Topic: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
104 posts, 38717 views
📖 Pagination options
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
Andrei Andraș
7045 pe linia 84.
Fotografie prezentă în „Ghidul traseelor de transport în comun” - 1982.
7045 pe linia 84.
Fotografie prezentă în „Ghidul traseelor de transport în comun” - 1982.
Scanare_20210309 (2).jpg (1.01 MB; downloaded 4020 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ByOnu
DAC 217E 7377 surprins la Obor într-o schemă de vopsire ..experimentală(?), lucru specific anilor '90.
EDIT: Completare de la Dl. Bucșan: acesta a fost singurul DAC 217E (nu ROCAR, denumirea aceasta schimbându-se de abia în 1993) deținut de ITB, cu bloc de comandă tiristorizată tip BLCT2, construit în 1990.
DAC 217E 7377 surprins la Obor într-o schemă de vopsire ..experimentală(?), lucru specific anilor '90.
EDIT: Completare de la Dl. Bucșan: acesta a fost singurul DAC 217E (nu ROCAR, denumirea aceasta schimbându-se de abia în 1993) deținut de ITB, cu bloc de comandă tiristorizată tip BLCT2, construit în 1990.
Sursa: http://phototrans.eu/14,864345,0,Rocar_217E_7377.html
Rocar 217E 7377 19aug97 PhotoTrans.png (482.53 KB; downloaded 3884 times)
- aztec
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
1689
Aceea a fost schema originala cu care a fost livrat din fabrica.
Are sigla ITB pentru ca a fost livrat undeva sfirsitul anului ‘90, inceputul lui ‘91.
Aceea a fost schema originala cu care a fost livrat din fabrica.
Are sigla ITB pentru ca a fost livrat undeva sfirsitul anului ‘90, inceputul lui ‘91.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
Tom
7377 a apărut la stradă în a doua jumătate a anului 1990. Nu pot spune mai exact decât că în perioada anului școlar.
7377 a apărut la stradă în a doua jumătate a anului 1990. Nu pot spune mai exact decât că în perioada anului școlar.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
1689
Ma tem ca e deja in aceeasi stare ca 3713/664... Singura sansa ar fi sa se salveze unul din x17E-urile de la Tg Jiu
PaulIP wrote:
Troleul ala - asa chelit cum e - e ultima sansa de a avea un reprezentant al modelului DAC 117E de dinaintea scundelor pastrat pentru muzeu. Ca sa nu mai vorbim de remorca EP-ului, daca tot STB si-a batut joc de 6270...
Ma tem ca e deja in aceeasi stare ca 3713/664... Singura sansa ar fi sa se salveze unul din x17E-urile de la Tg Jiu
- ADK
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ADK
7289 cf. pozelor este mai rău ca 3713, din Tg. Jiu sunt doar 217-uri, dar nu-i mare diferență față de 117-uri.
7289 cf. pozelor este mai rău ca 3713, din Tg. Jiu sunt doar 217-uri, dar nu-i mare diferență față de 117-uri.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
Tom
În aceeași perioadă, toate autobuzele DAC 112UDM "înalte" (452-59x) fabricate după 1990 și care au apărut la stradă cam în perioada asta (Mai...Iulie) în 1990, aveau sigla ITB. Următoarele autobuze cu fustă verde (2453..255x) aveau deja sigla RATB, iar cam în aceeași perioadă DAC-urile 217E (după niște surse "de largă circulație") de la 7422 în sus, tot cu fustă verde, aveau deja sigla RATB. Cred că și 7420 a avut "din fabrică". 7419 apare într'o fotografie cu sigla RATB, dar revopsit, iar sigla e pusă pe la mijloc lângă număr, deci nu pare a fi "din fabrică".
Autobuzele pictate din fabrică (chiar și străină, ca Ikarus) sau pictate când erau noi, au avut sigla RATB imediat după prima ușă, cu numărul lângă prima ușă, chiar sub fereastră. Ulterior, RATB a generalizat asta, primele autobuze, troleibuze și tramvaie revopsite au avut sigla RATB pusă undeva prin altă parte, pe unde au avut loc.
Nu spun că ungurii au pictat sigla RATB pe Ikarus, ci că autobuzele au avut-o de la început pictată unde și cum trebuie, după "identitatea de imagine" de atunci.
1689 wrote:A fost probabil un prototip. Nu mai rețin dacă avea inscripții în altă limbă, ca 7335 și nu știm sigur dacă este fabricat în 1990 și nu înainte și a intrat în parcul ITB (v. mai jos) în vara sau toamna anului 1990.
Aceea a fost schema originala cu care a fost livrat din fabrica.
1689 wrote:1990. Până cel puțin la 7407 au avut sigla ITB, posibil și câteva din următoarele 217E care au venit de la 7408 în sus, posibil până la 7419.
Are sigla ITB pentru ca a fost livrat undeva sfirsitul anului ‘90, inceputul lui ‘91.
