Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)

 

Topic: Tronsonul Deva - Lugoj

125 posts, 40233 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Tronsonul Deva - Lugoj abc_XC

Ziarul Unirea are un articol nou despre lotul 4 al autostrazii Lugoj - Deva. La dealul Soimus (cel cu lilieci) s-a produs o noua alunecare de teren.
https://ziarulunirea.ro/video-autostrada-a-1-lotul-4-lugoj-deva-o-mini-alunecare-de-teren-inspre-viaductul-de-la-bejan-in-dealul-liliecilor-503694/
Autostrada A 1, lotul 4 Lugoj-Deva, o mini-alunecare de teren înspre viaductul de la Bejan, în ”Dealul Liliecilor”
Joi dimineață, pe lotul 4 al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva, în timp ce se lucra cu utilajele în zona viaductului de la Bejan, a avut loc o mini-alunecare de teren.
Practic, pământul de pe coama dealului, chiar în apropierea viaductului de la Bejan, a luat-o la vale. În zona alunecării exista plasă de protecție, iar ca proporții a fost mai mică decât cea precedentă, din apropierea viaductului de la Șoimuș.
Vineri se lucra cu utilaje în zona mini-alunecării de la viaductul de la Bejan. În cealaltă zonă de pe ”Dealul Liliecilor”, se lucra în continuare la excavarea dealului, cea mai mare concentrare de forțe, fiind în zona fostei alunecări, din apropierea viaductului de la Șoimuș.
În această zonă a fost înlăturat pietrișul și bolovanii, a fost decopertată toată poțiunea în care se aflau pioleții forați și se lucra pe aproape toată porțiunea alunecării la viitorul zid de susținere.






 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj TibiV

9 mai 20019.
”Dealul liliecilor”.... Este de manual.


 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj TibiV

Tot de la Ziarul Unirea.
Sanse mari pentru deschiderea Lugoj-Deva, Lot 3 si si Lot 4, in august 2019...

https://ziarulunirea.ro/video-autostrada-a1-lugoj-deva-loturile-3-si-4-sanse-mari-de-deschidere-in-luna-august-a-acestui-an-531945/

Dealul Liliecilor:




Nodul Holdea:


 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj TibiV

Dealul Liliecilor cu doua saptamani inainte de deschidere:


 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj misterr

Contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, gata 99%, ar fi fost reziliat





Asociaţia Pro Infrastructură (API) susţine, într-o postare pe pagina proprie de Facebook, că miercuri Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva.

“La 16 zile de când tronsonul de 21 de kilometri aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc (ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc - n. r.) şi executanţii lui din CNAIR au persistat în şantajarea constructorului şi obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanţiei tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii. Imaginaţi-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniştii din domeniul infrastructurii de transport, aşa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial”, afirmă API.

Potrivit sursei citate, contractul pentru Nodul Holdea (parte a altui contract cu acelaşi antreprenor) nu este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite nu a fost inclus şi nici plătit în cel reziliat.

″În concluzie, inaugurarea celor 21 de kilometri devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanţia de patru ani şi că vom avea mulţi ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, mai notează API.

Surse oficiale din domeniul transporturilor au confirmat pentru AGERPRES această informaţie.

“S-a luat decizia rezilierii. Ministrul Cuc şi directorul CNAIR, Scarlat, au fost la discuţii cu constructorul şi s-a reziliat (contractul - n. r.)”, au spus sursele citate.

În urmă cu două zile, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, declara că ar putea fi reziliat contractul pentru realizarea lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva, în funcţie de rezultatele obţinute în urma unei întâlniri care va avea loc cu constructorul acestui tronson.

“Astăzi la ora 15:00 va veni antreprenorul la sediul ministerului. Domnul Sorin Scarlat (directorul general al CNAIR - n.r.) a fost joi pe autostradă, ştiţi că dădusem termenul acela de 10 zile pentru a remedia lucrurile pentru a fi dată în trafic autostrada. Astăzi sunt două scenarii: fie semnăm un act adiţional pentru prelungirea garanţiei, fie, dacă nu, din ce am fost informat, se va rezilia contractul, vom prelua lotul de autostradă, vom finaliza noi ce aveau de finalizat, vorbesc de elementele de siguranţă: gardul perimetral, decolmatări, lucruri oricum minore de făcut, dar care, practic, asigurau viabilitatea autostrăzii. Îl vom prelua şi îl vom deschide traficului aşa cum ne-am asumat”, a arătat Cuc, într-o conferinţă de presă.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj misterr

Contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, reziliat. Firma a primit deja 95% din bani

Click pe imagine pentru video:





Deși autostrada Lugoj - Deva este aproape terminată și plătită, CNAIR a reziliat contractul. Oficialii CNAIR acuză acum firma de construcție că ar fi turnat mai puțin asfalt și ar fi umflat prețul lucrărilor.

