Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania")

373 posts, 99102 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Tavi wrote:
Actuala coorvernare, intr-o atitudine de total dispret fata de cerintele platitorilor romani de taxe, a mai "conservat" o lucrare de unde "nu curgea nimic" .. nici popularitate, nici spaga, deci pa!
Iar asta cu conservare vs dat bani la alte proiecte suna cam asa: "Hai ca va dau niste firimituri ... ti-ai dreaq de tzarani!"  :evil:

http://www.financiarul.com/articol_56186/autostrada-bechtel-intra-in-conservare-dar-se-dau-150-mil--euro-pentru-lucrari-regionale.html


Apropo de autostrada Transilvania, contractul ala a fost impus de anumite cercuri din SUA pe post de "premiu" pentru lobby'ul facut pe langa Gigi Boschet, legat de intrarea Romaniei in NATO in 2002. Bechtel este o firma apropiata de partidul republican, cu o reputatie presarata cu diverse magarii si mizerii prin diverse parti ale lumii, inclusiv in SUA. Pe mine chiar ma mira ca odata cu venirea la putere a democratului Obama, nu s-a reziliat de tot acest contract.  

Legat de prioritatile lui Tanti Boagiu, nu trebuie sa ne miram stiut fiind ca pentru ea e mai importanta prelungirea coridorului IV pana in Bulgaria, asa cum a declarat, chiar daca zona respectiva are 3 luni de trafic pe an. Si tutorele ei a procedat la fel cat a fost la carma ministerului, dirijand toti bani catre "plaiurile natale", care tot inapoiate au ramas, dar sunt conduse acum de cersetori deveniti miliardari de carton.

 


Re: Autostrada Transilvania Goldmund

@Dominatrix,
mai glumim si noi...
Americanii astia, imperialisti si profitori, rai si perfizi, ne-au  furat tzara...Nu ne-au lasat sa ne construim si noi autostrazile noastre! Fara ei, romanii ar fi avut inca din anii 40-50 secolul 20, mii de km de autostrada, dar imperialismul american ne-a tinut pe loc ;) Fara Bechtel, eu sunt convins, puteam construi pe an cat altii intr-o suta de ani! In loc sa numaram mii si mii de km autostrada, azi avem practic doar 52 km autostrada adevarata, intre Campia Turzii si Cluj. A1 e mai mereu in reparatii capitale, A2 e la inceput "pe beton", apoi in "valurile" marii, ca spre Dunare sa arate oarecum a autostrada...Eu unul sunt convins ca daca tzara(poate chiar Europa Unita) ar scapa de Bechtel, ne-am elibera de-a binelea si am incepe...si incepe, "hei rup"" un nou Bumbesti- Livezeni pentru intreaga UE(pentru cei mai coptzi ;) )cea mai buna cale ferata din lume...

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Daca tot glumim, cred ca daca vrem autostrazi la nivel european, cea mai buna solutie ar fi cea pusa in practica ceva similar cu ce am facut in secolul XIX, cand a venit Regele Carol I. Chiar asa, Goldmund, data viitoare cand vii, ne aduci si noua un guvern si parlament german? Eventual si pe tanti Merkel (sau pe cineva asemanator) in locul lui Popeye. Cred ca am gasi destui forumisti aici ca sa plateasca pentru inchirierea a catorva autocare in care ar incape un parlament si un guvern nemtesc. Iar pe tanti Boagiu & co. propun sa-i trimitem la schimb, sa spele WC'urile din Germania, fiindca nu cred ca ar fi in stare sa se ridice pe acolo la pretentiile cerute pentru un guvern.

