Parent forum: Transport aviatic

 

Topic: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV]

14 posts, 964 views
  • Author: Andrei Andraș
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] Andrei Andraș

Construcţia Terminalului de pasageri din cadrul Aeroportului Internaţional Braşov s-a încheiat. Dacă 17 martie 2020 reprezintă data oficială de începere a şantierului la această componentă emblematică a Aeroportului – după ce cu o zi mai devreme avusese loc preluarea amplasamentului de către constructor -, iată că un an mai târziu Terminalul de la Ghimbav este finalizat.

Singurele lucrări pe care asocierea de firme BOG’ART SRL - UTI Grup SA - UTI Facility Management SA le mai are în desfăşurare acum sunt retuşurile finale, instalarea echipamentelor şi sistemelor necesare funcţionării Aeroportului, testarea şi punerea în funcţiune a tuturor componentelor, montarea mobilierului şi igienizarea spaţiilor.
0.jpg (336.39 KB; downloaded 729 times)
1.jpg (184.12 KB; downloaded 720 times)
2.jpg (275.14 KB; downloaded 716 times)
3.jpg (297.74 KB; downloaded 715 times)
4.jpg (199.22 KB; downloaded 719 times)
5.jpg (254.76 KB; downloaded 715 times)
6.jpg (213.35 KB; downloaded 716 times)
7.jpg (237.64 KB; downloaded 716 times)
70.jpg (304.25 KB; downloaded 717 times)
8.jpg (323.21 KB; downloaded 716 times)
Mult mai multe fotografii se pot vizualiza aici: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] andrei11

Rezolvarea corectă a acestei investiții ar fi fost după părerea multora alta,  Aeroportul Otopeni + Autobahn București - Brașov.

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] Robert24

Daca ai fi locuit in Brasov, nu ai fi zis niciodata o asemenea prostie.
Nu e vorba de 50-100km, sunt peste 150 km intre Brasov si Aeroportul HC.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] andrei11

Am citit acum ceva mult timp în urmă un studiu unde se demonstra pe baza unor calcule făcute de experți cum că Brașovul este prea proape de aeroporturile Sibiu /  Târgu Mureș / București.
Deci,
Ori studiul a fost făcut numai așa, de ochii lumii de oarecare personaje dubioase.
Ori s-au schimbat datele problemei
În studiul respectiv se sublinia oricum faptul că între București / Sibiu / Târgu Mureș și Brașov sunt autostrăzi.
____________________
Un aeroport are costuri de întreținere ( bașca cele de constucție ), costuri care le recuperează din  operări aeronave.
Problema este dacă liniile aeriene vor avea coeficientul de umplere al avioanelor satisfăcător ca să trimită curse în paralel și din ( același aeroport din Europa )  spre București / Sibiu și colac peste pupăză și Brașov.
_______________
150 km între Brașov și Otopeni.  Ți se pare mult pe o autostadă ? Bine, sunt conștient că pe cei 60 - 70  km de munte viteza maximă ( pe care NU o confund cu viteza medie ) nu  va fi de 130 km / h.
___________________
Strict ca bucureștean vorbind și având o linie cf de viteză decentă +  tunelul promis de la Sinaia la Brașov  nu cred că e rentabil avionul Otopeni - Brașov.  Dar Brașovul își construiește aeroportul  în special pentru cursele externe. Vreau să  văd și eu dacă vor fi rentabie sau nu vs autostradă Brașov - Otopeni ( aproximativ 160 km din care jumătate prin munte cu viteză maximă  mai mică decât 130 km / h ).

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] cris_m

În studiul respectiv se sublinia oricum faptul că între București / Sibiu / Târgu Mureș și Brașov sunt autostrăzi.

Unde sunt ca vreau si eu sa le testez....

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] Robert24

Acei 150 km de autostrada (care sa fim seriosi, nu va fi nici in 10 ani....) implica door-to-door probabil 2 ore sau mai mult, si asta doar daca te duci cu masina personala sau cu un taxi, ceea ce implica costuri aditionale.
Brasovul nu are autostrada decat in camp catre nimic. Nu are nicio autostrada catre vreun alt aeroport, si nici nu va avea cel putin vreo 10 ani minim.
Pur si simplu este prea mult, nu va "renta" decat daca nu vei avea alte optiuni.
O solutie intr-adevar eleganta, dar care din nou, nu exista, ar fi cai ferate ...

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] andrei11

Eu sunt de acord în principiu și cu tine, dar avem deja exemple în Ro de aeroporturi sau închise sau care au o cursă / două pe zi sau  3 pe săptămână.
Nu îmi dau seama cât de rentabile sunt acele aeroporturi și dacă își recuperează banii din taxele de exploatare.
Spun și eu, nu dau cu parul.  E un punct de vedere.
După 1990 am lucrat numai în firme private. Niciuna nu și-a permis să investească într-o activitate care să nu-i aducă profit.  
Dacă aeroportul Brașov construit de la  zero  va fi o investiție profitabilă foarte bine.  S-or fi făcut niște calcule de oameni competenți.
Eu am semnalat un lucru care mi s-a părut de bun simț.  

