MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2050 posts, 555761 views
 
Go to page:  1  ... 130 131 132 133 134 135 136  ... 147
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă Stefan28

A, pardon. Scuzele mele...  :bere:

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Nu-i problema, de aia discutam ca sa pricepem toti cam cum sta treaba...
:)
Primarul general a spus clar ca STB abia de acopera 10% din costuri, restul e subventie masiva nejustificata pe care o platim toti, aici e buba majora...ca o platim de la bugetul national sau de la bugetul local nu are nicio importanta, tot banii nostri sunt risipiti aiurea...
Metrorecsii lui radoi cu 30% ai lor ar fi premianti fruntasi pe ramura desi evident nu sunt...pentru ca ramura e complet putreda!
Daca nu punem transportul public pe baze cat de cat sustenabile putem sa ne luam adio si sa desfiintam tot!
Cine oare si-ar putea dori asa ceva???
Chiar nu va puteti da seama in ce impas grav am ajuns?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Un alt articol pe aceeași temă , din care aflam o informație interesantă, cum că 150 milioane lei subvenție se duc la M5.

S-ar putea scumpi călătoria cu metroul. Cătălin Drulă: De 5-6 ani nu a mai crescut tariful
https://www.g4media.ro/s-ar-putea-scumpi ... ful.html

Scumpirea călătoriei cu metroul în acest an poate fi o opţiune pentru diminuarea pierderilor Metrorex, mai ales că tariful nu a mai fost majorat de 5-6 ani, a spus ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, joi seara la Digi24.

„Este o opţiune (scumpirea cartelei de metrou anul acesta, n.r.). Încă nu am avut această discuţie, aştept să se instaleze noua conducere, dar de 5-6 ani nu a mai crescut tariful. Pe partea de venituri se poate umbla (…), dar trebuie să avem un pic grijă, pentru că suntem şi într-o perioadă de pandemie în care oamenii oricum au oarecare teamă de transportul în comun, dar există o flexibilitate. În momentul în care de 5 ani tariful nu a mai fost majorat, numai dacă ne uităm la inflaţia din ultimii 5 ani, ar trebui măcar o ajustare în zona asta. Ar putea să ajute compania, nu va umple în întregime gaura, dar ar putea ajuta”, a afirmat Cătălin Drulă, la Digi 24.

Ministrul Transporturilor a arătat că o majorare de 20% a tarifului ar aduce Metrorex venituri suplimentare de 50 de milioane de lei pe an, în condiţiile în care doar pentru funcţionarea Magistralei 5 compania are nevoie de o subvenţie de 150 de milioane de lei anual.

„La o estimare, cifrele sunt aproximative, la o creştere de 20% pe zona tarifară, în medie, că nu trebuie să crească la fel titlul de două călătorii cu abonamentul, se pot aduce cred că 50 de milioane în plus pe an, ceea ce ajută, evident. (…) Nu există varianta închiderii M5.(…). Astea sunt nişte bombiţe aruncate. (…) În momentul de faţă, linia M5, cea aflată în operare, are costuri de 175 de milioane de lei pe an şi aduce în venituri, estimat, 25 de milioane. Restul, cei 150 de milioane diferenţă, vin din banii noştri de la bugetul naţional, banii aceia cu care ar trebui să facem şi autostrăzi, şi căi ferate, să construim şi în Moldova şi în multe locuri”, a precizat Drulă, citat de Agerpres.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Sindicaliștii de la Metrorex, excluși de la luarea deciziilor în consiliul de administrație / Cătălin Drulă a anulat ordinul prin care prezența sindicatelor era obligatorie la ședințele de conducere / Decizia este valabilă pentru toate societățile din subordinea Ministerului Transporturilor

https://www.g4media.ro/sindicalistii-de- ... ere.html
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat, vineri, că a anulat ordinul din 2014 care prevedea că reprezentanții sindicatului de la Metrorex erau invitați obligatoriu la ședințele consiliului de administrație, decizia vizează însă toate companiile din subordinea sau aflate sub autoritatea MInisterului Transporturilor.

„Prima măsură recomandată de Corpul de Control în dosarul Metrorex a fost îndeplinită. Am anulat ordinul din 2014, care făcea obligatorie invitarea sindicatului la ședințele consiliului de administrație.După numirea unui consiliu de administrație profesionist, ieri, astăzi facem încă un pas pentru a scoate managementul companiei din buzunarul sindicatului, a scris ministrul Drulă pe Facebook.

Ministrul Transporturilor precizează totodată că sindicatele vor continua să fie infromate despre măsurile luate de conducere.

