Regiunile RomânieiBanatJudețul TimișTransportul în comun din municipiul Timișoara (SC STPT SA)

 

Topic: Timișoara - Generalități despre transportul public

76 posts, 25924 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

Calea Bogdăneștilor, Cetății, Pasajul Solventul, noua linie de tramvai de la Gara de Nord, Calea Stan Vidrighin sunt cele mai mari șantiere care ar trebui demarate de Primăria Timișoara anul acesta. Pentru primele au fost semnate deja contractele, iar Calea Stan Vidrighin este momentan la licitație. De unde vin banii?

Peste 320 de milioane de lei ar trebui să investească Primăria Timișoara în cele mai mari șantiere din oraș, care ar trebui pornite anul acesta. Patru contracte de execuție pentru marile lucrări de infrastructură au fost semnate în cursul anului trecut de administrația Robu. Vorbim despre Calea Bogdăneștilor, Bd. Cetății, Pasajul Solventul, noua linie de tramvai de la Gara de Nord, pentru care municipalitatea ar trebui să pună trei sferturi din bani de la bugetul local.

Primarul Timișoarei nu știe exact ce șantiere vor fi deschise în 2021. Un lucru este clar: cel de pe Calea Bogdăneștilor, pentru care vin aproape 90 de milioane de lei de la UE, va fi demarat primul. Despre celelalte încă nu se știe.

„Vom începe pe Calea Bogdăneștilor. Cu mult noroc vom începe și cu Pasajul Solventul, s-ar putea și cu linia de tramvai Solventul – Gara de Nord. Pe Cetății, suntem în faza de proiectare. E foarte probabil să începem și în primăvară-vară și acolo”, a declarat Fritz.

Contractele semnate în 2020
Contractul pentru proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost atribuit în iunie 2020. Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România a semnat cu primăria un contract de 116 milioane de lei și trebuie să termine lucrarea în 31 de luni. Aproximativ 90 de milioane de lei sunt bani europeni, prin POR, Axa prioritară 4.

În septembrie, municipalitatea a semnat contractul pentru reabilitarea Bulevardului Cetății, în valoare de 83,7 milioane de lei. Acolo trebuie să lucreze asocierea Porr Construct – Porr Bau GmbH (terț) – Baicons Impex SRL – Imsat – Sanel – Swarco Traffic România – Manro SRL – SC Pesit Rom SRL (subcontractanți), timp de 36 de luni, din care șase pentru proiectare. Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat încă din 21 septembrie.

Contractul pentru Pasajul Solventul a fost semnat tot în septembrie. Asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași) primește 111,6 milioane de lei și trebuie să amenajeze pasajul în 26 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.

Tot în zonă mai este prevăzut un șantier mare, pentru viitoarea linie de tramvai care va lega Solventul de Gara de Nord. Contractul a fost semnat în octombrie, are o valoare de 44,2 milioane de lei și o durată de 22 de luni, din care patru pentru proiectul tehnic. Vor lucra acolo Sylc Con Trans și Longhersin, cu Optotel Com, Instal Group, Lile Service General Construction SRL, Madi FHVAC, Matrix Computers, Electric Rail Project și Cons Electrificarea Instal SRL.

Fritz: Noi nu putem să ducem suma asta din bugetul local
Sunt șantiere de 329 de milioane de lei, din care 89,5 milioane fonduri europene. Restul banilor ar trebui să vină din bugetul local. Primăria Timișoara nu are încă buget pe 2021, astfel că este foarte probabil ca lucrările să înceapă înainte de luna aprilie.

Primarul Dominic Fritz spune însă că este greu de crezut că se vor găsi bani în bugetul local, astfel că se caută finanțare din alte părți.

„La Pasajul Solventul o să vedem. Noi nu putem să ducem suma asta din bugetul local, cum a fost prevăzut de domnul Robu. Avem speranță să găsim finanțare prin Mecanismul de Redresare și Reziliență. (…) Dacă nu, o să fie dificil. Acum se lucrează la proiect. Au solicitat o prelungire până în februarie. Atunci o să fie verificat, vom obține avize. Cu mult noroc, e posibil să începem execuția în toamnă, dar sunt totuși mai sceptic, după cum au decurs celelalte proiecte ale administrației Robu. Vom vedea”, explica primarul Timișoarei.

Unele proiecte ar putea fi mutate pe fonduri europene. Potrivit lui Fritz, șantierele care cuprind și reabilitarea liniilor de tramvai ar putea fi deschise cu bani de la UE.