Dar, până să constate aceste probleme, statul a dat și banii pentru autostradă: 95% din suma totală.

În timpul construcţiei tronsonului 3 al autostrăzii Lugoj - Deva, de 21 de kilometri, au apărut nenumărate fisuri, terasamentul s-a prăbuşit, iar asta s-ar putea repeta după deschidere, se tem şeful Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere şi ministrul Transporturilor.

Oficialii susţin că, în unele locuri, constructorul ar fi turnat un strat de asfalt şi cu 2 centimetri mai subţire, iar preţul unor poduri ar fi fost umflate. Şefii de la transporturi afirm[ că ar fi descoperit în total 60 de probleme. Ciudat este că au aflat de ele abia acum, când lotul este aproape finalizat. Ministrul Transporturilor spune că reprezentantul statului pe şantier, un inginer consultant, le-a transmis rapoarte false.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: „Consultantul e primul care a greşit, pentru că el şi-a asumat hârtiile. El a dat hârtiile semnate, ştampilate, la companie: totul e ok”.

Pentru toate problemele de pe autostradă, constructorul a fost amendat cu 73 de milioane de euro. În plus, ministrul Răzvan Cuc şi directorul actual al CNAIR i-au cerut constructorului opt ani de garanţie în loc de patru, cât prevedea iniţial contractul.

Sorin Scarlat, directorul CNAIR: „Sunt probleme de calitate pe acest lot. Noi dorim să obţinem un produs pe care l-am plătit sau îl plătim”.

Ministerul Transporturilor anunță acum, în al 12-lea ceas, că se va îndrepta penal împotriva consultantului, dar și împotriva foștilor manageri din Compania Naționala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, care au fost responsabili de autostradă. Unii dintre ei sunt și acum angajați în companie. Surprinzător, dar firma de construcție și a primit deja 95% din bani.

Adică aproape 580 de milioane de lei. Ministrul Transporturilor susţine, însă, că are garanţia de 58 de milioane de lei a constructorului, pe care o poate folosi în caz că trebuie să repare autostrada.

Acum autostrada este aproape gata. Ca să o deschidă circulaţiei, cei de la CNAIR promit să lucreze în regie proprie. Mai au de pus garduri de protecţie, de curăţat sistemul de evacuare a apei şi de efectuat o expertiză care să scoată la iveală eventuale probleme de structură.

Am încercat să obţinem poziţia inginerului consultant, dar şi a firmei de construcţie Comsa, dar cei vizaţi nu au comentat deocamdată acuzaţiile. Ministrul Răzvan Cuc se aşteaptă ca aceştia să conteste în instanţă sancţiunile şi rezilierea contractului.

Lucrările la lotul 3 din autostrada Lugoj - Deva au început în 2013 şi urmau să fie gata încă în 2015. CNAIR promite să o deschidă acum până la sfârşitul anului.

Reacția constructorului:

„Lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva este finalizat și așteaptă recepția pentru a fi dat în folosință. Ministrul Cuc a reziliat însă contractul într-un mod absolut abuziv!

Piedicile înregistrate de Asociere pe parcursul derulării proiectului cât și rezilierea contractului în momentul în care construirea lotului 3 a fost finalizată ridică mari semne de întrebare despre integritatea și buna credință a autorităților statului, care intenționat au adus întârzieri în desfășurarea lucrărilor.

Asocierea a anunțat pe 12 august că lucrările aferente proiectului au fost finalizate și că nu există impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR să nu efectueze recepția proiectului și punerea sa în funcțiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamnă că nu împiedică recepția lucrării.

De asemenea, Asocierea consideră o imprudență deschiderea unilaterală, în data de 13 august, de către CNAIR a traficului la Nodul Ilia, existând pericolul unui risc pentru utilizatori și nu își asumă nicio responsabilitate cu privire la această situație, având în vedere că recepția s-a realizat fără o coordonare corespunzătoare între Părți.