„Ca să nu existe loc de interpretare: avem două legi – 62/2011 și 467/2006 – care obligă managementul să consulte și să informeze sindicatele în situații bine definite. Companiile vor proceda întocmai și vor avea un dialog social constructiv cu sindicatele. Dar situația în care a fost managementul de a lua decizii sub supraveghere nu se va mai întâmpla”, a explicat ministrul.

Ordinul din 2014 a fost emis de ministrul PSD Dan Șova și prevedea ca „în scopul consultării angajatorului cu sindicatele în privința deciziilor susceptibile să afecteze drepturile și interesele salariaților”, să fie invitați „în mod obligatoriu” reprezentanții sindicatelor la ședințele consiliilor de administrație /conducere ale societăților/ regiilor din subordinea sau care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Un nou CA
https://www.zf.ro/companii/ministrul-tra ... 19944934

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat că a schimbat componenţa Consiliului de Administraţie de la Metrorex, în urma neregulile găsite după controlul demarat la această companie.

Noul CA al Metrorex este format din:

Ştefan Paraschiv  - fost preşedinte al CA Romaero (2017-2020), cu experienţă de 15 ani în strategii de afaceri, leadership şi managementul vânzărilor, pentru companii din ţară şi din străinătate. Absolvent de ASE şi studii în străinătate.

Mihnea Jida - avocat, membru al Baroului Bucureşti din 2012. Are studii şi stagii de pregătire în străinătate - în Elveţia şi la Paris. Absolvent al Facultăţii de Drept a Universităţii Bucureşti.


Răzvan Andrei Terecoasă - experienţă de peste 12 ani în domeniul bancar, la BCR, Eximbank, Bancpost, Citibank. Absolvent de ASE.

Adrian Gabriel Dumitru - director financiar (CFO) la Chimcomplex, CFO Alstom, CEO Electroputere. A studiat la ASE, şi-a perfecţionat studiile la Paris, cu un masterat (EMBA) la Conservatoire National des Arts et Métiers.

Mihaela Urzică - director de strategie la OMV Petrom. Timp de 4 ani, a fost finance manager pentru OMV, în mai multe ţări din Africa de nord. Anterior, a lucrat la Petrom şi Toyota România ca manager de proiect, consultant, respectiv finance manager.

”Am numit astăzi un nou consiliu de administraţie profesionist la Metrorex. Toţi membrii au experienţă de top management şi sunt complet independenţi faţă de sindicat. Echipa are mandat clar şi întreaga mea susţinere pentru eficientizarea şi restructurarea companiei”, a spus Cătălin Drulă.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Imi place perseverenta lui Drula, numai ca nu stie inca, ca ursul, in ce cuib de viespi a nimerit! :yes:

 


Re: Știri și articole din presă Stefan28

https://clubferoviar.ro/breaking-a-fost-numit-noul-director-general-metrorex/
Consiliul de Administrație Metrorex l-a ales pe Ștefan Paraschiv drept noul director general al Metrorex.


Numirea a avut loc în prima ședință a CA Metrorex în noua formulă. Ștefan Paraschiv a fost între 2017 și 2020 președinte al CA Romaero. Are o experiență de 15 ani în strategii de afaceri, leadership și managementul vânzărilor, pentru companii din țară și din străinătate. Absolvent de ASE, are studii perfecționate în străinătate.

Totodată Răzvan Andrei Terecoasă a fost ales drept președinte al C.A. El are experiență de peste 12 ani în domeniul bancar (BCR, Eximbank, Bancpost, Citibank) și este absolvent de ASE. (D.C.)

 




Re: Știri și articole din presă alexxd_31

Se pare ca noua conducere ia taurul de coarne.

https://clubferoviar.ro/dezafectarea-spa ... -metrou/

BREAKING Metrorex dă ultimatum pentru dezafectarea spațiilor comerciale de la metrou

Conducerea Metrorex a dat joi dimineață un ultimatum către Unitatea – Sindicatul Liber Metrou pentru dezafectarea spațiilor comerciale de la metrou.

”Metrorex informează că în urma analizelor efectuate pe teren s-a constatat că spațiile comerciale care activează în rețeaua de metrou pun în pericol siguranța transportului subteran, cu afectarea directă a exigențelor de securitate la incendiu şi evacuarea persoanelor în caz de urgență. În acest context, ținând seama și de expirarea contractului încheiat cu firma care administrează spațiile comerciale, a notificărilor transmise anterior prin care Metrorex a solicitat în repetate rânduri dezafectarea acestor spații, dar și ca urmare a Raportului de control întocmit de Metrorex cu privire la luarea măsurilor ce se impun în concordanță cu respectarea Normativului pentru proiectarea Construcțiilor și Instalațiilor Specifice de Metrou privind prevenirea și stingerea incendiilor, Metrorex a notificat firma care administrează spațiile comerciale ca, în regim de urgență, să fie eliberate și predate către administratorul rețelei de transport subteran toate spațiile comerciale amplasate în incinta stațiilor de metrou până la data de 02.04.2021”, se arată într-un comunicat dat publicității joi dimineață dfe Metrorex și semnat de directorul general Ștefan Paraschiv.

