riscă să piardă finanțarea din PNRR pentru această autostradă, Grindeanu a răspuns afirmativ, dar a explicat că, tocmai pentru a respecta termenele din PNRR modifică legea achizițiilor publice.

Grindeanu confirmă, astfel, semnalele de alarmă din spațiul public transmise de Asociația Pro Infrastructură care arătau riscurile pe care le aduce lipsa concurenței, subevaluarea lucrărilor și studiile vechi, neactualizate.
Declarația ministrului Grindeanu la depunerea ofertei MAPA din 7 februarie: „O Asociere de constructori turci a ofertat astăzi pentru proiectarea și execuția secțiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva (A1). Sunt 9,13 km de autostradă care va include 2,13 km de tunel, iar întregul proiect va fi finanțat din fonduri europene. Cele două tuneluri forate care urmează să fie construite între localitățile Margina (județul Timiș) și Holdea (județul Hunedoara) vor fi formate din două galerii unidirecționale, câte una pe fiecare cale de circulație. Antreprenorul care va semna acest contract va trebui să finalizeze în 10 luni proiectarea și în 28 de luni execuția, la un preț estimat de 1,36 miliarde lei fără TVA. Complexitatea proiectului, care cuprinde și primele tuneluri rutiere forate din România ultimilor 30 de ani, a determinat selecționarea constructorilor în două etape”.

PS
De ce-a mai fost depusa atunci, pentru a deruta si a se pierde timpul?! :bleah:

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

Cum se contrazic Grindeanu și CNAIR după ratarea contractului pentru autostrada cu tuneluri dintre Lugoj și Deva. Grindeanu : contractul a fost subevaluat/CNAIR : ,,valoarea este acoperitoare pentru creșterea prețurilor”
Ministrul Transporturilor și Compania de Drumuri (CNAIR) au prezentat versiuni total diferite referitoare la ratarea contractului pentru autostrada cu tuneluri dintre Lugoj și Deva, investiție finanțată prin PNRR, dar cu termen limită 2026. În timp ce, CNAIR răspundea unei clarificări din partea constructorilor cu privire la explozia prețurilor la materialele de construcții argumentând că, valoarea din licitație de 1,3 miliarde lei (din 2019) este ,,acoperitoare luand in considerare situatia actuala a preturilor de pe piata”, ministrul Sorin Grindeanu a spus vineri, la Timișoara că oferta turcilor de la MAPA a avut o valoare aproape dublă și că licitația trebuie refăcută astfel încât să fie în acord cu majorarea prețurilor la materialele de construcții din ultimii 2 ani, după cum Economedia a scris aici.

Ce au cerut constructorii :
,,În afară de efectele inflației care au început să apară în țări, au avut loc creșteri destul de mari ale prețurilor la energie, la combustibil și prețurile materiilor prime precum oțel de armare etc. De exemplu, valoarea creșterii oțelului de armătură a ajuns la 90  % de la lansarea licitației până astăzi. Această creștere, corespunde cu cel puțin 5-7 % din creșterea costului bugetar al proiectului. În aceste condiții, devine aproape imposibil ca ofertanții să se încadreze în bugetul proiectului din cauza impredictibilității acestor fluctuații majore și neașteptate.

Vă rugăm să confirmați că :
a)Pot fi alocate fonduri suplimentare pentru acest proiect
b)Valoarea maximă a bugetului 1.560.501.398 lei poate fi stabilită ca nou prag pentru elaborarea și evaluarea ofertei
c)Este posibilă realocarea unei sume rezonabile din cadrul bugetului alocat rezervelor de implementare (1.560.501.398 -1. 363.135.841 =197.365.557) pentru a fi utilizată în condițiile art. 104 alin. 8 din Legea 98/2016″
potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia.

Important de precizat că, asocierea MAPA- CENGIZ va construi lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Oferta financiară a fost de aprox. 4,3 miliarde lei, mult sub estimarea CNAIR 4,8-5,2 miliarde lei. Nici în acest caz, rezerva de implementare NU acoperă diferența, după cum Economedia a arătat aici.

