Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Iași

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

305 posts, 140280 views
 
Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Şase autoturisme şi un tramvai au fost implicate într-un accident care a avut loc, in jurul pranzului, pe bulevardul Anastasie Panu. Coliziunea s-a petrecut în dreptul fostului hotel Europa, actual Hampton by Hilton. În urma incidentului o persoană a fost rănită, conştientă, dar încarcerată. La faţa locului a intervenit o ambulanţă de la Serviciul de Ambulanţă Judeţean.

CTP a declanșat o anchetă în urma accidentului de pe str. Anastasie Panu. Tramvaiul a fost dus la depou, iar componentele au fost sigilate. Potrivit directorului Cristian Stoica, o comisie va verifica starea tehnică a mijlocului de transport și va stabili împrejurările în care s-a produs accidentul. Vatmanul a declarat că a avut probleme la sistemul de frânare, ceea ce ar fi determinat coliziunea cu celelalte mașini.

Sursa: Ziarul de Iași


 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Lung prilej de vorbe si de ipoteze, vorba poetului.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Am șters postarea mea anterioară, pentru că din păcate se vede că nu am mai trecut de multă vreme pe acolo.
Se poate vedea pe Google Street View că este permis acolo și virajul la stânga, dar asta tot obligă mașinile să se asigure și să dea prioritate tramvaiului, ceea ce nu s'a întâmplat.
Mai departe însă, din film se poate vedea că mașinile erau oprite la semafor pe linia de tramvai, deci în contradicție cu Codul Rutier.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

In acest timp Bostanel consilier local,  implicat si el, se dadea lovit in aripa si primea imbarbatari pe facebook. Niciun cuvant de faptul ca incalca legea.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Șefii Primăriei Iași, cei ai Regionalei CFR și ai Ministerului Transporturilor au stabilit traseul trenului metropolitan Iași.

Stații intermodale de transport, modernizarea unor gări actuale, dar și pasaje pentru călătorii care vor ajunge în municipiul Iași. Toate acestea se vor regăsi în proiectul noului tren metropolitan din Iași, obiectiv gestionat de municipalitate, alături de Consiliul Județean și Ministerul Transporturilor.

Conducerea Primăriei Iași a avut la finalul săptămânii trecute o nouă întâlnire la Ministerul Transporturilor legată de trenul metropolitan, proiect care a fost înaintat și către Ministerul Fondurilor Europene. Autoritățile județene vor ca proiectul să fie prins și în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), valoarea investiției fiind estimată la 1,3 miliarde de euro, informează site-ul Bună Ziua Iași.

Stații intermodale pe traseul trenului metropolitan Iași
Primarul Mihai Chirica a prezentat lista stațiilor intermodale prinse în traseul noului tren metropolitan din Iași.

”Am discutat cu cei de la Regionala CFR și cu cei de la Ministerul Transporturilor despre trenul metropolitan din Iași. S-a luat în analiză tot traseul pe care am putea organiza acest tren metropolitan. Se va pleca dinspre Vest, cu o primă stație intermodală, care ar trebui să fie undeva în apropiere de Antibiotice SA. Se va continua cu accesul spe cartierul Canta, cu o stație intermodală în apropiere de strada Rampei”, a menționat primarul Mihai Chirica.

Edilul a precizat că proiectul va cuprinde și noi stații de-a lungul liniei de cale ferată. ”Vorbim și despre modernizarea liniei. Trenul ar continua să traverseze orașul, cu stație intermodală și la Gara Mare pe partea dinspre Piața Alexandru cel Bun. Va mai fi o stație și în zona Gării Internaționale, cu traversări cu pasaje subterane pentru pietoni și relații directe spre oraș. Vor fi puncte intermodale organizate la Gara Internațională, unde vor ajunge și autobuze ce vor prelua călătorii spre oraș. Vor mai fi puncte intermodale și la Gara Socola, zonă cu parcare, dar și în zona Frumoasa, unde vor ajunge călătorii ce vin dinspre Ciurea. Vom avea o stație și la Holboca, cu ieșire spre Cristești. Se vor conecta cu prelungirea liniei de tramvai spre Tomești – Holboca”, a mai spus primarul Mihai Chirica.

