Parent forum: Magistrala 200

 

Topic: Tunel Bătuța

8 posts, 399 views
  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Tunel Bătuța orex















 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Tunel Batuța andrei11

De acord cu cele 3 filmări, dar la ce trebuie acest tunel ?
Ha ?  :o
E făcut la sapă ? ( Mă rog, la excavator ).

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tunel Bătuța shoppy

Este pentru indulcirea curbelor din zona, la lungimea tunelului si la tipul rocii este posibil ca piconatul sa fie cea mai economica metoda, mai ales ca excavatorul cu picon este un utilaj universal.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Tunel Bătuța PTMZ

Cel mai spectaculos proiect feroviar din istoria recentă a României prinde contur în vestul țării. Săpat în stâncă, tunelul din localitatea Bata, județul Arad, va scurta legătura între Bârzava și Săvârșin pe un traseu de 600 de metri. E o misiune complicată, recunosc constructorii, care lucrează 6 zile din 7 pentru ca pe-acolo, peste mai puțin de 2 ani, să se poată călători cu trenul.

Tunelul de la Bata, județul Arad, este primul tunel feroviar din regiune și face parte din traseul CFR Curtici - Constanța. Este un proiect pe care l-au promis toate guvernările ultimilor ani.

Tunelul de 603 metri este finalizat în proporție de 60%.

„Ca medie, (se lucrează) un metru pe zi. Dacă e terenul mai bun, te poți duce la 2, 3, 4 sau chiar 6 metri pe zi. Deci aici, doar galeria, dacă ar fi să socotim așa, sunt vreo 2 ani calendaristici” - a constatat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, când a fost în vizită la fața locului.

Tunel săpat după o tehnică austriacă folosită în premieră în România
„Am început mai târziu, dar recuperăm în forță. PNRR este în mare parte dedicat căii ferate. Pe acest șantier, problemele birocratice au fost rezolvate. Am discutat cu constructorul, așteptăm o mobilizare corespunzătoare din partea lor”, a spus ministrul Cătălin Drulă.

Tunelul este săpat după o tehnică austriacă, folosită în premieră în România.

Infrastructura se va afla la 27 de metri adâncime sub munte, iar data preconizată pentru ca tunelul să fie dat în folosință este sfârșitul anului 2022. Trenurile vor putea circula prin el cu peste 150 de kilometri pe oră.

Tunelul feroviar de la Bata este primul care se construiește în ultimii 30 de ani în vestul țării. Valoarea proiectului se ridică la 76 de milioane de lei, bani proveniți de la Uniunea Europeană.

Sursa: Digi24

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tunel Bătuța subway guru

Noua Metoda Austriaca (NATM=New Austrian Tunnelling Method) nu mai e demult noua, ce e mai nou e metoda de sprijinire cu umbrela de marciavante, care nici ea nu e chiar asa de noua…doar la noi ca n-am mai construit tunele noi prin munti si dealuri de nici nu mai tin minte de cand…
La primele noastre tunele prin munti s-a folosit Vechea Metoda Austrica, dar s-au mai schimbat tehnologiile intre timp…apoi au intervenit scuturile semi-mecanizate dar si astea sunt acum depasite…

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tunel Bătuța subway guru

Au fost si esecuri notabile in soft ground, cel mai mediatizat a fost in argila londoneza…

 


Home page  • 
Parent forum: Magistrala 200  • 
Choose destination

Since , our 1765 forum members have written 346268 posts in 4109 topics and 424 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use