Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Neamț

 

Topic: Troleibuzul din Piatra Neamţ (1995-2019)

104 posts, 48981 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) SPA29

Au treaba multa baietii. Le e foame tare. Macar de o treceau in conservare. Asta e, daca la moda sunt autobuzele electrice.

 


Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) Asociația Metrou Ușor

Asociația Metrou Ușor,  în parteneriat cu fondatorii petiției "Salvăm Troleibuzul!", a trimis pe 26 octombrie 2020 o Solicitare publică Primăriei Municipiului Piatra Neamț și Prefecturii Județului Neamț în ceea ce privește ultimele vești conform căreia rețeaua a fost deja dezafectată între localitatea Dumbrava Roșie și Cartier 1 Mai.

A fost anexată și Petiția alături de lista completă a celor 1600 de semnatari.

Vă invităm să semnați în continuare petiția: https://campaniamea.de-clic.ro/petitions ... ibuzului
Solicitare Primaria Piatra Neamt octombrie 2020.pdf
Solicitare Primaria Piatra Neamt octombrie 2020.pdf (706.73 KB; downloaded 1038 times)

 


  • D94
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) D94

Ați reușit să contactați primăria? Eu cred că singura soluție pentru a păstra rețeaua este ca primăria Piatra Neamț să o primească de la Consiliul Județean cu titlu gratuit. De asemenea, depoul trebuie trecut în UAT Piatra Neamț, fiind  în acest moment pe raza comunei Dumbrava. Eu aș propune o astfel de trasare:
https://imgur.com/1gwsOie

 


Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) ByOnu

Documentul a fost trimis Primariei. Asociatia propune ca Primaria sa preia sistemul (infra, retea, substatii, vehicule). In ceea ce priveste depoul, nu putem propune lucruri precum reorganizari teritoriale.

Mutarea depoului in UAT PN pe un teren detinut de Primarie imi pare, personal, o varianta decenta.

Avand in vedere desfiintarea retelei care a avut deja loc pana la cartierul 1 Mai, cred ca in cel mai bun caz putem spera la un sistem restrans care sa circule doar in PN, iar pe viitor sa vorbim despre autonomie pentru zona metropolitana.

 


  • D94
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) D94

Inteleg intr-adevar. Dar eu zic ca este pacat ca exista toata infrastructura depoului. Eu am masurat 9.4km cale dubla intre Capatul Sarata si depou si 2.8km de la Spitalul Judetean pana la capatul Scoli Normale. Un astfel proiect este eligibil pentru fonduri europene. Daca s-a aprobat reconstructia a 9 km de linie de tramvai in Resita, cu depou cu tot si tramvaie noi, de ce nu s-ar aproba si aici. Dar pentru asta, SC Troleibuzul trebuie sa intre in posesia primariei de la consiliul judetean. Singura problema este ca depoul se afla chiar sub limita administrativa a Pietrei Neamt, de asta am propus trecerea doar a acestui teren la municipiu. Oricum, ma bucur ca ati trimis solicitarea, sa speram ca noul primar este receptiv (pare a fi interesat de mobilitate urbana)

 


Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) ByOnu

Reorganizarile teritoriale trebuie trecute prin Parlament. Nu isi bate nimeni capul cu asta pentru o parcare. Mai ales in contextul politico-social actual.

Daca e sa incluzi sistemul de troleibuz pe fonduri, asa cum prevede PMUD, poti face si un depou nou. Ar fi vorba doar de un spatiu de parcare betonat si o hala (mentenanta curenta + spalare). Acestea sunt constructii usoare care la o adica pot fi realizate cu fonduri de la bugetul local. Desi, mai mult ca sigur un astfel de proiect, daca este bine facut este clar finantabil de catre UE.

Diferenta dintre Resita si Piatra este ca Resita vrea tramvaiul. Initiativa a venit dinspre primarie la Resita si a fost imediat imbratisata de guvern. Daca nimeni din administratia de la Piatra chiar nu mai vrea troleibuz, atunci nimeni din extern nu le poate baga pe gat asta.

La Piatra este euforia autobuzului electric, toti vorbesc doar despre asta din considerente electorale. De asta mi se pare ca nici PNL ...sau USR nu lupta pentru troleibuz. Distrugerea a fost inceputa de PSD, dar ceilalti stau si se uita...

 



Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) ByOnu





Sursă: https://facebook.com/watch/ReteauaJurnalFM/
Articol: https://jurnalfm.ro/2020/11/04/cine-cas ... trou-usor/

Ing. Tudor Măcicășan, inițiatorul petiției "Salvăm Troleibuzul", demers susținut de Asociația "Metrou Ușor", a fost invitatul emisiunii Dreptul la Replică moderată de Cezar Filip, ediția din 5 noiembrie 2020, unde a discutat despre beneficiile păstrării sistemului de troleibuz din Piatra Neamț.

Semnați petiția: https://campaniamea.declic.ro/petitions ... leibuzului

În numele celor aproximativ 1700 de semnatari ai petiției cetățenești “Salvăm Troleibuzul”care are ca scop reactivarea troleibuzului din Municipiul Piatra Neamț, Asociația „Metrou Ușor” a trimis Primăriei Piatra Neamț, Consiliului Județean Neamț și Prefecturii Neamț solicitarea de a stopa dezafectarea rețelei de fir-contact a troleibuzului și reactivarea sistemului.