Firma care administrează spațiile comerciale este Sindomet Servcom SRL și este deținută de USLM, organizație sindicală condusă de Ion Rădoi.

Ștefan Paraschiv cere dezafectarea spațiilor comerciale de la metrou
Continuarea activității spațiilor comerciale amplasate în calea de evacuare din incinta metroului periclitează securitatea persoanelor în caz de urgență, precum și evacuarea rapidă și sigură a acestora, consideră conducerea Metrorex.

În plus, se mai arată în comunicat, acestea creează un mediu nefavorabil pentru călători, prin aglomerarea mărfurilor în afara spațiului comercial, supraaglomerarea cu mărfuri combustibile, băuturi alcoolice și comercializarea produselor de patiserie. ”Precizăm că Metrorex nu va ezita să ia toate măsurile ce se impun pentru a reda publicului călător condiții de transport civilizate, în siguranță și în conformitate cu standardele europene”, se mai arată în finalul comunicatului semnat de directorul general Ștefan Paraschiv. (A.B.)

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Anuntul Metrorex
http://www.metrorex.ro/_read674-1

”Curatenia” de primavara a inceput!
Metrorex informeaza ca in urma analizelor efectuate pe teren s-a constatat ca spatiile comerciale care activeaza in reteaua de metrou pun in pericol siguranta transportului subteran, cu afectarea directa a exigentelor de securitate la incendiu si evacuarea persoanelor in caz de urgenta.
In acest context, tinand seama si de expirarea contractului incheiat cu firma care administreaza spatiile comerciale, a notificarilor transmise anterior prin care Metrorex a solicitat in repetate randuri dezafectarea acestor spatii, dar si ca urmare a Raportului de control intocmit de Metrorex cu privire la luarea masurilor ce se impun in concordanta cu respectarea Normativului pentru proiectarea Constructiilor si Instalatiilor Specifice de Metrou privind prevenirea si stingerea incendiilor, Metrorex a notificat firma care administreaza spatiile comerciale ca, in regim de urgenta, sa fie eliberate si predate catre administratorul retelei de transport subteran toate spatiile comerciale amplasate in incinta statiilor de metrou pana la data de 02.04.2021.
Continuarea activitatii spatiilor comerciale amplasate in calea de evacuare din incinta metroului pericliteaza securitatea persoanelor in caz de urgenta, precum si evacuarea rapida si sigura a acestora. Mai mult, acestea creeaza un mediu nefavorabil pentru publicul calator prin aglomerarea marfurilor in afara spatiului comercial, supraaglomerarea cu marfuri combustibile, bauturi alcoolice si comercializarea produselor de patiserie.
Precizam ca Metrorex nu va ezita sa ia toate masurile ce se impun pentru a reda publicului calator conditii de transport civilizate, in siguranta si in conformitate cu standardele europene.

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Sindicatul Metrorex anunță că, începând de mâine, 10 trenuri vor rămâne în depouri după ce conducerea companiei a dat un ultimatum pentru eliberarea spațiilor comerciale subînchiriate de organizația controlată de Ion Rădoi.

”Curățenia” de primăvară a început! Metrorex informează că în urma analizelor efectuate pe teren s-a constatat ca spațiile comerciale care activează în rețeaua de metrou pun în pericol siguranța transportului subteran, cu afectarea directă a exigențelor de securitate la incendiu și evacuarea persoanelor în caz de urgență”, se arată într-un comunicat de presă transmis de compania din subteran.

Potrivit sursei citate, Metrorex ar fi notificat deja firma sindicatului care administrează spațiile comerciale ca, în regim de urgență, să fie eliberate si predate către administratorul rețelei de transport subteran toate spațiile comerciale amplasate în incinta stațiilor de metrou pana la data de 02.04.2021.

„Continuarea activității spațiilor comerciale amplasate în calea de evacuare din incinta metroului pericliteaza securitatea persoanelor în caz de urgență, precum și evacuarea rapidă și sigură a acestora. Mai mult, acestea creeaza un mediu nefavorabil pentru publicul călător prin aglomerarea mărfurilor în afara spațiului comercial, supraaglomerarea cu mărfuri combustibile, băuturi alcoolice și comercializarea produselor de patiserie”, se mai arată în comunicat.

