Parent forum: Istoria transportului în comun din București

 

Topic: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti

64 posts, 8577 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti andrei11

Rețeaua a dispărut odată cu construcția liniei de metrou M 2.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Reteaua de pe directia Nord-Sud s-a desfiintat in 3 etape:
- mai 1986 liniile 73, 74 si 76 se scurteaza provizoriu la Piata Sudului apoi sunt prelungite pana la bd. Tineretului (atunci Pionierilor); 83 si 94 circula la Sura Mare si nu mai ajung in Berceni. Se desfiinteaza 95
-iunie 1986 liniile 79, 86 se limiteaza la Piata Romana iar 87, 97 la Sfintii Voievozi; se desfiinteaza 82, 83 si 94
-iulie 1986 se desfiinteaza linia 81
Reteaua a mai ramas in zonele periferice iar intre Universitate si Berceni a mai fost folosita un timp numai pentru retrageri la depoul Nitu Vasile (cateva luni, pana s-au apucat de pasajul rutier din Piata Unirii). In nord, firele au ramas pe stalpi pana in vara lui 1987 (in unele secvente de arhiva cu vizita lui Gorbaciov la Bucuresti din mai 1987 se mai vede reteaua din fata Casei Scanteii).
In luna martie 1987 se desfiinteaza si liniile din Tei-Verdi - 88, 90 modificate iar 61, 65 si 98 desfiintate (era si un 62 Verdi - Frigocom insa foarte "discret", am unele nelamuriri in privinta lui, cand a aparut si care a fost evolutia lui - singura data - cred - cand a fost pomenit a fost intr-un articol cu ce a mai facut ITB la inceput de an 1986 sau tinand cont de preluarea interviului si timpii de redactare putea fi vorba si de sfarsitul lui 1985, articolul aparuse pe la inceputul lui ianuarie 1986).

 


  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti Tom

Sursa: Transira, userul Brassovia:
"- Pe Str. Tipografilor exista reteaua in sens unic pe care liniile 81, 82 ocoleau Casa Scanteii in sensul de intoarcere de la Aeroport. Dupa constructia pasajului inferior pe Bd. Poligrafiei, pe acesta a existat retea in ambele sensuri, legand Piata Presei de Pajura prin Str. Jiului-Dridu. Pe aceasta nu s-a circulat decat o scurta perioada duminicile prin 1985, cu linia 682 care inlocuia autobuzul 331. De partea opusa, a existat retea de acces la Depoul Baneasa-troleibuze, pe Str. Elena Vacarescu (fosta Sos. Nordului), Ficusului, Aerogarii. A existat de asemenea retea de legatura de la acest depou la capatul de linie a lui 83 din Parcul Herastrau (Sos. Nordului), insa aceasta s-a demontat in dreptul trecerii la nivel cu calea ferata spre Constanta, in momentul electrificarii acesteia. "
Tot de pe Transira, puțină istorie: http://transira.ro/bb3/viewtopic.php?p=161163#p161163
Par'că îmi amintesc că și pe Tramclub s'a scris ceva, dar căutarea pe Tramclub merge prost sau poate s'a șters discuția repectivă. Erau și poze cu stâlpii.
Este însă o greșeală, 683, nu 682 înlocuia 331. În al doilea link este informația corectă. E ciudat că spre Herăstrău era 681 și nu 683.

Legat de rețea, datele deja au fost postate anterior, eu nu mi le aminteam, însă știu că pe toată lungimea șantierului de la M2 dispăruse rețeaua și mare parte din console. Practic, de la Universitate la Herăstrău a dispărut complet odată cu blocarea bulevardelor cu șantierul. Nu mai rețin ce mai rămăsese din rețea în zona din spatele guvernului, dar mai rămăsesră cel puțin câteva console. Pentru zona spre Arcul de Triumf și mai departe spre Piața Scînteii, nu știu exact, dar în vara lui 1986 nu-mi amintesc să mai fi văzut rețea nici pe acolo (edit: între De Gaulle - Arcul de Triumf și Piața Scânteii). Posibil câte o consolă pe vreun stâlp, dar atât. Pentru partea de la Universitate spre sud nu am aproape deloc informații.
Îmi amintesc că practic tot ce întorcea la Cosmonauților (liniile de autobuz spre Drumul Taberei) au fost scurtate la Str. Luterană. La cutremurul din 31 August, deja pe Magheru nu mai era rețea și erau gardurile cu "M" pe ele pe tot bulevardul.
O porțiune mare de rețea fantomă s'a păstrat multă vreme între Bd. Dacia - Str. Icoanei - Str. Sahia (actual cpt. J.L.Calderon) - Piața Rosetti, dar a cărei desființare nu  a avut legătură cu metroul.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

