Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)Tronsonul Pitești - Sibiu

 

Topic: Știri și articole din presă

116 posts, 27733 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă PTMZ

In regula. Multumesc pentru feedback. :)

Nici eu nu sunt expert, dar daca ar fi sa incerc o traducere pe decizia aceasta, ar iesi cam asa ceva: CNAIR a formulat plangere (intuiesc ca impotriva deciziei CNSC), dar a venit prea tarziu. Chinezii voiau sa se duca mai sus cu scandalul, la CJUE, dar CAB le-a respins cererea. Porr a depus o plangere tot la CAB, dar a fost respinsa, fiind considerata nefondata. CAB a modificat decizia CNSC astfel incat contestatia chinezilor sa fie admisa partial. Se anuleaza comunicarea prin care s-a anuntat rezultatul procedurii si se anuleaza partial raportul de atribuire (selectia oficiala a castigatorului) prin intermediul caruia Porr a fost selectat castigator. Oferta chinezilor va fi reevaluata, iar de data asta se va verifica daca motivele de excludere prevazute in legea achizitiilor publice din 2016 (la punctele mentionate in decizie) sunt valide din considerentele deciziei actuale.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Lucrurile sunt mai nuantate!
1 CNSC  prin decizia nr. 638/C2 a  conexat doua contestatii, una a RIZZANNI DE ECCHER SpA, cealalta a CHINA RAILWAY 14TH BUREAU CO LTD, posibilitate prevazuta la art. 17 alin (2) din Legea nr. 101/2016.
2 Decizia CNSC se soldeaza cu:
2.1 Admiterea contestatiei RIZZANNI DE ECCHER SpA si anularea raportului procedurii ”în partea care privește evaluarea acestei oferte și actele subsecvente acestuia”, cu obligativitatea reevaluarii ofertei italienilor;
2.1 Respingerea contestatiei CHINA RAILWAY 14TH BUREAU CO LTD, considerand-o nefondata.
3 Consecinte:
3.1 RIZZANNI DE ECCHER SpA, multumita de decizie, nu avea de ce sa continue demersul;
3.2 CHINA RAILWAY 14TH BUREAU CO LTD s-a adresat instantei (dosar nr. 2542/2/2021), chemand in judecata CNAIR, pe RIZZANNI DE ECCHER SpA si pe PORR CONSTRUCT ;
3.3 CNAIR s-a adresat instantei (dosar nr. 2549/2/2021) chemand in judecata pe RIZZANNI DE ECCHER SpA.
4 Solutii:
4.1 Completul 2 a hotarat  transmiterea Dosarul deschis de CNAIR, la completul 3, care  avea pe rol solutionarea dosarului deschis de CHINA RAILWAY 14TH BUREAU CO LTD.,  intrucat partile din dosarul 2549 se regaseau si-n dosarul 2548.
4.2  pronuntarea unei singure hotarari judecatoresti, cea data in 08.06.2021.

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

În această vară vor începe lucrările la Tronsonul 5 (Curtea de Argeş-Piteşti) al Autostrăzii Sibiu-Piteşti. Mai precis, Ministerul Transporturilor va elibera autorizaţia de construcţie până la începutul lunii iulie, iar constructorul spune că lucrările vor începe după 15 iulie.

Şantierul pentru viitorul Tronson 5 este organizat deja de mai multe săptămâni în comuna argeşeană Merişani.

Iar Marius Luigi Ionescu, primarul de la Merişani, spune că faptul că realizarea acestui tronson aduce numeroase beneficii economice pentru comună.

„Lucrările vor începe în luna iulie, încă nu a fost eliberată autorizaţia de construcţie. Firma ce va realiza acest tronson al autostrăzii Sibiu-Piteşti a angajat deja câteva zeci de oameni din comună, ca paznici şi muncitori.

Este important pentru comunitate că astfel se creează locuri de muncă. Le-am dat şi o şcoală dezafectată celor de la Astaldi ca să îşi organizeze acolo sediul şantierului. Şi deja au făcut îmbunătăţiri şi investiţii în acea clădire”, precizează primarul de la Merişani.

