Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

765 posts, 267845 views
 
Go to page:  1  ... 40 41 42 43 44 45 46  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB subway guru

Daca nu e loc sa construiesti peroane atunci ce naiba sa inalti?

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB BGP2597

Sunt 2 variante. Dacă lângă linie este loc de o bandă întreagă de circulație înalți suprafața carosabilă până la nivelul trotuarului, exact ca în exemplul dat de mine. Vehiculele circulă pe banda de circulație normală și opresc înaintea supraînălțării când e tramvai în stație. Practic, creezi un peron lipit de trotuar pe care vehiculele circulă atunci când nu este tramvai în stație.

Dacă între marginea liniei și trotuar este o distanță oarecare în care nu mai are loc și o bandă de circulație, atunci pe zona stației ieși cu trotuarul în afară până la linie și îngustezi trama stradală. Vehiculele circulă pe linia de tramvai și opresc în spatele tramvaiului când este în stație.

În oricare situație ai 2 avantaje într-o singură amenajare - acces la nivelul podelei coborâte a tramvaiului și metodă de calmare a traficului pentru siguranța călătorilor.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB alexxd_31

Pe mine ma amuza copios articolele in care apar 8,4 km (de modernizat) pentru linia 55. Am inceput sa sar peste aceste articole.
De exemplu pe Pache Protopopescu  (Scoala Iancului, Matasari) nu exista peroane dar in acest caz sa zicem ca se poate muta linia langa trotuar (prima banda) cand o sa fie reabilitat.
O problema este la statia Barajul Rovinari (linia 40, Bulevartul 1 Decembrie)  unde nu exista peron si nici loc pentru acesta dar linia este reabilitata.
Daca inalti suprafata carosabilului apare riscul sa cazi cu automobilul pe linia de tramvai si cred ca nimenu nu o sa isi asume asa ceva.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB ByOnu

subway guru wrote:
Daca ai tramvai cu podea joasa n-ai de ce sa inalti peronul…


Spune-le asta occidentalilor...

Daca inalti suprafata carosabilului apare riscul sa cazi cu automobilul pe linia de tramvai


:|  adica pot sofa la cm in parcare, dar cad cu autobilul pe o banala banda carosabila?

Bogdan mi se pare ca a pus problema foarte bine mai sus. Sunt avantaje multiple, unul dintre cele conexe fiind calmarea traficului.

Personal insa, varianta optima imi pare cea cu tramvaiul la bordura.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB orex

BogdanPetrini wrote:
Cred că @orex  se referea la o soluție pentru străzile înguste unde nu e loc de peron de genul acesteia:

https://www.google.ro/maps/@50.0685755,1 ... 4!8i8192

Da, asa este, nu de alta dar si pe mine m-a frapat sistemul dar e cat se poate de real!
Concret, pe linia 5, am vazut pentru prima oara asa ceva!
strada inaltata la statia de tramvai Viena .png (827.65 KB; downloaded 3683 times)

Doar stii!
La Viena sunt 3 posibilitati, ori e peron, ori tramvaiul ”trage” la bordura, ori e o situatie de genul celei expuse anterior!
alexxd_31 wrote:
Daca inalti suprafata carosabilului apare riscul sa cazi cu automobilul pe linia de tramvai si cred ca nimenu nu o sa isi asume asa ceva.

De ce, ca-i greu sa fii civilizat sau sa nu fii cascat? ;)

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB alexxd_31

Pentru ca cei care inca asteapta tramvaiul 1/10 la Apaca o sa il astepte pe peronul de pe carosabil.
Daca cineva isi va avaria masina datotita diferentei dintre carosabil si calea de rulare a tramvaiului va actiona in instanta primaria.
Nimeni nu o sa faca asa ceva in Bucuresti (nici macar amplasarea liniei la trotuar) pentru ca aici suntem in alt secol.
Nu cred ca va da nimeni de la Politie secolul acesta aviz pentru asa ceva.
In poza nu prea observ diferenta de elevatie intre carosabil si calea de rulare a tramvaiului, poate maxim cativa cm.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB orex

Cauta pe google maps locatia din eticheta/antet si-o sa-ti furnizeze toate detaliile zonei! E valabil pe o strada cu circulatie in ambele sensuri, cu o banda auto pe sens si linie de tramvai, cam cum e pe Calea Ferentari de la nr. 72 pana la capat, pe str. Zetarilor! Merge si pe Cobalcescu, nu?! ;)

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB messe

Pe Cobalcescu nu merge fiindca ai sens unic. A trecut vremea lui 2, 3, 12, 20 si ulterior 32, fostul 12 barat (pe 14 si 30 nu le pun la socoteala fiindca erau doar dus spre Izvor) cand se circula in ambele sensuri ca sa le compari cu Ferentari.  ;)

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB orex

Merge si la statiile Cismigiu si Ostasilor, dar e clar ca:
1. nimeni nu s-a gandit in a ”imprumuta” o astfel de solutie tehnica  pentru Bucuresti!
2. nu se incadreaza in prioritatea zero acest segment de linie pentru a fi modernizat si a scapa de OR. ;)

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB Chev Celios

Astazi am observat ca pe Calea Calarasilor la intersectia cu Popa Nan a inceput sa se dilate sina, aceasta ridicandu-se destul de putin deocamdata.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB Trole

subway guru wrote:
Daca nu e loc sa construiesti peroane atunci ce naiba sa inalti?