Răspunsul Comisiei de Evaluare a CNAIR
,,La elaborarea Propunerii Financiare, ofertantii se vor raporta la valoarea minima a intervalului de la Sectiunea II.1.5, respectiv la valoarea de 1.363.135.841 Lei fara TVA. Autoritatea contractanta precizeaza faptul ca valoarea estimata a contractului de lucrari este acoperitoare luand in considerare situatia actuala a preturilor de pe piata. Conform prevederilor art. 5.1 Sub-clauza 48.3 din Acordul contractual, Autoritatea contractanta aplica formula de actualizare a preturilor, pe parcursul implementarii contractului, avand ca data de referinta „data anterioara cu 30 de zile fata de ultimul termen – limita de depunere a ofertelor. ”

Grindeanu confirmă, astfel, semnalele de alarmă din spațiul public transmise de Asociația Pro Infrastructură care arătau riscurile pe care le aduce lipsa concurenței, subevaluarea lucrărilor și studiile vechi, neactualizate.

În schimb, luna trecută  Compania de Drumuri citată de publicația Timișonline, acuza Asociația Pro Infrastructură că lansează pe piață teme trunchiate și nega faptul că un studiu de fezabilitate vechi sau prețurile neactualizate ar putea reprezinte probleme în derularea proiectului : ,,Asociația Pro Infrastructura ar trebui să nu își mai bată joc de toți românii aruncând pe piață teme trunchiate și încercând să creeze dezbateri sterile care pot duce la blocarea unor proiecte, după cum experiența ultimilor ani ne-a arătat. Studiile de fezabilitate – până și Pro Infrastructura știe, care a avut consilieri în minister – sunt ilustrative și ca atare, cel care câștigă licitația trebuie să-și facă proiectul, pentru că contractul este pentru proiectare și execuție. Deci antreprenorul trebuie să facă și proiectul, pe care ulterior să-l execute tot el. Pentru a-și face proiectul, trebuie să aibă studii geologice și ridicările topografice, tot ce ține de proiectare. Cu sau fără studiu de fezabilitate, constructorul, care este serios și capabil, poate face acest proiect fără nicio problemă”. (n.r sublinierea aparține redacției)

„Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri”, a transmis CNAIR.

Ministerul Transporturilor prin CNAIR (în mandatul lui Răzvan Cuc) a reziliat ilegal contractul lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva cu antreprenorul Salini, iar Curtea de Arbitraj de la Paris a decis repunerea constructorului în contract și plata unei despăgubiri de 230 de milioane de lei către firma din Italia.


Sa vedem cum canta Cucu, isi va face ”un” seppuku?! :headbash:

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

Autostrada cu tuneluri dintre Lugoj și Deva : licitația pentru secțiunea de 10 kilometri va fi (re)lansată la jumătatea lunii aprilie/Calendar accelerat pentru a nu pierde finanțarea prin PNRR
Licitația pentru secțiunea de autostradă cu tuneluri dintre Lugoj și Deva va fi relansată la jumătatea lunii aprilie, va avea costuri actualizate pentru a acoperi creșterea accelerată a prețurilor la materialele de construcții, dar și un calendar clar pentru începerea lucrărilor de execuție, finanțarea prin PNRR fiind condiționată de respectarea ,,jaloanelor”, a anunțat, marți, la Constanța ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Prima licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă cu o lungime de 10 kilometri (din care 2 km. cu tuneluri) a fost anulată la începutul lunii martie după ce, singura ofertă depusă, cea a constructorului MAPA din Turcia, (n.r firma care va executa lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești) a fost considerată neconformă.

