Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Discuții diverse

783 posts, 229739 views
 
Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 56
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse Stefan28

Un repoartaj despre ARF. Din ce declara ministrul Drula se vrea desfiintarea ARF, deci adio licitatii pt ramele electrice.
 
:rofl:  :rofl:
Ce tot spui acolo? Fără ARF totul se va mișca mult mai rapid, mai ales la viitoarele licitații, și cu ordonanța care va urma scăpăm și de chinezi...  ;)

 


Re: Discutii diverse punmeister

Si eventual un gentleman's agreement intre Alstom si Siemens pentru ambele licitatii, avand in vedere ca inafara de ei nu ma astept la alti ofertanti la noile licitatii pentru EMU.

 


Re: Discutii diverse PTMZ

@Stefan28, cred că @andreiiul se referea la licitațiile curente (RE-R și RE-IR), iar în acest caz cam are dreptate: banii europeni pentru cele 2 licitații în desfășurare au fost oferiți către A.R.F. prin contractul de finanțare, fiind autoritatea contractantă. Dizolvarea A.R.F. înseamnă niște riscuri foarte mari, respectiv anularea tuturor procedurilor de achiziții publice curente ale lor din cauza incapacității autorității contractante de a continua procedurile. Tot acest lucru ar însemna pierderea banilor europeni alocați, deoarece autoritatea căreia UE a dat bani nu mai există.
Cu alte cuvinte, dacă Drulă e chitit să desființeze A.R.F. acum (pe bună dreptate, de altfel), ar trebui să sacrifice licitațiile curente și să amâne și mai mult, astfel, înnoirea parcului rulant feroviar din România, cu riscul de a plăti corecții financiare către UE. Ceea ce cred că ar face mai mult rău decât bine. Preferabilă ar finalizarea licitațiilor, după aceea să desființeze A.R.F.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Utilizator anonim

Pai cel mai simplu ar fi atribuirea celor doua licitatii apoi desfiintarea ARF.

 


Re: Discutii diverse PTMZ

Asa e, insa atribuirile sigur vor mai dura cateva luni pe putin: la regionale sunt reevaluate ofertele, si chiar daca pica chinezii din cauza OUG, tot mai raman Alstom si Siemens sa se ciondaneasca. La RE-IR situatia e si mai tragica, peste 2 saptamani se face 1 an de la lansare si inca nu s-au deschis ofertele, nu mai zic ca va urma si acolo meciul aprig al contestatiilor de la final. Iar textul ordonantei de desfiintare a autoritatii e deja in pregatire. Deci nu stiu in ce masura vor fi dispusi cei de la MT sa astepte finalizarea licitatiilor.

 


Re: Discutii diverse punmeister

tot mai raman Alstom si Siemens sa se ciondaneasca

Oricand pot face un gentleman's agreement si sa imparta contractele.

 


Re: Discutii diverse Linia 43

Daca gandim asa , era bine sa-l fi facut pana acum ,dar in trei ,incluzand si dealul de la metrou.
Lua Alstom ramele noi de metrou, Siemensul lua cea cu 40 de rame regionale ,lasau si la chinezi pe cea cu 20 rame  si nu se mai bateau in contestatii.

 


Re: Discutii diverse Dragosdimitrescu

Societatea din China nu va fi afectata de ordonanta intrucat este deja o licitatie in curs, iar ordonanta produce efecte la licitatiile viitoare.
Deci “cearta” va continua iar autoritatea trebuie reformata, echipa de “specialisti” si “directori” detasata la primaria Solca jud. Suceava la imbunatatiri funciare si in locul lor adusi specialisti ca la consiliile de administratie de la Autoritatile Fluviale.
Atunci vor fi implementate in mod real deciziile Curtii de Apel si ale CNSC-ulii si mers mai departe cu evaluarile.

 


Discuții diverse Andrei Andraș

Nu știu dacă s-a mai discutat pe aici, dar din decembrie, de la noul mers, se plătește rezervarea locului la toate trenurile regio al căror lungime depășește 100 km. Am aflat asta de la o casieriță din Făgăraș pentru că îmi dădea cu virgulă de ce Brașov - Făgăraș mă costase 4,60 lei, iar la întoarcere 5,10 lei. La dus fusese tren strict Brașov - Făgăraș (65 km), iar la întoarcere Sibiu - Brașov (150 km).