Oficialii Ministerului Transporturilor s-au arătat deschiși la acest proiect pentru zona metropolitană Iași. ”În urma discuțiilor și a negocierilor, s-a propus o serie de pasaje subterane în zona Manta Roșie – Bularga, Nicolae Iorga – Mircea cel Bătrân, dar și de pasarele pietonale din Canta – Dacia. În același timp, trenul metropolitan necesită crearea infrastructurii specifice prin materializarea de puncte de oprire, dublarea liniilor și electrificarea sectorului de la Socola spre Holboca/Cristești-Jijia”, a spus Adrian Covăsnianu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

O noua gaselnita la Iasi, din seria tramvaie pictate (glumesc), tramvaiul "Reciclarii" (al Salubris) care va colecta deșeurile electrice. Un Be 4/4 ex-Berna.
A costat intre 40 mii lei (conform directorului Salubris) si 70 mii (conform Primarului). Diferenta.... zace in detalii :-)))))



Ps. Vagonul motor a fost decorat pentru copii ca sa invete despre ecologie.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Vagonul motor este  IS-0282 ex 156 (IS-0288) și remorca este IS-0283 ex 152 (IS-0277).
Interesant este că a existat un tramvai format din vagoanele motor+remorcă 151 (IS-0282) și 151 ex 155 ex 154 (IS-0283) care se dorea să fie păstrat pentru muzeu. Din sursa de mai sus (tramclub), pare că vagoanele respective nu sunt aceleași cu cele transformate, au luat doar numerele de înmatriculare de pe ele.

 




Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

În urmă cu câteva minute, în zona Podu Roș din Iași, călătorii care se aflau în tramvaiul, care se deplaseaza pe traseul 9, au trăit momente de panică atunci când mijlocul de transport în comun a deraiat de pe șine. Din fericire nicio persoană nu a fost rănită. Conform informațiilor de la fața locului acest incident s-a produs din cauza faptului că șinele nu au fost curățate în totalitate după ultima asfaltare. La fața locului s-au deplasat echipaje medicale și de poliție. Traficul în zonă este blocat.

Sursa: BZI
O fotografie din articol:
Tramvai-deraiat-1-1.jpg (127.82 KB; downloaded 2928 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

În aceste momente, în Baza 3 din municipiul Iași s-a produs un accident rutier grav. Vorbim despre un tramvai care a rămas pur şi simplu fără cabină. Accidentul rutier s-a produs chiar la ieșirea din rondul de la Baza 3 din Iași. Cel mai probabil vatmanul a intrat într-o autoutilitară. Nu se cunosc cu exactitate cauzele producerii accidentului. Oamenii legii se deplasează la fața locului și vor demara o anchetă în acest sens.

De altfel, traficul se desfăsoară în condiții dificile.

UPDATE: „Cu privire la modul în care a fost produs accidentul rutier în care a fost implicat un tramvai, pe data de 28 mai 2021, în jurul orei 12:45, în zona Baza 3, facem următoarele precizări:
– accidentul nu s-a soldat cu victime;
– din primele cercetări făcute la fața locului, reiese că vagonul cu număr de parc 125, de pe traseul 7, a plecat din rond pe culoarea verde a semaforului, iar TIR-ul îl acroșează la schimbarea direcției de mers;
– în urma acestui accident, circulația tramvaielor de pe traseele 1b, 7 și 11 a fost afectată pentru aproximativ 40 de minute”, a transmis Carmen Ghercă, purtător de cuvânt CTP Iași.
Sursa
accident-tramvai-Baza-3-820x580.webp (68.28 KB; downloaded 2866 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

CTP Iaşi vrea să caseze peste 80 de vehicule

Reparaţia acestora nu se justifică financiar, motivează oficialii companiei.

Zeci de bunuri utilizate de Compania de Transport Public (CTP), inclusiv tramvaie, autobuze şi microbuze, vor fi casate. Lista cuprinde peste 80 de bunuri, iar casarea lor va fi aprobată mâine în şedinţa Consiliului Local (CL). Decizia de casare a venit în urma unei analize făcute de companie din punct de vedere tehnic, economic şi funcţional privind starea bunurilor.

Din parcul auto vor fi casate 19 microbuze şi 9 tramvaie BE 4/4 (mijloace de transport utilizate de CTP din anul 2004), precum şi 4 autobuze (Mercedes, DAF şi Vanhool - 2), alături de diverse utilaje (tractoare rutiere, autocamioane, autoutilitare, autofurgonete etc.). Pe lista de bunuri propuse spre casare au mai fost incluse diverse echipamente şi dotări care nu mai sunt funcţionale, iar eventualele reparaţii nu s-ar justifica din punct de vedere economic, conform şefilor CTP.