„E un avantaj că ești avansat cu proiect, se finanțează mai repede. Finanțatorul se bucură că nu e doar o idee, că ai un proiect tehnic sau poate chiar ai început deja cu execuția și primești rambursarea mult mai repede. Unde vorbim de reabilitarea unor linii de tramvai sunt destul de optimist. La fel, și linia nouă de tramvai între Solventul și Gara de Nord. Speranța este mare că obținem finanțare din fonduri europene. (…) Se pot depune pentru noul ciclu financiar care începe în 2021, când vin și norme de aplicare și așa mai departe. O să fie mai mulți bani decât au fost în ultimii șapte ani. De aceea speranța este că vom putea obține finanțare acolo”, a mai precizat Dominic Fritz.

Primăria Timișoara a demarat deja licitația și pentru Calea Stan Vidrighin. O singură firmă a fost interesată, în asociere cu alte societăți: Porr Construct – Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin. Lucrările sunt estimate la peste 80 de milioane de lei, iar primăria trebuie să semneze în curând contractul.

Sursa: Tion

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

Din 15 martie ar trebui să mișune muncitorii pe Calea Bogdăneștilor, probabil în iunie va fi deschis șantierul la Pasajul Solventul, iar la toamnă se va lucra pe Bd. Cetății și Calea Stan Vidrighin. Cel puțin așa spun reprezentanții Primăriei Timișoara, care ne asigură că în 2021 repornesc „dezvoltarea Timișoarei pe baze sănătoase”.

Proiectele fostei administrații ajung în sfârșit la faza de execuție. Viceprimarul Ruben Lațcău anunță deschiderea marilor șantiere noi din Timișoara. Primul este Calea Bogdăneștilor, care va începe în 15 martie. Proiectul este finanțat prin POR și presupune revenirea pe șine a tramvaiului 5.

Calea Bogdăneștilor
Contractul pentru proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost atribuit în iunie 2020. Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România a semnat cu primăria un contract de 116 milioane de lei și trebuie să termine lucrarea în 31 de luni. Aproximativ 90 de milioane de lei sunt bani europeni, prin POR, Axa prioritară 4.

Pasajul Solventul
Următorul șantier mare va fi cel de la Pasajul Solventul, despre care se discută încă de pe vremea Administrației Ciuhandu. Lațcău vorbește în acest caz despre o „deblocare”, deși se lucrează încă de anul trecut la proiectare.

„Am reușit să deblocăm relația pe Pasajul Solventul cu antreprenorii, cu cele trei companii care lucrează pe acest contract, este în acest moment în proiectare. Undeva în această vară, probabil la sfârșit de mai, început de iunie, vor începe efectiv lucrările la subpasajul Solventul”, a anunțat, miercuri, viceprimarul Ruben Lațcău.

Contractul pentru Pasajul Solventul a fost semnat tot în septembrie 2020. Asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași) primește 111,6 milioane de lei și trebuie să amenajeze pasajul în 26 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.

Tramvai spre Solventul
Tot în zonă mai este prevăzut un șantier mare, pentru viitoarea linie de tramvai care va lega Solventul de Gara de Nord. Contractul a fost semnat în octombrie, are o valoare de 44,2 milioane de lei și o durată de 22 de luni, din care patru pentru proiectul tehnic. Vor lucra acolo Sylc Con Trans și Longhersin, cu Optotel Com, Instal Group, Lile Service General Construction SRL, Madi FHVAC, Matrix Computers, Electric Rail Project și Cons Electrificarea Instal SRL.

Cât despre podul peste Bega din zonă, viceprimarul Lațcău spune că în curând urmează să fie lansată licitația pentru studiul de fezabilitate.

„Am început încă de anul trecut munca pe tema de proiectare și pe caietul de sarcini pe podul de la Solventul, unde vrem să aplicăm pe POAT (Programul Operațional Asistență Tehnică – n.r.) ca să obținem finanțare pentru proiectul tehnic. În săptămânile următoare vom da drumul licitației pentru SF pentru pod și pentru drumul peste platforma Solventul. Anul acesta vom ajunge în punctul în care vom avea documentația pentru pod finalizată și anul viitor, cel mai probabil, vor începe lucrările de execuție”, a completat edilul.

Cetății și Stan Vidrighin
Alte șantiere așteptate de timișoreni sunt Bd. Cetății și Calea Stan Vidrighin, care vor începe, conform lui Lațcău, în toamnă.

„În acest an vom începe și Cetății, cel mai probabil undeva în toamnă, și Stan Vidrighin, amândouă vor fi pe finanțare de pe POR. Sunt doar o parte dintre proiectele care încep în acest an”, completează acesta.

