Transportul în lumeEuropaMoldovaChişinău

 

Topic: Chișinău - troleibuze

83 posts, 27490 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Chișinău - troleibuze Andrei Andraș

Solaris-urile par a fi gata de treabă, au primit vopsea nouă și se pare că vor circula pe liniile 24 și 25. Din păcate vorbim doar de 5 asemenea troleibuze.  :cry:
Sursa foto
2.jpg (121.67 KB; downloaded 4052 times)

Sursa foto
1.jpg (132.11 KB; downloaded 3992 times)

Sursa foto
000.jpg (141.73 KB; downloaded 4047 times)

La Irisbus-uri pregătirile sunt în toi. Mai sunt de venit alte 10 bucăți.
Sursa foto
00.jpg (123.82 KB; downloaded 3994 times)
Actualmente troleibuzele sunt testate şi pregătite, iar până la finele acestui an, vor fi puse în circuit pe străzile capitalei. Astfel, vom înlocui troleibuzele vechi, care nu mai pot fi utilizate pentru transportul de pasageri. Alte 10 unităţi de transport vor porni din Riga în timpul apropiat. Unităţile de transport sunt dotate cu aer condiționat și sunt adaptate la necesitățile persoanelor în scaun cu rotile.

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Azi a avut loc prezentarea oficială a primelor 15 troleibuze (cele 5 Solaris si 10 Skoda):
1-1.png (815.96 KB; downloaded 4002 times)

Primăria municipiului Chișinău a prezentat joi primele 15 troleibuze cu parcurs de model „SKODA 24 TR” și „Ganz Solaris Trollino 18”, din lotul de 25 de unități achiziționate de la municipalitatea din Riga, Letonia. Restul de 10 sunt supuse testărilor tehnice în cadrul Atelierului de reparații și asamblare al RTEC. Acestea vor fi repartizate în cele trei parcuri ale RTEC, pentru asigurarea transportării chișinăuienilor în toate sectoarele orașului. Valoarea achiziției pentru întregul lot este de cca 8 milioane de lei.

Troleibuzele sunt dotate cu sistem de aer condiționat și camere video pentru supraveghere în interior. De asemenea, au podea joasă și rampă rabatabilă pentru accesul utilizatorilor de scaun rulant. Unitățile clasice model „ŠKODA 24 Tr” au o capacitate de 99 de locuri, iar troleibuzele articulate model „Ganz Solaris Trollino 18” (GST-18) au capacitatea de îmbarcare sporită, de 170 de locuri, inclusiv 43 de locuri pe scaune.
2-1.png (1.33 MB; downloaded 3935 times)

Prezent la evenimentul de lansare pe rute a troleibuzelor din Riga, Primarul General, Ion Ceban, a declarat că lotul a fost achiziționat la un preț convenabil pentru municipalitate și că mașinile au o stare tehnică bună. „În bugetul pentru anul viitor sunt prevăzuți 99 milioane de lei pentru achiziționarea a încă 30 de troleibuze noi din Belarus, dar și 262 de milioane pentru 100 de autobuze, astfel ca cetățenii municipiului să poată beneficia de servicii calitative, circulând cu transportul public”, a menționat edilul.

Troleibuzele au ajuns în Chișinău la începutul lunii decembrie, iar în această perioadă au fost supuse verificărilor tehnice în cadrul Atelierului de reparații și asamblare al RTEC, înaintea distribuirii la linie.

Având în vedere noua achiziție din Letonia, în prezent, RTEC are în dotare 400 de troleibuze. Totodată, cca 100 de unități vor fi scoase treptat din circulație din cauza vechimii, unele fiind chiar de 30 de ani.

Amintim că la începutul lunii septembrieau fost puse în circulație cinci troleibuze articulate noi, de producție belorusă, care au fost asamblate la Atelierele de Reparații Mecanice ale Î.M. „Regia Transport Electric Chișinău”.

Sursa: Cotidianul.md

 


Re: Chisinau - troleibuze ByOnu

Acel moment cand Chisinau are troleibuze Solaris inaintea Bucurestiului.

