Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

4795 posts, 551308 views
 
Go to page:  1  ... 337 338 339 340 341 342 343
 
 

📖 Pagination options
  • Author: sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex sab

Nu neaparat, depinde si de varsta noilor angajați, precum și daca ies la pensie toti de la Metrorex 😀. Nu cred ca au toti aceeași varsta, iar varsta este esențială pentru iesit la pensie.

 


  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex aztec

Nu.
Că nu angajezi doar tineri de 20 ani... Care vor lucra până la pensie in același loc.
E ceva ciudat.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex andrei11

...
2021-02-03_15-33-46.jpg (2.17 KB; downloaded 956 times)

 


  • Author: sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex sab

Oricum, ciudățenia mare este să angajezi atatia oameni pentru M5.1.  Ce fac?
Pe de altă parte, daca am facut stații la fiecare colt de strada si in depou, asta este...ne-am asumat si multe angajări. Asta daca cineva a gândit atât de departe cu implicațiile.

 



  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Problema fundamentala e ca odata angajati nu mai poti sa-i pui pe liber...

 


  • Author: Cristi N
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Cristi N

Cuvintele magice sunt: audit organizational -> reorganizare -> desfintare posturi

 


  • Author: sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex sab

In aceasta seara un mecanic rămas in urma cu ani  mulți a anunțat la Eroilor ca "trenul circula in direcția Industriilor".
După câteva momente s-a corectat..."adică Preciziei" . Culmea, nu era o IVA... :D .

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex andrei11

Fesbuceală la greu !  :headbash:

 


  • Author: Stefan28
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

Nu se mai termină acest 'scandal'... :)
Conducerea Metrorex  va fi înlocuită, anunță ministrul Transporturilor.

Cătălin Drulă spune că la Metrotex, bugetul de salarii a crescut în ultimii 5 ani de trei ori, de la 300 la 900 de milioane de lei, iar performanțele nu justifică astfel de creșteri.

Drulă este extrem de nemulțumit mai ales de faptul că în ultima parte a anului trecut, conducerea Metrorex a acceptat creșterea salariilor la metrou, cu 18%, deși vânzările de cartele s-au prăbușit.

“Nu sunt mulțumit de managementul actual al Metrorex. Pare că sunt în buzunarul de la piept al domnului Rădoi, acest veșnic lider de sindicat și șef de cartel. Vom lua măsuri și acolo în perioada imediat următoare. Le veți vedea și le vom anunța la momentul respectiv”,  a declarat Cătălin Drulă.

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Cine-l impiedica sa trimita deindata in somaj tehnic surplusul evident de personal ca prima masura de urgenta?
Ultimele declaratii ale ministrului indica un inceput de trezire la realitate
https://www.comisarul.ro/articol/video-d ... 431.html

 


  • Author: Stefan28
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

Conform lui Vitalie Cojocari, Sodoleșcu ar fi din nou în cărți pentru postul de DG. Să vedem distracție cu Sindicatul dacă (re)ajunge el...    :applause:

Metrorex va avea un alt director general. Așa a lăsat să se înțeleagă astăzi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

În cărți este Dumitru Șodolescu, îmi spun surse demne de încredere.

Șodolescu a mai fost director în Metrorex din 2018 până în 2019. Mandatul său a fost marcat în total de vreo 10 pichetări și 2 greve ale sindicaliștilor.

Tot pe vremea sa s-au dus câteva ”bătălii” pe celebrele spații comerciale din subteran controlate de sindicate. Atunci au avut loc și celebrele deconectări de la utilități ale multor spații comerciale. Ulterior, spațiile au fost reconectate, iar lui Șodolescu nu i-a fost prelungit contractul.

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Dl Sodolescu e singurul director tehnocrat provenit din mediul privat pe care l-a avut Metrorex in lunga sa existenta. Aurel Radu nu se pune la socoteala, e o persoana numita de Ponta exclusiv politic pentru interese ce nu aveau nicio legatura cu metroul.
Avand in vedere experienta anterioara pare alegerea optima.
Sa-i uram succes!...desi nu va avea deloc o misiune usoara.