 


Re: Autostrada Transilvania Goldmund

Cu cea mai mare placere, draga @Dominatrix..., eu ii trimit
Numai daca subiectii din Romania  doresc acest lucru si daca nu sunt atinsi de virusul "noi nu ne vindem tara"...
Eu traiesc de zeci de ani aici si nu pot spune ca germanii ar fi mai "buni" sau mai "talentati"decat "ai nostri", insa sunt - in orice meserie!- precum ceasornicarii: exacti, miticulosi, tenaci, profesional unidimensional, insa f. bine pregatiti.
  Lasand gluma de o parte, eu cred ca fiecare om are nevoie de o sansa sa arate si sa dovedeasca cat de bun este, asa si doamna Anca Boagiu, care de curand
a preluat Ministerul acela cu restante si probleme si foame acuta de bani... Ceea ce in 60 de ani nu s-a facut, nu poate fi vinovata aceasta doamna tanara.
Un ex.
Canalul Neckar(un rau precum Dambovitza, canalizat- acum 75 ani- pt. traficul unor vase destul de mari)a avut un trafic naval pe 2010 care a scutit strazile si autostrazile de 600 mii de camioane...Faptul ca Romania nu are canalizat nici macar Siretul, Oltul sau Argesul-Dambovitza pana -macar!-in Bucuresti, nu putem arunca vina pe ultimul sau penultimul ministru al transporturilor, insa toti se fac vinovatzi pentru o lipsa de viziuni si perspective. Nu mai avem oameni vizionari?!?
Sa auzim mai mult de bine!

 


Re: Autostrada Transilvania DanCld

Goldmund wrote:
Canalul Neckar(un rau precum Dambovitza, canalizat- acum 75 ani- pt. traficul unor vase destul de mari)a avut un trafic naval pe 2010 care a scutit strazile si autostrazile de 600 mii de camioane...Faptul ca Romania nu are canalizat nici macar Siretul, Oltul sau Argesul-Dambovitza pana -macar!-in Bucuresti

Sa nu exageram. Raurile din Romania au o variatie sezoniera semnificativa de debit care, combinata cu diferentele relativ mari de cota intre "punctele de interes" (sa zicem pe de o parte Dunarea si pe de alta proximitatea unui oras mare sau a unui nod de comunicatie), duce la nevoia de a construi un numar de ecluze suficient de mare incat investitia sa nu mai fie justificabila economic. Am gasit pe un blog cu profil economic un calcul de eficienta al canalului Dunare-Marea Neagra, punand in balanta pe de o parte costul de constructie si pe de alta venitul din tranzit; a rezultat ca amortizarea se va produce undeva peste 500 de ani  :shock:

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Goldmund wrote:
Lasand gluma de o parte, eu cred ca fiecare om are nevoie de o sansa sa arate si sa dovedeasca cat de bun este, asa si doamna Anca Boagiu, care de curand a preluat Ministerul acela cu restante si probleme si foame acuta de bani... Ceea ce in 60 de ani nu s-a facut, nu poate fi vinovata aceasta doamna tanara.
[...]Nu mai avem oameni vizionari?!?
In Romania sunt destui oameni politici bine-intentionati. Dar asta nu e suficient, din pacate. In societatea romaneasca, smecheria si hotia sunt apreciate ca pozitive si vazute ca o cale spre succes, mai ales daca aceasta smecherie conduce la impartirea firimiturilor si cu cei care nu au riscat sa fure. Aceasta "haiducie" a devenit atat de interesanta in Romania incat chiar inalti functionari ai statului fura de "la stat". De aceea, in Romania, alegerea unui lider politic nu se poate face pe criterii de competenta, responsabilitate si calitate, ci dupa potentialul de a fi smecher si hot.

O persoana cinsitita, cu principii si moralitate, nu poate obtine nici sprijinul poporului la alegeri, fiindca e suspect, nici suportul administratiei si clasei politice fiindca ei sunt obisnuiti sa isi traga si ei partea sau macar sa "ciuguleasca" si ei ce ramane de la "cei sus-pusi". De aceea, eu nu vad omul care sa ia taurul de coarne, ca toti sunt trasi in jos (de pantaloni sau fuste, dupa caz) de propriile concesii prin care au acces la putere. Iata de ce Anca Boagiu, sau oricine altcineva, nu poate face mare lucru, chiar daca ar vrea. E nevoie de o schimbare a mentalitatilor si asta va dura generatii ca sa se schimbe (daca se vor schimba).

