Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresDEx12 (Pitești - Craiova)

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

73 posts, 22037 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat din nou câștigătorul licitației pentru tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova - Pitești. Este vorba de firmele lui Dorinel Umbrărescu, care construiesc și tronsoanele 2 și 3 ale aceluiași drum de mare viteză, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă.

"Încă o veste bună pentru Drumul Expres DX12 Craiova-Pitești - a doua pe această săptămână. Tocmai a fost anunțat câștigătorul pentru construcția lotului 4 (între Colonești și Pitești), cu o lungime de 31,8 km. Este vorba de aceeași firmă românească care construiește loturile 2 și 3", a scris șeful Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Ca orizont de timp, contractul prevede 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție, iar perioada de garanție este de 120 de luni.

"Îmi doresc ca procesul să nu mai fie tergiversat de alte contestații și ca, în zilele următoare, CNAIR să semneze contractul cu antreprenorul. Contractul valorează 617 milioane lei, iar banii provin din fonduri europene", a continuat Cătălin Drulă.

Dorinel Umbrărescu fusese declarat câștigător al licitației pentru acest tronson și anul trecut, însă rezultatul a fost contestat iar Curtea de Apel București a decis reevaluarea ofertelor.

Cum stăm cu celelalte loturi:
- tronsonul 1 (17 km) are ca termen de finalizare anul 2022 - săptămâna aceasta am emis penultima autorizație de construire, constructorul are front de lucru pe 80% din tronson, vom finaliza curând ultimele exproprieri și pentru cei 3km unde încă nu se lucrează;
- pe tronsonul 2 - Balș-Slatina - se lucrează cu peste 700 de oameni și utilaje la cei 40 de km ai tronsonului. Stadiul este de circa 60%, așa că ne așteptăm ca acest lot să fie gata la final acestui an, conform promisiunii constructorului!
- pe tronsonul 3 - Slatina-Colonești - constructorul român (același ca pe loturile 2 și 4) face organizarea de șantier, iar în martie încep din plin lucrările, care se vor finaliza tot în 2022.

DX12 Craiova-Pitești (121 km) este unul dintre principalele obiective la capitolul transport rutier, aflat în programul de guvernare. Anul acesta, Guvernul alocă 760 de milioane de lei pentru acest proiect.

Sursa: Economica

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

China Railway 14th Bureau Co Lld a contestat din nou licitația pentru tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, după ce Dorinel Umbrărescu a fost desemnat a doua oară câștigător. Aceeași companie din China a fost exclusă și din licitația pentru secțiunea 4 din Autostrada Sibiu – Pitești.

Compania din China a depus pe 9 martie contestația la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).

Astfel, chinezii contestă excluderea lor din procedură și susțin că oferta firmelor lui Umbrărescu nu ar fi trebuit admisă și declarată câștigătoare.

Demersul chinezilor are loc după ce constructorul român Dorinel Umbrărescu a fost desemnat a doua oară câștigător al licitației pentru tronsonul 4 din DX Craiova – Pitești, cunoscut ca „Autostrada Ford”.

Pe 24 februarie 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat din nou câștigătorul licitației pentru tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Este vorba de firmele lui Dorinel Umbrărescu, care construiesc și tronsoanele 2 și 3 ale aceluiași drum de mare viteză. Dorinel Umbrărescu fusese declarat câștigător al licitației pentru acest tronson și anul trecut, însă rezultatul a fost contestat iar Curtea de Apel București a dispus reevaluarea ofertelor.

Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 10 ani.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4, cu o lungime de 31,88 km. Construcția acestui drum expres se desfășoară pe teritoriul Județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185.

DX12 Craiova-Pitești (121 km) este unul dintre principalele obiective la capitolul transport rutier, aflat în programul de guvernare. Anul acesta, Guvernul alocă peste 760 de milioane de lei pentru acest proiect

Sursa: Economica

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru tronsonul 3 Slatina – Colonești al Drumului Expres Craiova – Pitești, cu o lungime de 31,7 kilometri, a anunțat vineri ministrul de resort Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.

„Constructorul aici este aceeași firmă românească care s-a mobilizat exemplar și pe Lotul 2 Slatina-Balș al proiectului, unde lucrările sunt în grafic și sunt preconizate să se încheie la finalul anului”, a adăugat șeful Transporturilor.

