Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA7 (Ploiești - Bacau - Siret)

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

135 posts, 30605 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Costin

andrei11 wrote:
Până când nu văd organizarea de șantier e vorbărie.  

La M5 ai vazut organizarea de santier in 2011, cu termen asumat 3 ani. La ce ti-a ajutat ca ai vazut-o atunci?

Diferenta o face finantarea, care in acest caz e asigurata. Asta cu 'prima lopata', 'prima organizare' etc e pur si simplu gresita, nu iti confera nici o siguranta daca ai asigurat bani fix doar de 'prima'... ce-o fi.

andrei11 wrote:
Sibiu - Boița ( A 1 ) și Brașov - Râșnov ( A 3 ) sunt părți facile.

Sunt loturi la care proiectarea e gata, si te poti apuca de treaba. Oare cele grele nu sunt gata inca pentru ca sunt... grele? Sa fie, si sa le proiecteze corect, oricat timp ar dura. Dar daca intre timp se pot construi alte tronsoane, atunci foarte bine. E timp castigat.

andrei11 wrote:
Aștept piesele grele, trecerea munților. Până atunci admirăm frumusețile țării și suntem patrioți.

Eu prefer ca pana atunci sa se construiasca alea usoare. La ce bun sa le intarzii doar din ambitia de a incepe cu partea cea mai grea? E un nonsens.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Eu prefer să nu rămânem 10 ani 20 - 30 de ani  numai cu tronsoanele ușoare ! Vezi A 3 București - Ploiești, vezi Centura Constanței  denumită pompos A 4.  De București - Ploiești și Pitești  - Sibiu se  vorbește de două decenii ?
A 4 Tulcea - Vama Veche ?  A calculat cineva valorile de trafic ? E necesară o autostradă Tulcea - Vama Veche ?  Și de ce Tulcea, de ce nu Vama Veche - Brăila ? Ce caută Tulcea în această ecuație ? Ce trafic va atrage Dobrogea după ce va fi inaugurat podul brăilean în detrimentul celui de la Vadu Oii ?
Mai amintesc că tronsonul A 3 București - Ploiești era prevăzut cu 3 benzi / sens pentru că s-a făcut calculul că A 3 va prelua traficul din / spre Moldova.  S-au apucat de construit cele 3 benzi dar la un moment dat și-au dat seama că A 7 e o himeră și au renunțat. Se uită treburile acestea. De ce au renunțat la 3 benzi până în apropriere de Ploiești ?  După  aceea mă așteptam ca nodul A 3 / A 7 să fie deja construit ( cum s-a întâmplat  la intersecția A 2 / A 4 ) dar nu l-au mai făcut din aceleași considerente,  A 7 va fi cândva într-un viitor ( foarte ) incert.
Eu sunt sceptic. ( Îmi dai voie, da ? ). Ok, s-au făcut porțiunile ușoare din Pitești - Sibiu respectiv Ploiești - Brașov.  Aștept cu speranțe continuarea, dar NU în declarații politice - Vom face, Vom  construi, Vom finaliza.  De mult m-am săturat de promisiuni fără acoperire.

 


Re: Stiri, noutati, perspective shoppy

O mizerie acele poze, au scris și ei Buzău pe unele existente:
- 4 benzi pe sens fără bandă de urgență
- nu există nicăieri vreun deal împădurit
- pe unele indicatoare săgețile sunt în sus, pe altele în jos

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristi N

Intersectia A6 x A1 e aici: GMaps
Intersectia A1 x A11 e aici: GMaps

Ambele sunt 2 cioturi si cam la coada prioritatilor. Pentru A11 CJ Arad si Bihor au facut un parteneriat pentru revizuirea documentatiei, nu stiu daca au alocat vreun leu, ramane de vazut daca reusesc ceva sau nu. Pentru A6 ar trebui sa vedem in bugetul pe anul asta banii pentru SF, proiectare si executie poate peste vreo cativa ani buni in cel mai optimist scenariu.

La A1 si A3 platim oalele sparte in  timpul cat ne-am sucit ca ba vrem pe una ba pe alta si mai ales ideile crete cu Parteneriatele Publice Private cand toate rutele treceau pe Valea Prahovei doar doar iese cumva un trafic suficient de mare si autostrada sa devina rentabila. Tampenia suprema a fost ca traseul Bucuresti - Bacau trebuia sa se faca prin Brasov.

