Parent forum: Companii aeriene

 

Topic: TAROM [RO/ROT]

50 posts, 11445 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Chev Celios
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: TAROM [RO/ROT] Chev Celios

Exact. Qatarul si Aeroflotul sunt pline de tranzite de China, iar British-ul de tranzite de USA. De dovedit pana acum au dovedit-o destul de bine Air Canada toata vara. Nu degeaba au anuntat ca la primavara-vara revin.

 


  • Author: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: TAROM [RO/ROT] WT_fan06

Şi câte wide-body-uri are TAROM şi câte wide-body-uri au BA şi Qatar? Cred că uitați despre cine vorbiți. Cred că nu ştiți ce înseamnă "maintenance base cost" pentru doar 2 aeronave!

 


  • Author: Chev Celios
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: TAROM [RO/ROT] Chev Celios

Eu ma refeream la faptul ca clienti pentru cursele de SUA si China ar avea. Iar de la noi Qatarul si BA zboara cu A320/A321 de doua ori pe zi, in fiecare zi.

 


  • Author: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: TAROM [RO/ROT] WT_fan06

Problema nu e lipsa cererii, ci faptul că e foarte greu să scoți profit operând doar două aeronave dintr-o familie, mai ales dacă sunt "long-haul".  :roll:

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: TAROM [RO/ROT] PTMZ

TAROM a semnat un contract pentru a închiria timp de 10 ani 9 aeronave ATR 72-600, spre a înlocui ATR-urile folosite în prezent. Un articol de azi pe această temă:
https://www.economica.net/tarom-a-semnat-contractul-pentru-cele-noua-aeronave-de-tip-atr-72-600_178108.html
Tarom a semnat contractul pentru cele nouă aeronave de tip ATR 72-600

Managementul companiei Tarom a semnat contractul de leasing pentru achiziția unui număr de nouă avioane noi - ATR 72-600, cu 72 locuri, care vor fi folosite pentru zboruri regionale (interne și externe) și vor înlocui ATR-urile pe care compania le are în prezent în flotă, a anunțat vineri Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

"Tarom este în proces de înnoire a întregii flote și primele 4 avioane ATR 72-600 vor ajunge cel târziu în prima parte a lunii februarie a anului viitor, iar restul aeronavelor vor fi primite pe parcursul anului 2020", au menționat reprezentanții MT.

Contractul de închiriere este semnat pe o perioadă de 10 ani. Noile ATR-uri nu vor genera costuri suplimentare de operare, dar au o capacitate de transport crescută, potrivit MT.

Având în vedere experiență de 20 de ani în operarea acestor tip de aeronave, mentenanța va fi asigurată de către personalul Direcției Tehnice din cadrul Tarom, iar pregătirea echipajelor de zbor și a personalului tehnic se va face cu costuri minime suportate de către fabricant.

"Am văzut că în ultima perioadă, după ce a trecut prin mai multe "turbulențe", compania națională Tarom începe să își revină. De la prima mea discuție cu actualul management al companiei am cerut ca întreaga atenție să fie îndreptată spre rentabilizare. Trebuie să fie închise toate "robinetele" prin care se pierdeau banii ce pot fi folosiți pentru investiții. Fiecare leu care este cheltuit de companie trebuie să contribuie la redresarea ei. Din calitatea mea de ministru au toată susținerea, dar vreau ca eforturile pe care le facem împreună să producă și rezultate. Încheierea acestui contract este în linia obiectivelor asumate de managementul Tarom. Este un pas important în înnoirea flotei, proces pe care îl sprijin și care va continua. Toți cei implicați în activitatea Tarom trebuie să știe că sunt foarte atent la tot ce se întâmplă acolo și voi fi partenerul lor, când vine vorba de dezvoltare", a declarat ministrul Lucian Bode.

Procesul de înnoire a flotei Tarom cu cele 9 avioane a fost demarat încă din această vară, iar livrarea lor ar fi trebuit să înceapă din octombrie 2019.

Aeronavele ATR 72-600 sunt prevăzute cu cele mai moderne echipamente de navigaţie, cabină de pasageri modernizată şi capacitate de depozitare a bagajelor de mână cu mult mărită. Acesta este primul model de avion european capabil de aterizare cu mijloace de bord independente şi de mare precizie, în condiţii de vizibilitate redusă (LPV-200), potrivit Tarom.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: TAROM [RO/ROT] PTMZ

A ajuns ieri primul ATR, anume YR-ATJ. Un articol pe această temă:
https://www.google.com/amp/s/m.stirileprotv.ro/lbin/amp/index.php%3farticle_id=3846152
Tarom se înnoieşte. Pentru început va schimba aeronavele mici, folosite în cursele interne, pe distanţe scurte.

În total vor fi 9 avioane noi, iar primul, un ATR 72, a aterizat marți pe aeroportul Henri Coandă. Au fost cumpărate în leasing operaţional pe 10 ani şi reprezintă o încercare a companiei naţionale de a face faţă concurenţei pentru a reduce pierderile tot mai mari.