Municipalitatea a semnat în septembrie 2020 contractul pentru reabilitarea Bulevardului Cetății, în valoare de 83,7 milioane de lei. Acolo trebuie să lucreze asocierea Porr Construct – Porr Bau GmbH (terț) – Baicons Impex SRL – Imsat – Sanel – Swarco Traffic România – Manro SRL – SC Pesit Rom SRL (subcontractanți), timp de 36 de luni, din care șase pentru proiectare. Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat încă din 21 septembrie.

Cât despre Calea Stan Vidrighin, aceasta va fi reabilitată de Porr Construct, care este la al patrulea mare contract cu primăria. Va lucra cu Porr Bau GmbH, CSV Infratech SRL, Swarco Traffic România, Vimato, Wiebe România, Electroechipament Industrial SRL, Sane și Longhersin. Calea Stan Vidrighin va fi modernizată pe o lungime de 1,8 km. Lucrarea nu poate depăși suma de 87,1 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 18 milioane de euro, iar șantierul ar trebui să dureze 36 de luni, din care șase pentru actualizarea proiectului.

Ruben Lațcău spune că în curând va fi prezentată „o listă exhaustivă cu toate proiectele ce le are municipalitatea, cu stadiul fiecăruia și cu ceea ce începem din acest an și vom continua din proiectele vechi sau începem proiecte noi”.

Sursa: Tion

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public deprodio

Ce tronsoane au mai ramas de reabilitat?

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

Ar mai fi asa:
- Ciarda Rosie - A.E.M./Domasnean (liniile 4, 8 si 9)
- Statia Meteo - Gara de Est (liniile 1, 2 si - curand - 5)
- Piata Aurora (Transilvania) - Mures (liniile 2 si 7)
Plus linia dezafectata Dambovita - Abator (fostul 3), dar acolo nu stiu ce planuri mai sunt.

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

Pe 10 martie s-a semnat contractul cu Porr pentru Calea Stan Vidrighin:
Miercuri, 10 martie, primarul Dominic Fritz și Emanuel Reitmaier, directorul tehnic infrastructură al Diviziei Timișoara a Porr Construct, au semnat contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniilor de tramvai și a tramelor stradale pe Calea Stan Vidrighin. Contractul în valoare de 76,9 milioane de lei, fără TVA, prevede șase luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție. Momentan, finanțarea se realizează din bugetul local, dar proiectul se află și pe lista de rezervă a POR, dar primarul dorește și fonduri din Programul Național de Redresare și Reziliență.

„Proiectul de pe Calea Stan Vidrighin se ridică la 18 milioane de euro, iar la final întregul bulevard își va schimba înfățișarea, se schimbă liniile de tramvai pe ambele sensuri, se amenajează 10 stații de tramvai, se vor amenaja piste de biciclete. Peste 12.000 de mp vor fi alocați pentru spațiul verde, se va lucra și la rețelele din subteran și suprateran, care vor fi schimbate în totalitate. Proiectul este pe lista de rezervă la POR, dar l-am depus și pe PNRR, unde se caută proiecte mature și avem mari speranțe”, a declarat Dominic Fritz.

„Suntem foarte bucuroși că am ajuns în această etapă și am reușit să câștigăm această lucrare de anvergură…. Din punct de vedere personal este o  mulțumire că pot să particip la acest proiect, pentru că sunt absolvent al Univeristății Politehnica. Cu siguranță va fi un proiect de succes”, a declarat și Emanuel Reitmaier.

Lucrările se vor face pe actualul traseu al Căii Stan Vidrighin, pe tronsonul dintre str. 1 Decembrie 1918 până în sensul giratoriu din Piața Gheorghe Domășneanu, pe o lungime de aproximativ 1,8 km. Scopurile principale declarate sunt reducerea emisiilor de carbon provenite din transport, promovarea şi îmbunătăţirea transportului public de călători în detrimentul folosirii autoturismelor proprii, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și creșterea confortului şi siguranţei circulaţiei.

Concret, proiectul prevede modernizarea tramelor stradale și reabilitarea linilor de tramvai, a rețelei de contact, a protecției catodice, lucrări de relocare și provizorate pentru branșamente și instalații de gaze, termice, de telecomunicații, de energie electrică, de iluminat public, de apă-canal, piste pentru bicicliști, substație de transformare-redresare, organizare de șantier, lucrări edilitare subterane și supraterane.