Preţul cu care a fost expropriate terenurile extravilane din Merişani au fost de un euro per metru pătrat.

„Este un preţ corect. De exemplu, în comuna Băiculeşti le-a dat la oameni 1 leu pe metrul pătrat. În comună au fost vreo 700 de proprietăţi expropriate. Sunt aproximativ 14 kilometri din viitoarea autostradă ce vor trece prin comuna noastră”, adaugă primarul Marius Luigi Ionescu.

Edilul de la Merişani se aşteaptă la o dezvoltare economică spectaculoasă a zonei, mai ales că un cap de descărcare de pe viitoarea autostradă va fi în satul Capul Piscului din comună: „Sunt deja numeroase firme ce au cumpărat terenuri în comună. Unele vor să facă zone industriale, iar altele parcuri de maşini. Cam toate terenurile disponibile au fost vândute. E un lucru bun. Va creşte şi potenţialul comunei. Autostrada asta va fi benefică pentru toată lumea”

APROAPE 1.000 DE OAMENI VOR FI ANGAJAŢI
Astaldi este compania ce va construi Tronsonul 5 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti. Vasile Badea, director de producţie, declară că organizarea de şantier a fost făcută.

„Lucrările propriu-zise vor începe după obţinerea autorizaţiei de construcţie. Proiectul va fi finalizat la finalul lunii iunie. Sperăm ca autorizaţia de construcţie să fie eliberată de către Ministerul Transporturilor cel târziu până la jumătatea lunii iulie. Iar lucrările vor demara după 15 iulie”, precizează Badea.

Pe şantierul viitorului Tronson 5 vor fi angajaţi numeroşi oameni, în special din zonă. „Ne dorim să angajăm cât mai mulţi oameni din zonă, dorim să ajutăm şi comunitatea locală. Am angajat şi vom mai angaja. La ora actuală avem pe şantier 170 de persoane. Însă vom ajunge undeva la aproximativ 1.000 de angajaţi pentru tronsonul cinci al viitoarei autostrăzi Sibiu-Piteşti”, adaugă directorul Badea.

Pentru Tronsonul 5 Curtea de Argeş-Piteşti, suprafaţa totală ce a fost expropriată este de 3,36 milioane metri pătraţi.

După spun reprezentanţii CNAIR, în ceea ce priveşte Tronsonul 5 (Curtea de Argeş-Piteşti), pentru comunele Bascov, Băiculeşti şi Merişani, valoarea despăgubirilor ce vor fi acordate de la bugetul de stat se ridică la 40,6 milioane lei, coridorul de expropriere fiind intabulat încă din noiembrie 2020. Pe raza celor trei comune au fost 2.224 exproprieri.

Tot pe tronsonul cinci, pe raza localităţilor Curtea de Argeş, Budeasa, Mălureni şi Piteşti au fost expropriate în total 370 de terenuri. Coridorul de expropriere ce traversează cele patru localităţi a fost intabulat în luna martie a.c. Valoarea despăgubirilor ce urmează a fi plătite pentru terenurile expropriate din cele patru localităţi este de 4,2 milioane lei.

Pe 11 mai 2020, CNAIR SA a semnat contractul „Proiectare şi execuţie Autostrada Sibiu – Piteşti, secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, km 92+600 – km 122+950”, ofertantul câştigător fiind compania italiană Astaldi SpA. Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei fără TVA, bani care vor proveni din fonduri europene nerambursabile.

Durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, dintre care 12 luni perioada de proiectare şi 48 de luni pentru execuţia lucrărilor. Traseul începe la Curtea de Argeş şi continuă paralel cu râul Argeş până la centura Piteştiului.

Sursa: Adevărul

 


Re: Știri și articole din presă orex

”Nea Marius” incurca capra cu varza...euro cu RON! :yes:

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Lucrările pot începe la Autostrada A1 Pitești - Curtea de Argeș, a anunțat joi ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Constructorul italian Astaldi avea deja utilaje și muncitori mobilizați în teren și aștepta emiterea autorizației de construire.

„Tocmai ce am emis autorizația de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești. Este vorba de un tronson între Curtea de Argeș și Pitești, lung de 30 de km”, scrie ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.