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Clarificari publicate de Metrorex
http://www.metrorex.ro/_read669-1

Referitor la informatiile prezentate in presa in ultima perioada, sunt necesare urmatoarele precizari:
Executia bugetara, cat si intreaga activitate a Metrorex S.A, este verificata in mod sistematic conform legii de catre organele abilitate: Curtea de Conturi, Ministerul Finantelor prin Inspectia Economico-Financiara si ANAF, ANAP pentru incheierea contractelor de investitii si nu numai, Organismul Intermediar de Transport pentru toate contractele de investitii finantate din fonduri europene nerambursabile, AFER, ISU si ISCIR din punct de vedere al indeplinirii normelor de siguranta, etc.
   In acest context, mentionam ca evolutia numarului de personal si a cheltuielilor cu personalul in perioada 2016–2020 trebuie analizata prin prisma a 5 elemente importante, astfel:
1. In anul 2017 a fost angajat personalul necesar punerii in functiune a Magistralei 4 de metrou, tronsonul Parc Bazilescu – Lac Straulesti, ce a condus la cresterea fondului de salarii, a cheltuielilor sociale, a cheltuielilor cu tichetele de masa si a altor cheltuieli prevazute in Contractul Colectiv de Munca, astfel cresterea cheltuielilor de natura salariala in anul 2017 fata de cele din anul 2016 este de cca 20 %.
2. In anul 2018, contributiile obligatorii au trecut de la angajator la angajat conform prevederilor actelor normative in vigoare: Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 de modificare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal cu privire la trecerea contributiilor obligatorii de la angajator la angajat si Ordonanta de Urgenta nr. 90/2017 privind unele masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, fapt ce a condus la cresterea cheltuielilor cu personalul in anul 2018 fata de cele din anul 2017 cu peste 30 %.
3. In anul 2019, in concordanta cu prevederile instructiilor de lucru, ordinelor si reglementarilor in vigoare, au fost angajate 354 persoane, fapt ce a condus la cresterea cheltuielilor cu personalul fata de anul 2018 cu cca 22 %. Precizam ca angajarea celor 354 de persoane a fost prevazuta in Memorandumul cu tema ”Aprobarea suplimentarii numarului de personal operativ la Societatea Metrorex S.A. cu 354 persoane si a fondului de salarii aferent in anul 2019, in concordanta cu prevederile instructiilor de lucru, ordinelor si reglementarilor in vigoare”. Memorandumul a fost avizat de catre Consiliul de Administratie la data de 09.08.2018, a primit acordul Adunarii Generale a Actionarilor la data de 10.08.2018 si a primit avizul Ministerului Transporturilor si al Ministerului Muncii si Justitiei Sociale. Angajarea celor 354 de persoane a fost prevazuta in Bugetul de venituri si cheltuieli, corelat cu prevederile legii bugetului de stat pe anul 2019.
4. Din anul 2016 si pana in anul 2020, salariul minim pe economie a crescut cu 85%.
5. Din 2016 pana in 2020 s-au pus in functiune 2 statii pe Magistrala 4 de metrou, 10 statii pe Magistrala 5, precum si 2 depouri aferente, cresterea operationala fiind de peste 23%.
   In acest context, trebuie privite cresterile salariale in toate domeniile, astfel incat sa se evite crearea de conflicte artificiale intre diferite categorii sociale sau locuitori din diferite zone ale tarii.
   Contractele de investitii finantate din fonduri europene nerambursabile, rambursabile sau de la bugetul de stat, au fost verificate de catre autoritatile cu atributii in acest sens. Cadrul legal in care si-au desfasurat activitatea organismele care au verificat proiectele de investitii pe toata perioada lor de derulare cuprinde toate elementele componente ale unui proiect, de la initierea sa, desfasurarea procedurilor de achizitie, implementarea din punct de vedere tehnic si financiar, pana la inchiderea investitiei, fara a se identifica probleme deosebite si a se dispune altfel de masuri decat cele uzuale, de corectii din punct de vedere financiar, care nu au afectat derularea contractelor.
   In ceea ce priveste contractele de publicitate si inchirierea spatiilor publice, acestea sunt incheiate conform legii in baza procedurilor legale aplicabile in functie de perioada de referinta (H.G nr.482/1999, Contractul de concesiune, OUG nr. 57/2019 - Codul administrativ). Aceste contracte au fost incheiate in baza unor hotarari ale C.A sau A.G.A, dupa caz, astfel incat conducerea executiva doar a pus in aplicare hotararile respective.
   De-a lungul timpului, toate contractele si in special cele cu Sindomet Servcom SRL au fost verificate de Curtea de Conturi, de Corpul de Control al Primului Ministru si investigate inclusiv de D.N.A, care au constatat ca acestea au fost incheiate cu respectarea prevederilor legale, iar faptele care au facut obiectul controalelor nu au fost confirmate.