Valoarea estimată a investiției a fost de 76.980.267,61 lei, fără TVA. Licitația a fost câștigată de Porr Construct cu o ofertă de 68,4 de milioane lei, fără TVA. Durata contractului este de 36 luni, din care 6 luni, de la data emiterii ordinului de începere, pentru elaborarea documentaţiei faza Proiect Tehnic și 30 luni, de la data emiterii ordinului de începere, pentru execuţia lucrărilor. Rezultate dorite sunt: linie cale dublă tramvai – 1,81 km; carosabil reabilitat – 29.553,10 mp; trotuare reabilitate – 7.295,99 mp; piste pentru biciclete – 5.434,20 mp; spațiu verde – 12.679,80 mp; 10 stații tramvai.

Sursa: Ziua de Vest

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

Licitatia pentru Calea Stan Vidrighin a fost atribuita azi. Valoarea contractului: 68.469.369,39 RON

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

A fost lansată o licitație pentru asistență tehnică prin diriginți de șantier în privința lucrărilor de pe Calea Stan Vidrighin. Bugetul alocat este în valoare de 911 018,17 RON. Se atribuie ofertantului cu cel mai scăzut preț. Termene limită:
- depuneri oferte: 8 iulie 2021
- evaluări: 8 ianuarie 2022
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100156723/

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

A fost emisă autorizația de construire pentru reabilitarea Bulevardului Cetății:
Autorizaţie de construire 377/18.06.2021

Valabilitate: 24 luni, Durata lucrări: 30 luni

CF: Anexa-extrase carte funciara

Beneficiar: MUNICIPIUL TIMISOARA

Adresa: Bulevardul Cetății (tronsonul între Calea Bogdăneștilor şi Calea Torontalului)

Descriere / Documente
nerea AC - Lucrări de tip c), d) şi f) - Căi de comunicaţii şi pentru transport în comun; spaţii publice; reţele edilitare (apă, canal, energie electrică, iluminat public, energie termică, gaz, telecomunicaţii) şi organizare de şantier - „Reabilitare linii de tramvai si modernizarea tramelor stradale in Municipiul Timisoara,Traseul 4,B-dul Cetatii.” Zona C, D.

Sursa: Primăria Timișoara

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

A început, oficial, șantierul pentru modernizarea bd. Cetății. Au fost impuse restricții de circulație timp de trei luni, pe bucata care leagă Calea Bogdăneștilor de str. Gheorghe Lazăr, iar muncitorii de la Porr Construct s-au apucat deja de treabă. Lucrarea trebuie să fie gata în doi ani și jumătate.

Modernizarea bd. Cetății este al doilea șantier mare din oraș început de administrația Fritz, după Calea Bogdăneștilor. Începerea lucrărilor a fost anunțată încă de la sfârșitul săptămânii trecute, cu restricții de trafic. STPT a scos tramvaiele de pe linia 4 și 7 și le-a înlocuit cu autobuze, iar drumarii au început să decoperteze o bandă de circulație și au început să spargă asfaltul pe un trotuar. Pietonii, după cum se vede în imagini, merg pe unde apucă, chiar și printre utilaje.

Contractul pentru „Reabilitare linii de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 4, bulevardul Cetății” a fost semnat încă din luna septembrie a anului trecut. Șase luni ar fi trebuit să se lucreze la proiectul tehnic, iar execuția propriu-zisă a lucrărilor ține 30 de luni.

Se va lucra inclusiv pe linia de tramvai de pe Cetății, de la intersecția cu Calea Bogdăneștilor până la cea cu Calea Torontalului, plus bucla de întoarcere.

„În cadrul lucrărilor, se va moderniza întregul ansamblu rutier şi liniile de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane de pe bulevardul Cetăţii, se vor amenaja trotuare, piste pentru biciclete şi zone verzi, va fi modernizată stația de subredresare. Obiectivele sunt reducerea emisiilor de poluanţi și a prafului, scăderea nivelului de zgomot şi creşterea confortului şi siguranţei circulaţiei”, a informat PMT.

Linia nouă cale dublă de tramvai se va întinde pe 1,57 km, carosabilul va fi reabilitat la câte două benzi pe sens – 25.800,94 mp, trotuarele vor fi reabilitate pe o suprafață de 12.291,45 mp, pistele de biciclete vor fi amenajate pe ambele sensuri – 3.590,62 mp, spațiul verde va fi amenajat pe 20.530,79 mp și vor fi amenajate zece stații de tramvai.

„Traseul liniei de tramvai existente va rămâne același, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent”, arată aceeași sursă.

Lucrările sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme – Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți) – și costă 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 17 milioane de euro.