Legat de cele 3 benzi de pe A3 cred ca am mai spus odata povestea lor. Planul initial era sa le avem pana la Dumbrava dar contractul pe lotul Moara Vlasiei - Ploiesti era prea avansat si nu a mai putut fi modificat. Operatia a reusit pe lotul Bucuresti - Moara Vlasiei dar pacientul a murit, contractul a fost reziliat cand s-a ajuns in Pipera pentru ca nu se mai incadrau in suma initiala + 10%.
Nodul A3xA7 se poate construi fara probleme cu autostrada in functiune, se inchide banda de urgenta si se impun limite de viteza in zona respectiva. O sa avem cateva nopti cu inchideri ale circulatiei pentru montarea efectiva a grinzilor dar asta s-a mai intamplat si la alte noduri, de ex Sebes, nu e nicio tragedie.

Scepticismul tau e normal, nu pot decat sa sper ca la sfarsitul anului asta sa vedem stirea ca licitatia pt constructia A7 a fost castigata si constructorul e unul serios.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Când va fi gata autostrada spre Moldova
Cătălin Drulă spune că până în anul 2024 ar putea fi gata lucrările la autostrada A7 care ar urma să lege Ploieștiul de Pașcani.

„Pentru autostrada A7 avem totul făcut, inculsiv proiectul tehnic. Îi dăm constructorului doar schițele. Nu mai pasezi acea responsabilitate.

În mai se lansează la licitație de execuție până la Buzău, Ploiești-Buzău.

După 3 luni urmează Buzău-Focșani, după 2-3 luni urmează Focșani-Bacău și sper să intre tot anul asta Bacău-Pașcani.

Acum vom vedea cât durează o licitație în România. În ultimii ani s-au mișcat mai repede. Există eforturi să mai eficientizăm partea de achiziții.

Aș vrea anul acesta să încheiem contractele efectiv. Lucrările ar trebui să dureze în zona mai ușoară doi ani, în unele se duc spre doi ani și jumătate.

Până în 2024 ar trebui să avem mare parte din această autostradă gata, dacă nu chiar pe toată.

În afară de A7 lucrăm și pe A8 să scoatem capetele autostrăzii la licitație. Să dăm drumul la capătul dinspre Târgu Mureș și cel dinspre Târgu Neamț.”, a declarat ministrul Transporturilor.

Sursa: Digi24

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Autostrada Ploiești - Buzău, în lungime de 63,25 kilometri, va fi realizată în trei ani iar construcția sa va costa 4,68 miliarde de lei inclusiv TVA, potrivit indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, publicați miercuri pe site-ul Ministerul Transporturilor.

În prezent, legătura dintre municipiile Ploiești și Buzău se realizează prin intermediul drumului naţional DN 1B, care are câte o bandă pe sens, în traversarea localităților fiind necesară limitarea vitezei de circulație conform reglementărilor legale afectând negativ durata de parcurs. Traficul rutier în continuă creștere conduce la necesitatea îmbunătățirii și eficientizării rețelei de transport spre și dinspre Moldova, îmbunătățirea conectivității la nivel regional în vederea ameliorării mobilității populației, scăderea numărului de accidente, reducerea timpilor de călătorie, punerea în aplicare a proiectelor economice și de mediu.

Necesitatea și oportunitatea realizării unui drum de mare viteză între Ploiești și Buzău, parte a coridorului București – Regiunea N-E Moldova a fost studiată, stabilită și aprobată în cadrul documentului strategic Master Planul General de Transport al României aprobat prin H.G. nr.666/2013, care constituie cadrul general de prioritizare şi implementare a proiectelor de infrastructură de transport, se arată în nota de fundamentare a proiectului publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
anexaa7.jpg (123.37 KB; downloaded 2269 times)

Traseul Autostrăzii Ploiești – Buzău este împărțit în trei tronsoane:
• Tronson 1: Dumbrava (A3) – Mizil ( DJ100C)
• Tronsonul 2 – Mizil (DJ 100C) – Pietroasele km 49+350
• Tronsonul 3 – Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B)
De asemenea, pe traseul Autostrăzii Ploiești – Buzău sunt prevăzute 6 noduri rutiere:

1. Nod rutier Dumbrava – km 0+000, la intersecția cu Autostrada A3 Bucuresti – Ploiești (km 53+000), este de tip A, se amenajează tip ,,trompetă’’, are prevăzute 4 bretele de legatură;
2. Nod rutier cu DN 1D – km 9+000, la  intersecția cu DN 1D, este de tip B, se amenajează tip ,,treflă completă’’, are 8 bretele de legatură;
3. Nod rutier Baba Ana – km 20+800, la intersecția cu DJ 100C, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legatură și 2 girații la DJ 100C;
4. Nod rutier Ulmeni– km 38+945, la intersecția cu DJ 203C, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legatură și 2 girații la DJ 203C;
5. Nod rutier Spătaru – km 52+850, la intersecția cu DN 2 este de tip B, se amenajează tip ,,treflă completă’’, are 8 bretele de legătură;
6. Nod rutier Buzău – km 62+200, la intersecția cu DN 2B, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legatură și 2 girații la DN 2B

Totodată, pe traseul viitoarei autostrăzi vor fi construite 42 de poduri și pasaje. Cel mai lung va avea 1,26 kilometri și va fi amplasat la km 60+985, peste calea ferată și DN 2B.

În plus, Autostrada Ploiești – Brașov va avea și 4 spații pentru servicii, respectiv:
• 2 spații  de tip S1 cu o suprafată de aproximativ 27.000 mp, la km 28+400;
• 2 spații de tip S3 cu o suprafață de aproximativ 34.000 mp, la km 58+400;
Sistem de protecţie împotriva zăpezii
Sunt propuse 65 de zone cu perdele forestiere de protecţie antiînzăpezire pe partea stângă a autostrăzii între km 0+200 – km  63+250, pe o lungime totală de 60.821 m, zonele de amplasament s-au stabilit ca urmare a analizării informaţiilor specifice de la staţiile meteorologice Ploiești și Buzău, din ultimii 10 ani.

Tronsonul Ploiești – Buzău din viitoarea autostradă care va lega Capitala de Moldova ar putea fi scos la licitație pentru construcție în luna mai, a declarat în ianuarie ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Acest tronson ar trebui finalizat până în 2024, poate chiar la sfârșitul anului 2023, estima atunci Drulă.

Ploiești-Buzău va fi astfel primul tronson din A7 Ploiești – Pașcani scos la licitație pentru construcție, după ce anul trecut a fost inaugurată secțiunea de 16 kilometri din A7, parte a Centurii Bacău.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit firmei Consitrans contractele privind elaboarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru tronsoanele Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Focșani – Bacău. Contractul pentru tronsonul Bacău – Pașcani a fost atribuit firmei Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA.

Ordinul de începere a lucrărilor pentru Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani a fost emis în noiembrie 2018 iar pentru Focșani – Bacău în ianuarie 2019. Pentru Bacău – Pașcani, ordinul de începere a fost emis în martie 2019. Contractele pentru toate cele patru tronsoane au ca termen de finalizare anul 2021.

Sursa: Economica

 


Re: Stiri, noutati, perspective alliens

Peste 4 miliarde de lei?Acum cativa ani era un standard de cost care pentur zonele de campie prevea circa 6 mil euro/km...Sa zicem ca aici mai sunt cateva dealuri, punem 8 mil euro/km, dar tot nu ajungem nici pe departe la aproape 1 miliard de euro.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andreiiul

Costul iese undeva la 15 mil euro pe km. Probabil costul creste datorita acelor multe poduri si al podului de 1.6km.
Dar cred ca asta e costul maxim alocat.

 


Re: Stiri, noutati, perspective punmeister

Da, acela va fi bugetul propus la licitatie.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

jpg.jpeg (40.86 KB; downloaded 2175 times)

Circa 110 km de drum de mare viteză - drum expres sau autostradă - vor fi realizați între Pașcani și Suceava și mai departe până la Vama Siret, în continuarea autostrăzii "Moldovei" A7 care ajunge la Pașcani dinspre sud. În prezent este în curs de realizare Studiul de Fezabilitate și proiectul tehnic, iar tocmai ce au fost definitivate culoarele oficiale pentru trasee. HotNews.ro a obținut variantele de trasee și le-a transpus într-o hartă interactivă. Citește în articol și detalii actuale despre derularea SF-ului pe Pașcani-Suceava-Siret.