La scurt timp de la anunțul Metrorex, Sindicatul Unitatea – Sindicatul Liber din Metrou(USLM) a transmis tot printr-un comunicat că “de maine 26.03.2021, 10 trenuri nu vor mai ieși în circulatie din lipsa de personal calificat”.

„Domnul Director General, care a fost „parasutat” politic, poate nu a luat la cunostinta aceste aspecte, dar ii cerem sa nu mai vina cu asemenea „dovezi de credinta” fata de cei ce l-au numit si ar trebui sa comunice ministerului si cetatenilor ca prin proiectul de buget pe care doreste sa il impuna ca semn de „loialitate” va inchide Magistrala 5, desi anul trecut era un eveniment important pentru Guvernul Romaniei, iar prin concedierea masiva a mecanicilor de tren se va bloca activitatea Magistralei 2”, au mai transmis sindicaliștii.

Recent, Sindicatul Metrorex a anunțat că cedează 4% din încasările pentru spațiile comerciale din subteran către companie. Modificarea propusă scade veniturile la 60% pentru organizație.

De aproape doua luni, conducerea USLM este în conflict deschis cu ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă ca urmare a majorărilor salariilor cu 18% din toamna anului trecut deși compania se confruntă cu grave probleme financiare din cauza scăderii numărului de pasageri pe fondul pandemiei de COVID-19.

Sursa: Buletin.de

 


Re: Știri și articole din presă Stefan28

Cum suplinește Metrorex lipsa de mecanici: mărește timpul de așteptare la metrou
Conducerea Metrorex a anunțat joi seara că se mărește timpul de așteptare la metrou, în afara orelor de vârf. Măsura este motivată de prelungirea stării de alertă, însă ea vine la doar câteva ore după ce liderul Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, Ion Rădoi, a anunțat că începând de vineri 10 trenuri nu vor mai ieși din depouri din lipsă de mecanici.”În contextul prelungirii stării de alertă în România, Metrorex anunță următoarele măsuri: Începând cu data de 26 martie, în afara orelor de vârf, intervalele de succedare a trenurilor de pasageri vor crește cu cel mult două minute. În orele de vârf – 7:00-10:00 și 15:00-20:00 – intervalul de succedare rămâne neschimbat pe toate magistralele de metrou. Ajustarea intervalului de succedare în afara orelor de vârf nu pune în pericol funcționarea la parametri optimi ai vreunei magistrale de metrou, acest lucru fiind asigurat și de un număr corespunzător de personal specializat. În același timp, măsurile dispuse se înscriu și în strategia generală de eficientizare a companiei”, se arată în comunicatul dat publicității de companie.

Ultima frază lasă să se înțeleagă faptul că este vorba de o măsură luată pentru a economisi costurile cu energia și cu forța de muncă.

Se mărește timpul de așteptare la metrou. Răspuns la anunțul lui Ion Rădoi

Cu câteva ore înainte, Unitatea – Sindicatul Liber Metrou anunțase că Metrorex se confruntă cu o scriză de mecanici și că vineri 10 trenuri nu vor circula din această cauză.

Sindicaliștii conduși de Ion Rădoi susțin că prin proiectul de buget al Metrorex pe acest an se va închide Magistrala 5, iar prin concedierea masivă a mecanicilor de tren se va bloca activitatea Magistralei 2. ”Deja, de mâine 26.03.2021, 10 trenuri nu vor mai ieși în circulație din lipsă de personal calificat”, se arăta în comunicatul de presă dat publicității de USLM.


Pe scurt nimic nou, intervale mai mari înafara orelor de vârf au fost mereu și vor fi... După mine este numai vâlvă ca ambele părți să arunce cu noroi între ele...  :bleah:

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Comunicatul oficial
https://www.agerpres.ro/economic-intern/ ... --685197

Intervalele de succedare a trenurilor de pasageri vor creşte, începând de vineri, în afara orelor de vârf, cu cel mult două minute, anunţă Metrorex.

Compania precizează, într-un comunicat, că măsura a fost luată în contextul prelungirii stării de alertă în România.

În orele de vârf, respectiv 7:00-10:00 şi 15:00-20:00, intervalul de succedare rămâne neschimbat pe toate magistralele de metrou, semnalează Metrorex.

"Ajustarea intervalului de succedare în afara orelor de vârf nu pune în pericol funcţionarea la parametri optimi ai vreunei magistrale de metrou, acest lucru fiind asigurat şi de un număr corespunzător de personal specializat. În acelaşi timp, măsurile dispuse se înscriu şi în strategia generală de eficientizare a companiei", se menţionează în comunicat.AGERPRES/(AS-editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Irina Giurgiu)

 


Go to page:  1  ... 130 131 132 133 134 135 136  ... 147
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419387 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use