Ordinul de începere a fost dat în 21 septembrie 2020, iar durata contractului este de 36 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție. Teoretic, șantierul ar trebui să fie gata în doi ani și jumătate. Reprezentanții primăriei vor să obțină fonduri europene, astfel că proiectul a fost depus spre finanțare prin POR 2014-2020 și se află pe lista de rezervă.

Și pe Calea Bogdăneștilor, primul șantier mare deschis de administrația Fritz, se lucrează cam din luna aprilie. În acest caz, contractul de execuție a fost semnat în iulie 2020. Pe Bogdăneștilor lucrează asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România. Durata contractului este de 31 de luni, iar lucrările costă 116 milioane de lei, din care aproape 90 sunt bani europeni.

Sursa: Tion

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

Primăria Timișoara a lansat o licitație pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic aferente unui proiect pilot de introducere a unei benzi unice pentru transportul public pe traseul Centru - Spitalul Județean. Bugetul alocat este în valoare de 336 135 RON, din fonduri bugetare. Ponderea punctajului:
- 40% preț
- 20% demonstrarea unei metodologii adecvate de prestare a serviciilor
- 20% planificarea adecvată a resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților desfășurate în cadrul contractului
- 10% experiența șefului de proiect sau echivalent
- 10% experiența inginerului proiectant de drumuri sau echivalent

Termene limită:
- depuneri oferte: 19 august 2021
- evaluări: 19 februarie 2022
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100123861

 


Re: STP Timișoara - Tramvaie PTMZ

Se pare că după devierea lui 4 au fost decuplate și remorcile ultimelor garnituri:
cseh_17 wrote:
Deci sa inteleg ca in total mai avem 3 tramvaie cu remorca care circula?

dan.s wrote:
Nu mai avem, dupa ce s-a scos linia 4 de pe Catatii, s-au decuplat remorcile de la ultimile garnituri.

Sursa: Forum STPT

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

Licitația a fost anulată, din lipsă de ofertanți.

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

Licitația a fost relansată. Bugetul alocat a rămas neschimbat. Termene limită:
- depuneri oferte: 12 octombrie 2021
- evaluări: 12 aprilie 2022
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100127057

 


Re: Timișoara - Generalități despre transportul public PTMZ

Consiliul Local Timișoara a votat, în ședința de marți, proiectul cu privire la accesarea unui credit de 20 de milioane de euro de către primărie de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Suma va fi folosită, în principal, pentru cofinanțarea a două proiecte europene.

Primăria Timișoara va lua un credit de investiții de 20,3 de milioane de euro de la BERD, la o dobândă de 1,15%, banii urmând a fi returnați în 15 ani. Consiliul Local Timișoara și-a dat acordul, în ședința de marți, cu privire la acest proiect.

Dominic Fritz, primarul Timișoarei, a explicat că majoritatea banilor vor fi utilizați pentru cofinanțarea a două proiecte importante pentru oraș, derulate pe fonduri europene. Este vorba de achiziția a 21 de tramvaie noi, de mari dimensiuni, dar și reabilitarea Căii Bogdăneștilor.

leader board 728 x 90 px
„Sunt 20 de milioane de euro pe care ar fi trebuit să îi dăm acum, din bugetul local și care ne sunt necesari și pentru alte proiecte, de la infrastructura rutieră, până la construcția de creșe, reabilitarea de școli, construcția de noi clădiri și dotarea spitalelor din oraș. Sper ca anul acesta să intre deja prima tranșă”, a afirmat Dominic Fritz.

De asemenea, primarul Timișoarei a detaliat că o parte din bani vor merge și pentru finanțarea unor proiecte mai mici. Și anume, actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Polului de Creștere Timișoara și un studiu privind optimizarea rețelei de transport public.

„O parte din aceste fonduri va merge și pentru finanțarea unor proiecte mai mici, dar la fel de importante și o vom putea deduce prin acorduri ulterioare cu BERD. În primul rând pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) al Polului de Creștere Timișoara, chiar dacă unele din obiectivele prevăzute în documentul elaborat în 2015, precum podul și pasajul Solventul sau inelul IV, nu sunt încă realizate. Actualizarea este necesară pentru că vechea strategie punea accentul pe transportul individual, iar noi vrem să îl încurajăm pe cel alternativ, public, pietonal sau cu bicicleta. Vom face cu BERD și un studiu privind optimizarea rețelei de transport public, desenată în timpul comunismului, când Timișoara era cu totul alta. Acesta este și unul dintre motivele pentru care transportul în comun este folosit sub capacitate”, a explicat Dominic Fritz.

Sursa: Express de Banat

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Timișoara (SC STPT SA)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use