Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviatic

 

Topic: Tarom, noul CFR?

18 posts, 8804 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Tarom, noul CFR? orex

Comisia Europeană a deschis o anchetă privind ajutorul de stat acordat Tarom
Comisia Europeană a deschis o investigație pentru a evalua dacă ajutorul de stat de 190 de milioane de euro pe care autoritățile române vor să îl acorde companiei aeriene Tarom sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat.

UPDATE Consiliul Concurenței afirmă că investigația privind ajutorul de stat acordat Tarom este o etapă procedurală în analiza cazului. „În actualul context, în care industria aviatică a fost puternic afectată de izbucnirea epidemiei cu Covid 19, iar deciziile Comisiei Europene au fost deja atacate la Curtea Europeană de Justiție – inclusiv decizia DG Comp referitoare la ajutorul de stat pentru salvare acordat Tarom – este absolut firesc ca un ajutor de stat pentru restructurarea unei companii să fie autorizat după o analiză mai aprofundată”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
arom, compania română de transporturi aeriene deținută de stat, se confruntă de ani de zile cu dificultăți financiare. Tarom a primit de la statul român un împrumut de salvare temporar de aproximativ 36,7 milioane de euro, după aprobarea de către Comisie în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat în februarie 2020. La 28 mai 2021, autoritățile române au notificat Comisiei un plan de restructurare a companiei Tarom.

Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată pentru a evalua dacă măsurile de sprijin acordate de autoritățile române companiei aeriene Tarom sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat acordate întreprinderilor aflate în dificultate.

Planul de restructurare stabilește un pachet de măsuri pentru raționalizarea operațiunilor Tarom, reînnoirea flotei companiei aflate în proces de învechire și reducerea costurilor. România intenționează să sprijine restructurarea printr-o finanțare publică de aproximativ 190 de milioane de euro. Acest sprijin ar urma să fie acordat sub forma unei injecții de capital, a unei subvenții și a eliminării din bilanț a datoriilor corespunzătoare valorii ajutorului pentru salvare (aproximativ 36,7 milioane de euro) și a dobânzii aferente.

Normele UE privind ajutoarele de stat, în special Orientările Comisiei privind ajutoarele pentru salvare și restructurare, permit statelor membre să sprijine, în anumite condiții stricte, întreprinderile aflate în dificultate. Mai precis, se poate acorda ajutor pentru salvare pentru o perioadă de până la șase luni. După această perioadă, fie ajutorul pentru salvare trebuie să fi fost rambursat, fie statul membru trebuie să notifice Comisiei un plan de restructurare pentru a fi evaluat în conformitate cu normele privind ajutoarele de stat. Pentru ca ajutorul de restructurare să fie aprobat, planul trebuie să asigure faptul că viabilitatea întreprinderii poate fi restabilită fără a primi în continuare sprijin din partea statului, că aceasta contribuie într-o măsură suficientă la costurile restructurării sale și că denaturările concurenței generate de ajutor sunt eliminate cu ajutorul unor măsuri de compensare care includ, în special, măsuri structurale.

În acest stadiu, Comisia are îndoieli cu privire la faptul că planul de restructurare și ajutorul pentru sprijinirea acestuia îndeplinesc condițiile prevăzute în orientări.

Investigația aprofundată a Comisiei va examina în special:
dacă planul de restructurare propus este adecvat pentru rezolvarea dificultăților companiei Tarom și pentru restabilirea viabilității pe termen lung a acesteia într-un interval de timp rezonabil, fără să i se acorde în continuare ajutor de stat;
dacă Tarom sau operatorii de pe piață ar urma să contribuie suficient la costurile de restructurare, asigurându-se astfel că planul de restructurare nu se bazează excesiv pe finanțarea publică și că ajutorul este proporțional, precum și
dacă planul de restructurare ar urma să fie însoțit de măsuri adecvate de limitare a denaturărilor concurenței create de ajutor.
Comisia își va continua investigațiile pentru a afla dacă îndoielile sale inițiale se confirmă. Deschiderea unei investigații oferă României și părților terțe interesate posibilitatea de a prezenta observații și nu anticipează rezultatul acesteia.

 


Re: Tarom, noul CFR? orex

Consiliul Concurenței: Investigația Comisiei privind ajutorul de stat acordat Tarom este o etapă procedurală în analiza cazului

În luna mai, operatorul aerian low-cost Wizz Air, liderul pieței românești pe transport aerian, a contestat la Tribunalul General al Uniunii Europene deciziile Comisiei Europene de acordare a ajutoarelor de stat către TAROM și Blue Air, potrivit Economica.net. Anterior, compania aeriană low-cost Ryanair a obținut în justiție anularea ajutoarelor de câteva miliarde de euro pe care Uniunea Europeană le-a acordat rivalilor KLM și TAP.
Guvernul şi Consiliul Concurenţei vor continua dialogul cu Comisia Europeană pe acest dosar, astfel încât să fie finalizat cât mai repede, iar în urma implementării planului de restructurare, compania să devină profitabilă, potrivit Concurenței.