 


Re: Discutii diverse shoppy

Insinuezi ca, China ar putea fi gentelmen? :rofl:

 


Re: Discutii diverse PTMZ

Mă uitam pe site-ul Infofer (site-ul pentru mersul trenurilor, aici) și am observat ceva interesant: la secțiunea "Plecări/Sosiri stație" se poate selecta o stație anume din rețeaua CFR (inclusiv pe linii concesionate operatorilor privați) și se afișează tot mersul trenurilor din stația respectivă, în data selectată. Ei bine, se pare că în sistem încă figurează stațiile de pe liniile înguste care au fost operate de CFR, dar care au fost închise acum 20-25 de ani, și unde infrastructura a fost distrusă/furată între timp. Unele linii nici nu mai sunt parte a patrimoniului CFR Infra de mult timp. Evident, în stațiile unde există mocănițe funcționale, acestea nu sunt trecute în sistem, deoarece nu figurează în mersul trenurilor.

Două exemple:
- Abrud:
Screenshot_20210807-110145.jpg (52.01 KB; downloaded 2941 times)

Screenshot_20210807-110206.jpg (147.74 KB; downloaded 2941 times)

- Băile Sovata:
Screenshot_20210807-110334.jpg (130.01 KB; downloaded 2941 times)
Screenshot_20210807-110535.jpg (135.01 KB; downloaded 2941 times)

 


Re: Discutii diverse Gabi23

Romfilatelia a lansat o emisiune filatelică dedicată Anului European al Căilor Ferate.
https://www.romfilatelia.ro/ro/anul-euro ... -ferate/

Anul 2021 a fost desemnat de Comisia Europeană ca fiind „Anul European al Căilor Ferate” prin Decizia (UE) 2020/2228 a Parlamentului European și a Consiliului din 23 decembrie 2020.

Romfilatelia a marcat acest eveniment prin emisiunea de mărci poștale cu titlu omonim.

Emisiunea „Anul European al Căilor Ferate”, alcătuită din patru mărci poștale ce abordează o tematică apreciată de colecționari, va intra în circulație vineri, 10 septembrie a.c.

„Anul European al Căilor Ferate” creează un impuls pentru a contribui la creșterea cotei sectorului feroviar în transportul de călători și de marfă. Acest lucru va reduce semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră și poluarea provenite din activitatea de transport la nivelul UE, ceea ce va contribui major la eforturile UE în cadrul Acordului Verde European.

Asigurarea mobilității pe calea ferată oferă o alternativă durabilă în faţa dificultăţilor actuale și viitoare, iar pentru a limita emisiile de CO2, călătoria cu trenul trebuie să devină un lucru obișnuit pentru că trenul reprezintă unul dintre cele mai ecologice și mai sigure mijloace de transport.

În Uniunea Europeană, transportul feroviar este responsabil pentru mai puțin de 0,5% din emisiile de gaze cu efect de seră provenite din activitatea de transport. Acest lucru îl face una dintre cele mai durabile forme de transport de persoane și mărfuri. Printre alte avantaje, transportul pe calea ferată este sigur, conectează oamenii și întreprinderile din întreaga Europă prin intermediul rețelei transeuropene de transport (TEN-T).

În contextul „Anului European al Căilor Ferate”, Comisia Europeană organizează, cu implicarea Comunității Europene a Căilor Ferate – CER, a operatorilor feroviari europeni, a administratorilor de infrastructură și a numeroși alți parteneri la nivel comunitar și local, un eveniment itinerant unic cu un tren dedicat – Trenul „Connecting Europe Express” – care traversează continentul în această toamnă trecând prin peste 40 de orașe din 26 de țări, în 36 de zile. Startul Trenului „Connecting Europe Express” s-a dat la data de 2 septembrie 2021 când a plecat din Lisabona, trece prin capitalele europene și își încheie traseul în data de 7 octombrie 2021, când ajunge la ultima destinație – Paris.