Proiectul este unul amplu, care valorează 1,7 miliarde de lei și cuprinde:
– 13 poduri;

– 3 pasaje;
– un viaduct;
– 3 noduri rutiere la Curtea de Argeș, Băiculești și Bascov;

– 2 spații de servicii, câte unul pe fiecare sens, care vor fi amenajare modern;
– 2 parcări de scurtă durată, de-o parte și de alta a drumului;
– 2 centre de coordonare și întreținere, la Bascov și la Curtea de Argeș.
Amintim că italienii de la Astaldi au început mobilizarea, potrivit unor imagini surprinse de pasionații de infrastructură.


Contractul pentru proiectarea și execuția celor 30,35 kilometri ai secțiunii 5 din Autostrada Sibiu – Pitești a fost atribuit Astaldi, pentru suma de 1,71 miliarde de lei fără TVA.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est.

Sursa: Economica

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Termenul pentru evaluarea candidaturilor la licitația pentru secțiunea 3 a fost depășit.

 


Re: Știri și articole din presă orex




PS
Dupa cate observ din iconografie face parte si ”eternul” domn Neaga, un om de neinlocuit carevasazica! Halal! :think:

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a selectat șase candidați din 15 pentru a merge mai departe în cursa pentru secțiunea 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești. Cel mai mare punctaj a fost obținut de asocierea condusă de turcii de la Makyol, spun surse ale Asociației Pro Infrastructură (API).

CNAIR a finalizat pe 18 iunie evaluarea celor 15 candidaturi pentru „PROIECTARE ȘI EXECUȚIE „Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 3: Cornetu – Tigveni”, conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).


Candidații care au fost aleși sa depună oferte, în ordinea punctajului obținut, potrivit unor surse ale Asociației Pro Infrastructură (API):

1. Asocierea MAKYOL INSAAT + OZALTIN INSAAT
2. Asocierea MAPA INSAAT + CENGIZ INSAAT
3. Asocierea AKTOR + RIZZANI DE ECCHER
4. Asocierea STRABAG + ACCIONA CONSTRUCCION
5. IMPRESA PIZZAROTTI
6. Asocierea ASTALDI SPA + TANCRAD SRL

Aceleași surse susțin că patru asocieri în care erau implicate și firme din China au fost respinse din diverse motive, inclusiv noua OUG 25 / 2021.


Surse din cadrul CNAIR au confirmat pentru ECONOMICA.NET lista candidaților selectați. Acestea au menționat că sunt probleme foarte mari și cu selectarea unor candidați din listă, pentru care au fost emise sau urmează să fie emise certificate negative din partea CNAIR.

Amintim că pe 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi la licitația restrânsă privind proiectarea și construirea secțiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești.

CNAIR a publicat pe 23 septembrie anunțul de licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești. Cu o valoare estimată cuprinsă între 5,3 miliarde de lei și 5,8 miliarde de lei (peste 1 miliard de euro), acest tronson de munte reprezintă cel mai mare contract pus la bătaie de Transporturi.

Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni va avea o lungime de 37,4 kilometri și se va întinde de la km 44+500 până la km 81+900. Alături de secțiunea 2, acest lot este unul dintre cele mai dificile din autostrada care va uni Muntenia de Ardeal, întrucât va fi construit în zona de munte.

Durata contractului este de 133 de luni (peste 11 ani) și cuprinde: 14 luni perioada de proiectare, 59 luni perioada de execuție și 60 luni perioada de garanție a lucrărilor, conform anunțului din SEAP.

Durata contractului poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor, precum și în funcție de durata de execuție a contractului ofertată de operatorul economic desemnat câștigător. Astfel, într-un comunicat CNAIR se menționează că termenul de finalizare prevăzut este 12 luni proiectare și 45 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire.

Această secțiune conține:
· 95 de poduri și pasaje
· Tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie
· Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
· Ecoduct în zona localității Călinești
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est.

Sursa: Economica

 


Re: Știri și articole din presă orex

C.N.A.I.R. sa nu se astepte la liniste dupa aceasta etapa!