„Cauzele degradării mijloacelor de transport urban (autobuze, tramvaie şi microbuze) sunt în principal factorii externi şi factori constructivi privind calitatea de fabricaţie a componentelor sistemelor care au contribuit la creşterea numărului de defecte înregistrate“, se arată într-un raport al CTP întocmit de directorul companiei, Cristian Stoica.

În cazul autobuzelor, Stoica a precizat că acestea au fost intens utilizate în ultimii ani de către CTP întrucât au înlocuit tramvaiele în perioada lucrărilor de modernizare a căii de rulare din oraş.


„După expirarea duratei normate de viaţă (8 ani la autobuze şi microbuze, 11 ani la tramvaie), din istoria marilor metropole, costurile cu defectele nu mai justifică menţinerea în exploare“, se mai precizează în raport.

Sursa: Ziarul de Iași

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

11 ani durata de viata la tramvaie??? De unde a scos-o? Imi vine greu sa cred ca sunt doar 11 cand ar trebui sa fie macar 20 daca nu 25.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Tribunalul Iași a admis cererea de acordare a personalității juridice pentru Asociația Metropolitană de Transport Public Iași. După ce va fi înscrisă în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor, asociația își poate intra în atribuții și pregăti activitățile pentru perioada următoare. Asociația Metropolitană de Transport Public Iași este formată din Municipiul Iași și alte 16 unități administrativ – teritoriale și are scopul principal de a coordona transportul public la nivel metropolitan, după modelul marilor orașe din Europa de Vest. „În calitate de prim-vicepreședinte al asociației, voi colabora cu celelalte autorități publice pentru a identifica și atrage resursele financiare pentru modernizarea transportului public, prioritare fiind fondurile europene”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Înființarea Asociaţiei Metropolitană de Transport Public Iaşi a fost parafată în luna martie. Conform proiectului de hotărâre, alături de municipiul reşedinţă, pe lista fondatorilor AMTPI se numără Consiliul Judeţean Iaşi şi primăriile comunelor Aroneanu, Bârnova, Ciurea, Comarna, Holboca, Leţcani, Miroslava, Popricani, Rediu, Schitu Duca, Tomeşti, Ţuţora, Ungheni, Valea Lupului şi Victoria. „Am constituit Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMTPI), practic un ONG ce va fi instrumentul prin care Consiliul Județean Iași, împreună cu Primăria Municipiului Iași și 15 comune din zona metropolitană vor putea colabora pentru a identifica un plan de transport metropolitan coerent, care să asigure un sistem de mobilitate inteligentă pentru zona periurbană. Am aprobat în cadrul Adunării Generale a AMTPI actul constitutiv, statutul și am votat membrii Consiliului Director, al cărui președinte voi fi, alături de prim-vicepreședintele Mihai Chirica și membrii Benoni Moruzi, primarul Comunei Aroneanu, Ion Tănasă, primarul Comunei Popricani și Dan Niţă, primarul Comunei Miroslava. Urmează să înscriem asociația în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor pentru a implementa soluțiile pentru modernizarea transportului public. Este o primă etapă dintr-un program pe care l-am propus înainte de preluarea mandatului și mă bucur să văd că începe să se concretizeze. În tot acest demers stă și unul dintre obiectivele noastre de a eficientiza transportul public concomitent cu implementarea măsurilor de protecție a mediului prin introducerea trenului metropolitan ca mijloc de transport alternativ”, spunea atunci şeful CJ Iaşi, Costel Alexe.

Înfiinţarea AMTPI este un demers care permite depunerea de proiecte cu finanţare europeană. De asemenea, Asociaţia Metropolitană de Transport Public Iaşi va pune accentul pe calea ferată. „Cred că un rol decisiv îl va avea transportul pe calea ferată. Ar trebui să ne luptăm cu toţii la nivel central să obţinem finanţări pentru transformarea liniilor de cale ferată în axe de circulaţie pentru mediul urban şi cel metropolitan. Sper să obţinem finanţări europene pentru astfel de trenuri urbane”, mai spun iniţiatorii.

Noul organism are sediul în Iaşi, în imobilul din strada Agatha Bârsescu, nr. 12, unde se află actualul sediu al Zonei Metropolitane Iaşi.

Sursa: Știrea de Iași

 


Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use