Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres

85 posts, 38933 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres Cristi N

Cred ca accesul spre Cernica din A2 are legatura si cu inchiderea traversarii de pe DNCB de aici
Legat de taxarea autostrazilor sper din tot sufletul sa le vina mintea la cap si sa foloseasca o solutie fara porti. Cea mai ok varianta din punctul meu de vedere ar fi doua tipuri de vignete: Basic - doar DN si Plus - DN+A.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres andrei11

O treabă interesantă... Și << + A >> /an la cam cât s-ar ridica ?
Evident că s-ar putea cumpăra și + A / zi. Sau săptămână sau lună.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres Cristi N

Deocamdata nu cred ca ar avea rost un sistem de genul asta, avem prea putini km de autostrada, putem sa traim si cu actualul sistem.
In Europa sistemul de taxare e pe principiul: cate bordeie atatea obiceie si nu se poate spune ca vreunul din sisteme este cel ideal. In plus noi suntem printre putinele tari care taxam drumurile nationale.
Ce pot sa spun e ca cel cu porti e cea mai proasta varianta: trebuie sa construiesti ditamai statiile la fiecare nod rutier si in plus ai o multime de oameni angajati doar sa incaseze niste bani. Nu mai zic ca in perioadele de varf de trafic statiile alea nu vor face fata nicicum.
Punand problema cat mai capitalist posibil, diferenta de pret trebuie sa fie atat de mare incat sa ai maximum de incasari si suficient de mica incat sa ai maximum de cumparatori. Valoarea exacta ar trebui sa rezulte dintr-un studiu de piata, e treaba unor psihologi si a unor absolventi de ASE.
Ca o idee separata am auzit la un  moment dat ca investitiile anuale in podurile de la Fetesti-Cernavoda sunt in jur de cateva sute de mii de Euro, iar incasarile din taxa de pod sunt de cateva zeci de ori mai mari.
Iar aici e un sumar al sistemelor de taxare din Europa: link

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres andrei11

Dar când trec cu trenul de marfă / de persoane peste poduri spre Constanța în prețul prestației o fi inclusă și taxa de pod ?

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres Cristi N

Din ce stiu eu CFR infrastructura este propietarul podurilor si CNAIR este "chirias" cu autostrada pe podurile respective. CFR calatori si CFR marfa ar trebui sa plateasca TUI - Taxa de Utilizare a Infrastructurii pentru fiecare km de sina parcurs. Acu nu stiu daca km de pod e mai scump decat km de campie.
Ceva asemnator se discuta la benzinari si colegul vancouver a prezentat ce efecte nocive are taxarea cu porti la frantuji: link

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres shoppy

Asta cu traficul local este ca omul care vrea sa faca stanga fix la el in fata casei si fix la el la serviciu da sa fie autostrada fara nici un nod intre ele, nu asa se pune problema, autostrada trebuie sa fie o alternativa viabila si mai rapida la reteaua locala, pentru asta trebuie sa aiba noduri acolo unde sunt potrivite, adica acolo unde este cerere, daca autostrada nu face fata cererii atunci trebuie ori largita ori pusa cu plata ori oferite alte alternative dar niciodata nu se favorizeaza accesul pe autostrada la unii fata de altii din cauza aglomeratiei.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres punmeister

Din pacate firmele de casa ale Beijing pot fi interzise doar de la urmatoarele licitatii, nu se poate aplica retroactiv la actualele licitatii.

„Nu sunt multe din firme din China care lucrează, sunt multe care au depus oferte și contestații. Din analiza juridică nu se pot aplica aceste prevederi celor în curs. Se va aplica pentru procedurile viitoare”, a mai explicat ministrul.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/tra ... -1469693

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres PTMZ

Sectoarele de autostradă incluse în PNRR:
Screenshot_20210602-173310.jpg (192.94 KB; downloaded 3708 times)

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres PTMZ

Constructorul austriac Strabag a avut luna trecută cel mai mare progres de pe șantierele de autostrăzi din România. Podiumul este completat de italienii de la Astaldi și de turcii de la Alsim Alarko.

Strabag a raportat în luna mai un salt spectaculos, de peste 10 puncte procentuale, pe lotul Târgu Mureș – Ungheni din Autostrada Transilvania (A3). Astfel, lucrările – realizate în proporție de 50% – ar putea fi terminate până la finalul anului, dacă va fi menținut acest ritm de lucru.
progresemai2021.jpg (201.92 KB; downloaded 3691 times)

Pe poziția a doua s-a situat constructorul italian Astaldi, cu un avans de peste 7 puncte procentuale raportat la mega-podul de la Brăila, după mai multe luni. Astfel, lucrările la Golden Gate-ul peste Dunăre au ajuns în mai la un grad de execuție de 39%. Despre acest proiect, ministrul Transporturilor a dat asigurări că podul nu va fi muzeu, ci va fi deschis odată cu 10 kilometri de drumuri de legătură la finele anului viitor.