 


  • Author: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] WT_fan06

Trendul industriei aviatice este de mulți ani "point-to-point travel". Este un motiv pentru care giganții 747, A380, etc. sunt pe ducă, iar acela nu e pandemia. Pandemia doar a accelerat procesul. Motivul e că lumea nu mai vrea să zboare "hub-and-spoke", ci direct. Pe înțelesul tuturor, în loc să zbori cu un avion mic până la hub și apoi să iei un avion mare până la alt hub și tot așa, iei un avion mediu, direct spre destinație. De aceea Boeing 787 / A350 se vând ca pâinea caldă, de aceea Boeing 747 / A380 sunt pe ducă. Din același motiv 737 MAX are o rază de acțiune atât de mare. Practic vedem că zborurile de "lung parcurs" (inclusiv transatlantice) încep să se efectueze și cu avioane "narrowbody", adică aeronave cu un singur culoar, deschizându-se un întreg segment nou de piață. Linii "long and thin" care până acum nu puteau să umple un avion mare sunt rentabile cu avioane narrowbody gen 737 MAX / avioane widebody mai mici și mai eficiente gen 787.

Brașov se înscrie în acest trend.

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  


  • Author: Andrei Andraș
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] Andrei Andraș

andrei11 wrote:
Dar Brașovul își construiește aeroportul  în special pentru cursele externe.
De menționat și faptul că dacă, ipotetic, aeroportul nu-și justifică existența pe partea de transport al pasagerilor (slabe șanse), acesta va juca un rol important pe partea cargo, aici existând numeroase companii mai mult sau mai puțin importante care ar putea renunța la transportul materiei prime și la transportul produselor finite pe calea rutieră.

 


  • Author: Chev Celios
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] Chev Celios

Exact asta vreau sa specific si eu. Poate de pasageri va avea putine zboruri, dar de cargo va avea destule. Pana si Mefin trimite marfa in afara cu avionul.  

 


  • Author: Andrei Andraș
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] Andrei Andraș

#1an
Foto: Aeroportul Internațional Brașov
0.jpg (593.08 KB; downloaded 554 times)

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] PTMZ

Șansele ca Aeroportul Brașov să mai fie inaugurat anul acesta sunt foarte mici, deși terminalul de pasageri este aproape gata. Consiliul Județean Brașov a anunțat luni rezilierea contractului cu firma din Sibiu care executa lucrări adiacente și a lansat o nouă licitație pentru finalizarea lor. Având în vedere durata execuției, estimată la șase luni, precum și durata licitației în sine, cel mai probabil noul aeroport va fi inaugurat anul viitor, dacă nu vor apărea și alte probleme.

Consiliul Județean Brașov a lansat luni licitație pentru finalizarea unor lucrări în cadrul Aeroportului Brașov. Aceste lucrări erau incluse în acordul contractual semnat cu Construcții Sibiu și reziliat în toamna anului trecut, din cauză că firma sibiană nu și-ar fi îndeplinit obligațiile contractuale.

„Obiectul prezentei proceduri îl reprezintă: revizuire proiectului în vederea asigurării coexistenței cu terminalul de pasagaeri și instalațiile de balizaj, asigurarea asistenței tehnice din partea proiectantului pe perioada execuției lucrărilor, precum și executarea lucrărilor rest de executat aferente obiectelor :

Obiect 2- Cladire energetică
Obiect 3- Remiza PSI
Obiect 4- Posturi de control acces
Obiect 5 – Gospodărie de apă
Obiect 7- Parcare auto+drum acces terminal -DJ 103C
Obiect 9 – Drumuri tehnologice interioare
Obiect 12- Rețele interioare în aeroport”, se arată în anunțul din Sistemul Electronic de Achizții Publice (SEAP).

Valoare estimata a contractului este de 29.057.995,73 lei (fără TVA), din care:
• 69.063 lei revizuire proiect în vederea corelării coexistenței construcțiilor ce fac obiectul procedurii cu construcțiile aferente terminalului de pasageri și cu cele aferente instalatiilor de balizaj
• Asistentă tehnică 345.316 lei
• Execuție lucrări 26.259.225,73 lei.
„Valoarea estimată cuprinde sume provizionate în cuantum de 2.384.391 lei , sume provizionate pentru remedierea infrastructurii rutiere, respectiv pentru remedierea drumului de acces, a drumului tehnologic și a parcării din cauza lipsei măsurilor de protejare, pe perioada iernii, a lucrărilor deja executate”, se mai arată în anunțul din SEAP.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 18 mai 2021, iar durata contractului este de 66 de luni, din care 6 luni durata estimată a execuției.