Avionul ATR 72-600 a avut parte de o primire specială pe aeroportul Henri Coandă. După ce a trecut pe sub două jeturi de apă, a intrat în hangarul Tarom sub privirile zecilor de angajaţi şi reprezentanţi din ministerul Transporturilor. Avionul va fi botezat George Valentin Bibescu, în memoria pilotului român din perioada interbelică.

Contractul pentru cea mai nouă achiziţie a operatorului naţional a fost semnat anul trecut. Compania vrea să schimbe toate cele 9 aparate de zbor ATR. Le va da producătorului european în regim de buy back şi primeşte în leasing operaţional aeronave noi.

Avansul a fost de aproape 1 milion de euro, dar suma totală a contractului nu a fost anunţată.

Preţul de listă al avionului depăşeşte, conform site-ului producătorului ATR din Toulouse, Franţa, 22 de milioane de dolari.

Va putea fi folosit pentru curse scurte, în ţară şi în regiunea de sud-est a Europei. Cel mai departe poate să zboare până la Berlin, adică puţin peste 1.500 de kilometri. Viteza de croazieră este de peste 500 de kilometri pe oră.

Cel mai nou avion din flota Tarom, ATR 72, aşa cum îi spune şi numele, are 72 de locuri. Scaunele sunt ergonomice, din noua generaţie, par să fie confortabile. Avem sufficient spaţiu pentru picioare deşi suntem în clasa economic.

Piloţii laudă noile aparate pentru că au tehnologie de ultimă oră şi le promit pasagerilor că zborurile vor fi uşoare.

După contractul cu AirBus, Tarom a mai semnat un contract şi cu Boeing şi aşteaptă 5 aeronave Boeing 737 Max. Din păcate, după ce 2 s-au prăbuşit anul trecut în Etiopia şi Indonezia, Boeing a suspendat producţia pentru stabilirea eventualelor probleme.

Totuşi, conducerea Tarom spera să primească avioanele comandate până la sfârşitul anului 2023. Îngrijorarea Tarom este mare. În ultimii 2 ani a avut pierderi uriaşe de 100 de milioane de dolari.

Ca să nu intre în incapacitate de plată, statul român s-a angajat să-i ofere un ajutor de 150 de milioane de dolari, dar trebuie să fie de acord şi Uniunea Europeană. În acest moment Tarom are în flota 25 de aeronave.

Galeria foto din articol:
62110637.png (222.94 KB; downloaded 957 times)
62110688.jpg (71.61 KB; downloaded 958 times)
62110689.jpg (55.44 KB; downloaded 958 times)
62110690.jpg (29.93 KB; downloaded 960 times)
62110691.jpg (54.58 KB; downloaded 961 times)
62110692.jpg (71.42 KB; downloaded 960 times)

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: TAROM [RO/ROT] TibiV

https://ec.europa.eu/romania/news/20200224_ajutor_de_stat_tarom_ro

Comisia Europeană a aprobat ajutorul de stat pentru TAROM

Comisia Europeană a aprobat, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat, planul României de a acorda un împrumut temporar în valoare de aproximativ 36,7 milioane EUR (aproximativ 176 de milioane RON) companiei aeriene de stat TAROM. Prin această măsură se va asigura faptul că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în special pe numeroasele rute pe care TAROM este singurul furnizor, și că pasagerii nu vor fi afectați de perturbări ale traficului aerian, fără a se distorsiona în mod nejustificat concurența pe piața unică.

În februarie 2020, România a notificat Comisiei intenția sa de a acorda TAROM un împrumut pentru salvare în valoare de aproximativ 36,7 milioane EUR (aproximativ 176 de milioane RON). Compania aeriană se confruntă cu un deficit acut de lichidități din cauza creșterii puternice în ultimii ani a costurilor sale de exploatare ca urmare a îmbătrânirii flotei sale. În absența ajutorului, TAROM nu va mai fi în măsură să își îndeplinească obligațiile de plată și să își mențină activitatea.

În temeiul Orientărilor Comisiei privind ajutoarele de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor, statele membre pot să sprijine întreprinderile aflate în dificultate, cu condiția, în special, ca măsurile de sprijin public să fie limitate în timp și ca amploare și să contribuie la realizarea unui obiectiv de interes comun. Ajutorul pentru salvare poate fi acordat pentru o perioadă de maximum șase luni, timp în care compania să găsească soluții de ieșire din situația de urgență.

În cazul de față, Comisia a luat în considerare următoarele elemente:

    [li]Împrumutul va acoperi numai lichiditățile de care TAROM a dovedit că are nevoie pentru următoarele șase luni, iar România va efectua o monitorizare strictă a modului în care sunt utilizate fondurile și[/li]
    [li]România s-a angajat să asigure faptul că, după șase luni, împrumutul va fi rambursat integral; în caz contrar TAROM va trebui să prezinte un plan de lichidare sau să efectueze o restructurare cuprinzătoare pentru a deveni viabilă pe termen lung. Comisia va trebui să evalueze și să aprobe această eventuală restructurare.[/li]


Comisia a constatat că măsura va contribui la asigurarea faptului că serviciile de transport aerian vor continua să fie prestate în mod ordonat, în interesul pasagerilor care călătoresc cu avionul, și la menținerea conectivității regionale pe numeroasele rute pe care TAROM este în prezent unicul furnizor. În același timp, condițiile stricte în care se acordă împrumutul și durata sa limitată, de șase luni, vor reduce la minimum denaturarea concurenței pe care sprijinul acordat de stat ar putea să o genereze.

