Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: ARF - Achizitia a 62 de rame electrice (RE-R/EMU)

224 posts, 84032 views
 
Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15 16
 
 

📖 Pagination options
Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale PTMZ

Compania chineză CRRC, asociată cu Astra Vagoane Arad la licitație de achiziție a 40+40 de trenuri regionale organizată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, va trimite în luna iulie primul tren in România.
WhatsApp-Image-2021-02-26-at-14.33.28.jpeg (114.65 KB; downloaded 4468 times)
SFEMU-Door-scaled.jpg (115.05 KB; downloaded 4461 times)
SFEMU-Exterior2-scaled.jpg (251.4 KB; downloaded 4502 times)
SFEMU-Exterior3-scaled.jpg (137.14 KB; downloaded 4454 times)
SFEMU-Interior2-scaled.jpg (211.7 KB; downloaded 4469 times)
SFEMU-Interior3-scaled.jpg (290.13 KB; downloaded 4448 times)
SFEMU-PRM-Toilet-scaled.jpg (80.32 KB; downloaded 4452 times)
WhatsApp-Image-2021-02-26-at-12.37.22.jpeg (200.88 KB; downloaded 4457 times)
WhatsApp-Image-2021-02-26-at-14.33.28-1.jpeg (130.4 KB; downloaded 4447 times)

Trenul va sosi în România pentru efectuarea testelor NNTR (Notified National Technical Rules) și de compativilitate, în luna iulie, conform unor surse consultate de către Club Feroviar. În prezent trenul utilizat de CRRC în licitația ARF a trecut testele statice si se găsește în teste dinamice. După incheierea acestora va fi supus procedurilor de certificare la nivel european. Pe partea de Organism Notificat (Notified Body – norme CE) vor fi efectuate în Austria iar pe partea de Organism Desemnat (Designated Body) în România de către AFER.

În situația în care trenul CRRC nu va fi câștigător la actuala licitație a ARF acesta ar putea fi vândut unui operator privat român, spun sursele noastre.

Trenul este bazat pe modelul CRH6F. Familia CRH6F, cu viteza de operare de 160 km/h, este destinată transportului suburban si regional pe linii modernizate, cu distanțe între stații de 5 – 15 km, cu (a)flux mare de călători.

Producătorul chinez spune că rama electrică (EMU) pentru România are la bază platforma tehnologică CRH6 CINOVA, „o platformă modernă, modulară, matură (introdusa de CRRC Sifang in 2012)” și va avea un design adaptat și îmbunătățit în conformitate cu cerințele tehnice ale licitației ARF specificate.


Platforma modulară permite compuneri variabile ale trenurilor, între 2 și 8 vagoane, moduri variate de organizare a interioarelor precum și multe alte adaptări la cerințele tehnice ale clienților (dimensiuni, echipare, dotări, etc).

CRRC-Sifang proiectează si produce o gamă completă de vehicule feroviare care acoperă 7 domenii, de la trenuri de mare viteză (380 km/h), rame electrice (EMU intercity, metrouri, tramvaie, vehicule monorail etc. și există astăzi în exploatare comercială un număr de peste 5100 de trenuri (rame) electrice produse de subscrisa, care au parcurs până în prezent un număr total de peste 1,78 miliarde kilometri.

La licitația în cauză mai participă companiile ALSTOM Franța și Siemens Germania. ALSTOM participă la licitație cu platforma CORADIA, ce are diverse variante/familii si diverse caracteristici tehnice: LINT (tracțiune diesel, compunere 1-3 vagoane); CONTINENTAL (EMU, compunere 3-6 vagoane); DUPLEX (EMU, compunere 2-7 vagoane, vagoane etajate); NORDIC (EMU, compunere 4-6 vagoane, lățime caroserie 3.258 mm).

SIEMENS are platforma DESIRO cu familii: Desiro Classic, Desiro ML, Desiro City, Desiro Verveetc., cu diverse compuneri si caracteristici tehnice (ecartament, latini caroserie, lungimea vagoanelor, vagoane etajate, etc.)

Licitația, trenată la nivelul ARF
În prezent la nivelul ARF există o analiză în privința consumului energetic al ramelor ofertate de către cei trei competitori.

La finele anului trecut o decizie a CNSC obliga Autoritatea pentru Reformă Ferovoiară să elimine „cerințe introduse  prin clarificarea din oficiu (…) relativ la impunerea ofertării unui produs deja omologat în conformitate cu  reglementările europene  la momentul ofertării  sau bazat pe un produs deja omologat”, spunea decizia.

