Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar BucureștiLegăturile feroviare Gara de Nord - Aeroport OtopeniRacordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Topic: Știri și articole din presă

199 posts, 79059 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă aztec

Mare parte din cei 600 sa nu fie angajații...

 


Re: Știri și articole din presă orex

Ca si programul de transport cu OBB, la Viena! :yes:

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Peste 1.000 de pasageri pe zi au circulat, în ultima săptămână, cu trenul între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni), a anunţat, luni, pe pagina sa de Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Cifra zilei care ne bucură: peste 1000 pasageri pe zi, în medie, la trenul Gara de Nord-Otopeni, în ultima săptămână. Şi continuă să crească, pe măsură ce revenim la normalitate şi oamenii află de această opţiune: 1) convenabilă – staţia de tren este chiar la ieşirea din terminalul Sosiri Internaţionale; 2) ieftină – 4 lei/călătorie; 3) rapidă – 20-25 de minute; 4) comodă – trenuri curate, legături multiple de la Gara de Nord”, a scris ministrul pe reţeaua de socializare.


Potrivit acestuia, creşterea este semnificativă şi vine în contextul unei reveniri a traficului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă – 17.000 pasageri/zi, media ultimei săptămâni.

„Suntem încă departe de perioada ante-pandemie (38% faţă de perioada similară a anului 2019)”, a subliniat ministrul.

Circulaţia trenurilor pe linia de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti a început la 13 decembrie 2020.

Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA din 9 decembrie 2020, legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti este asigurată pe relaţia Bucureşti Nord – Mogoşoaia – Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti (şi retur) de 72 de trenuri (36 de perechi), care aparţin SNTFC CFR Călători, Regio Călători şi Transferoviar Călători.

Sursa: Economica

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Criza trenurilor de Aeroport, izbucnită săptămâna trecută, când Regio  Călători a anunțat că renunță la trasele sale de la 1 iulie, s-a rezolvat.

În această seară, în sistemul Infofer au apărut, pentru ziua de joi și următoarele, trenuri ale CFR Călători în sloturile lăsate libere de Regio Călători.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Știri și articole din presă orex

Platim cu totii, romanii, cararea aerului la si de la aeroport, numai asa ca sa fie frecventa scontata! :yes:
Un marketing, nu slab, ci, lipsit cu desavarsire pentru a da ”foale” rutei! Ca ministru al transportului nu stateam la geamul trenului ca un soarece de biblioteca, ingandurat, ci eram pro activ!

 


Re: Știri și articole din presă shoppy

Pai cine are bani de Uber merge cu Uberul chiar daca e mai scump si dureaza mai mult, cel putin stai confortabil cu nasul in telefon si nu tragi de valize pe la Gara de Nord, trenul este pentru cine nu are bani de Uber, doar ca aceia merg cu masina lor asa mai modesta si o parcheaza ilegal sub pasajul DN1 sau pe camp pe strada Aurel Vlaicu, ca doar autoritatile din Otopeni permit si daca o sa se intample ceva cu masinile acelea or sa spuna ca intai sa fie parcate legal si dupaia sa se planga de politie.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Trenul de Otopeni: CFR Călători preia trasele de pe care Regio Călători iese mâine. Fără preluarea sloturilor, trenurile ar fi plecat la 80 de minute