In fine, sa revenim la subiect. Iata ce promite Piticul cu nume frumos in limba turca

Emil Boc spune lucrările la Autostrada Transilvania vor continua în 2011

Premierul Emil Boc a dat, joi, asigurări că lucrările la Autostrăzii Transilvania vor continua în acest an, pe două secţiuni din judeţele Cluj şi Bihor, potrivit Mediafax.

Boc a declarat că în buget există o sumă importantă de bani pentru achitarea datoriilor restante pe care statul le are faţă de compania americană Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania.

"Cel mai important mesaj este că lucrările la Autostrada Transilvania vor continua în acest an. Ca priorităţi sunt secţiunile Gilău - Nădăşelu, din judeţul Cluj, şi Suplacu de Barcău, din judeţul Bihor. În această perioadă există, încă, negocieri avansate între CNANDR şi Bechtel, pentru stabilirea preţurilor conform standardelor de cost
şi a graficului de plată, inclusiv discutarea problemelor restante. În buget există o sumă importantă de bani pentru achitarea datoriilor restante şi căutăm soluţii de finanţare viitoare a Autostrăzii Transilvania", a spus Emil Boc.

Potrivit premierului, Autostrada Transilvania este una dintre priorităţile pe care le are Guvernul. Autostrada Transilvania este proiectată pe o lungime totală de 415 kilometri.

Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Premierul Emil Boc a inaugurat, în 13 noiembrie, încă zece kilometri ai Autostrăzii Transilvania (A3), între Turda şi Câmpia Turzii, după care s-a urcat la volanul unei maşini Dacia Duster pentru a testa tronsonul finalizat, alături de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

În urmă cu un an, la 1 decembrie 2009, şeful Guvernului a inaugurat primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda - Gilău, el parcurgând atunci traseul la volanul unei Dacii Logan.

Sursa: http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 15619.html

 


Re: Autostrada Transilvania Tavi

http://www.ziare.com/stiri/autostrada/boagiu-nu-se-va-lucra-la-autostrada-transilvania-cel-putin-pana-in-iunie-1075406

Eu nu am inteles nimic din ce zice fata asta. Amesteca chestii de genul "nu se mai face nimic", cu "autostrada e necesara", cu "Nastase si Bruxelles" .... eu is mai greu de cap da' mizez ca ma veti lamuri voi :)

 


Re: Autostrada Transilvania Goldmund

@DanCld scrie:
"Am gasit pe un blog cu profil economic un calcul de eficienta al canalului Dunare-Marea Neagra, punand in balanta pe de o parte costul de constructie si pe de alta venitul din tranzit; a rezultat ca amortizarea se va produce undeva peste 500 de ani "... :?:
1-nicaieri in Romania nu mai e nevoie de inca un Canal Navigabil prin muntii "Dobrogei". Eu am dat un ex. banal cu Dambovitza, unde investitia ar fi minima(mai ales ca a fost odata inceput-sic!), iar traficul naval poate fi f. mare(intre Bucuresti si restul lumii!) Ar mai fi Siretul pana la Bacau, Oltul pana la Slatina
2-e total neserios ca cineva sa socoteasca rentabilitatea a ceva pe...500 de ani; daca circulatia  navala pe Dunare va creste  radical in viitorii 20 ani(pt. ca camionul va fi tot mai scump?!) atunci si Canalul D-MN poate va fi rentabil, si asta poate mai rapid decat cred cei mai optimisti...
3-In continuare cred ca acest canal (Canalul Dunarea-Marea Neagra) este de o importanta strategica enorma pentru tara care nu poate fi evaluat in bani:
independenta fata de URSS si/sau Ukraina (la gurile Dunarii...), scurtarea timpilor si economie de combustibil care pentru firmele transportoare autohtone nu intra in calcule "expertilor" cu "500 de ani"

 


Re: Autostrada Transilvania Goldmund

@Tavi,
fii pe pace!- autostrada Transilvania se va construi. Clujul, Brasovul, Tg. Mures si pana la Oradea sunt orase mari importante, cu o economie in crestere rapida. Eu gasesc aceasta autostrada(oricum importanta pt. dezvoltarea pe mai departe a Transilvaniei!!) ca fiind de importantza strategica pentru Romania, daca:
1-va ajunge la Brasov
2-daca intre Campina si Brasov va fi in curand(3-5 ani)o autostrada
Deocamdata nu sunt bani, dar Boc nu se lasa...Insa cu "totii" trebuie sa gandeasca rapid  si la autostrada intre  Bucuresti si Brasov

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Transilvania Dr2005

Bani sunt, dar nu pentru aşa ceva, ci pentru alte lucrări supraevaluate. Şi, desigur, să nu uităm de cadoul făcut fraţilor de peste Prut, anul trecut. Cadou pe care tot noi l-am plătit, cu -25% din salariu şi +5% la TVA.