   In ceea ce priveste achizitia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5, aceasta s-a realizat dupa parcurgerea tuturor etapelor uzuale de contestare (CNSC, Curtea de Apel). Este de precizat ca, la nivelul Metrorex S.A, inca din anul 2018, in cadrul procedurii pentru selectie pentru Consiliul de Administratie, am propus infiintarea unei companii la nivel national, care prin colaborare cu companii de profil din U.E, in primul rand, sa poata produce in Romania trenuri de metrou, tramvaie, vagoane si locomotive, in aceste conditii putand fi negociate direct, conform Directivelor Europene, atat achizitia acestora cat si contractele de mentenanta aferente.
   Raportat la Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Otopeni, sunt de luat in calcul mai multe elemente, astfel:
   Proiectul respectiv este un proiect realizat la nivel national, finantarea fiind asigurata printr-un acord incheiat intre Ministerul Finantelor Publice ca reprezentant al statului roman si JICA din partea statului japonez, acordul de imprumut fiind ratificat prin lege.
   Indicatorii tehnico-economici au facut obiectul unor ample si complexe analize atat la nivelul colectivelor de proiectare, cat si la nivelul CTE al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, culoarul de expropiere fiind deja aprobat.
   Din punct de vedere operational, este de analizat nu numai durata unei calatorii cu metroul intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni, care intr-adevar este mai mare cu cca. 40%, comparativ cu transportul feroviar, insa trebuie luat in calcul si faptul ca frecventa de succedare a trenurilor de metrou este mai mare cu cca. 60% fata de cel al legaturii feroviare.
   In plus, cele 2 trasee deservesc bazine demografice diferite, linia de metrou asigurand legaturi atat cu cartierele din partea de nord a municipiului, cat si cu inelul feroviar la linia de centura, precum si orasul Otopeni, iar prin continuarea liniei 4 de la Gara de Nord la Gara Progresul, care intersecteaza in zona Izvor – Hasdeu liniile 1, 3 si 5, in zona Eroii Revolutiei linia 2, se realizeaza legaturi cu toate magistralele de metrou.
   Avand in vedere cele prezentate, precum si anuntul public al conducerii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii privind inlocuirea conducerii Metrorex S.A., precizez ca in cadrul celor 2 intalniri pe care le-am avut cu dl. ministru Drula (in data de 30.12.2020, 28.01.2021), l-am informat asupra situatiei economico-financiare a societatii, inclusiv asupra faptului ca pierderile operationale ale acesteia sunt exclusiv rezultatul nealocarii in perioada 2017 - 2020 a fondurilor prevazute in Contractul de Servicii Publice semnat intre Metrorex S.A. in calitate de Operator si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in calitate de Autoritate Contractanta, precum si pentru provizioanele provenite din activitatea de investitii, intrucat Metrorex S.A. nu are o lege de functionare, atributul redactarii acesteia fiind la nivel ministerial.
   Aici trebuie neaparat precizat faptul ca in anul 2019, pierderea Metrorex S.A. a fost de 331 milioane lei, iar BVC 2020 a fost aprobat cu o pierdere de 328 milioane. Prin masurile luate la nivelul conducerii executive in tot anul 2020 pierderea s-a redus la cca. 170 milioane in conditiile pandemiei si in conditiile in care s-a pus in functiune Magistrala 5. Este de subliniat faptul ca numai la salarii s-a facut o economie de 57 milioane, reprezentand cca.10%.
   Totodata, i-am comunicat dlui. ministru Drula ca, in ceea ce ma priveste exista oricand posibilitatea inlocuirii, asa incat nu cred ca era nevoie de cca. 3 saptamani de activitate a Corpului de Control cu verificari la Metrorex S.A., membrii echipei fiind, de altfel, persoane respectabile cu experienta profesionala deosebita.
   Precizez ca s-au pus la dispozitie, prin colegii de la toate departamentele, asa cum am prezentat mai sus, toate informatiile solicitate, precum si rezultatele controalelor precedente.
   La final, doresc sa multumesc tuturor colaboratorilor cu care am avut prilejul sa lucrez nu numai in ultimul an de zile, dar si in cei aproape 27 de ani de cand activez la Metrorex, societate in care am parcurs toate treptele profesionale si in care, alaturi de un colectiv minunat de oameni, am avut ocazia sa am satisfactii deosebite in plan profesional. Astfel, impreuna cu echipele Metrorex si ale Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in anul 2008, s-au pus in functiune 4 statii de metrou intre Anghel Saligny si Nicolae Grigorescu, iar in anul 2020, primele 10 statii si un depou, apartinand Magistralei 5, continuand munca unor generatii intregi de specialisti.
   In ceea ce priveste viitorul apropiat, este absolut necesar ca atat la nivelul Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, cat si la nivelul Ministerului Finantelor sa se intreprinda de urgenta masuri, astfel incat bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2021 sa poata fi aprobat si tinand cont de faptul ca in acest an, Metrorex S.A., inregistreaza o crestere operationala de cca. 20 % prin punerea in functiune a Magistralei 5, trebuie asigurate resursele financiare necesare operarii acesteia.
   In acest sens, precizez ca s-au transmis adrese oficiale de informare la toti factorii implicati din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, incepand cu Consiliul de Administratie, inca de la jumatatea saptamanii trecute.

