Parent forum: Autobuze, autocare, microbuze

 

Topic: Diverse autobuze și autocare

70 posts, 18734 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Andrei Andraș
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Diverse autobuze și autocare Andrei Andraș

Gabi23 wrote:
E fostul autocar echipei de fotbal FC Brașov.

Între timp acel autocar a ajuns la RATBV în garajul de troleibuze, iar în fața fabricii ROMAN și-a făcut prezența acest autocar. În comentariile de pe Facebook se spune că acest autocar a fost construit în în 2014-5 pentru echipa de fotbal FC Brașov, dar neputând plăti toate ratele, acesta a fost restituit fabricii după doar două rate plătite și ținut până zilele astea în halele fabricii. Iar lucrurile astea s-ar putea confirma prin faptul că autocarul are scaunele personalizate cu FC Brașov, echipă ce nu mai există. Acum orașul are echipa de fotbal SR Brașov.
Sursă foto
1.jpg (56.9 KB; downloaded 733 times)

Sursă foto
00.jpg (49.72 KB; downloaded 721 times)

Sursă foto
000.jpg (39.19 KB; downloaded 679 times)

Sursă foto
0.jpg (48.63 KB; downloaded 717 times)

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare cris_m

Autocarul ar mai avea sanse sa fie vandut, arata ok pentru o fabrica asa mica. Interesant ar fi sa aflam cate piese din acesta sunt autohtone.

 


  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare ADK

Probabil puntea e de AB și alte măruntaie. Că în rest, Roman-ul (cel puțin primele modele moderne apărute) este copiat în mare parte după ElCar Igero (după nume ceva spaniol).

 


  • Author: andreir14
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare andreir14

Nu este copiat, ci a existat un parteneriat intre ROMAN si ElCar-ul lui Igescu. Variantele de 8 si 10 metri erau construite sub sigla ElCar, in timp ce varianta de 12 metri era construita sub sigla ROMAN.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare PTMZ

Probabil cel mai autobuz ciudat din lume, un model articulat bazat pe un șasiu de camion românesc, a fost rodul unei colaborări comuniste dintre companiile Roman Brașov și gigantul chinez Dongfeng.

Se știu puține date despre acest autobuz ciudat. Clar este că Dongfeng a produs modelul pentru transport de pasageri sub marca Hengtong, iar modelul a purtat numele CQ680. Cam aici se oprește și seria certitudinilor și începe zona speculațiilor. În arhivele românești nu există fotografii ale acestui model special, imaginile disponibile fiind găsite pe un site din China.

Se pare că mai multe zeci de șasiuri Roman Diesel au fost exportate în China pentru acest proiect. Șasiurile erau unele speciale, probabil cu unul dintre cele mai mari ampatamente contruite vreodată la Brașov. De asemenea, se pare că suprastructura și puntea spate au fost fabricate 100% în China, un indiciu fiind butucii de la puntea spate.
Autobuz-articulat-sasiu-Roman-Diesel-e1599634526839.jpg (57.91 KB; downloaded 510 times)
Autobuz-articulat-sasiu-Roman-Diesel-2.jpg (76.2 KB; downloaded 515 times)
Autobuz-articulat-sasiu-Roman-Diesel-3-e1599634616723.jpg (77.77 KB; downloaded 508 times)
Autobuz-articulat-sasiu-Roman-Diesel-interior.jpg (58.27 KB; downloaded 511 times)
Autobuz-articulat-sasiu-Roman-Diesel-spate.jpg (31.05 KB; downloaded 508 times)

Rezultatul este unul departe de ceea ce am putea numi astăzi un autobuz modern, ci mai degrabă o improvizație. Cabina este complet separată de suprastructură, dar păstrează și scaunele pentru pasageri. De asemenea, garda la sol este una înaltă, iar accesul la interior se făcea prin intermediul a trei uși duble (configurație 1+2), fiecare cu câte două trepte.

Există și o imagine din interior, de unde putem vedea că podeaua și scaunele erau construite din lemn. Configurația este cu un singur rând de scaune pe fiecare parte, avantajând capacitatea de transport în picioare, necesară în zonele dens populate.