Sper sa nu trebuiasca sa punem graul la fiert pentru coliva!

 


Re: Tarom, noul CFR? orex

Tarom dă înapoi: Angajaţii rămân cu salariile nemodificate. Nu se reduce nici programul de lucru de la cinci la patru zile
Toţi angajaţii companiei Tarom îşi păstrează salariile nemodificate, iar programul de lucru nu se va reduce de la 5 la 4 zile pe săptămână după ce directorul general, pilotul Cătălin Prunariu, a decis să retragă ordinul emis luna trecută care prevedea reducerea programului de lucru şi implicit scăderea salariilor cu 20%, potrivit surselor Economedia.

Ordinul intern care ar fi urmat să se aplice chiar în ziua lansării Certificatului Verde Digital pentru călătoriile în Uniunea Europană a venit ca urmare a scăderii semnificative a traficului aerian şi a situaţiei financiare dificile de la Tarom, dar prevedea reducerea programului prin rotaţie şi la departamentele esenţiale, inclusiv piloţi şi personal tehnic, ceea ce ar fi perturbat activitatea companiei. Reducerea programului de lucru urma să se aplice pentru toţi cei 1.400 de angajaţi până la sfârşitul anului.
În prezent, traficul aerian din România este în creştere, ajungând la aproximativ 70% faţă de valorile înregistrate în aceeaşi perioadă a anului 2019. Potrivit planului de redresare, compania Tarom ar putea reveni pe profit din 2024-2025, iar personalul va ajunge la aproximativ 1.000 de salariaţi. Comisia Europeană a anunţat că a deschis o anchetă pentru a verifica dacă ajutorul de stat de aproximativ 190 de milioane de euro pe care l-a propus Ministerul Transporturilor este conform cu normele UE privind ajutoarele de stat.

Domnu' Cătă a aflat?!  :shock:

 


Re: Tarom, noul CFR? orex

Concedieri colective și program de plecări voluntare la Tarom. Compania începe etapa de restructurare a personalului/ Măsura afectează 241 de posturi
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a început faza de implementare a măsurii de restructurare a personalului, acţiune care a fost demarată în luna februarie a acestui an şi care face parte din planul de redresare a companiei, transmite Agerpres. Măsura afectează 241 de posturi din structura curentă.
În cadrul măsurii de restructurare a personalului a fost elaborată şi aprobată o nouă organigramă care corespunde volumului de activitate curent şi estimat pentru anii următori. Aceasta a fost concepută pentru a reduce costurile şi a asigura “o distribuire eficientă a activităţilor la nivelul companiei”.
“Astfel, este necesară iniţierea măsurii privind concedierea colectivă, cu respectarea procedurilor legale, în perioada imediat următoare fiind planificate consultări cu partenerii sociali. Angajaţii vizaţi de concedierea colectivă vor fi departajaţi pe baza unor criterii transparente, echitabile, comunicate tuturor celor implicaţi, evaluările acestora fiind organizate cu furnizori externi. În egală măsură, TAROM va derula toate demersurile prevăzute de reglementările în vigoare pentru a minimiza impactul programului de concediere colectivă, urmând a fi demarat un nou program de plecări voluntare. De asemenea, pentru ocuparea posturilor vacante disponibile vor avea loc concursuri interne, care vor fi anunţate tuturor celor interesaţi, conform procedurilor aplicabile”, au transmis reprezentanții companiei.
Măsura de restructurare a personalului face parte dintr-un plan complex de măsuri definite cu scopul de a redresa compania. Acest plan a fost notificat, pe 28 mai 2021, către Comisia Europeană în vederea obţinerii unui ajutor de stat pentru restructurare.
“Competiţia comercială acerbă în domeniul aviatic ne impune menţinerea unui standard ridicat al siguranţei şi serviciilor pe care le oferim pasagerilor. În acest sens, TAROM le mulţumeşte tuturor angajaţilor săi, apreciind profesionalismul şi dăruirea de care aceştia au dat dovadă, mai ales în ultima perioadă, o perioada care s-a dovedit a fi extrem de dificila pentru întreaga industrie aviatică globală”, precizează reprezentanţii companiei.
Compania de stat Tarom estimează pierderi de 230,13 milioane lei în acest an, la jumătate faţă de cele raportate în anul 2020, de 431,3 milioane lei. Veniturile totale preconizate pentru acest an sunt de 1,19 miliarde lei, aproape duble faţă de 2020, arată un proiect de Ordin al ministrului Transporturilor şi infrastructurii din mai privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Tarom. Potrivit scenariului standard, considerat cel mai realist, anul 2024 ar fi anul în care rutele ajung profitabile, iar anul 2023 ar fi anul în care fluxurile de numerar devin pozitive, arată proiectul citat de News.ro.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422014 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use