Eliminarea rețelei de fir-contact a sistemului de troleibuz de pe stâlpi este o decizie greșită și nesustenabilă în contextul în care aceasta se prezintă într-o stare bună de funcționare și ușor de reactivat. Soluția corectă, până la luarea unei decizii transparente asupra viitorului troleibuzului pietrean este păstrarea în conservare a rețelei, pe stâlpi. Având în vedere starea bună a rețelei, inaugurată în1995 (unul dintre cele mai tinere sisteme de transport electric din România), dezafectarea acesteia nu presupune doar casarea unui bun public, ci efectiv distrugerea voită din motive și interese obscure a unui sistem de transport public ecologic, sustenabil, larg răspândit în lume și în România. Singura justificare pe care o găsim în ceea ce privește lipsa totală de transparență și dezbatere publică privind deciziile de suspendare a serviciului comercial de transport cu troleibuzul și de dezafectare a rețelei este dorința de a valorifica economic materialul feros al consolelor și tonele de cabluri din cupru. Potențialul incontestabil al rețelei de transport cu troleibuzul și ținta pentru reducerea urgentă a poluării și congestiei traficului în Municipiul Piatra Neamț utilizând mijloace de transport electrice de mare capacitate trebuie să primeze sub orice formă înaintea unui interese economic pe termen scurt.

 


Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) Asociația Metrou Ușor

Instituția Prefecturii Neamț a oferit răspunsul atașat pe care vă invităm să-l citiți. Sunt precizate negru pe alb următoarele aspecte: rețeaua ar fi dezafectată "pentru a nu fi furată" și "pentru a nu avea loc accidente", iar "troleibuzele vor fi înlocuite cu autobuze electrice".

În loc să înlocuim autobuzele diesel poluante și microbuzele cu autobuze electrice, înlocuim fix troleibuzele nepoluante cu autobuze electrice, în vreme ce autobuzele diesel rămân ...diesel.

Primăria Municipiului Piatra Neamț și Consiliul Județean Neamț încă nu au răspuns direct solicitării Asociației Metrou Ușor.
Raspuns Prefect Neamt nr16251 din 09 12 2020.pdf
Raspuns Prefect Neamt nr16251 din 09 12 2020.pdf (530.51 KB; downloaded 195 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) ADK

Au demontat rețeaua pentru a nu fi furată, pentru a nu crea accidente (nu pot să-mi dau seama cum se poate crea un accident, rutier fie vorba, din cauza rețelei de troleibuz), dar troleibuzele vor fi înlocuite cu autobuze electrice. Cel mai probabil definitiv. Păi cade din start varianta revenirii vreodată a troleibuzelor, dar se pare că din păcate i-au convins și pe ăștia să renunțe la troleibuze... De acord că retrăgeai E412-urile, dar cumpărai alte troleibuze noi. Nu autobuze electrice. Înțeleg că autobuzul față de troleibuz este liber să circule pe unde vrea, dar chiar și așa nu este foarte avantajos față de un troleibuz. În primul rând autonomia și întreținerea unui astfel de autobuz. Acum 14-15 ani era la ”modă” înlocuirea autobuzelor cu midibuze sau chiar microbuze, iar astăzi a troleibuzele cu autobuze electrice... Și peste 10 ani tramvaiele pe pneuri în locul tramvaielor normale.

 


Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) ByOnu

Ironia este ca au luat firele de cupru, dar au ramas consolele. Mai crede cineva ca avea legatura cu siguranta rutiera?  :headbash:

 


Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) PTMZ

Curiozitatea fostului consilier județean Florin Zaharia, în acest moment subprefect de Neamț, în legătură cu valorificarea cablurilor de troleu din Piatra Neamț, dar și a troleelor scoase la vânzare, a fost satisfăcută de executivul Consiliului Județean.

Răspunsul sună sec, au fost casate 20 de troleibuze, la un preț care pare extrem de atrăgător pentru cumpărători.
troleibuze-casate.jpg (122.22 KB; downloaded 3908 times)

Să remarcăm că patronul de la Profil Test SRL, cu sediul în Piatra Neamț, pe strada Mărășești este din cunoscuta familie a Stăneștilor, iar firma sa nu are nici măcar un angajat. Nu insistăm asupra cifrei de afaceri, că nu dă bine. În replică, cei de la Soma Bacău auo cifră de afaceri fabuloasă, un patron cunoscut și controversat, supranumit ”regele gunoaielor din Bacău” în presa locală.

Sursa: Mesagerul Neamț

 


Troleibuzele din Piatra Neamț (1995-2019) Andrei Andraș

Să ne aducem aminte de frumoasele troleibuze care circulau în municipiul Piatra Neamț și în zona metropolitană:





 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019) TPB

Vă salut!
Din cele 25 troleibuze, știu că 20 au fost casate.
Troleibuzele Rocar de Simon au fost și ele casate sau încă sunt de vânzare? Dacă mai sunt disponibile, cât costă unul?

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Neamț  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420653 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use