 


Re: Chisinau - troleibuze fl82

 Chiar daca sunt second-hand sunt cred primele troleibuze care circula in Chisinau si in Republica Moldova, care nu sunt produse in spatiul fostei URSS, ci sunt produse in spatiul UE!

 Pacat ca in 2010 (cand primar era Dorin Chirtoaca) nu s-a ales o firma din UE si din Romania in special, care sa livreze acele 100 de troleibuze noi pentru Chisinau, ci s-a preferat firma BKM din Belarus!

 


Chișinău - troleibuze Andrei Andraș

La Chișinău mai circulă și Skode 14Tr produse în Cehia.

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

În zilele de sâmbătă și duminică, va circula un troleibuz turistic în Chișinău.
Un troleibuz turistic va circula pe străzile orașului Chişinău în zilele de sâmbătă și duminică, pe o rută care va parcurge cele mai importante puncte de atracție turistică. În celelalte zile, troleibuzul va circula pe una din rutele ordinare, deservite de către Regia Transport Electric Chişinău (RTEC).

Solicitat de IPN, şeful RTEC, Dorin Ciornîi, a menţionat că troleibuzul este cu mers autonom. În timpul săptămânii, acesta va circula pe ruta 30, spre Aeroport.

Roman Vitiuc, şeful Direcţiei generale, economie, comerţ şi turism la Primăria Chişinău, a declarat pentru IPN că, pe ruta turistica, călătoria cu acest troleibuz va fi gratuită, în regim pilot, până în primăvară, după care se va propune Consiliului municipal Chişinău aprobarea unui tarif. Până atunci, cheltuielile vor fi suportate de RTEC sau din bugetul municipal.

O iniţiativă similară a fost în 2014, dar nu a mers din cauza numărului mic de pasageri, la începutul anului 2019 a fost iniţiat un proiect similar, dar a fost stopat deoarece tariful aşa şi nu a fost supus votului de către Consiliul municipal Chişinău. Acum s-a mers pe o abordare mai complexă, şi anume pe difuzarea în troleibuz a ghidurilor audio despre locurile și monumentele istorice ale Chişinăului. Troleibuzul va trece pe la Turnul de Apă, Catedrala Mitropolitană, Clopotniţa, muzee, teatre etc.

În etapa următoare, se preconizează a fi plasate QR-coduri pentru accesarea informaţiilor despre obiectivele turistice şi istorice.

Iniţiativa este parte a proiectului dezvoltat în comun cu Agenţia Naţională pentru Turism Receptor (ANTRIM), în cadrul Planului de acțiuni care presupune dezvoltarea turismului în municipiul Chișinău.

Sursa: Adevărul

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

8 troleibuze noi au sosit de la BKM pentru asamblare:
Un lot de opt troleibuze clasice, achiziționate de la uzina din Minsk, au ajuns la Chișinău și urmează a fi asamblate la Atelierului de reparații al Î.M. „Regia Transport Electric Chișinău”. Anunțul a fost făcut de primarul general al Chișinăului, Ion Ceban.

Potrivit lui Ceban, troleibuzele sunt dotate cu sisteme de aer condiționat, camere de supraveghere în interior și prize USB pentru călători. De asemenea, unitățile de transport au blocurile optice pe bază de LED și oglinzi cu reglaj electric, rampă de acces pentru persoanele cu nevoi speciale.

Ceban susține că în această perioadă se execută deservirea tehnică a celorlalte 10 troleibuze de model SKODA, ce au fost procurate din orașul RIGA, care la fel corespund tuturor standardelor și care urmează să fie puse în circuit.

În ultima perioadă pe străzile capitalei au fost lansate, 5 troleibuze noi articulate din Belarus, 5 troleibuze articulate cu parcurs de model Solaris din RIGA și 10 troleibuze clasice de model SKODA, cu parcurs.

Totoădată, Ceban susține că urmează să ajungă până în luna martie încă 22 de troleibuze noi clasice din R. Belarus.