Totodată, Asocierea subliniază că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plăților pentru lucrările efectuate și certificate pentru plată, ci și nerespectarea de către CNAIR a deciziilor Comisiei de Adjudecare a Disputelor, derivate din pretențiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii.

În prezent, CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei față de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de Comisia de Adjudecare a Disputelor și lucrări certificate și aprobate de Inginer, care, însă, nu au fost autorizate de CNAIR. Din cele 99,216 milioane de lei suma de 15, 5 milioane de lei fără TVA este aferentă Ecoductului 1 neplătit de CNAIR încă din anul 2016.

Având în vedere blocarea recepției și predarea lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, Asocierea trebuie sa informeze organizațiile europene competente despre această situație, astfel încât să ia măsurile considerate oportune”.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj TibiV

Cu o intarziere de 3 (trei) luni. pun totusi filmarile de la deschiderea LD4 si ne-deschiderea LD3.
Am tot amanat in speranta ca se vor trezi cei din CNAIR cu LD3... Speranta desarta... :(
LD4...




LD3...



Muuuult mai periculos decat DN68A alaturat... :(


 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj TibiV

Sa notam ca ieri, 23 decembrie 2019, la ora 14.30, a fost deschis circulatiei / dat in trafic si lotul Lugoj-Deva 3 ( LD3 ) intre Ilia si Holdea, unde este un nod semi-temporar.
La mai mult de 4 luni dupa ce constructorul COMSA a cerut receptia...

Poze de la deschidere la benzinari: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg270309#msg270309

Filmare de pe Adevarul.ro:




Si un video din a doua zi de functionare...




De ce palaria mea au tinut inchisa sectiunea asta de 22 km din august?!?!....

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj PTMZ

Din această seară, se circulă fără restricția de viteză de 80 km/h pe tronsonul Ilia - Holdea:
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că începând de miercuri seara se va putea circula fără restricții de viteză pe autostrada Lugoj-Deva, între nodul Ilia şi nodul Holdea.


Anunțul a fost făcut pe pagina sa de Facebook, acolo unde Cătălin Drulă a precizat că în urma unei analize făcute de specialiștii specialiștii companiei de drumuri și de poliția rutieră s-a ajuns la concluzia că se șoferii pot circula cu viteza maximă admisă pe acest sector de drum.

"Am o veste bună de la Ministerul Transporturilor. Pe autostrada Lugoj-Deva, lot 3, între nodul Ilia și nodul Holdea se va circula începând din această seară FĂRĂ RESTRICȚIA DE VITEZĂ de 80km/h care a fost impusă timp de mai bine de un an (din 23 decembrie 2019, de la inaugurare) pe acești 21 de km. Specialiștii companiei de drumuri și poliția rutieră au ajuns la concluzia, după monitorizare, că starea autostrăzii permite circulația în siguranță la viteza constructivă. Mă bucur că din această seară vom putea circula pe acest sector de autostradă cu 130km/h", a scris Ministrul Transporturilor.

Sursa: Digi24

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj PTMZ

Licitația pentru secțiunea cu tuneluri din Autostrada Lugoj - Deva va fi deblocată și în curând vor fi depuse ofertele, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, adăugând că la finalul lucrărilor vom avea autostradă de la Sibiu până la Bruxelles. Anterior, autoritățile anunțau că licitația, care este acum suspendată, urma să fie anulată.

„Pe Lugoj – Deva 2, în zona aceia cu tunelurile urșilor, suntem de patru ani într-un blocaj, astăzi s-a ajuns la un acord cu fostul constructor”, a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, la finele ședinței de Guvern de miercuri.

Potrivit lui, fostul constructor italian Salini a obținut plata unor despăguburi de 270 milioane de lei și repunerea în contract pentru rezilierea abuzivă a contractului din 2017.

„Este singurul sector lipsă dintre Sibiu și Nădlac, o zonă de 9 km unde se ocolește pe drumul național alăturat. În sfârșit, s-a ajuns la un acord cu acel constructor și se poate debloca licitația care este deja lansată. Se depun clarificările și în curând se depun ofertele. Deci vom avea un constructor care să construiască tunelurile și vom avea autostradă de la Sibiu până la Bruxelles, dacă vreți”, a explicat ministrul.