Strada. (După cum s-a prezentat și în exemplul din Viena).
Vin cu un exemplu ceva mai clar, din Frankfurt pe Main.
FM.jpg (237.02 KB; downloaded 2933 times)

sursa este forumul Drehscheibe - secțiunea dedicată autobuzelor
Se poate observa că banda existentă se ridică cam cu 2/3 din înălțimea trotuarului (bordurii).
De asemenea, diferența de nivel dintre linia de tramvai și carosabil e precedată de o zonă cu stâlpișori, pentru a fi prevenită încălecarea acesteia.
Evident, soluția se pretează pentru anumite artere, unde nu există alte variante. La Apaca se poate intra puțin în spațiul verde.
Soluția asigură accesibilizarea transportului în comun, conștientizarea prezenței unui punct de acces către acesta și este o metodă de calmare a traficului.
Dar, cel mai important, sporește siguranța utilizării transportului în comun.
Unde ar putea fi aplicată la noi? Șos. Pantelimon cu Bd. Ferdinand, Bd. Carol cu str. Armand Călinescu, pe Bd. Regina Maria...

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB ByOnu

andrei11 wrote:
Tramvaiele în centru  au o logică numai dacă ajung la metrou ( cum e 32 ). În rest capetele de acolo te lasă cam fără legături funcționale.


Cam ciudat că zici asta, în vreme ce parcă chiar tu ai susținut că tramvaiului prin Piața Unirii n-are rost (nu mai țin minte întreaga ta argumentație, dar tin minte ca ai zis asta).

Ca replică însă, nu aș fi de acord. Tramvaiul în centrul Bucureștiului de după anii '80 este organizat, din greșeala istoriei, în sistem Hub-&-Spoke... mai rău chiar, cu mai multe hub-uri de fapt. I'm looking at you, Piața Unirii. :x





Altfel, din ceea ce zici tu, ar trebui desființate liniile care ajung la Sf. Gheorghe, Sf. Vineri, Pârvan, ceea ce nu este cazul, evident.

Soluția este să reparăm odată nenorocirea de Piață a Unirii care nu este nimic mai mult decât o mare de asfalt și un petec <verde> murdar și neîngrijit în centrul orașului. A cui o fi Piața Unirii nu știu, a bucureștenilor clar nu este. Nu iese nimeni în Piața Unirii de plăcere. Este mizeră, foarte gălăgioasă, neprietenoasă cu pietonii și transportul public și alternativ. Este doar o intersecție cu un scuar verde în mijloc, împărțită între 3 sectoare și o primărie generală, fiecare cu pavajul ei, cu băncuțele ei, cu bordurile ei șamd. Trebuie regândită ca un proiect unitar și administrată unitar ulterior, carosabilul din jurul fântânii mari trebuie să devină parte din parc (în toată lumea turiștii și locuitorii vor să ajungă la fântâni, nu să le fotografieze peste carosabil). Poate se aplică ceva din PIDU în mandatul ăsta.

Nerealizarea tramvaiului prin Piața Unirii până la finalul acestui mandat ar fi cel mai mare fail posibil al unei administrații de la care am anumite așteptări. (Puteți să-mi citați liniștiți acest mesaj în 2024) De la precedentele n-am avut așteptări. Între 2000-2008 s-a modernizat masiv ce exista, iar ulterior nu s-a făcut nimic notabil pentru tramvai (mint: închiderea inelului principal via Basarab și instalarea gardurilor pe o bună parte din rețeaua modernizată -- dar atât, prea puțin). Dar acum sunt așteptări pentru niște soluții mai curajoase, susținute de UE prin PMUD. Înțeleg că și fonduri vom avea. Voință și interes să existe.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB andrei11

Ce am susținut eu acum nu știu câți ani nici nu mai știu și nici nu mai e de actualitate.
Hai că mi-ai dat o idee.
Întrebare:
Are cineva curajul să reamenajeze în totalitate Piața Unirii conform principiilor arhitecturale și de transport actuale ? Singurul lucru care să rămână să fie Pasajul auto subteran. Restul să fie reconfigurat. Una dintre variante să fie chiar demolarea << fântânilor >> care ma mult aduc a Nord Korea.
Evident să țină seama și de viitorul ( îndepărtat ) M 7. Să nu ne trezim că trebuie să demolăm ceva costisitor când vom construi M 7.

 


Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB Aron

Fix fantanile sunt problema, restul sunt rezolvate toate. Ce iti arata a Coreea de Nord la ele, materialul din care e folosit sau arhitectura?, Daca zici arhitectura vin cu nspe mii de exemple de la "modernii" vestici, daca nu s-ar fi bagat apa nova sa o refaca cap coada sigur acuma erau niste ruine. Sa nu fiu inteles gresit, o reamenajare trebuie clar dar etapizat si cu cap facut, la momentul actual asa cum este configurata functioneaza, mai mult de 2 semafoare nu am stat pe nicio parte ca sa intru in piata(mai putin dinspre I.C Bratianu ca acolo faza e foarte scurta).

 


Go to page:  1  ... 40 41 42 43 44 45 46  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use