Sursa: Ziarul de Garda

 



Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Pe străzile Capitalei vor circula, începând cu 2 martie, încă 20 de troleibuze nou-achiziţionate. Timp de un an, municipalitatea îşi propune să cumpere 100 de troleibuze şi tot atâtea autobuze, atât noi, cât şi la mâna a doua, transmite IPN.

Primarul Ion Ceban a precizat că zece unităţi noi de transport sunt noi, produse în Belarus şi asamblate în atelierul de reparaţie al Regiei Transport Electric Chişinău. Celelalte zece troleibuze, de model „Skoda”, cu parcurs, au fost procurate din oraşul Riga, Letonia. Unităţile de transport vor circula pe rutele 10, 17, 13, 2, 4, 22, 21.

„Pe partea de troleibuze, într-un an, un an şi jumătate, cel mai probabil, vom avea 100 de unităţi de transport. La fel vrem să se întâmple şi cu autobuzele. Este lansată licitaţia interrnaţională, repetat, pentru autobuze, cu publicarea în jurnalul Uniunii Europene. Dar examinăm şi opţiunile de atragere a diferitor altor modalităţi şi instrumente, inclusiv şi asamblarea unităţilor de transport”, a detaliat Ion Ceban.

Primarul a menţionat că şi maxi-taxi-urile au dreptul la viaţă, în cazurile în care asigură pasagerilor confort şi securitate. Dar, potrivit lui Ion Ceban, aceste condiţii în acest moment nu sunt respectate.

Directorul şi vicedirectorul Regiei Transport Electric Chişinău nu a fost prezenţi la lansarea celor 20 de troleibuze, pentru că, potrivit lui Ion Ceban, sunt diagnosticaţi cu COVID-19.

Sursa: Adevarul

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Câteva poze de pe site-ul primăriei cu lotul introdus în circulație:
BKM.jpeg (266.42 KB; downloaded 3553 times)
BKM-2.jpeg (239.94 KB; downloaded 3542 times)
img (1).jpeg (295.95 KB; downloaded 3548 times)
img (2).jpeg (248.94 KB; downloaded 3466 times)
img (3).jpeg (252.33 KB; downloaded 3491 times)
img (4).jpeg (215.83 KB; downloaded 3536 times)
img (5).jpeg (301.07 KB; downloaded 3464 times)

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

Primăria municipiului Chișinău, în parteneriat cu Centrul Analitic Independent „Expert Grup", a desfășurat astăzi audieri publice, în format online, pe marginea proiectului „Modernizarea Parcului de Troleibuze al municipiului Chișinău", ce urmează a fi finanțat în baza emiterii de obligațiuni municipale.

Pentru realizarea acestui proiect, Primăria Municipiului Chișinău urmărește atragerea unor resurse financiare de circa 99,2 milioane de lei.

Primarul General, Ion Ceban, a avut o intervenție în cadrul audierilor, de la București, unde ase află într-o deplasare de serviciu, în cadrul unui proiect al CALM.

Edilul a calificat inițiativa de realizare a proiectelor investiționale în baza emiterii de obligațiuni municipale pentru APL-uri, drept o provocare, unde Primăria Chișinău este unul din cei 3 beneficiari ai Proiectului inițiat de Centrul Analitic Independent „Expert Grup". „Am încrederea ca proiectul lansat va fi unul reușit și că punem bazele pentru noi instrumente financiare pentru Republica Moldova și pentru capitală", a menționat Ion Ceban.

La rândul său, Adrian Lupușor, director executiv al Centrului „Expert Grup", a precizat că în cadrul proiectului finanțat de Ambasada Olandei, vor fi susținute 3 primării din Republica Moldova: Chișinău, Ceadâr-Lunga și Sângera, în procesul de emitere a obligațiunilor municipale, care au fost selectate în baza unui concurs deschis, competitiv.

„Obligațiunile municipale sunt instrumente financiare care comportă un risc scăzut și o dobândă atractivă pentru investitor. Iar pentru Primăria Chișinău, ca emitent de obligațiuni este o oportunitate, fiind o sursă adițională de mobilizare de fonduri, pentru finanțarea investițiilor capitale", a precizat expertul.