Contractul de pe Lotul 3 valorează 670 de milioane de lei, iar banii provin din fonduri europene nerambursabile. „Chiar dacă perioada de execuție a lucrărilor este de 2 ani, avem promisiunea constructorului că acestea ar putea fi gata mai repede, adică în 2022”, a mai spus Drulă.

Cu peste 760 de milioane de lei alocate anul acesta, Drumul Expres Craiova – Pitești este unul dintre cele mai bine finanțate proiecte de investiții din România.

„În total, pe Drumul Expres Craiova – Pitești se lucrează acum în plin pe aproape 90km pe loturile 1, 2 și 3. Doar pe lotul 1 mai trebuie finalizate cât de curând exproprierile pe 3km de traseu relocat, pentru a putea începe și acolo lucrările”, a menționat ministrul Transporturilor.

În legătură cu tronsonul 4, el a amintit acum 2 săptămâni a fost desemnată câștigătoare aceeași firmă românească de pe tronsoanele 2 și 3, dar au fost depuse contestații de o firmă chinezească. „Așteptăm un răspuns rapid de la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor și ne dorim să semnăm contractul și pe acest lot cât mai curând”, a conchis oficialul de la Transporturi.

Sursa: Economica

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Lotul 1 al Drumului Expres Craiova - Pitești este deblocat integral iar lucrările pot începe și pe ultimii kilometri ai tronsonului, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Potrivit lui, Guvernul a adoptat azi o hotărâre pentru exproprierea ultimilor 3 km ai lotului.
Anemona Andone - mie, 17 mart. 2021, 16:24
Ministrul Transporturilor: Lotul 1 al Drumului Expres Craiova - Pitești este deblocat integral
„Pe tronsonul 2 de 40 km, lucrările sunt la 65% stadiu fizic, constructorul lucrează din plin și până la finalul anului această variantă ocolitoare pentru municipiile Balș și Slatina va fi dată în trafic.
Pe tronsonul 3 de 31,7 km am emis săptămâna trecută autorizația de construire, lucrările urmând să se finalizeze în 2022, iar pe tronsonul 4 așteptăm soluționarea contestațiilor pentru a putea semna contractul de execuție”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Sursa: Economica

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Comisia Europeană a aprobat marţi acordarea prin intermediul politicii de coeziune a sumei de 726 de milioane de euro pentru construirea Drumului Expres dintre oraşele Craiova şi Piteşti, informează Executivul comunitar printr-un comunicat, relatează Agerpres.

Noua șosea care va uni cele două localități va avea 121 de km.

Proiectul, care ar trebui finalizat până la sfârşitul anului 2023 şi care face parte din reţeaua transeuropeană de transport, include construirea a două benzi de circulaţie în fiecare direcţie, 10 tronsoane de racord şi 75 de poduri sau pasaje.

„Noul drum expres va îmbunătăţi traficul în regiune, unde în prezent deplasarea se desfăşoară cu viteze medii sub 60 km/h, iar numărul deceselor este cu 5,8% peste media din România. Reducerea timpului de călătorie între Craiova şi Piteşti va diminua costurile de transport şi va spori eficienţa economică a reţelei rutiere din România. Eliminarea traficului pe distanţe lungi din zonele construite va reduce congestia, poluarea, precum şi numărul accidentelor şi va îmbunătăţi calitatea vieţii locuitorilor. Acest drum va crea locuri de muncă temporare şi ar trebui să stimuleze comerţul în zonă, generând astfel dezvoltare economică şi sporind accesul la locuri de muncă”, se menţionează în comunicat.

Drumul Expres Craiova-Piteşti va deservi în condiţii bune traficul de tranzit internaţional, de mărfuri şi persoane de pe teritoriul României, asigurând mobilitatea şi conectivitatea regiunii sud-vestice a ţării cu reţeaua naţională TEN-T Core.