O parte importantă a acestei inițiative este reprezentată de evenimentele ce au loc în capitale și în alte orașe unde trenul este programat să oprească. Pe teritoriul României trenul are opriri la București, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea și Arad, străbătând țara în perioada 17 – 19 septembrie 2021, pe ruta Giurgiu Nord – București Nord – Brașov – Sibiu – Cluj-Napoca – Oradea – Arad – Curtici. De asemenea, autoritățile române organizează manifestări de întâmpinare a participanților în stațiile menționate, precum și o conferință patronată de DG Move/Comisia Europeană și oficialitățile din România care se desfășoară în București.

La nivel european, Comunitatea Căilor Ferate Europene – CER a fost desemnată de Comisia Europeană pentru a asigura planificarea, coordonarea și implementarea circulației Trenului ”Connecting Europe Express”.

Pe timbrul cu valoarea nominală de 1,40 lei este ilustrată Locomotiva cu aburi „Resicza” Nr. 2, prima construită în sud-estul Europei, în 1872 la fabrica de locomotive Reșița;

Pe timbrul cu valoarea nominală de 2 lei este reprezentat un tren automotor în noua staţie CF Aeroport Henri Coandă din Otopeni, de unde se asigură transportul cu trenuri directe la staţia Bucureşti Nord începând cu planul de mers de tren 2020/2021;

Al treilea timbru al seriei cu valoarea nominală de 5,50 lei redă grafic Locomotiva Diesel modernizată, de tip 060-DA cu o putere de tracţiune de 2.100 CP, model construit în România în perioada 1959-1988 si modernizata in perioada 2000-2007.

Pe timbrul cu valoarea nominală de 19,50 lei este ilustrată Locomotiva electrică 060 EA, seria 41, putere 5100 kW, model construit în România în perioada 1964-1991;

Pe manșeta minicolilor este reprodus logo-ul anului european Hop ON! #EUYearofRail, precum şi schiţa de colantare a locomotivelor ce tractează trenul „Connecting Europe Express”. Grafica timbrelor minicolilor este completată cu patru orificii de perfor în vecinătatea laturilor de 72 mm.

Pe plicul „prima zi” a emisiunii este reprezentată ruta parcursă de Trenul „Connecting Europe Express” pe teritoriul României.

Romfilatelia mulțumește specialiștilor Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” pentru sprijinul documentar acordat la realizarea acestei emisiuni de mărci poștale.

Anul European al Căilor Ferate.jpg (1.53 MB; downloaded 2755 times)

 


Re: Discutii diverse shoppy

Ca filatelist ma bucur ca s-a facut ceva cu trenuri dar cu regret spun ca specialistii CFR Calatori care au ajutat cu documentarea ori au fost degeaba ori ar trebui concediati, rezultatul este foarte slab:
- ce treaba are locomotiva cu abur, a transportat vreodata calatori?
- Atena si Copenhaga au uitat sa scrie sau este scris alb pe alb
- de la Varsovia este o linie care nu duce nicaieri(sau au uitat sa deseneze Gdansk)
- au stilizat traseele atat de artistic ca cele spre Roma si Atena trec prin mare
- de ce Desiro nu are faruri in timp ce GM si EA au?
- din ce tara au scos viaductul de langa GM, din UK?
- de ce EA nu are pantograf in timp ce EMU olandez are?
- au lipist vagoanele de EA, zici ca este EMU nu locomotiva
- portalul de tunel tot din UK zici ca este adus
- ce legatura are EMU olandez?

 


Re: Discutii diverse dekolor

Exista un motiv anume pentru care nu poti cumpara un bilet de la automatele CFR cu doar cateva ore inainte de plecarea trenului? Am vrut astazi sa iau un bilet de la un automat CFR din Gara de Nord pentru trenul de Constanta de la ora 14, dar nu m-a lasat pe motivul ca "pentru trenul respectiv nu se mai pot cumpara bilete" sau ceva de genul, desi era ora 11. La cele online inteleg motivul celor 6 ore, dar la cele printate la automat care ar fi?

Asta ca tot se intreba Vitalie Cojocari mai devreme pe ProTV de ce nu foloseste nimeni automatele alea.

 


Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 56
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420709 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use