Acesta a mai spus că, fiind vorba de tuneluri, lucrările nu vor fi gata mai devreme de patru ani.

În noiembrie anul trecut, fostul ministru al Transporturilor Lucian Bode anunța că CNAIR luase decizia de a anula licitația pentru secțiunea „tunelurilor pentru urși” din Autostrada Lugoj – Deva.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 3 iulie 2019 licitaţia „Proiectare şi execuţie lucrări pentru obiectivul major de investiţii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secţiunea E şi finalizare Sectiunea D”.

Valoarea estimată a contractului era cuprinsă între 1,36 miliarde de lei şi 1,56 miliarde de lei, fără TVA, iar durata acestuia urma să fie de 108 luni (9 ani), conform anunţului din SICAP. Obiectul contractului îl reprezenta proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.



Între timp, România a pierdut procesul intentat de antreprenorul lotului 2 din Autostrada Lugoj – Deva, ce cuprindea inițial secțiunea „tunelurilor pentru urși”.

Statul român a atribuit în toamna lui 2013 contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 din Autostrada Lugoj – Deva constructorului italian Salini Impregilo pentru suma de 562,73 milioane de lei, în baza acordului de mediu din 2010. În decembrie 2013 a fost emis acordul de mediu revizuit, iar pe lotul 2 s-a impus construirea unor tuneluri pentru protecţia mamiferelor mari.

Sursa: Economica

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj PTMZ

La licitația pentru secțiunile D și E din lotul 2, termenul limită pentru depunerea candidaturilor a fost prelungit până pe 27 aprilie.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj PTMZ

Astăzi, 10 mai 2021, a avut loc depunerea candidaturilor pentru procedura de atribuire a contractului "Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Secțiunea E și finalizare Secțiunea D".

Până la termenul limită de depunere au depus candidaturi următorii ofertanți:

1. AKTOR S.A. (Grecia)

2. ASOCIEREA SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ș - MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.  (Turcia)

3. ASOCIEREA FCC CONSTRUCCION SA – GULERMAK AGIR SANAYI INSAAT VE TAAHHUT A.S. (Spania – Turcia)

4. ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA – PIZZAROTTI SA - RETTER PROJECT MANAGEMENT SRL (Italia - Romania)

5. ASOCIEREA TERNA SA - INTRACOM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT) (Grecia)

6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

7. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

8. ASOCIEREA RIZZANI DE ECCHER SPA – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED STI – CIPA SPA (Italia -  Turcia)

9. STRABAG SRL (Romania)

Comisia de Evaluare va analiza candidaturile în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Prezenta procedură este de tipul "licitație restrânsă", iar din cei 9 Candidați Autoritatea Contractantă va selecta un număr de minim 5 – maxim 6 candidați care vor depune oferte Tehnice și Financiare în etapa a II-a a procedurii de achizitie publică.

Valoarea estimată a contractului este de 1.363.135.841,00 Lei fără TVA.

Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 km de tunel

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Sursa: CNAIR

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj orex

Bani aruncati degeaba/aiurea, pe geam, pe tuneluri dar daca e permis prin proiect!



PS
Vezi PORR Sibiu-Boita, si treceau fara niciun fel de probleme si ursuletii printre picioarele unui viaduct, ca erau de 580 sau 600 de puncte! :yes:
Pe vremea de mult apusa, aia 9 km, nu ca erau atacati, erau gata in max. 6 luni de zile cu profesionistii nostri in ale constructiilor!
Asa, ca o paranteza, poate reprobabila dupa unii dintre voi, TRANSFAGARASANUL a fost gata in 4 ani de zile la nivelul anilor 1970... pe o lungime de 91 de km, si ne ”dezmierdam” si astazi pe serpentinele lui...datorita profesionistilor scoliti in ROMÂNIA! :yes:

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj Cristi N

Nu sunt deloc bani aruncati. Uita-te ce se intampla in zona Acilu unde avem un debleu mult mai mic decat ar fi presupus in zona Holdea. Au trecut aproape 5 ani de la reparatiile facute de CNAIR cu Hidroconstructia si drumul inca se misca si fisurile tot cresc.

In plus, oriunde ai merge de la unguri spre vest ai sa vezi cum pentru dealuri mult mai mici se fac tuneluri fara sa se mai agite atat cum se intampla in cazul nostru. Noi parca avem o frica de tuneluri.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420577 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use