La inceputul lui martie 1987 (unul geros, cu multa chiciura) am fost la cineva care locuia pe Dobrogeanu Gherea si am vazut la intoarcere (seara tarziu, plecand pe jos pana la Scanteii) reteaua inca la locul ei; trecand pe la Gara Baneasa am remarcat-o si pe cea de pe Tipografilor - am crezut ca e dubla in ambele sensuri din cauza racordurilor care se uneau undeva mai incolo de intersectie (cel de intoarcere de la Fantana Miorita si cel care venea de la aeroport). Cum am zis mai sus, a prins si vara aceluiasi an.

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Reteaua de troleibuz de pe Sos. Nordului, 1968. Linia 83.

Facebook, Silviu Pescaru.

Comentariu Conrad Alexander:

Troleibuzul spre Parcul Herastrau a inceput sa circule din 1958, intai pana la Parcul Bordei (Podul Herastrau) iar din 1960, dupa finalizarea retelei spre garajul de troleibuze Nordului, a circulat pe sos. Nordului pana la intrarea in Parcul Herastrau. Depoul de troleibuze beneficia de acces dinspre sos. Bucuresti-Ploiesti dar si dinspre capatul de la Parcul Herastrau pe sos. Nordului. La inceputul anilor '70 depoul de troleibuze de la Nordului se transforma in autobaza, insa mai este pastrata reteaua de troleibuze pentru folosire ocazionala, Traversarea caii ferate (troleibuze) este desfiintata in 1978 odata cu electrificarea liniei ferate spre Constanta. Peste calea ferata troleibuzele au circulat in serviciu regulat pret de cateva luni in perioada 1972-73 cand unele curse din 83 mergeau pana in apropiere de IRMA, la ore de varf. Dupa electrificarea M800 se mai putea ajunge la Garajul Nordului doar prin sos. Buc-Ploiesti. In 1986 se desfiinteaza liniile 81, 82 si 83 dar reteaua acestora in zona Baneasa a fost demontata de abia in vara lui 1987 (la vizita lui Gorbaciov, nu erau inca demontata in zona Casei Scanteii). In imagine vad un sistem clasic cu console, dar acolo s-a folosit in premiera reteaua catenara - cum e la Academia Militara sau pe Iuliu Maniu.
sos Nordului troleibuz linia 83 an 1968.png (131.97 KB; downloaded 516 times)

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Reteaua de pe Str. Tipografilor. Se discuta pe Facebook daca fotografia este din 1974 sau de mai tarziu.

Sursa foto: Facebook CALEIDOSCOP.
Facebook CALEIDOSCOP Muzeul de Arta Populara N Minovici.png (307.05 KB; downloaded 294 times)

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Reteaua de pe Str. Monetăriei, după ce a fost deviat pe aici și sensul spre centru.

Sursa foto: România Heritage, pe Facebook
Retea troleibuz str Monetariei Muzeul Taranului Roman 1978.png (200.63 KB; downloaded 173 times)

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti 1689

Hmm...

Eu tin minte, totusi, ca troleibuzele treceau prin fata Muzeului PCR / Antipa in anii ‘80.

Doar pe sensul spre Pta. Aviatorilor o luau prin spatele cladirii guvernului...

Bucla de pe Montariei era folosita numai pentru defilarile de 1 Mai / 23 August.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

Pe Monetariei se circula in mod normal. S-a mers prin fata muzeului doar pana in 1956 (cu bucla prin fata Muzeului Antipa si intoarcere prin bucatica din sos N. Titulescu, bd. 1 Mai, Monetariei, Kiseleff inapoi spre Aeroport), cand 81 se prelungeste la gara si mai departe spre Cotroceni. Inelul cu rol tehnic din intersectia Titulescu/1 Mai - de care se aminteste la un moment dat pe Tramclub, s-a facut ulterior.
Reteaua de pe Arh. Mincu intre Kiseleff si Aviatorilor a servit numai pentru retragerea troleibuzelor la garajul de la Hipodrom, pana la darea in folosinta a depourilor Nordului si Vatra Luminoasa, moment din care nu a mai fost folosita pana la desfiintarea retelelor de troleibuz din zona (1986). In cazul demonstratiilor de 1 mai sau 23 August circulatia troleibuzelor de pe 82 si 83 se limita la str. Paris.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București  • 
Choose destination

Since , our 1800 forum members have written 352373 posts in 4213 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use