Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Iași

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

305 posts, 142249 views
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Se vorbește de vreo 10 ani la Iasi de asa ceva.  Zero pasi facuti, ani pierduti. "Concept nou" auzi... zici ca au descoperit apa calda.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Un videoclip al Tramclub Iași cu primele zile de circulație a tramvaielor pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, după redeschiderea acestei artere de circulație:


 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Trei linii sunt luate în calcul în studiul întocmit la comanda Primăriei Iaşi: Podu Iloaiei - Dumbrava (Ciurea), Frumoasa - Ungheni (cu o extindere spre Tomeşti) şi Zona Industrială - Aeroport (cu legături spre Spitalul Regional şi Aroneanu). Primele două ar putea folosi infrastructură deja existentă, iar treilea traseu ar trebui construit de la zero. Frumoasa ar deveni un nod intermodal. Impactul implementării unui astfel de proiect asupra traficului este redus în comparaţie cu realizarea unui metrou, de exemplu.

Traficul sufocant din oraş forţează autorităţile să caute soluţii de descongestionare. O soluţie la îndemână pe care specialiştii şi şefii Iaşului încep să o analizeze mai atent face referire la implementarea conceptului de tren metropolitan. Anul trecut, la comanda Primăriei Iaşi, a fost realizat un prim studiu în acest sens. „Ziarul de Iaşi“ a discutat cu specialiştii care au realizat analiza şi vă prezintă principalele concluzii. Trei linii de tren urban ies în evidenţă: două care ar folosi infrastructura existentă a CFR şi una construită de la zero. Documentaţia a ajuns la Ministerul Transporturilor, iar Primăria şi Consiliul Judeţean şi-au propus să atragă finanţări pentru detalii de execuţie, dar şi pentru execuţia propriu-zisă.

Care sunt cele trei trasee fezabile
Studiul a fost întocmit de către firma „Im Design Studio“, condusă de arhitectul Răzvan Molie. Acesta a detaliat pentru „Ziarul de Iaşi“ modul în care conceptul trenului metropolitan ar putea fi implementat la Iaşi. În primă fază, spune specialistul, ar trebui înfiinţate trei trasee: axa Podu Iloaiei - Dumbrava (Ciurea), Frumoasa - Ungheni (cu o extindere spre Tomeşti) şi Zona Industrială - Aeroport (cu legături spre Spitalul Regional şi Aroneanu). Dintre cele trei trasee, ultimul ar trebui construit de la zero, iar celelalte două pot utiliza infrastructura existentă a CFR.


„Într-o primă etapă, pe termen scurt, în contextul în care ar exista un acord cu CFR-ul pentru utilizarea infrastructurii proprii, ar trebui făcute demersurile de conformare a infrastructurii existente la standardele necesare realizării unui tren metropolitan. Aici vorbim despre electrificare, suplimentarea vitezei de deplasare admisă pe infrastructura existentă, construirea sau reabilitarea unor staţii noi. Cel mai viabil traseu este Podu Iloaiei - Dumbrava (Ciurea), aproximativ 35 km“, a precizat arhitectul.

Potrivit acestuia, opţiunea de a realiza iniţial axa sud-vest vine în contextul dezvoltării unor localităţi precum Miroslava, Ciurea, Leţcani şi Podu Iloaiei.


„Aceste localităţi încep să devină poli importanţi, nu doar cartiere dormitoare. Axa Podu Iloaiei - Dumbrava, care traversează atât Gara Centrală, cât şi Gara Nicolina, oferă posibilităţi şi legături multiple cu alte mijloace de transport“, a adăugat Răzvan Molie.

Un alt doilea traseu propus în studiu, ce ar trebui dezvoltat pe termen mediu, face legătura între Frumoasa şi Ungheni (18 km), cu posibilitatea unei extinderi de 2 km spre Tomeşti.

„Acest traseu ar permite crearea unor legături de tip Podu Iloaiei - Ungheni, dar şi Dumbrava (Ciurea) - Ungheni. Legătura spre Ungheni este foarte importantă, în contextul existenţei unui potenţial uriaş de a crea un tranzit transfrontalier între România şi Republica Moldova. Acest lucru ar aduce un flux nou de forţă de muncă şi ar dinamiza foarte mult activităţile economice şi sociale ale Municipiului Iaşi, care în timp şi-ar consolida poziţia regională“, a comentat Răzvan Molie.