În context, Vladimir Mitru, consilier în Cabinetul Primarului General, a precizat că municipalitatea a prevăzut 99 milioane de lei în bugetul pentru anul 2021, în scopul achiziționării de troleibuze. Totodată, în baza parteneriatului cu Centrul „Expert-Grup", s-a decis ca sursa de acoperire pentru o parte din unitățile de transport, 50 milioane lei, să fie asigurată din contul emiterii de obligațiuni municipale.

„Conform prevederilor contractului cu Uzina din Belarus, noi trebuie să achităm în avans troleibuzele, după care livrarea se face în termen de 3 luni după prima tranșă achitată. Astfel, 49 milioane de lei vor fi acoperiți în bază de credit, iar restul, în baza emiterii obligațiunilor municipale. Trebuie să inițiem procesul de achiziționare la început de an, pentru ca în a II-a jumătate a anului 2021 să avem deja troleibuzele pe străzile orașului", a precizat consilierul primarului general.

Conform legislației naționale, obligațiunile municipale sunt instrumente de datorie ce pot fi emise de autorități ale administrației publice locale. În baza acestor instrumente, APL se poate împrumuta pentru a obține finanțare, de regulă pentru investiții capitale.

Experiența mai multor state demonstrează că obligațiunile municipale reprezintă oferirea de oportunități pentru dezvoltarea locală. Cele mai răspândite avantaje pentru comunitățile locale urmare a utilizării obligațiunilor municipale sunt flexibilitatea în stabilirea termenilor și condițiilor de rambursare, povara echitabilă a costurilor și accesul la beneficii, evitarea costurilor adiționale prin finalizarea mai rapidă a proiectelor, acces la resurse nerambursabile din fonduri europene și alte fonduri de dezvoltare și creșterea vizibilității și a încrederii investitorilor.

Sursa: Interlic

 


Re: Chisinau - troleibuze PTMZ

pe-strazile-capitalei-vor-circula-doua-troleibuze-noi-si-moderne-o-unitate-de-transport-costa-50-de-mii-de-euro-foto-165636-1617113711.jpg (100.16 KB; downloaded 3331 times)

Pe străzile Chișinăului, vor circula două troleibuze articulate noi și moderne. Acestea ar urma să fie achiziționate de Regia Transport Electric de la un agent economic din Italia. Decizia a fost luată de consilierii municipali.

Unitățile de transport sunt de model Phileas Trolley VDL, anul producerii 2014, neutilizate în transportarea pasagerilor. Potrivit consilierilor, un troleibuz costă 50 de mii de euro.

Troleibuzele au fost verificate de un evaluator autorizat din R. Moldova. Astfel, expertiza a demonstrat că unităţile de transport sunt în stare tehnică nouă, cu podea joasă pe perimetrul salonului, dotate cu aer condiționat, propulsie autonomă (motor diesel) şi caroserie cu protecție anticorozivă. Totodată,  consumul de energie electrică a unităţilor de transport noi este preponderent mai redus decât al troleibuzelor vechi care circulă, în prezent, pe străzile din capitală.
img (1).jpeg (219.13 KB; downloaded 3329 times)
img (2).jpeg (280.1 KB; downloaded 3332 times)

RTEC dispune de 392 troleibuze, inclusiv 18 articulate. Mai mult, șase unități articulate de model ZiU și IuMZ au fost produse în anii 1995-1996, având o perioadă de exploatare de peste 25 ani

Sursa: Agora.md

 


Chișinău - troleibuze Andrei Andraș

Decât să cumpere ciudățeniile astea, mai bine încercau să mai facă rost de Solaris-uri din Riga. 50.000 de euro bucata de prototip eșuat.  :bleah:  Mai mult ca sigur trebuie să fie ceva la mijloc. Fiind niște prototipuri, cine îți va asigura piese de schimb? Plus că wtf, are uși pe ambele părți. În Italia le-ar fi folosit, dar la Chișinău? Aveam o impresie bună despre cei din Chișinău...

 


Re: Chisinau - troleibuze punmeister

Plus ca Phileas nici nu mai exista, i-a ingropat rau fiascoul de la Istanbul.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Chişinău  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 421004 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use