Totodată CNSC respingea si modificări ale algoritmului de calcul a consumului, impunând menținerea celui inițial, și obliga ARF să ceară clarificări privind consumul energetic declarat. ARF a cerut competitorilor algortimul de măsurare a consumului energetic, cerință văzută de către unii producători drept o încălcare a dreptului lor de proprietate intelectuală.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale PTMZ

Proiectul trenurilor chinezești fabricate de CRRC Sifang a fost verificat cu brio în Austria din punct de vedere a cerințelor de interoperabilitate.  Firma CRRC Sifang a primit în Austria declarația intermediară de verificare pe etapa de proiectare pentru trenurile participante la licitația de rame electrice regionale organizată de ARF.

Declarația obținută în Austria de la organismul notificat ERC GmbH arată că proiectul este confom cu STI – Standardele Tehnice de Interoperabilitate.

În China a fost terminată fabricarea prototipului iar acesta a început teste dinamice, mai spun sursele menționate. Rezultatul testelor este necesar pentru certificarea finală.

Club Feroviar a publicat aici o galerie foto cu trenul CRRC Sifang, participant la licitația organizată de ARF pentru până la 80 de trenuri electrice regionale.

Prototipul CRRC Sifang SFEMU-EU01 a primit ISV pentru certificarea TSI
CRRC Qingdao Sifang Co., Ltd. a obținut ISV – Declarație intermediară de verificare – pentru STI (Specificații tehnice pentru interoperabilitate) pentru proiectul de prototip SFEMU-EU01, arată producătorul într-un comunicat de presă.

„Certificarea STI este certificarea de admitere a produselor pentru piața UE, iar trecerea acestei certificări este condiția prealabilă pentru intrarea produselor pe piața UE. Acordarea ISV-ului de proiectare este un pas solid în vederea globalizării sintagmei „Made by CRRC Sifang”, spune compania.

Câteva date prezentate de producătorul chinez în comunicatul său de presă. Viteza maximă de funcționare a trenului este de 160 km / h. „Este un produs reprezentativ, sigur, fiabil și confortabil, îndeplinirea celor mai recente cerințe STI privind coliziunile, protecția mediului și prevenirea incendiilor. Cu boghiul independent pentru fiecare unitate, trenul are o întreținere convenabilă și o rată ridicată de utilizare a spațiului interior.

Trenul este echipat cu două sisteme de semnalizare independente, care poate trece automat în funcție de modul semnalului de la sol. Trenul se bazează pe tehnologie cu podea joasă, ușa cu deschidere largă, dispozitivul de compensare a distanței platformei și rampa mobilă sunt adoptate pentru tren, aducând confort pasagerilor. Sunt furnizate diverse funcții și interfață om-mașină ușor de utilizat,satisfacerea nevoilor diversificate ale călătoriilor contemporane”, arată producătorul chinez.

În situația în care CRRC Sifang China va câștiga una dintre cele două licitații curente organizate de ARF pentru trenuri electrice regionale și inter-regionale trenurile vor fi singurele livrate pe piața românească. Aceasta deoarece cât de curând Guvernul va promova modificări ale legislației achizițiilor publice care vor interzice accesul companiilor chineze (în fapt companii din state terțe ce nu au semnate acorduri privind achizițiile cu UE) pe piața românească.

Trenul va sosi în România pentru efectuarea testelor NNTR (Notified National Technical Rules) și de compatibilitate, în luna iulie, conform unor surse consultate de către Club Feroviar. În situația în care trenul CRRC Sifang nu va fi câștigător la actuala licitație a ARF, acesta ar putea fi vândut unui operator privat român, spun sursele noastre.

Trenul este bazat pe modelul CRH6F. Familia CRH6F, cu viteza de operare de 160 km/h, este destinată transportului suburban și regional pe linii modernizate, cu distanțe între stații de 5 – 15 km, cu (a)flux mare de călători.

Ofertele primite de ARF, de la Alstom Franța, CRRC Sifang China și Siemens Germania sunt in analiza ARF din punct de vedere al consmului de elenrgie. Oricum licitațiile sunt tergiversate de aproape doi ai de către ARF, până la punctul la care nus e vor mai putea folosi fondurile UE puse la dispoziție pentru achiziția trenurilor.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale PTMZ

Termenul limita pentru evaluari a fost prelungit pana pe 20 iunie.