Proiectul prevede construcţia a 121,185 kilometri de drum expres nou cu profil 2×2, incluzând construcţia a 10 noduri rutiere, 75 poduri/pasaje, 26 de intersecţii nivel divizat fără acces, 4 parcări de scurtă durată, 4 spaţii de servicii, 3 centre de întreţinere şi de deszăpezire, conform datelor publicate pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Sursa: Economica

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Stadiul fizic al lucrărilor la Tronsonul 2 din Drumul Expres Craiova - Piteşti este de 75% şi sunt toate şansele ca acest segment să fie finalizat în 2021, a afirmat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, în timpul vizitei pe care a efectuat-o pe şantierul acestui obiectiv.

"Am vrut să mă asigur că suntem în linie dreaptă pentru respectarea promisiunii că vom finaliza Tronsonul 2, anul acesta. Tronsonul 2 este vital pentru ocolirea oraşelor Slatina şi Balş. În prezent, zeci de mii de şoferi pierd ore în trafic în fiecare săptămână pentru traversarea celor două localităţi. Acest calvar se va încheia când deschidem Tronsonul 2", a spus Drulă.

Ministrul a constatat faptul că stadiul fizic al lucrărilor este de 75% şi că mobilizarea constructorului înseamnă circa 1.400 de lucrători şi 380 utilaje pe şantierul în lucru, se arată în postarea făcută pe pagina de Facebook a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Valoarea contractului pentru construcţia tronsonului 2 Balş - Slatina (km 17+700 - 57+550) din cadrul Drumului expres Craiova - Piteşti se ridică la 1,454 miliarde lei, fără TVA.

Sursa: Digi24

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Grupul UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, a finalizat toate cele 869 de grinzi necesare pentru construcția tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova - Pitești și miercuri a început turnarea grinzilor pentru tronsonul 3, a anunțat joi Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„Cele 869 de grinzi necesare pentru tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești au fost finalizate în fabrica de grinzi a antreprenorului. Ieri a fost turnată prima grindă din cele 502 grinzi necesare tronsonului 3„, au scris joi reprezentanții CNAIR într-o postare pe Facebook care ilustrează fabrica de grinzi a lui Umbrărescu.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a efectuat pe 10 aprilie o vizită de lucru pe șantierul tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Pitești. „Am vrut să mă asigur că suntem în linie dreaptă pentru respectarea promisiunii că vom finaliza tronsonul 2 anul acesta”, a declarat în context Cătălin Drulă.

Ministrul a constatat faptul că stadiul fizic al lucrărilor este de 75% și că mobilizarea constructorului cu circa 1.400 de lucrători și 380 utilaje pe șantierul în lucru asigură toate șansele ca acest tronson să fie finalizat anul acesta.
„Tronsonul 2 este vital pentru ocolirea orașelor Slatina și Balș. În prezent, zeci de mii de șoferi pierd ore în trafic în fiecare săptămână pentru traversarea celor două localități. Acest calvar se va încheia când deschidem tronsonul 2″, a adăugat ministrul.

Tronsonul 2 Balș – Slatina (KM 17+700 – 57+550) din cadrul Drumului Expres Craiova-Pitești este construit de ASOCIEREA SA & PE CONSTRUCT SRL – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL – SC CONSITRANS SRL.

Sursa: Digi24

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

PTMZ wrote:
China Railway 14th Bureau Co Lld a contestat din nou licitația pentru tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, după ce Dorinel Umbrărescu a fost desemnat a doua oară câștigător. Aceeași companie din China a fost exclusă și din licitația pentru secțiunea 4 din Autostrada Sibiu – Pitești.
Sursa: Economica

A fost respinsă.

 


Re: Stiri, noutati, perspective mindmasster

Au 10 zile la dispozitie sa depuna contestatia. Nu s-a terminat inca.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Chinezii de la China Railway revin în cursa pentru tronsonul 4 din Drumul Expres Craiova - Pitești, în urma deciziei de joi a Curții de Apel București, care îi obligă totodată să-i plătească 5.000 de lei cheltuieli de judecată lui Dorinel Umbrărescu. Și chiar dacă va fi declarată admisibilă oferta chinezilor, tot grupul UMB ar câștiga contractul, pentru că oferta sa se situa pe primul loc, apreciază pasionații de infrastructură.