CFR Călători va prelua cele 20 de trase ale operatorului privat Regio Călători care şi-a anunţat retragerea de pe linia Gara de Nord – Aeroport Otopeni, începând de mâine, 1 iulie, preluarea sloturilor care ar fi rămas libere fiind confirmată oficial în platforma InfoFer (Mersul Trenurilor).
Se rezolvă, astfel, o situaţie care ar fi dus la reducerea semnificativă a numărului de călători pentru că intervalul de succedare între trenuri pentru anumite intervale orare ar fi ajuns la o oră şi 20 de minute, faţă de cele 40 de minute din prezent. Practic, dacă CFR Călători sau Transferoviar nu ar fi preluat traseele, se ajungea ca din Gara de Nord spre Otopeni să avem un tren CFR Călători la 09.10, iar următorul, Transferoviar, de-abia la 10.30 (trenul Regio Călători fiind programat la 09.50). Timpul mare de aşteptare de la un tren la altul care ar fi făcut neatractivă linia spre Otopeni s-ar fi regăsit şi pentru intervalele 11.50 – 13.10, respectiv 13.10 – 14.30.
Operatorul privat Regio Călători nu a precizat şi motivele care au făcut ca, la o jumătate de an de la inaugurarea liniei, să decidă retragerea de pe aceasta:
„Stimaţi călători, începând cu data 01.07.2021 trenurile Regio Calatori în relațiile:
· București Nord Gr A – Aeroport H Coandă T1 și retur;
· București Nord Gr A – Ploiesti Sud și retur NU MAI CIRCULĂ”, preciza operatorul privat, săptămâna trecută.
După preluarea traselor, CFR va avea în total 62 de automotoare „Săgeata Albastră” dus-întors, iar Transferoviar 10 automotoare.
Preţul unui bilet nu se modifică, rămâne 4 lei călătoria la ambii operatori.
Linia de tren dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni care a costat aproape 100 de milioane de euro a fost inaugurată în decembrie 2020 şi a ajuns la o capacitate de transport de aproximativ 1.000 de călători pe zi, preciza, luna aceasta, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Potrivit ministrului Drulă, din 2022, după efectuarea unor lucrări, intervalul de succedare ar trebui să scadă la 30 de minute.
Dincolo de transportul pasagerilor spre şi de la cel mai important aeroport din România, linia poate fi o alternativă şi pentru cei peste 10.000 de angajaţi care lucrează pe platforma Aeroportului Otopeni.

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

După preluarea traselor, CFR va avea în total 62 de automotoare „Săgeata Albastră” dus-întors, iar Transferoviar 10 automotoare.

Nu chiar...
”Pentru a permite în continuare mobilitatea cetățenilor, începând de astăzi, 1 iulie 2021, CFR Călători va opera 60 de trenuri pe ruta București Nord- Aeroportul Henri Coandă și retur, după ce un operator privat de transport feroviar de călători a renunțat la această rută.

[...]

Or, până la retragerea de pe această rută, Regio Călători opera 20 de trenuri zilnic (10 perechi). Iată cum erau dispuse cele 72 de trenuri zilnice până azi:

• SNTFC CFR Călători (operatorul național de transport feroviar de călători) – 42 de trenuri

• Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) – 20 de trenuri

• Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) – 10 trenuri.

Consultând mersul trenurilor de aeroport, pe site-ul Infofer.ro, rezultă că în locul a două dintre cele 20 de trenuri care erau operate de Regio Călători, circulă acum garniturile Transferoviar Călători.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Știri și articole din presă BGP2597

CFR Călători nu a preluat trasa cu plecare la 21:50 din Gara de Nord și întoarcere la 22:31 de la Aeroport. Se pare că aceasta a ajuns la Transferoviar. Prin urmare, CFR Călători operează 30 de perechi / 60 de trenuri, iar TFC 6 perechi / 12 trenuri.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Una peste alta conteaza ca n-a ramas descoperita frecventa, pe  ”fusul orar” al Regio Calatori, aceasta fiind aceeasi ca si pana acum, in momentul de fata! :D

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Peste  60 de trenuri de Aeroport vor opri de la jumătatea acestei luni la PO Parc Mogoșoaia, situație în care ruta STB care făcea legătura comunei din nordul Capitalei cu cartierul Dămăroaia ar putea fi suspendată. Astfel, Mogoșoaia ar putea fi prima localitate din județul Ilfov care face integral ”shift to rail”, pe modelul zonelor metropolitane din jurul marilor capitale europene.

Anunțul că vor opri toate trenurile la PO Parc Mogoșoaia a fost făcut vineri pe contul de Facebook al Alianței USR PLUS Mogoșoaia: ”Începând cu 15 iulie, peste 60 trenuri CFR care circulă zilnic pe ruta Gara de Nord – Aeroport Otopeni vor opri și în Mogoșoaia. În urma discuțiilor pe care le-am avut cu Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă și CFR, am primit confirmarea că la Punctul de Oprire Parc Mogoșoaia (sau Gărișoara Mogoșoaia cum se numește mai nou) vor opri toate cele peste 60 trenuri care circulă zilnic între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, din ambele direcții. Prețul biletelor și orarul urmează să fie anunțate de CFR. În acest moment se discută și cu operatorul privat care mai deservește această rută, pentru a include și ei oprirea în Mogoșoaia pe cele 10 trenuri folosite. Locuitorii din Mogoșoaia au în sfârșit o alternativă la transportul public rutier și cel cu mașina personală, după ce în ultimii ani accesul în și dinspre Mogoșoaia la orele de vârf a devenit un supliciu”.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Știri și articole din presă orex

Din 15 iulie, trenurile spre/dinspre Aeroport vor avea oprire şi la Parc Mogoșoaia