În aceeași perioadă, toate autobuzele DAC 112UDM "înalte" (452-59x) fabricate după 1990 și care au apărut la stradă cam în perioada asta (Mai...Iulie) în 1990, aveau sigla ITB. Următoarele autobuze cu fustă verde (2453..255x) aveau deja sigla RATB, iar cam în aceeași perioadă DAC-urile 217E (după niște surse "de largă circulație") de la 7422 în sus, tot cu fustă verde, aveau deja sigla RATB. Cred că și 7420 a avut "din fabrică". 7419 apare într'o fotografie cu sigla RATB, dar revopsit, iar sigla e pusă pe la mijloc lângă număr, deci nu pare a fi "din fabrică".
Autobuzele pictate din fabrică (chiar și străină, ca Ikarus) sau pictate când erau noi, au avut sigla RATB imediat după prima ușă, cu numărul lângă prima ușă, chiar sub fereastră. Ulterior, RATB a generalizat asta, primele autobuze, troleibuze și tramvaie revopsite au avut sigla RATB pusă undeva prin altă parte, pe unde au avut loc.
Nu spun că ungurii au pictat sigla RATB pe Ikarus, ci că autobuzele au avut-o de la început pictată unde și cum trebuie, după "identitatea de imagine" de atunci.
- drbm
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
drbm
7377 a apărut în depoul Vatra Luminoasă prin primăvara lui 1990. A stat ceva timp neutilizat și inițial fără număr de parc în curtea de la stradă a depoului, aproape de poarta de ieșire din depou si lângă hala acestuia.
Imediat după "revoluție" au apărut 7343-7376, DAC-uri 117 scunde, vopsite în schemă crem cu roșu. 117E scunde vopsite ocru cu dungă lată crem 7336-7340.
Din primăvara lui 1991 au reînceput fabricarea de 117E înalte, în culorile "Assos", roșu la ancadramentul ferestrelor, bleumarin cu fustă albă în jumătatea inferioară a caroseriei, primul fiind 7378. Nu îmi amintesc ultimul, posibil 7408.
Ulterior s-au livrat doar E217, asemănătoare lui 7377 care a fost practic capul de serie, mai accesorizat. Dacă nu mă înșel, 7377 fusese destinat exportului.
Tom wrote:
7377 a apărut la stradă în a doua jumătate a anului 1990. Nu pot spune mai exact decât că în perioada anului școlar.
7377 a apărut în depoul Vatra Luminoasă prin primăvara lui 1990. A stat ceva timp neutilizat și inițial fără număr de parc în curtea de la stradă a depoului, aproape de poarta de ieșire din depou si lângă hala acestuia.
Imediat după "revoluție" au apărut 7343-7376, DAC-uri 117 scunde, vopsite în schemă crem cu roșu. 117E scunde vopsite ocru cu dungă lată crem 7336-7340.
Din primăvara lui 1991 au reînceput fabricarea de 117E înalte, în culorile "Assos", roșu la ancadramentul ferestrelor, bleumarin cu fustă albă în jumătatea inferioară a caroseriei, primul fiind 7378. Nu îmi amintesc ultimul, posibil 7408.
Ulterior s-au livrat doar E217, asemănătoare lui 7377 care a fost practic capul de serie, mai accesorizat. Dacă nu mă înșel, 7377 fusese destinat exportului.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
Tom
7343..7374 au fost cele scunde cu roșu și dungă lată crem sub fereastră. 7340 a primit și el mai târziu o culoare similară după (cel puțin) o revopsire în primii ani de funcționare.
7375, 7376, 7378..7402 au fost "înalte", crem cu fustă roșie.
7403..7407 au fost tot așa, dar cu fustă albastră.
De la 7408 la 7445 în sus au fost 217E, inițial cu fustă verde (cred că până la 7427). 7440 a fost 317E, iar 7446 a fost 212ECS.
7343..7374 au fost cele scunde cu roșu și dungă lată crem sub fereastră. 7340 a primit și el mai târziu o culoare similară după (cel puțin) o revopsire în primii ani de funcționare.
7375, 7376, 7378..7402 au fost "înalte", crem cu fustă roșie.
7403..7407 au fost tot așa, dar cu fustă albastră.
De la 7408 la 7445 în sus au fost 217E, inițial cu fustă verde (cred că până la 7427). 7440 a fost 317E, iar 7446 a fost 212ECS.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ByOnu
66 la stația Bd. Carol I, pe Calea Moșilor (sens Colentina). Se disting DAC/ROCAR #7356 și un #74xx.
66 la stația Bd. Carol I, pe Calea Moșilor (sens Colentina). Se disting DAC/ROCAR #7356 și un #74xx.
Autor/fotograf: Cristian Malide.
66-mosilor.jpg (84.07 KB; downloaded 3244 times)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
GPS
DAC 117E 7356 din generația scundă și DAC 217E probabil 7416.
DAC 117E 7356 din generația scundă și DAC 217E probabil 7416.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ADK
7411 pe linia 76 în rondul de la Nițu Vasile spre Sudului, acum 14 ani.
7411 pe linia 76 în rondul de la Nițu Vasile spre Sudului, acum 14 ani.
Autor: Andrei Dobre
862963.jpg (89.67 KB; downloaded 3114 times)
📖 Pagination options