În context, specialistul a vorbit despre importanţa pe care o poate acumula în timp zona Frumoasa: un nod intermodal cu acces multiplu la celelalte mijloace de transport. Potrivit arhitectului, o staţie de acest fel trebuie să cuprindă şi parcaje, staţii de autobuz, spaţii de birouri, spaţii comerciale şi o gamă largă de activităţi ce pot fi utile unui călător care aşteaptă transferul de la un mijloc de transport la altul.

Dacă cele două trasee enumerate mai sus ar folosi infrastructura existentă a CFR, cu îmbunătăţirile de rigoare, cea de-a treia rută ar trebui construită de la zero: Zona Industrială - Aeroport, cu legături spre Spitalul Regional de Urgenţă şi Aroneanu.

Conceptul trenului metropolitan la nivelul municipiului Iași - cele trei linii mari - AICI:
linii tren metropolitan iasi (1).jpeg (23.82 KB; downloaded 3072 times)

Liniile din municipiul Iași cu evidențierea stațiilor și legăturile de transport alternativ - AICI:
linii tren metropolitan iasi (2).jpeg (27.37 KB; downloaded 3074 times)

Liniile din municipiul Iași și legăturile din afară - AICI:
linii tren metropolitan iasi (3).jpeg (20.35 KB; downloaded 3077 times)


Sistem integrat de transport: tren, metrou şi telecabină
Cele trei linii ar putea deveni funcţionale în integralitatea lor într-un orizont de circa 20 de ani, conform studiului. Ulterior, se poate analiza o eventuală linie subterană care să facă legătura între Gara Centrală, Piaţa Unirii, Spitalul Regional şi Aeroport. Totodată, ideea unei telecabine, prezentată recent de „Ziarul de Iaşi“ (VEDEȚI AICI), ar putea fi, de asemenea, luată în calcul pe traseul Fundaţie - Agronomie. Cele trei alternative de transport, la care se adaugă actualul sistem cu autobuze şi tramvaie, pot fi soluţii la o eficientizare a mobilităţii urbane la nivelul oraşului şi Zonei Metropolitane.


„Din punct de vedere urbanistic, căile ferate crează limite artificiale în cadrul urban şi constrâng utilizatorul în ceea ce priveşte mobilitatea. De aceea, este foarte important să folosim ceea ce avem în folosul şi nu în detrimentul nostru. Metroul ar crea, în eventualitatea tehnică în care ar fi fezabil, mai mult haos în trafic pe perioada execuţiei lucrărilor şi eventualele întârzieri ale lucrărilor, aşa cum a fost în cazul altor investiţii similare în România, ar prelungi agonia traficului deja sufocant“, a mai spus Răzvan Molie, despre o eventuală reţea de transport bazată pe metrou, şi nu pe tren metropolitan.


El a adăugat că opţiunea dezvoltării sistemului de transport pe infrastructura existentă nu ar interfera prea mult cu problemele generate de circulaţia rutieră actuală. Astfel, impactul asupra traficului existent ar fi limitat.

„Orice altă opţiune ar trebui luată în considerare abia după ce am avea un sistem funcţional care să creeze legături rapide pe axele Est, Sud şi Vest“, a subliniat arhitectul necesitatea de implementare, în primă fază, a trenului metropolitan.

Analiza realizată nu este una bătută în cuie de autorităţi, fiind vorba despre un studiu preliminar de specialitate. Primăria, Consiliul Judeţean şi comunele limitrofe, cu sprijinul experţilor, trebuie să se aşeze la masa negocierilor şi să-şi armonizeze planurile pentru o soluţie viabilă şi eficientă astfel încât mobilitatea urbană în Zona Metropolitană să devină o realitate.

Sursa: Ziarul de Iași

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Municipalitatea ieșeană vrea să implementeze un nou proiect de transport metropolitan în zona municipiului Iași. Primăria Iași vrea să extindă liniile directe către comunele Tomești și Holboca în baza unor proiecte derulate cu fonduri europene

O nouă variantă de transport în zona metropolitană Iași. Pe lângă implementarea proiectului privind trenul metropolitan în jurul orașului, municipalitatea vrea să extindă și rutele de transport spre comunele învecinate. Conform primarului Mihai Chirica, proiectul ar urma să beneficieze de finanțare europeană, cu mijloace noi de transport, cu stații de așteptare și nu numai.

„Ne vom extinde spre toate localitățile din zona metropolitană. Și acestea vor avea nevoie de stații de transport public și ne gândim la un astfel de proiect. Vrem să facem un concept din timp, ca atunci când se deschid liniile de finanțare să fim deja cu gândurile bine structurate”, a spus primarul Mihai Chirica.