Grindeanu a mai spus că în Banat nu mai sunt urși de 80-90 de ani și nu vede rostul ecoductelor pentru carnivore mari, dar proiectul nu mai poate fi modificat : ,,…așa e proiectul, nu mai are rost să mai comentăm, așa s-a aprobat finanțarea. A fost o licitație începută în 2019, nu de mine (n.r mandatul Răzvan Cuc), continuată de toți predecesorii mei care s-a încheiat în urmă cu o lună. A fost o singură ofertă, o companie care nu s-a încadrat în cerințele tehnice ale CNAIR. Această bucată va fi scoasă undeva la jumătatea lunii aprilie, pe 13 sau 14 aprilie pentru o nouă licitație și pentru că s-au schimbat datele problemei față de acum, 3, 4, 5 ani, prețul materialelor de construcții este cu totul altul. Merg cu mașina de la București la Timișoara, am să urmăresc…mă deranjează maxim că de la Sibiu la Nădlac, ai întreruperi de autostradă, tipice românești. Am cerut CNAIR să vină cu un calendar cât se poate de clar pentru a intra rapid în faze de execuție. Până la jumătatea anului să avem o companie care să intre în faza de implementare a proiectului” a transmis Grindeanu.
Totuși, un constructor desemnat și chiar un contract încheiat la jumătatea anului este aproape imposibil chiar și pe noile proceduri ale Legii Achizițiilor Publice, având în vedere că nu este un proiect simplu. Oricât de mult ar încerca Ministerul Transporturilor să comprime perioada pentru depunerea ofertelor și mai ales de evaluarea acestora, în trei luni nu se poate ajunge la încheierea unui contract.
„Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri”, a transmis CNAIR în documentația de la prima licitație.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

Autostrada cu tuneluri Lugoj-Deva : CNAIR relansează licitația pentru secțiunea de 10 kilometri/În ce condiții proiectul mai poate ,,prinde” finanțarea prin PNRR
La o lună de la eșecul major înregistrat cu turcii de la MAPA a căror ofertă a fost respinsă, Compania de Drumuri relansează licitația pentru proiectarea și execuția autostrăzii cu tuneluri dintre Lugoj și Deva, proiect finanțat din PNRR cu aprox. 300 de milioane de euro. CNAIR a trimis la Agenția Națională de Achiziții Publice ( ANAP) noua documentație pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a autostrăzii dintre localitățile Holdea ( Hunedoara) și Margina ( Timiș) singura secțiune care lipsește pentru autostradă completă între Sibiu și Nădlac. După ce ANAP validează documentația, vor fi publicate oficial două informații esențiale : noua valoare a contractului și termenele de realizare. La prima licitație costul estimat era de 1,36 miliarde lei, prea puțin pentru acoperi costul real după explozia prețurilor la materialele de construcții, energie și carburant în timp ce durata de realizare era de 38 de luni din care 10 pentru proiectare și 28 pentru execuție. La câteva zile de la respingerea ofertei Mapa, ministrul Grindeanu explica decizia CNAIR inclusiv prin propunerea financiară la o valoare aproape dublă față de estimarea CNAIR.

,,CNAIR a transmis la ANAP documentația pentru Lotul 2 (Secțiunile E și D) al autostrăzii Lugoj-Deva. ANAP are la dispoziție maxim 10 zile, conform legii, pentru a finaliza verificarea documentelor. După validarea documentației, CNAIR va putea lansa licitația propriu-zisă a contractului pentru proiectarea și execuția celor două secțiuni ale Lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Pe secțiunile E și D ale Lotului 2 urmează să fie construite două tuneluri în lungime totală de 2,13 km.” – Comunicatul CNAIR.

Este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură de transport finanțate prin PNRR, dar care nu are nici măcar licitația oficial lansată ( la fel și continuarea Magistralei M 4 spre Gara Filaret), singurul avantaj al relansării licitației fiind noile prevederi ale Legii achizițiilor publice, recent modificată. Astfel, doar cu un calendar accelerat care să permită semnarea contractului de proiectare și execuție până la sfârșitul anului și apoi respectarea celor 38 de luni pentru finalizarea lucrării s-ar putea respecta termenul -limită august 2026 pentru finanțarea prin PNRR.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420571 posts in 5241 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use