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

Inafara de Aktor si Pizzarotti lista arata bine.

 


Re: Știri și articole din presă Cristi N

Drumul de legatura intre lotul 5 - Curtea de Arges - Pitesti si municipiul Ramnicu Valcea.
PiSi 6

Astazi a fost lansata licitatia [CN1032564] "1. ELABORARE DOCUMENTATIE DE AVIZARE A LUCRARILOR DE INTERVENTII PENTRU “DN 73C, km 44+800 – km 55+000, CURTEA DE ARGES – TIGVENI” (Lot 1) 2. ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU “REABILITARE / MODERNIZARE DN 73C, km 55+000 – km 68+000, TIGVENI – MUNICIPIUL RAMNICU VALCEA” (Lot 2)".

Valoare estimata lot 1: 2.099.145,93 RON fara TVA
Valoare estimata lot 2: 3.925.762,56 RON fara TVA

Durata contractului: "11 luni pentru Lotul 1 si 14 luni pentru Lotul 2, de la Data de Incepere a Contractului"

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 31.08.2021

Prin incheierea celor doua contractelor de servicii, vor fi indeplinite urmatoarele obiective, dupa cum urmeaza: 1. Proiectarea unui traseu nou intre DN 73C si Nodul Rutier Tigveni de pe Autostrada Sibiu - Pitesti; 2. Consolidarea si refacerea sectorului de drum national DN 73C intre km 44+800 – km 55+000 Curtea de Arges – Tigveni; 3. Reabilitare / Modernizarea infrastructurii existente, respectiv drumul national DN 73C intre km 55+000 (localitatea Tigveni) si km 68+000 (localitatea Aldesti, inclusiv amenajarea intersectiei dintre DN 7 si DN 73C), avand in vedere traficul generat de punerea in operare a Sectiunii 5 a Autostrazii Sibiu – Pitesti si realizarea legaturii dintre Municipiul Ramnicu Valcea si Autostrada Sibiu – Pitesti.



Caietele de sarcini le gasiti timp de 7 zile aici.


Preluat de la colegii benzinari: link

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

NGC wrote:
Proiectare si Executie “Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 2:Boita – Cornetu"

Acesta este clasamentul cu ofertantii selectati, in ordinea punctajului obtinut.

1. Asocierea MAKYOL INSAAT + OZALTIN INSAAT
2. Asocierea MAPA INSAAT + CENGIZ INSAAT
3. Asocierea AKTOR + RIZZANI DE ECCHER
4. Asocierea STRABAG + ACCIONA CONSTRUCCION
5. IMPRESA PIZZAROTTI
6. Asocierea ASTALDI + TANCRAD

Egretele spun ca cele 4 asocieri in care erau implicate si firme din China au fost respinse din diverse motive, inclusiv noua OUG 25 / 2021. ;)


via PUM

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Turcii de la Kolin au depus contestație după ce au fost excluși din licitația pentru secțiunea 3 Cornetu - Tigveni din cel important proiect rutier al României. Este prima contestație în cazul celui mai lung lot din Autostrada Sibiu - Pitești, după ce s-a facut selecția candidaților înscriși în cursa pentru cel mai mare contract de autostradă.

Contestația constructorului din Turcia a fost înregistrată pe 12 iulie la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), potrivit informațiilor de pe site-ul CNSC și din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Reprezentanții constructorului argumentează că autoritatea contractantă, respectiv Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), „a constatat automat/direct, fără solicitarea niciunei clarificări, inacceptabilitatea ofertei Kolin în etapa I a procedurii de atribuire pentru două erori absolut minore și care puteau fi clarificate deîndată și fără a se modifica DUAE depus.”

Ce solicită constructorul din Turcia
Pe lângă reevaluarea ofertei sale în cadrul primei etape, Kolin solicită și suspendarea licitației până la soluționarea contestației.

Sursa: Economica

 


Re: Știri și articole din presă orex

Era previzibil ce ziceam in urma cu 3 saptamani! :yes:
PS
Poate, CNAIR va invata, odata si odata, ca licitatia deschisa e ”mama” procedurilor!

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tronsonul Pitești - Sibiu  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419441 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use