„Admite plângerea. Modifică în parte Decizia CNSC. In rejudecarea contestaţiei: Admite în parte contestaţia. Anulează în parte: comunicarea rezultatului procedurii nr.92/15389/24.02.2021, raportul procedurii de atribuire, actele care au stat la baza emiterii acestuia, şi anume în ceea ce priveşte oferta contestatoarei CHINA RAILWAY 14 TH BUREAU CO LTD. Obligă autoritatea contractantă să reevalueze oferta depusă de contestatoarea CHINA RAILWAY 14 TH BUREAU CO LTD din perspectiva verificării incidenţei motivelor de excludere prevăzute de disp. art. 167 alin. 1 lit. c) şi lit. h) din Legea nr. 98/2016 conform considerentelor prezentei decizii. Admite în parte cererea de intervenţie accesorie formulată de asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL-SC SPEDITION UMB SRL-SC TECHNOSTRADE SRL. Menţine în rest decizia CNSC. Obligă petenta la plata către intimata asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL-SC SPEDITION UMB SRL-SC TECHNOSTRADE SRL a sumei de 5000 lei cu titlu de cheltuieli de judecată constând în onorariul de avocat, admise în parte”, se arată în soluția pe scurt a instanței, pronunțată pe 24 iunie 2021.

Așadar, conform deciziei instanței, Compania de Drumuri este obligată să reevalueze oferta chinezilor din perspectiva motivelor de excludere din licitație. Înainte de a fi excluși din procedură, chinezii se plasau oricum pe locul 3. Astfel, dacă nu vor găsi noi motive, acceptabile în instanță, să atace oferta constructorului român de pe primul loc, clasamentul nu se va modifica, potrivit pasionaților de infrastructură, care apreciază că se pierde foarte mult timp din cauza contesațiilor.

În martie, China Railway 14th Bureau Co Lld a contestat din nou licitația pentru tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, după ce Dorinel Umbrărescu a fost desemnat a doua oară câștigător.

Pe 24 februarie 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat din nou câștigătorul licitației pentru tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Este vorba de firmele lui Dorinel Umbrărescu, care construiesc și tronsoanele 2 și 3 ale aceluiași drum de mare viteză. Dorinel Umbrărescu fusese declarat câștigător al licitației pentru acest tronson și anul trecut, însă rezultatul a fost contestat iar Curtea de Apel București a dispus reevaluarea ofertelor.

Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 10 ani.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4, cu o lungime de 31,88 km. Construcția acestui drum expres se desfășoară pe teritoriul Județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185.

DX12 Craiova-Pitești (121 km) este unul dintre principalele obiective la capitolul transport rutier, aflat în programul de guvernare. Anul acesta, Guvernul alocă peste 760 de milioane de lei pentru acest proiect.

Sursa: Economica

 



Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Nici anul acesta nu se va circula pe drumul expres dintre Pitești și Craiova. Finalizarea tronsonului 1, între Craiova și Balș, se amână cu încă un an. Deși ar fi trebuit ca lucările să se încheie în 2021, stadiul realizării lor e de abia 24%. Reprezentanții firmei de construcții au declarat, miercuri, că se confruntă cu lipsa de muncitori și că în fiecare zi, cel puțin zece își dau demisia.

Deși termenul de predare al tronsonului dintre Craiova și Balș este decembrie 2021, constructorul a anunțat miercuri, într-o conferință de presă, că nu va fi posibil acest lucru și că abia la finalul lui 2022 se va putea circula pe porțiunea respectivă.

Potrivit constructorului, lucrările sunt finalizate în proporție de 24%, deși potrivit contractului stadiul ar fi tebuit să ajungă la 70%.

Constructorul a invocat mai multe motive pentru care s-a ajuns la această situație. El s-a plâns de lipsa forței de muncă și a reclamat că zilnic își dau demisia cel puțin 10 muncitori și că a doua zi trebuie să angajeze alții în loc pentru a completa schema de personal, dar că asta e dificil deoarece găsește greu muncitori calificați.

În prezent, pe șantier sunt 300 de angajați și 100 de utilaje.

Pe de altă parte, constructorul a invocat că au fost descoperite mai multe sonde de gaz pe traseu, ceea ce a impus modificarea proiectului, ceea ce a dus la întârzieri.

Tronsonul 1 Craiova-Balș se întinde pe 17 km, iar valoarea totala a lucrării este de 358 de milioane de lei. Este unul dintre cele 4 tronsoane din Drumul Expres Craiova - Pitești care ar trebui să fie finalizat în totalitate în 2023.