Pe cele două tronsoane, Pașcani - Suceava (circa 61 km) și Suceava - Siret (46-59 km) este în curs de elaborare în prezent Studiul de Fezabilitate și realizarea proiectelor tehnice. Contractele în valoare însumată de peste 21 de milioane de lei au fost semnate cu asocierea SEARCH CORPORATION - EGIS, cu termen de finalizare iunie 2022.

În prezent a fost finalizată etapa de analiză multicriterială 1 în care au fost stabilite culoarele finale pentru traseu care vor fi analizate în următoarea etapă.

2 variante de traseu luate în calcul pentru Suceava - Siret
În cadrul documentației Analiză Multicriterială de Traseu etapă 1 au fost studiate pentru fiecare obiectiv în parte câte 7 variante de traseu, au explicat pentru HotNews.ro surse apropiate proiectului.

Astfel, pentru Pașcani - Suceava a rămas în picioare un singur culoar de traseu cu o lungime de circa 46 de km și care merge în mare parte în lungul albiei râului Siret.

Pentru Suceava-Siret s-au calificat două culoare de traseu diferite.

Astfel, prima variantă este de a ocoli municipiul Suceava pe la Nord-Est și de a continua în lungul albiei râului Suceava până aproape de Rădăuți și apoi spre Siret, ocolind orașul și localitățile limitrofe prin vest.

Prima variantă (verde) are o lungime mai mare (59 km), ar fi mai complexă de realizat având în vedere că ar urma să străbată dealul și pădurea Adâncata din Nord-Estul Sucevei, însă are și câteva avantaje clare: ar funcționa și ca o centură ocolitoare a Sucevei și, apropiindu-se foarte mult de Rădăuți, ar conecta destul de bine și acest alt municipiu moldav.

A doua variantă (albastră) presupune continuarea autostrăzii spre albia râului Siret, ocolind mult municipiului Suceava pe la est și apoi ocolind și orașul Siret tot pe la est. Avantajele acestei variante este că ar fi mai scurtă (46 km) și ar fi mai ușor de realizat, având în vedere că majoritatea de construit ar fi în albia râului Siret. Pe de altă parte, autostrada ar ocoli zonele mai dens populate, ar ocoli pe la mare distanță și Rădăuțiul, iar pentru Suceava nu ar mai putea fi considerată și centură.

Dintre cele două variante, cea verde, care reprezintă și variantă ocolitoare pentru Suceava are cel mai bun punctaj.

"Analiza Cost-Beneficiu restrânsă reprezintă principalul criteriu de realizare a documentației AMC etapă 2. De asemenea în cadrul documentației AMC etapă 2 se vor analiză în detaliu și criteriile ce au stat la baza elaborării documentației AMC etapă 1 - criteriul tehnic, criteriul economic și criteriul de mediu", au explicat Sursele pentru HotNews.ro.

Cât privește eventualele modificări, este bine de reținut că momentan discutăm despre "culoare de traseu", nu de trasee bătute în cuie până la ultima poziție kilometrică. Astfel, în analiza multicriterială 2 traseele vor putea suferi modificări punctuale, în special dacă vor fi identificate unele constrângeri de-a lungul traseului.

Când va fi stabilit dacă drumul de mare viteză va fi drum expres sau autostradă?
Trebuie menționat că obiectul contractului scos la licitație de către CNAIR a fost realizarea unui SF și a unui proiect tehnic pentru DRUM EXPRES de la Pașcani la Suceava și Siret, însă în cadrul documentației, în AMC 2 prestatorul va realiza și un studiu de trafic.

Acest studiu de trafic va determina și definitiva profilul transversal / tipul de drum care se va proiecta, dacă va fi un drum expres sau dacă va fi autostradă.

Sursa: HotNews

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Executivul a aprobat în şedinţa de miercuri indicatorii tehnico-economici pentru autostrada A7 Ploieşti-Buzău, iar licitaţia pentru execuţia lucrărilor va fi lansată până la sfârşitul lunii mai, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.


„Am aprobat azi indicatorii tehnico-economici, investiţia A7 Ploieşti-Buzău. Este un moment mare pentru acest proiect, practic este asumarea că acest proiect se va face, aprobarea investiţiei de către Guvernul României. Ce este absolut special la acest proiect este că acest moment va fi urmat imediat de paşi concreţi, fiind un proiect care a fost pregătit în ultimii doi ani la stadiu de detaliu, cu proiect tehnic, cu partea de exproprieri, de relocări de utilităţi. Deja avem în curs exproprierile şi vor fi lansate cât de curând. Iar licitaţia pentru construcţie, pentru execuţie va fi lansată până la sfârşitul lunii mai”, a explicat ministrul Transporturilor, la finalul şedinţei de Guvern, citat de Agerpres.