Turcii de la Alsim Alarko au avut la rândul lor un avans de aproape 7 puncte procentuale pe lotul 2 din Autostrada de Centură București Sud (A0 Sud). Astfel, lucrările pe acest tronson sunt realizate în proporție de 15%. Tot luna trecută, constructorul turc a raportat pentru prima dată lucrări pe lotul 1 din A0 Sud, realizând 3% din contract.

În clasament urmează grupul UMB cu un avans de peste 5 puncte procentuale pe lotul 1 din tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DX12). Informațiilor privind lotul 2 din același tronson lipsesc însă din tabelul Companiei de Drumuri. Considerând că tronsonul 2 ar fi realizat în proporție de peste 80%, există toate șansele ca cei 40 de kilometri, pe care pariază și ministrul Transporturilor, să fie inaugurați anul acesta.

Mai departe, constructorul austriac Porr a avut la rândul său un avans de peste 4 puncte procentuale pe lotul 1 din Autostrada Sibiu – Pitești(A1). Acesta a ajuns în mai la un grad de execuție de 39%.

Și italienii de la Tirrena Scavi au raportat luna trecută un progres de peste 3 puncte procentuale pe tronsonul 1 din Drumul Expres Craiova – Pitești (DX12), care a ajuns astfel la un stadiu al lucrărilor de aproape 25%.


Grecii de la Aktor au avut la rândul lor un avans de peste 2 puncte procentuale pe lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda (A10). Acest lot de 24 de kilometri a ajuns în luna mai la un grad de execuție de 85%. În acest ritm de lucru este greu de crezut că va fi respectată cea mai recentă promisiune a contructorului elen, și anume ca acest tronson să fie deschis circulației la toamnă.

Cu progres de 1 punct procentual, italienii de la Impresa Pizzarotti au ajuns în mai la un grad de execuție de 96% pe lotul 1 din Autostrada Sebeș – Turda (A10).

Sursa: Economica

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat vineri, 11 iunie, licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construirii Drumului Expres Cluj - Dej. Valoarea estimată a contractului este de până la 26 milioane de lei.

În cadrul contractului vor fi prestate următoarele servicii și vor fi elaborate următoarele documente:
• Elaborarea Studiului de fezabilitate, cu respectarea legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc);
• Asistentă tehnică acordată CNAIR pentru susținerea Aplicației de Finanțare
• Asistență tehnică acordată CNAIR pentru procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție lucrări, după caz.

Durata contractului este de 18 luni de la data de începere a contractului (din care 14 de luni – Studiul de Fezabilitate).

Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 22.199.530 lei și 26.233.081 lei.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 28 iulie, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Distanța rutieră dintre orașele Cluj Napoca și Dej este de 56 de kilometri.

Sursa: Economica
Link E-licitatie: http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100121580

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres PTMZ

Cele mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi s-au înregistrat luna trecută pe lotul Tg. Mureș – Ungheni din Autostrada Transilvania al austriecilor de la Strabag, pe secțiunea 1 din Autostrada Sibiu – Pitești a austriecilor de la Porr și pe lotul 2 din A0 Sud al turcilor de la Alsim Alarko. Datele Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pe luna iunie nu sunt însă actualizate pentru “Autostrada Ford” sau Podul de la Brăila.

Strabag domină și în iunie clasamentul constructorilor de autostrăzi din România, după un avans de peste 5 puncte procentuale pe lotul Tg Mureș – Ungheni din Autostrada Transilvania. Realizat în proporție de peste 55%, acest lot ar urma să fie finalizat în 2021, conform estimărilor constructorului și ale CNAIR, înainte de termenul contractual care expiră anul viitor.


Mai departe, austriecii de la Porr au raportat luna trecută un progres de peste 2 puncte procentuale pe secțiunea 1 Sibiu – Boița din cel mai important proiect rutier al României. Astfel, lucrările pe primul lot în construcție din Autostrada Sibiu – Pitești sunt realizate în proporție de peste 41%.



Podiumul este completat de turcii de la Alsim Alarko, care au avut în iunie un avans de peste 1 punct procentual pe lotul 2 din Autostrada de Centură București Sud (A0 Sud). Pe acest contract, ei au ajuns la un stadiu al lucrărilor de 16,15% luna trecută. Același constructor lucrează și pe lotul 1 din A0 Sud, unde a raportat însă un progres mai mic, de 0,21 puncte procentuale. Pasionații de infrastructură au postat recent imagini cu fabrica de grinzi amplasată între cele două loturi (video jos).

În clasament urmează grecii de la Aktor, cu un avans de sub 1 punct procentual pe lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda, până la un grad de execuție de 85,90%. Amintim că șeful Transporturilor Cătălin Drulă a declarat în repetate rânduri că acest lot de peste 24 de kilometri va fi deschis traficului în 2021.

Italienii de la Impresa Pizzarotti au raportat la rândul lor un progres 0,01 puncte procentuale pe lotul 1 din Autostrada Sebeș – Turda, ce ar trebui de asemnea deschis integral circulației anul acesta, după deschiderea parțială din decembrie anul trecut.