Troleibuz spre comuna Tomești cu pasaj peste calea ferată
Municipalitatea ia în calcul să extindă transportul pe șine spre zona Holboca, mai departe de satul Dancu. De asemenea, s-a luat în calcul și un astfel de transport spre comuna Tomești. Însă în acest caz se discută și de varianta cu troleibuze spre localitatea învecinată și legarea cu Holboca.

„Finanțarea transportului pe șine e o prioritate prin ordin al Uniunii Europene. Transportul pe șine va fi prioritar. Noi vom depune proiecte pentru extinderea liniilor de tramvai către Holboca și Tomești. Lucrăm la acest proiect. Mai avem o variantă pentru Tomești și pentru troleibuze, cu traversarea căii ferate printr-un pasaj superior. În faza a doua vom uni Tomești cu Holboca, unindu-le cu municipiul Iași. Sperăm că vom finaliza proiectul pe șine, acesta fiind mai viabil și în perioda iernii”, a mai menționat primarul Mihai Chirica.

Sursa: BZI

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Mai bine s-ar preocupa de benzile alea unice de care se vorbeste de n ani si de prioritizarea t.p. (tramvaie) in intersectii.
Restul sunt planuri pe hartie.
De troleibuze nu s-a mai auzit nimic pana la aceasta mentiune a lui Kirika.

 


Re: Stiri, noutati, perspective luk777

Va invit sa completati aceasta petitie ce consta in strangerea unui numar cat mai mare de semnaturi, astfel incat sa poata fi luata in discutie de catre autoritatile locale ale Primariei Municipiului Iasi si ale Primariei Comunei Valea Lupului introducerea unui traseu metropolitan care sa lege comuna de centrul orasului.
Link: https://campaniamea.declic.ro/petitions/ ... upului-3

 



Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

Da, cateva lucruri bune. Se mareste nr de troleibuze dorite dar bugetul mentionat sper ca este doar pt unul din obiective (si retea si 50 trolee la 11.5 mil euro cam greu).
Si apar 60 de tramvaie noi. Bun asa. Poate prin 2030 sa fie macar 100 de tramvaie noi in Iasi.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

În cursul zilei de luni, 1 martie, constructorii contractați de Primăria Municipiului Iași vor relua lucrările de construire aferente proiectului cu finanțare europeană „Reabilitarea infrastructurii de tramvai Iași - Dancu”.

Lucrările se vor desfășura zilnic, până pe 31 decembrie, între orele 6.45 și 17.30, pe tronsonul al III-lea al arterei vizate de proiect, între km 1+ 380 și 2+460 din str. Aurel Vlaicu, intersecție cu str. Sf. Ioan, pe Calea Dacilor (DJ 249 A), până la limita teritorială a Municipiului Iași, respectiv la intersecția cu str. Dascălilor din localitatea Dancu (comuna Holboca).

Lucrările vor genera o serie de restricții și modificări în circulația rutieră, după cum urmează:

- pe sensul de mers dinspre Dancu spre Iași, pe Calea Dacilor (DJ 249A), către str. Sf. Ioan și pe bd. Chimiei, cu restricții de viteză de 20 km / h;

- pe sensul de mers către Dancu, pe Calea Dacilor (DJ 249A), între orele 17.30 și 6.45 se va circula cu restricții de viteză de 20 km / h:

- pe sensul de mers către Dancu, pe Calea Dacilor (DJ 249A), între orele 6.45 și 17.30, circulația rutieră va fi închisă, iar traficul rutier va fi deviat de la intersecția str. Aurel Vlaicu cu str. Sf. Ioan, pe str. Sf. Ioan (DJ 249A) către DN 28, spre Tomești, urmând traseul pe DJ 248D, cu ieșire în DJ 249A în comuna Holboca.

Contractul de lucrări de construire aferent proiectului  „Reabilitarea infrastructurii de tramvai Iași - Dancu” a fost semnat de primarul Mihai Chirica pe 9 iulie 2020. Primăria Municipiului Iași a organizat încă din luna iunie a anului 2019 licitația de lucrări aferente acestui proiect, însă semnarea contractului a devenit posibilă după ce, pe 25 iunie 2020, la București, primarul Mihai Chirica și ministrul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației au semnat și contractul de finanțare europeană.

Lucrările de modernizare vor fi executate în cel mult 28 de luni de asocierea SC Mari Vila Com SRL București – SC Conest SA Iași în cadrul unui contract în valoare de 45.013.688,49 lei, fără TVA (53.566.289,30 lei, cu TVA).

Proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai Iași - Dancu” face parte din lista proiectelor municipalității finanțate prin intermediul Programului Operaţional Regional 2014 - 2020, Axa Prioritară 4 „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile”. Valoarea totală a acestuia este de 104.022.631,88 lei, inclusiv TVA (aproximativ 21,66 milioane de euro), iar durata de implementare de 36 de luni (din care 28 de luni este durata maximă de execuție a lucrărilor).