El a subliniat că, spre deosebire de alte proiecte, ca de exemplu Autostrada de Centură A0 a Capitalei sau Drumul Expres Craiova-Piteşti, unde între momentul aprobării în şedinţa de Guvern şi cel al intrării utilajelor în teren pot să treacă şase ani, 12 ani, pentru A7 Ploieşti-Buzău licitaţia va fi lansată chiar luna aceasta, iar exproprierile sunt în curs.

„Pur şi simplu la semnarea contractului, care depinde de durata desfăşurării licitaţiei, un caz optimist ar fi 4-6 luni, mai depinde şi de partea de contestaţii, de la semnarea contractului constructorul poate intra direct în teren. Nu urmează o pauză, un an de zile, doi ani de zile până când efectiv avem lucrări”, a spus Drulă.


Potrivit acestuia, secţiunea de autostradă are o lungime de 63 de kilometri şi va fi finanţată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Proiectul prevede perdele forestiere între Ploieşti şi Buzău pe 60 de km, respectiv 160 de hectare, patru spaţii de servicii generoase, cu suprafeţe mari, cu infrastructură pentru vehicule electrice, zeci de kilometri de drumuri auxiliare modernizate, drumuri locale, foarte multe structuri, poduri şi pasaje, precum şi şase noduri rutiere.

Ministrul Transporturilor a menţionat că următoarele sectoare, Buzău-Focşani, Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani din această autostradă sunt într-un stadiu similar, fiind vorba despre decalaj de câteva luni, „în jur de 3-4 luni între fiecare secţiune”.

„Anul acesta cred că pe toate, până la Paşcani, este vorba de 320 km de autostradă, le putem scoate la licitaţie. Este vorba de licitaţie de execuţie, fără partea de proiectare, care e făcută deja de companie. Deci se poate intra deja în teren când semnam contractul. Este o sumă mare pentru întregul proiect, e vorba de câteva miliarde de euro pe care îi vrem finanţaţi din PNRR şi pentru asta am argumentat şi aşa va fi transmis programul PNRR la Bruxelles”, a punctat ministrul.

Sursa: Digi24

 


Re: Stiri, noutati, perspective Aron

punmeister wrote:
Da, acela va fi bugetul propus la licitatie.

Pai si? firmele care se vor inscrie la licitatie nu o sa vina cu o oferta care sa absoarba cat mai mult din acel buget? bineinteles raportat si la ponderea pe care va avea pretul  la licitatie. Nu cred ca va fi o firma care sa vina cu o oferta de genu: Domne' 7 mil/km e arhisuficient. Nu! Estimez ca dupa desemnarea castigatorului pretul per km va fi undeva la 12-13 mil, ceea ce este exagerat de mult, cu toate podurile lor incluse.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristi N

Nu, pentru ca cel putin teoretic, nu au de unde sa tie daca un alt contracandidat nu a depus o oferta cu un pret mai bun.

De exemplu, atunci cand s-au licitat cele 4 tronsoane din A1 Lugoj - Deva UMB a ofertat la 40% din valoarea estimata.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Florin Cîțu a anunțat, vineri, că a fost stabilit traseul autostrăzii A7 Pașcani-Siret. Premierul a spus că va fi autostradă, nu drum expres, și că sectorul va fi realizat cu fonduri europene.  

Anunțul a fost făcut vineri, la Suceava, la finalul unei vizite a premierului în Bucovina.

"Avem o veste bună. Autostrada A7 Pașcani - Siret, avem varianta finală, știm pe unde va trece. Până la finalul anului vom avea și studiile de fezabilitate, vom avea indicatorii care vor arăta că trebuie să fie autostradă, se va trece de la drum expres la autostradă", a anunțat Florin Cîțu.

Finanțarea sectorului Pașcani - Siret va fi acoperită cu fonduri europene, în timp ce porțiunea București-Pașcani se va face cu fonduri din PNRR, a precizat prim-ministrul.

Sursa: Digi24

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A7 (Ploiești - Bacau - Siret)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420558 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use