Pe restul șantierelor, precum Drumul Expres Craiova – Pitești („Autostrada Ford”) sau Podul de la Brăila, datele nu sunt actualizate pe luna iunie.

Sursa: Economica

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres shoppy

Amintim că șeful Transporturilor Cătălin Drulă a declarat...
La noi daca nu esti sef atunci degeaba mai esti ministru.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres PTMZ

Topul constructorilor de autostrăzi este dominat și în luna iulie de austriecii de la Strabag, care au consemnat cel mai mare progres de pe șantierele din România. Pe următoarele locuri s-au clasat grupul UMB și italienii de la Astaldi.

Strabag a raportat pe luna iulie un avans semnificativ, de peste 12 puncte procentuale, pe lotul Tg Mureș – Ungheni din Autostrada Transilvania (A3). Constructorul austriac a realizat astfel 68% din lucrări pe tronsonul programat pentru inauguare chiar anul acesta, înainte de termenul contractual.

În clasament urmează grupul UMB cu un progres de aproape 8 puncte procentuale pe lotul 1 al tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Pitești (DX12), după două luni de la ultima raportare. Și pe lotul 2 al tronsonului 2 UMB a avut un avans de peste 6 puncte procentuale. Prin urmare, pe întreg tronsonul 2, firmele lui Dorinel Umbrărescu au depășit luna trecută 85% grad de execuție.


Pe locul trei se află asocierea italo-niponă Astaldi – IHI Infrastructure Systems, cu un progres de peste 7 puncte procentuale la mega-podul de la Brăila, tot după două luni de la ultima raportare. Astfel, lucrările la Golden Gate-ul peste Dunăre sunt realizate în proporție de peste 46%.


Urmează în top constructorul din Turcia Alsim Alarko, care a progresat cu aproape 6 puncte procentuale pe lotul 2 din Autostrada de Centură București Sud (A0 Sud). Același constructor a raportat un avans de peste 3 puncte procentuale și pe lotul 1 din A0 Sud.
progreseiulie.jpg (201.39 KB; downloaded 3368 times)

Mai departe, italienii de la Tirrena Scavi au înregistrat un avans de peste 5 puncte procentuale pe tronsonul 1 al DX12, după două luni de la ultima raportare. Astfel, stadiul lucrărilor pe acest tronson a sărit luna trecută de pragul de 30%.

Austriecii de la Porr au raportat la rândul lor un progres de peste 4 puncte procentuale pe lotul 1 Sibiu – Boița din cel mai important proiect rutier al României. Astfel, prima secțiune din Autostrada Sibiu – Pitești (A1) este realizată în proporție de peste 45%.


Grecii de la Aktor au înregistrat un avans de peste 2 puncte procentuale pe lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda (A10). Astfel, stadiul lucrărilor pe acest tronson programat pentru inaugurare în 2021 a ajuns luna trecută la peste 88%.

Și italienii de la Impresa Pizzarotti au avut la rândul lor un progres de 1 punct procentual pe lotul 1 din Autostrada Sebeș – Turda (A10), unde gradul de execuție a ajuns în iulie la circa 97%.

Constructorii ar urma să raporteze primele progrese și pe alte șantiere deschise anul acesta, dar pentru care nu s-a emis încă oficial ordinul de începere a lucrărilor.

Sursa: Economica

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres PTMZ

Compania de drumuri a lansat o nouă licitaţie pentru întocmirea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate a 12 noduri rutiere, a scris marţi, pe Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Potrivit sursei citate, ofertele pot fi depuse până pe 14 octombrie.

„Acestea se vor găsi pe autostrăzile A0, A2, A3, şi A7 – adică în toate marile regiuni ale ţării”, a subliniat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor a menţionat Nod Pantelimon, pe A0 Nord; Nod Ovidiu, pe A2 Feteşti – Cernavodă; Nod Dunărea, pe A2 Feteşti – Cernavodă; Nod Peştera, pe A2 Cernavodă – Constanţa; Nod Ghighiu, pe A3 Bucureşti – Ploieşti; Nod Ciurila, pe A3 Cluj-Turda. De asemenea, a făcut referire la Nod Românaşi, pe A3 Cluj-Zalău; Nod Luduş, pe A3 Tg.Mureş-Câmpia Turzii; Nod la Sănduleşti, pe A3 Cluj-Turda; Nod la Crasna, pe A3 Zalău-Oradea; Nod de descărcare pe A7, în zona localităţii Dumbrava, după conexiunea autostrăzilor A7 şi A3 şi Nod la Adjud Est, pe A7 Focşani-Bacău.

„Proiectele de mai sus vin în completarea celor 9 noduri rutiere care vor deservi autostrăzile A1, A2 şi A3, pentru care CNAIR a semnat în primăvară contractele de proiectare”, a mai scris ministrul Transporturilor.

Sursa: Economica

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420711 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use