Cu stima si respect,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gabriel MOCANU



http://www.metrorex.ro/_read670-1

26.02.2021
Metrorex informeaza ca, in cadrul sedintei Consiliului de Administratie din 26.02.2021, venind in intampinarea anunturilor publice din ultima perioada, si avand si motive personale, Gabriel Mocanu, numit din 03.07.2020, director general al Metrorex, a solicitat aplicarea articolului 11, alin. 11.2.4 din contractul de mandat - incetarea acestuia prin acordul de vointa al partilor si revenirea, conform articolului 4, alin. 4.1.14 din acelasi contract, pe pozitia si functia detinuta anterior.
Pentru preluarea unui nou mandat a fost propusa, de catre presedintele Consiliului de Administratie, doamna Mariana Miclaus, care a mai indeplinit functia de director general Metrorex, in perioada noiembrie 2019 - iulie 2020.
Fata de cele prezentate, directorul general, Gabriel Daniel Mocanu, multumeste tuturor colaboratorilor, salariatilor, reprezentantilor administratiei locale si centrale, precum si publicului calator pentru modul corect in care rolul si functiunile retelei de metrou sunt sustinute si utilizate.
2020 a fost un an neobisnuit pentru toti, si chiar daca multi ne dorim sa il uitam, acesta si-a pus amprenta pe intreaga activitate. In acest timp, am trecut totusi marea majoritate cu bine prin pandemie si am continuat sa ne indeplinim sarcinile de serviciu, finalizand Magistrala 5 de metrou: Sectiunea Raul Doamnei – Eroilor, cu 10 statii si un depou.
De asemenea, s-au finalizat si lucrarile la extensia sistemului de control trafic al Magistralei 4 - Laminorului - Depou Straulesti, astfel incat s-a putut reduce timpul de succedare intre trenuri, cu circa 40%.
La final de an s-au terminat si lucrarile de modernizare a sistemului de taxare, astfel incat s-a inceput imprimarea cartelelor contactless creand premisele unei integrari depline cu STB si alti operatori de transport. Aceasta, dupa ce in prima parte a anului a fost implementata plata cu cardul bancar. Tot pe final de an s-a semnat contractul pentru achizitia a 13 trenuri noi de metrou dedicate Magistralei 5, cu posibilitatea de extensie cu inca 17 trenuri.
In incheiere multumim tuturor reprezentantilor mass-media pentru colaborarea avuta, intelegerea manifestata fata de toata problematica vasta si complexa a companiei care gestioneaza ”orasul subteran” al Bucurestiului.

Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,

 


Go to page:  1  ... 337 338 339 340 341 342 343
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since , our 1687 forum members have written 330616 posts in 3963 topics and 414 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Terms Of Use