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale Linia 43

Incalificabil.
De ce mai vin oamenii astia de la ARF la serviciu? Oricum nu fac nimic.
Intrebarea corecta de fapt este "De ce mai au oamenii astia de la ARF serviciu?"  .

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale PTMZ

A fost depășit termenul limită pentru evaluări.

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale PTMZ

Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit până pe 19 septembrie.

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale PTMZ

Ieri a fost incarcat un proces verbal pentru finalizarea reevaluarii dispuse in cadrul deciziei Curtii de Apel Bucuresti. Prin acest proces verbal, se dispune anularea licitatiei:
PV_nr.22_332_20.08.2021_finalizarea_implementarii_dispuse_a_se_aplica_conform_Deciziei_CAB(semnat).pdf
PV_nr.22_332_20.08.2021_finalizarea_implementarii_dispuse_a_se_aplica_conform_Deciziei_CAB(semnat).pdf (1.41 MB; downloaded 122 times)

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale punmeister

Asta ar fi cea mai buna solutie, avand in vedere ca CRRC nu va mai putea participa la urmatoarea datorita OUG 25/2021.

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale orex

Licitația pentru achiziția a 40 de trenuri electrice a fost anulată, pentru a doua oară, la doi ani și jumătate de la lansarea primului concurs. Președintele ARF spune că așa s-a deblocat „o situație fără ieșire”
Autoritatea de Reformă Feroviară a anunțat luni că a anulat licitația pentru achiziția a 40 de trenuri electrice regionale (RE-R), cel mai mare contract de achiziție material rulant din România, și că va organiza o nouă licitație pentru aceste rame. Licitația a fost lansată inițial pe 3 aprilie 2019, adică acum aproape doi ani și jumătate, și a trecut deja prin amânări, suspendări și o altă anulare. Președintele ARF susține însă că prin această măsură s-a deblocat o procedură de achiziţie „care părea că se află într-o situaţie fără ieşire”.
„Vineri, 20 august 2021, a fost finalizată implementarea măsurilor dispuse în Decizia […] Curţii de Apel Bucureşti (CAB), prin care ARF a fost obligată să identifice o modalitate unică de calcul a consumului de energie electrică şi să reevalueze ofertele din punct de vedere energetic, în măsura în care este posibilă compararea acestora, iar în ipoteza contrară să anuleze procedura de atribuire. În acest sens, precizăm că ARF a cooptat experţi tehnici externi, care au oferit consultanţă de specialitate şi au întocmit rapoartele tehnice respective. În aceste condiţii, ARF a decis anularea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică privind ‘Achiziţia de material rulant nou destinat transportului regional şi suburban feroviar de călători (trenuri electrice regionale RE-R)”, se arată într-un comunicat al ARF.
Autoritatea afirmă că va organiza, în cel mai scurt timp, o nouă licitație, ce va avea același obiectiv, după parcurgerea etapelor legale privind soluţionarea eventualelor contestaţii.
Preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Gigi Gavrilă, a declarat pentru Agerpres că prin această măsură s-a deblocat o procedură de achiziţie „care părea că se află într-o situaţie fără ieşire”.
„Prin această măsură a Comisiei de evaluare s-a deblocat o procedură de achiziţie care părea că se află într-o situaţie fără ieşire, dar în acelaşi timp se deschide calea demarării unei noi proceduri de licitaţii publice pentru achiziţia de rame electrice regionale RE-R, care va fi organizată de către ARF, imediat ce vor fi îndeplinite toate prevederile legale”, a declarat Gavrilă.
Este a doua oară când licitația pentru 40 de rame electrice regionale este anulată. Prima licitație, lansată pe 3 aprilie 2019, a fost anulată în iunie 2020 de către Tribunalul București, după o contestație depusă de Alstom. Ulterior, Alstom a înaintat recurs la decizia Tribunalului București de anulare a licitației. Recurs împotriva deciziei de anulare a licitației au formulat apoi și Astra Vagoane Călători, chinezii de la CRRC Qingdao Sifang, precum și ARF.
Anul trecut însă licitația a fost reluată. Pe 12 noiembrie 2020, Curtea de Apel București (CAB) a decis continuarea mega-licitației pentru achiziția a 40 de trenuri regionale. De asemenea, CAB a obligat Autoritatea pentru Reformă Feroviară să reevalueze ofertele tuturor celor trei concurenți: asocierea CRRC Qingdao Sifang – Astra Vagoane Călători, Alstom și Siemens Mobility.
Contractul pentru achiziția a 40 de trenuri electrice regionale RE-R se ridică la 1,707 miliarde de lei fără TVA, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice, care ar ridica valoarea totală a contractului la 4,5 miliarde lei. În contract intră şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 – 30 ani de la livrarea fiecărei rame electrice, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 32 de luni de la semnarea contractului.
Noile rame ar trebui să circule cu viteză maximă de 160 km/h. Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM, iar cofinanțarea este asigurată de la bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar.
În paralel, ARF mai derulează o licitație pentru achiziţia a 20 de trenuri electrice noi inter-regionale. Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă declara luna trecută că Autoritatea pentru Reformă Feroviară va semna „în cel mult două luni” contractul cu producătorul Alstom pentru achiziţia celor 20 de trenuri electrice noi, cu posibilitatea de suplimentare a contractului la 37 de rame.
Trenurile vor avea o capacitate de 350 de locuri, iar contractul poate fi semnat după ce a rămas o singură ofertă prin efectele OUG care exclude companiile din China de la licitaţiile publice, a explicat ministrul.
Întrebat despre posibilitatea de noi contestaţii pentru această licitaţie, Drulă a explicat că este ultima şansă pentru ARF să încheie această licitaţie (n.r Drulă a susţinut de mai multe ori că instituţia nu şi-a făcut treaba şi că ar putea fi desfiinţată), iar oferta Asltom pentru trenuri inter-regionale a rămas singură după excluderea asocierii CRRC Qingdao – ASTRA ARAD.