Reziliere după „îndeplinire defectuoasă” a contractului
Într-o postare pe pagina de Facebook a aeroportului, Consiliul Județean Brașov a explicat că, în cadrul proiectului general de construire a Aeroportului Internațional Brașov, UAT Județul Brașov, în calitate de autoritate contractantă, a încheiat cu antreprenorul SC Construcții SA Sibiu Acordul Contractual nr. 1/85/04.01.2019 având ca obiect „Proiectare și execuție lucrări de construcții și instalații pentru nouă obiecte: Obiectul 2 – Clădire energetică, Obiectul 3 – Remiza PSI, Obiectul 4 – Posturi control acces, Obiectul 5 – Gospodărie de apă, Obiectul 7 – Parcare auto și drum acces terminal – DJ 103C, Obiectul 9 – Drumuri tehnologice interioare, Obiectul 11 – Împrejmuire și porți, Obiectul 12 – Rețele interioare în aeroport, Obiectul 24 – Platforma antisuflu”.

„După demararea contractului, părțile au convenit excluderea din contract a Obiectului 11 – Împrejmuire și porți, deoarece realizarea acestuia a necesitat adaptarea la cerințele Administrației Bazinale de Apă Olt cu privire la devierea canalului Beselcin. Deși autoritatea contractantă a notificat în repetate rânduri antreprenorul cu privire la îndeplinirea defectuoasă a contractului, acesta nu și-a respectat obligațiile la termenele și în condițiile stipulate în contract, motiv pentru care Județul Brașov a transmis antreprenorului notificarea de reziliere a contractului cu nr. 16280/07.10.2020”, a anunțat CJ Brașov.

În urma efectelor acestei notificări de reziliere, Acordul Contractual nr. 1/85/04.01.2019 a fost reziliat începând cu data de 23.10.2020, din cauza neîndeplinirii acestuia.

Construcții Sibiu a executat doar 11,7% din contract
Autoritatea județeană a contractat specialiști care să realizeze o expertiză tehnică extrajudiciară de constatare, iar în raportul prezentat de către aceștia se precizează că antreprenorul SC Construcții SA a încălcat prevederile contractului și a întârziat în mod nejustificat execuția lucrărilor, beneficiarul fiind îndreptățit la rezilierea contractului, potrivit CJ Brașov.

„SC Construcții SA Sibiu nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale, astfel încât la data de terminare a lucrărilor preconizată conform contractului, antreprenorul a executat doar 11,7% din contract”, au mai spus reprezentanții CJ Brașov.

Ei au adăugat că au făcut demersurile de preluare a amplasamentului, dar în urma „repetatelor tergiversări” cauzate de antreprenor, reintrarea în posesia amplasamentului s-a realizat abia în luna ianuarie 2021.

Pentru a finaliza toate obiectivele menționate mai sus, Consiliul Județean Brașov a demarat procedurile de achiziție publică în vederea desemnării antreprenorului care să finalizeze șapte obiecte de investiții din cadrul infrastructurii aeroportuare, respectiv: Obiectul 2 – Clădire energetică, Obiectul 3 – Remiza PSI, Obiectul 4 – Posturi control acces, Obiectul 5 – Gospodărie de apă, Obiectul 7 – Parcare auto și drum acces terminal – DJ 103C, Obiectul 9 – Drumuri tehnologice interioare, Obiectul 12 – Rețele interioare în aeroport.

În ceea ce privește finalizarea Obiectului 24 – Platforme antisuflu, având în vedere că acest obiectiv este finalizat în proporție de 85% și că lucrările de balizaj presupun o adaptare tehnică în vederea montării echipamentelor pe această structură, continuarea lucrărilor pentru realizarea acestui obiectiv va fi preluată de antreprenorul care implementează contractul de balizaj.

Pentru recuperarea prejudiciilor cauzate Județului Brașov din motivul neîndeplinirii contractului de către antreprenorul SC Construcții SA, Consiliul Județean va face demersuri atât în instanță, cât și cu asiguratorul antreprenorului, în vederea recuperării sumelor rezultate, au mai spus reprezentanții CJ Brașov.

„Din momentul semnării contractului pentru realizarea celor nouă obiecte din cadrul Aeroportului Internațional Brașov, la nivelul Consiliului Județean Brașov am făcut demersurile necesare și am luat toate măsurile pentru ca firma din Sibiu să respecte prevederile contractuale și graficul de execuție convenit. Am avut numeroase ședințe pe această temă, cât și discuții cu reprezentanții firmei și de fiecare dată am primit asigurări că lucrurile vor intra în normal, în așa fel încât lucrările prevăzute în contract să fie realizate. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat și de aceea am fost nevoiți să recurgem la măsura rezilierii contractului. Dorința noastră a fost să putem construi cele nouă obiecte într-un timp cât mai scurt. Vrem în continuare acest lucru și am încredere că vom găsi un antreprenor care să construiască rapid cele șapte obiecte pe care le avem acum în procedură de achiziție”, a spus președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.

Firma din Sibiu fusese inițial declarată câștigătoare și pentru construcția terminalului de pasageri. După soluționarea contestațiilor, contractul a fost semnat cu firma bucureșteană Bog’Art.

Sursa: Economica
Link licitație: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100117499

 


  • Author: Andrei Andraș
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] Andrei Andraș

Aeroportul, astăzi.
Aici se desfășoară în acest weekend un „maraton de vaccinare”.
IMG_20210522_141625 - Copy.jpg (1.5 MB; downloaded 431 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since , our 1798 forum members have written 352071 posts in 4210 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use