Sursa: Digi24

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

UMB desemnat din nou, câştigător pentru lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Piteşti. Drulă speră să nu se depună noi contestaţii
Constructorul român UMB a fost desemnat din nou, câştigător al contractului pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, singurul segment al şoselei de mare viteză pe care încă nu se lucrează. Pentru Lotul 4 Coloneşti (jud. Olt) – Piteşti cu o lungime de 32 km. CNAIR este la a treia încercare : în 2020 s-a semnat contractul cu UMB după decizia CNSC prin Memorandum în Guvern dar Curtea de Apel Bucureşti a anulat efectele şi a dispus reluarea procedurii pentru ca, în februarie 2021, UMB să fie desemnat, din nou, câştigător iar în iunie, CAB a impus Companiei de Drumuri să reevalueze oferta unui constructor din China, plasat oricum, pe locul 3. Semnarea contractului se poate face doar dacă nu se depun, din nou contestaţii a explicat, ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook :
,,Pe tronsonul lung de 31,8 km dintre Colonești și Pitești, vorbim despre un antreprenor român serios, care lucrează foarte bine și pe loturile 2 și 3 ale aceluiași proiect și care a fost desemnat câștigător deja de 2 ori pe acest sector. Să sperăm că a treia oară-i cu noroc și că licitația nu va mai fi contestată din nou. Din momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, însă, așa cum ne-a obișnuit până acum, există mari șanse ca finalizarea lucrărilor să aibă loc mai repede de termenul contractual – mai ales că pe lotul 4 pot fi mobilizate resursele deja antamate de constructor pe loturile 2 și 3. Acestea vor fi gata anul acesta, respectiv în 2022 (împreună cu lotul 1) “ a scris ministrul Drulă.
Pe primul lot Craiova – Robăneşti (17 km.) lucrează firma Pizzarotti din Italia, cu întârzieri foarte mari ( stadiu fizic de execuţie aprox. 30 %) pe lotul 2, lungime 40 km. Slatina – Balş, UMB ar urma să finalizeze lucrările până la sfârşitul anului iar pe lotul 3, Slatina – Coloneşti (32 km.) lucrările au început anul acesta.
Tot astăzi a fost desemnată şi firma care va asigura ,,proiectarea la cheie” a Autostrăzii A 3 Braşov – Făgăraş : ,,În privința Brașov-Făgăraș, firma câștigătoare, de asemenea din România, va trebui să proiecteze la cheie totul – adică să completeze studiul de fezabilitate și să elaboreze proiectul tehnic – astfel încât cei 48 de km ai autostrăzii să fie scoși la licitație în viitor doar pentru execuție, iar lucrările să se desfășoare fără blocaje în teren și surprize neplăcute.“

Pentru proiectarea complete a Autostrăzii Braşov- Făgărăaş ( SF +PT) au depus oferte patru firme :
EGIS INTERNATIONAL S.A.S (Lider de Asociere) – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL (Ofertant Asociat 1);
2. EXPLAN S.R.L (Lider de Asociere) – MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED (Ofertant Asociat 1);
3. SEARCH CORPORATION S.R.L (Lider de Asociere) – PROTELCO SA (Ofertant Asociat 1) – LIKE CONSULTING S.R.L. (Ofertant Asociat 2) – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC) (Ofertant Asociat 3);
4. VIAPONTE ROM S.R.L (Lider de Asociere) – METROUL S.A (Ofertant Asociat 1) – CAPITAL VISION S.R.L (Ofertant Asociat 2).
Termenele de realizare sunt 22 de luni pentru Studiul de Fezabilitate respectiv 3 luni pentru proiect tehnic. Contractul pentru actualizarea documentaţiilor tehnice este estimat la aprox. 20 de milioane de lei şi poate fi semnat dacă nu se depun contestaţii.

 


Re: Stiri, noutati, perspective punmeister

Pe primul lot Craiova – Robăneşti (17 km.) lucrează firma Pizzarotti din Italia, cu întârzieri foarte mari ( stadiu fizic de execuţie aprox. 30 %) 


Tirrena Scavi!!!!!!

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: DEx12 (Pitești - Craiova)  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419390 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use