Pentru a răspunde nevoilor de trafic pe ruta București Nord –  Mogoșoaia – Aeroport Henri Coandă și pentru a oferi totodată accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, începând din data de 15 iulie 2021, toate trenurile CFR Călători care circulă în intervalul orar 06:00-23:00 spre/ dinspre Aeroportul Henri Coandă vor avea oprire și în punctul de oprire Parc Mogoșoaia.
Trenurile circulă în regim de mers cadenţat, la intervale orare egale, oferind astfel pasagerilor mai multă mobilitate şi un program previzibil al orelor de plecare/ sosire.
Călătoria cu trenul în zona metropolitană a Capitalei spre/dinspre Parc Mogoșoaia reprezintă o alternativă verde de transport mai accesibilă din punct de vedere al costurilor și mai rapidă pentru pasageri, fie în scopuri de business sau navetă, fie recreaționale.
Durata unei călătorii cu trenurile de Aeroport pe distanţa București Nord – Parc Mogoșoaia este 11 minute, iar prețul biletului este de 4 lei.
Mersul trenurilor CFRCălători spre/dinspre Parc Mogoșoaia și biletele de tren pentru noua oprire vor fi disponibile începând cu data de 15 iulie 2021 și vor putea fi accesate pe www.cfrcalatori.ro de la aceeași dată.

Asta-i informatia oficiala! ;)

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

În cadrul acțiunilor desfășurate pentru creșterea gradului de digitalizare și extinderea canalelor alternative de emitere a biletelor de tren, CFR Călători în colaborare cu Banca Comercială Română (BCR) implementează de luni, 23 august 2021, un proiect pilot prin care facilitează călătorilor plata biletelor direct în tren.

Dispozitivele permit în acest moment achiziționarea a două tipuri de bilete: pentru adulți și copii, respectiv bilete pentru categoriile de clienți la care nu este necesară verificarea / reținerea unor documente suplimentare.  Tariful unei călătorii pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă este de 4 lei pentru un adult și 2 lei pentru un copil (cu vârsta între 5-10 ani, călătoria fiind gratuită pentru cei sub 5 ani). Călătorii nu vor avea de platit alte comisioane sau taxe bancare pentru achitarea contactless a călătoriei în tren, indiferent de cardul sau dispozitivul utilizat. Chitanțele care atestă că s-a plătit contravaloarea călătoriei se vor tipări individual, pentru fiecare client în parte.

Proiectul reprezintă o etapă a digitalizării și automatizării proceselor interne comerciale ale CFR Călători, respectându-se totodată recomandările OMS privind reducerea plaților în numerar în contextul pandemiei COVID 19.

CFR Călători operează 60 de trenuri pe ruta București Nord – Aeroportul Henri Coandă și retur. Circulaţia trenurilor este cadenţată şi acoperă aproape întreaga durată a zilei, asigurând nevoile de transport atât pentru traficul de călători ocazional, cât şi pentru cel de navetă.

Sursa: CFR Călători

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

CFR SA va demara din 15 septembrie un program de reabilitare a liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, care va presupune introducerea de şină continuă sudată şi, astfel, nu vor mai fi necesare restricţii de viteză în cazul temperaturilor foarte mari, a afirmat, marţi, ministrul demisionar al Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, în conferinţa de bilanţ.

„Am făcut cu compania de cale ferată (CFR SA, administratorul de infrastructură – n. r.) un program în care vor repara şi linia (între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni – n. r.). Linia nu e comodă, adică trenul se zgâlţâie destul de tare, are 100 de km/h, dar este în parametrii tehnici. Vor începe din 15 septembrie un program de reabilitare pe închideri de noapte – întâi vor înlocui elemente -, iar apoi pe închideri mai lungi de noapte cu deviere prin ramificaţia Buciumeni vor face reparaţii capitale. Programul de reabilitare va fi cu şină sudată continuă, adică felul acesta de şină care nu mai are restricţii la căldură…ne-am gândit şi la asta”, a precizat el.

Anunţul a fost făcut în contextul în care a susţinut inutilitatea investiţiei în linia de metrou care să lege Băneasa de aeroportul Otopeni, parte a proiectului M6. În plus, Drulă a subliniat că linia de tren care face legătura între Gara de Nord şi aeroportul Otopeni „a crescut extraordinar”, scrie Agerpres.

Sursa: Economica

 


Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Choose destination

Since our 2408 forum members have written 432449 posts in 5383 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use