Prin urmare, Comisia a concluzionat că măsura este compatibilă cu normele UE privind ajutoarele de stat.

Versiunea neconfidențială a deciziei va fi disponibilă cu numărul de caz SA.56244 în Registrul ajutoarelor de stat de pe site-ul web al Comisiei dedicat concurențeiCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••, de îndată ce vor fi soluționate eventualele probleme legate de confidențialitate. Deciziile referitoare la ajutoare de stat nou publicate pe internet și în Jurnalul Oficial apar în buletinul electronic Știri săptămânale privind ajutoarele de stat.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: TAROM [RO/ROT] PTMZ

Compania TAROM ar putea reveni pe profit, conform planului de restructurare, în anii 2024 - 2025, a anunţat, luni seara, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„TAROM a primit ajutor de salvare anul trecut, acel ajutor fie ar trebui returnat, dar nu are de unde să returneze şi ar însemna falimentul companiei, fie transformat într-un ajutor de restructurare. Se lucrează intens la un plan de restructurare în scris, dar şi în faptă. Planul implică uniformizarea flotei, ar rămâne cu o flotă un pic mai mică, cam trei sferturi din dimensiunea actuală, şi reducerea personalului, care a început”, a spus Drulă, la Digi 24 citat de Agerpres.

Întrebat dacă anul acesta vor fi vândute avioane din flota TAROM, şeful de la Transporturi a precizat că se vor vinde avioanele vechi, dar vor veni şi altele noi.

„Există o comandă făcută de acum doi ani de cinci Boeing-uri 737 Max, iar pe acest plan care eficientizează partea de costuri prin reducere de personal, ştiţi că TAROM avea o dimensiune ca număr de personal cam dublă faţă de o companie de mărime similară şi deja au plecat voluntar cam 300 – 400 de oameni şi sunt în evaluări finale ceilalţi, prin reducerea direcţiei tehnice, acolo era un centru mare de cost, şi externalizarea acestor servicii”, a subliniat ministrul Transporturilor .

Potrivit sursei citate, planul are mai mulţi paşi, iar în prezent acesta este notificat la Comisia Europeană. „(…) trebuie aprobat de Comisie. Este un pas mare dacă il trecem cu management profesionist şi cu o structură corectă de costuri în sfârşit. Aici iar vorbim de o problemă mult, mult plimbată, ştim că TAROM e dublu, e mare, că are rude – am auzit şi în 2010, şi în 2014, 2016 şi 2018.(…) dar se poate face o companie eficientă, prin uniformizarea flotei. Vor fi două tipuri de aeronave Boeing şi ATR, ceea ce reduce cu mult costurile cu aeronave de tip modern. Şi în acest plan, TAROM ar trebui să revină pe profitabilitate în 2024 – 2025”, a menţionat Cătălin Drulă.

Luna trecută, compania TAROM anunţa, într-un comunicat de presă, că a iniţiat proiectul de restructurare a personalului, durata estimată pentru implementarea măsurii fiind de şase luni, iar reducerea medie anuală a costurilor de personal este estimată la aproximativ 8 milioane de euro.

„Compania TAROM anunţă că a iniţiat proiectul de restructurare a personalului, una dintre componentele esenţiale ale planului de redresare a companiei. Această măsură face parte dintr-un program extins de procedee în baza căruia Comisia Europeană a aprobat Statului Român acordarea unui împrumut de salvare pentru TAROM la începutul anului trecut. Ulterior, compania a prenotificat Comisiei Europene, în data de 24 august 2020, planul de restructurare în vederea obţinerii unui ajutor de stat pentru restructurare pentru următorii 5 ani”, se preciza în comunicat.

Alte măsuri pe termen mediu din planul de restructurare a companiei vizează optimizarea flotei de aeronave, optimizarea comercială şi optimizarea costurilor.

La jumătatea lunii ianuarie, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, susţinea într-o conferinţă de presă că, în 2020, pierderile companiei TAROM s-au ridicat la valoarea de 431 de milioane de lei.

Sursa: Economica

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: TAROM [RO/ROT] PTMZ

TAROM a lansat un anunț prin care intenționează să vândă 14 avioane:
- 4 Airbus A318-111
- 2 ATR 42-500
- 4 Boeing B737-300
- 4 Boeing B737-700
prospecting_market_announcement.pdf
prospecting_market_announcement.pdf (338.32 KB; downloaded 17 times)

Sursa document: Economica.

 


Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Companii aeriene  • 
Choose destination

Since , our 1725 forum members have written 337621 posts in 4025 topics and 417 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Terms Of Use