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale Linia 43

Trenurile vor avea o capacitate de 350 de locuri, iar contractul poate fi semnat după ce a rămas o singură ofertă prin efectele OUG care exclude companiile din China de la licitaţiile publice, a explicat ministru


Inca o licitatie de succes . Am reusit sa-i zburam si pe chinezi .Nu avem nevoie de concurenta pentru ca altfel este mult mai greu sa castige cine trebuie si ,mai ales la pretul care trebuie.

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale Linia 43

... iar oferta Asltom pentru trenuri inter-regionale a rămas singură după excluderea asocierii CRRC Qingdao – ASTRA ARAD


Ceea ce imi aminteste de :
Terence Stuart Watson, the president of Alstom's U.K. operations and the managing director of Alstom Transport U.K. & Ireland, was charged with corruption, as well as conspiracy, over offenses between January 2003 and December 2008 relating to the supply of trains to the Budapest Metro, the SFO said in a statement...
The SFO probe of Alstom began as a result of information it received from Swiss authorities. It charged Alstom in July 2014 with three counts of corruption and three counts of conspiracy over alleged offenses between June 2000 and November 2006 concerning “large transport projects” in India, Poland and Tunisia. Additional charges against the company, relating to the Budapest Metro allegations, were filed last April. Among the defendants in the U.K. investigation is a former Alstom corporate compliance official.

Alstom SA, the French parent company, pleaded guilty in the U.S. in December 2014 to foreign bribery charges, agreeing to pay a record $772 million to resolve investigations into a bribery scheme prosecutors said was “astounding in its breadth, its brazenness and its world-wide consequences.”


https://www.wsj.com/articles/BL-252B-9843

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale shoppy

Au ajuns chinezii sa ne tina lectii de democratie si concurenta loiala :applause:  :applause:  :applause:
Saracii, de parca nu si-au facut-o cu mana lor, cu toata cultura si istoria lor de mii de ani au uitat ca daca, cultivi vant culegi furtuna.

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale Linia 43

Nici Alstom nu este vreun etalon al cinstei  ,vezi postarea mea precedenta.

 


Re: ARF - Achiziția a 40 de rame electrice regionale Linia 43

shoppy wrote here:
Au ajuns chinezii sa ne tina lectii de democratie si concurenta loiala :applause:  :applause:  :applause:


Eu nu de grija chinezilor mor . Dar am ratat oportunitatea sa luam niste rame la preturi decente (fie ca erau chinezesti sau europene).
Cu magaria cu amanari succesive si anulari ,lasand cu intentie ca unic ofertant  Alstom, acestia ni le vor vinde la pretul si in conditiile in care vor muschii lor,lucru asumat de autoritati.
Acum explicati-mi cum acest lucru este in interesul Romaniei.

 


Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15 16
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use