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Goldmund wrote:
1-nicaieri in Romania nu mai e nevoie de inca un Canal Navigabil prin muntii "Dobrogei". Eu am dat un ex. banal cu Dambovitza, unde investitia ar fi minima(mai ales ca a fost odata inceput-sic!), iar traficul naval poate fi f. mare(intre Bucuresti si restul lumii!)
Intamplator, cunosc pe cineva care a lucrat la proiectare la acest canal pe vremea ailalta. Din ce mi-a spus, desi cam 70% din canal a fost facut in perioada comunista, dupa '89 lucrarile au intrat intr-o stare de degradare mare, s-a furat tot ce se putea: dale de beton, armaturi, fier etc.. Din cate am inteles, mai putin de 10% din lucrari pot fi recuperate fara costuri importante. In aceste conditii, de unde bani? De la stat in nici un caz, iar costul estimativ e undeva pe la 1 miliard de euro.

Si chiar daca proiectul ar fi reluat, ar aparea problema fortei de munca. In Romania, abia se gasesc specilasti pentru infrastructura rutiera, ce sa mai vorbim de specialisti in constructii hidrotehnice. Majoritatea care au lucrat la canalul Bucuresti-Dunare au plecat in strainatate dupa '90.


Cat despre Autostrada Transilvania, nu cred ca e cazul sa ne facem mari sperante. Proiectul nu este eligibil pentru fonduri europene, deci depinde de bugetul (sarac) de stat. Iar Boc nu stiu ce interes sa mai aiba in continuarea acestei autostrazi, fiindca el si-a facut de mult bucatica lui de autostrada pe "plaiurile natale".

 


Re: Autostrada Transilvania mindmasster

Bechtel se pune în mişcare

Lucrările la Autostrada Transilvania ar putea fi reluate în luna mai, conform unor furnizori ai constructorului american Bechtel, pe sectorul 3C, Suplacu de Barcău-Borş.

Purtătorul de cuvânt al Bechtel, Bogdan Sgârcitul, a refuzat să confirme, dar nici nu a informat informaţia. „În acest moment discutăm cu ministerul pentru începerea lucrărilor la sectorul 3C şi la extensiile Barcău-Nuşfalău şi Gilău-Nădăşel“, s-a mărginit el să spună. În condiţiile în care se vor relua lucrările, compania americană va fi nevoită să facă din nou angajari, după ce în primăvara acestui an a pus pe liber peste 800 de muncitori. „În acest moment mai avem în jur de 200-240 de angajaţi. În cazul în care începem lucrările o să facem, desigur, alte angajari“, a mai precizat Bogdan Sgârcitu.

Conform unor furnizori cu care Bechtel lucrează îndeaproape, lucrările ar urma să fie reluate în lune mai, pe sectorul Suplacu de Barcău-Borş.

Din Autostrada Transilvania, proiect demarat în 2004, au fost terminaţi până acum doar 50 de km, între Câmpia Turzii şi Cluj Vest (Gilău). Lucrările au fost sistate ultima dată în toamna anului trecut, imediat după inaugurarea tronsonului Turda-Câmpia Turzii, pentru că Guvernul nu a mai finanţat continuarea lucrărilor.


Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napo ... 54797.html

 


Re: Autostrada Transilvania Goldmund

In loc de concluzie:
prea putin optimism si viziuni la romani... :idea:

 


Re: Autostrada Transilvania Goldmund

nr. postarilor mele de pana acum nu e numarul meu!! Sa se duca pe pustie!

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420757 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use