Sursa: Ziarul de Iași

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Reînceperea lucrărilor la calea de rulare de pe traseul Iaşi – Dancu aduce modificări şi în transportul public local. CTP a anunţat că, de ieri, autobuzul 3b va circula pe altă rută pe sensul de mers spre Dancu.



Potrivit directorului companiei Cristian Stoica, noul traseu este Tătăraşi Nord – Tătăraşi Sud – IPA – Phoenix – Hotel Basarabia – Podul Sf. Ioan – şos. Iaşi – Tomeşti – Blocuri Tomeşti – Holboca – Rond Dancu.

În mod obişnuit, traseul autobuzului 3b, după Hotel Basarabia, continua spre Rond Dancu, dar lucrările care au loc pe acest tronson au dus la devierea rutei prin Tomeşti şi Holboca.

La întoarcere, dinspre rond Dancu, autobuzul va continua pe itinerariul obişnuit spre Hotel Basarabia şi apoi spre Tătăraşi Nord. Primăria a anunţat, săptămâna trecută, reînceperea lucrărilor de modernizare a infrastructurii pe tronsonul Iaşi – Dancu, în cadrul unui proiect cu fonduri europene.

Lucrările au determinat închiderea str. Aurel Vlaicu, pe sensul spre Dancu, în intervalul orar 6.45 – 17.30, iar, în afara acestui interval, a fost instituită o restricţie de viteză de 20 km/h. Aceeaşi restricţie de viteză este valabilă şi pe sensul de mers dinspre Dancu spre Iaşi, cu precizează că circulaţia rutieră rămâne deschisă.

Estimările municipalităţii sunt că lucrările vor fi finalizate în decembrie 2021, urmând a fi adoptate şi alte restricţii de trafic în zonă pe măsură ce lucrările vor înainta.

Proiectul nu cuprinde doar reabilitarea căii de rulare (2.460 m), ci şi alte componente: reabilitarea podului Ciurchi II (275 mp), construirea a opt staţii de transport pentru tramvaie, reabilitarea trotuarelor pe lungimea liniei de tramvai (circa 9.400 mp), realizarea unor zone verzi (circa 1.800 mp) şi achiziţionarea a patru tramvaie.

Lucrările de modernizare pe tronsonul Iaşi – Dancu sunt efectuate de către asocierea Conest – Mari Vila şi au o valoare de 45 milioane lei, fără TVA.

În ceea ce priveşte achiziţia tramvaielor noi, Primăria are în derulare un contract de peste 140 milioane lei cu producătorul turc Bozankaya fiind vorba, în total, despre livrarea a 16 tramvaie: celelalte 12 sunt finanţate prin intermediul altor două proiecte europene ce vizează tot refacerea de căi de rulare din oraş.

Sursa: Ziarul de Iasi

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Dintre proiectele propuse pentru finantare europeana din PNRR, iata-le pe cele legate de transportul public:
refacere linie de tramvai BCU - Triumf (6 mil euro, fara SF), [...] modernizare sistem energie tramvaie retele contact (63 mil euro), modernizare depou Dacia (26 mil. Euro, SF gata in 40 de zile, proiect propus initial spre finantare printr-un credit bancar), extindere linii tramvai spre Tomesti si Holboca (37 mil euro, fara SF), relocare depou la Fortus (76 mil euro, exista doar un studiu de oportunitate, fara SF), retea cu 50 de troleibuze (41 mil euro, fara SF), extindere linie tramvai pe partea de vest din capat Dacia spre ERA (26 mil euro, doar podul peste Bahlui este proiectat), achizitie de tramvaie (180 mil euro - 60 unitati), achizitie autobuze electrice (10 mil euro - 20 unitati), extindere transport cu tren metropolitan (1.4 miliarde euro, exista un studiu de solutii dar pe care Primaria il prezinta ca SF),[...]digitalizarea a 370 de statii de transport (37 mil euro, fara SF),

Sursa: Ziarul de Iasi

 


Re: Stiri, noutati, perspective Puss in Boots

In opinia mea trebuiau macar puse acolo la numar si reabilitarile liniilor de pe Palat (se putea merge la pachet cu pasajele subterane de acolo care apar pe lista) si a bdului ACB/Dacia.
La tramvaie nu cred ca tin ei foarte mult la 180 mil, in ideea ca nu vor fi tramvaie de 3 milioane (adica vreo sansa sa vedem ceva peste Pesa, Astra si turci). Mai degraba iau 90 la 2 mil decat 60 la 3 daca e sa vorbim pe cifre strict. Oricum, momentan vorbe.
Cat despre statii sper sa vad ceva mai de secolul 21. Ultimele statii -nici nu mai stiu cat au costat, destul in orice caz- arata deplorabil. Zici ca le-au facut din restul de tabla de la Alexe.