Sursa: Cargo Bus

 


  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare ADK

Aveau și loc pentru taxator. Interesante pozele, mai ales cea din interior, e prima dată când le văd (exceptând prima fotografie care am mai întâlnit-o, dar la fel fără prea multe datalii). Cred că toată istoria începe din perioada socialistă, de când dictatoru' își făcea ”reclamă” producțiilor sale în special țărilor comuniste, și probabil China a fost interesată dar nu la variantele pe care le ofeream el, ci la ceva mai... special, rezultatul find un autobuz articulat cu cabină de... camion. Oricum e într-adevăr cam o improvizație, și să fiu sincer asemenea vehicul mi se pare un pic făcut într-o bătaie de joc pentru călători. La fel și ce circulă în Cuba, care par ceva ZIL-uri sovietice, dar în fine. Prima fotografie circula pe o pagină de Facebook ”Autovehicule Românești”, unde administratorul spunea că respectivul vehicul încă circulă în China, ceea ce mi se pare din start o glumă bună. În Cuba aș mai crede, bine, camioane Roman Diesel normale, fiindcă sunt și filmări concrete, dar China cred că au destule vehicule demne de sec. 21 pentru a mai ține încă așa ceva în circulație, și pe deasupra cred că sunt și fier vechi demult.

 


  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare Tom

Interesant este cum se deschideau ușile. O făcea șoferul sau taxatorul? Pentru că dacă e a doua variantă, nu ar fi exclus ca modelul acesta să fi fost folosit în ideea că transportau muncitori la fabrici, iar apoi tractorul era cuplat cu remorci de marfă. Sau oricum, "autobuzul" putea fi remorcat de orice camion tractor, ceea ce limita și imobilizarea "autobuzului" pentru defecțiuni la motor.
Dar și în România au circulat camioane cu caroserie de transport pasageri. Nu cu uși de autobuz, din câte îmi amintesc, urcarea era prin spate pe o scară destul de incomodă, dar se foloseau pe la "întreprinderi". Chinezii au mers mai departe cu conceptul, iar din câte știu, nu au fost singurii care au făcut-o.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare andrei11

Da, așa este, erau și camioane pentru transport persoane cu ușa de acces prin spate.  Exista un buton care era acționat de << responsabilul de caroseria de transport pasageri >> ca să fie anunțat șoferul că ușa e închisă. ( bec + sonerie de apartament )  Caroseria  era dotată cu scaune ( 2 pe stânga / 2 pe dreapta  - culoar pe mijloc ) iar iarna exista și un godin cu lemne. ( se scoteau câteva scaune din față ).

 


  • Author: Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare Gabi23

Un autobuz Den Oudsten ex- BVS (Bus-Verkehr-Selb Germania) circulând între Municipiul Craiova și comuna Castranova. Nu aparține RAT Craiova.
DJ 10 FBC - 14.05.2021.JPG (354.41 KB; downloaded 248 times)

 


  • Author: Andrei Andraș
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Diverse autobuze și autocare Andrei Andraș

Am găsit această fotografie acum ceva timp pe Instagram, am salvat-o, dar numai acum mi-am adus aminte de ea. Ce tip de Roman este acesta? Aduce, mai mult sau mai puțin, cu Mercedes-Benz O302.
Foto: Sergio Dagoberto Medina Santos
0.jpg (33.69 KB; downloaded 183 times)

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare andrei11

De unde știi că e Roman ? Mai ales înainte de 1989 eu cu cu ochii mei am văzut destule camioane << RABA >> care aveau sigle  de Mercedes pe ele.

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare ByOnu

Casuta aia butucanoasa de afisaj cu cheder gros e singurul lucru care ma duce cu adevarat cu gandul ca ar fi romanesc.

 


  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare ADK

+ oglinzile. Farurile seamănă cu unele de la niște Mercedesuri (mașini mici) de prin anii '70.

 


  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Diverse autobuze și autocare aztec

Sa nu fie unul mai exotic, gen Gino bus sau chiar unul asamblat pe plan local ..și denumit Roman...sa fie mai puțin exotic...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze, autocare, microbuze  • 
Choose destination

Since , our 1735 forum members have written 341298 posts in 4060 topics and 419 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use