Oricum slabe sanse  sa vedem toate proiectele astea aprobate mai ales ca au o valoare foarte mare (poate impreuna cu exercitiul 21-27, ma gandesc aici mai ales la tren).

M-as declara multumit cu:
Linia de pe Copou
Tramvaiele noi
Troleele
Depourile (chiar si mizeria aia din capat CUG lipsita de orice conectivitate cu orice)

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Zilele trecute a a fost parafat actul vizând înființarea Asociaţiei Metropolitană de Transport Public Iaşi. Conform proiectului de hotărâre, alături de municipiul reşedinţă, pe lista fondatorilor AMTPI se numără Consiliul Judeţean Iaşi şi primăriile comunelor Aroneanu, Bârnova, Ciurea, Comarna, Holboca, Leţcani, Miroslava, Popricani, Rediu, Schitu Duca, Tomeşti, Ţuţora, Ungheni, Valea Lupului şi Victoria. „Am constituit Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMTPI), practic un ONG ce va fi instrumentul prin care Consiliul Județean Iași, împreună cu Primăria Municipiului Iași și 15 comune din zona metropolitană vor putea colabora pentru a identifica un plan de transport metropolitan coerent, care să asigure un sistem de mobilitate inteligentă pentru zona periurbană. Am aprobat în cadrul Adunării Generale a AMTPI actul constitutiv, statutul și am votat membrii Consiliului Director, al cărui președinte voi fi, alături de prim-vicepreședintele Mihai Chirica și membrii Benoni Moruzi, primarul Comunei Aroneanu, Ion Tănasă, primarul Comunei Popricani și Dan Niţă, primarul Comunei Miroslava. Urmează să înscriem asociația în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor pentru a implementa soluțiile pentru modernizarea transportului public. Este o primă etapă dintr-un program pe care l-am propus înainte de preluarea mandatului și mă bucur să văd că începe să se concretizeze. În tot acest demers stă și unul dintre obiectivele noastre de a eficientiza transportul public concomitent cu implementarea măsurilor de protecție a mediului prin introducerea trenului metropolitan ca mijloc de transport alternativ”, spune şeful CJ Iaşi, Costel Alexe.

Tren urban
Înfiinţarea AMTPI este un demers care permite depunerea de proiecte cu finanţare europeană. De asemenea, Asociaţia Metropolitană de Transport Public Iaşi va pune accentul pe calea ferată. „Cred că un rol decisiv îl va avea transportul pe calea ferată. Ar trebui să ne luptăm cu toţii la nivel central să obţinem finanţări pentru transformarea liniilor de cale ferată în axe de circulaţie pentru mediul urban şi cel metropolitan. Sper să obţinem finanţări europene pentru astfel de trenuri urbane”, mai spun iniţiatorii.

Noul organism va avea sediul în Iaşi, în imobilul din strada Agatha Bârsescu, nr. 12, unde se află actualul sediu al Zonei Metropolitane Iaşi. Lucian STATE
* * *
„Asociaţia se constituie în scopul înfiinţării, organizării, reglementării, exploatării, monitorizării şi gestionării în comun a serviciului de transport public pe raza de competenţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre, precum şi pentru realizarea în comun a unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional destinate înfiinţării, modernizării şi dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilităţi publice aferente acestui tip de serviciu, pe baza strategiei de dezvoltare a acestuia” - se arată în actul de înfiinţare

Sursa: Ziarul Evenimentul

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

La solicitarea constructorului care execută lucrările de reabilitare a infrastructurii de #tramvai Iași - Dancu, există posibilitatea ca traseul 3b sa fie deviat, în anumite intervale orare, începând cu data de 09.03.2021. În aceste cazuri, pe tronsonul Pod Sf. Ioan – Rond Dancu, autobuzele vor circula pe următorul itinerariu:
o Tătărași Nord – Tătărași Sud – IPA – Phoenix – Hotel Basarabia - Podul Sf. Ioan – Șoseaua Iași –Tomești – Blocuri Tomești – Holboca – Rond Dancu – Hotel Basarabia – Bulevardul Chimiei – Blocuri Metalurgie – Tătărași Nord.

Sursa: Facebook - CTP Iasi

 


Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use