Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviaticAeroporturi

 

Topic: Aeroportul Internațional Henri Coandă/Otopeni [OTP/LROP]

330 posts, 135624 views
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 
 

📖 Pagination options
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Ar fi cazul pentru proba de foc, dar nu cred ca se vor incumeta sa cheme ”Hatzegopteryx-ul” vremurilor noastre pentru asta!!  :yes:  

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Un cylon

Nu sunt expert, dar o simplă căutare pe net sugerează că D/T înseamnă "pământ necompactat sub pistă, evaluat tehnic".

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] alexm

Uite aici un articol care explica exact cum e cu PCN-ul:

https://www.skybrary.aero/index.php/Pavement_Classification_Number_(PCN)

la noi ar fi asa:
93 = the underlying pavement's value indicating load-carrying capacity
R = the pavement is rigid
D = the pavement is on a ultra low strength subgrade
W = the pavement has no limit on tyre pressure
T= the value of 93 has been calculated through technical evaluation

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Sistem modern de taxare pentru parcarea de la Aeroportul Otopeni: Dispare sistemul cu „fise verzi” / Benzi noi pentru bagajele de la Sosiri
Sistemul modern pentru plata parcării la Aeroportul Otopeni care înlocuieşte „sistemul oribil cu fise verzi” este aproape finalizat şi ar putea fi inaugurat mâine, spune fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, în mandatul căruia a fost semnat contractul de aproape 3 milioane de euro.

Noua modalitate de plată le va permite şoferilor să achite rapid şi civilizat, corespunzător anului 2021. Noul sistem funcţionează pe baza citirii numerelor de înmatriculare, iar timpul de aşteptare se reduce semnificativ, a explicat Drulă.

„PROMISIUNE ÎNDEPLINITĂ. GATA CU “FISELE VERZI” LA PARCAREA OTOPENIOricine a parcat la Aeroportul Otopeni în ultimii ani știe oribilul sistem cu fise verzi. În luna mai am anunțat că la sfârșitul acestui an va fi gata un nou sistem, modern, de plată a parcării. Am primit aceste poze, făcute astăzi, de la un cititor. Înțeleg că de mâine noul sistem intră în funcțiune. Iată declarația mea din mai: „În sfârșit, vom avea acolo, la sfârșitul lui 2021, parcarea de la Sosiri, supraetajată, cu sistem modern de plată, cu cititor de numere de înmatriculare, cu bariere moderne… Scăpăm de acel sistem oribil cu fisă, care ne blochează parcarea și așteaptă toată lumea la cozi”, a scris Drulă pe pagina sa de Facebook.

Contractul de 2,8 milioane euro a fost semnat cu antreprenorul Altimate SA iar lucrările au început în 5 mai. În cadrul proiectului sunt modernizate atât cele cinci parcări publice (două, aferente aerogărilor Sosiri respectiv Plecări şi trei parcări pe termen lung), cea pentru autocare, cât şi alte cinci parcări auto destinate entităţilor ce activează în perimetrul aeroportuar, la care se adaugă şi punctul de acces în zona tehnică”, a transmis CNAB. Principalele lucrări constau în dezvoltarea unui DataCenter (dispecerat operaţional) care integrează toate informaţiile referitoare la parcări, înlocuirea sistemelor de bariere, a dispozitivelor de acces şi plată a parcării, a tuturor camerelor de luat vederi aferente fluxurilor de intrare/ieşire parcare, respectiv montarea unui sistem de recunoaştere a numărului de înmatriculare a autovehiculelor (LPR – Licence Plate Recognition).

De asemenea, fostul ministru Cătălin Drulă a mai precizat că, în curând va fi disponibil şi un sistem nou pentru benzile de bagaje de la „Sosiri”.

Într-un studiu realizat de Vola.ro despre situaţia aeroporturilor din ţară, Aeroportul Otopeni a fost depunctat pentru aglomeraţie şi lipsa personalului, în timp ce Aeroportul Cluj Napoca a fost apreciat pentru amabilitatea personalului.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] shoppy

Cam populist mesajul, sistemul oribil este implementat peste tot, ca este cu fise de diverse culori sau cartonase cu coduri de bare.
Si noul sistem atat de modern cum functioneaza?, ok, bariera este moderna ca citeste numarul si nu mai stai cu scoate fisa / baga fisa, dar coada cum o elimina?, ca tot trebuie sa stai la coada la un aparat sa bagi numarul la tastatura ca sa platesti.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Înainte stăteai de două ori la coadă, odată la aparat, odată la barieră. Ba se mai trezea vreunul primul la barieră care nu plătise şi se bloca toată coada la bariera respectivă. Aşa se elimină coada de la barieră, dar  dacă dai de un ameţit care nu plăteşte se blochează bariera.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Chev Celios

Lasati parcarea, cea mai mare veste este ca se vor schimba porcariile alea de benzi de la sosiri. :popa:  :applause:  :bere:

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Te referi la benzile pentru bagaje, nu?

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Chev Celios

Da, cele de la sosiri, sunt vai de capul lor. Nu vrei sa stii cat le injur in fiecare zi de munca. :popa:

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

shoppy wrote here:
...dar coada cum o elimina?, ca tot trebuie sa stai la coada la un aparat sa bagi numarul la tastatura ca sa platesti.

Ei, şi tu acum !  Instalezi 15 automate din astea + o casieră umană pentru tradiţionalişti şi ai rezolvat problema cozii. Să nu spui că pleacă mai mult de 45 de maşini  deodată din parcare ! Cinci automate la fiecare nivel.  Ţi se pare imposibil ?
Şi evident NU tastezi niciun număr, numărul e deja tipărit pe talon la intrare. Ţie îţi citeşte numai codul de bare ca să calculeze cât ai staţionat. Şi după aceea îţi lasă un interval rezonabil de timp ca să părăseşti parcarea.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] cris_m

Ca sa faci asta trebuie sa dai si bani mai multi... cand ceri pretul cel mai mic, primesti o incropeala....

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] shoppy

Si pe groaznicul sistem cu jeton ce il oprea pe Drula sa mai puna automate? Nimic.
Daca tot stai la intrare sa iei carton cu cod de bare tot te pomenesti cu unul mai putin descurcaret care nu trage masina langa aparat si tot ii ia 1min sa ia cartonul, deci doar la iesire s-ar mai rezolva(bine, la iesire chiar si nedescurcaretul a invatat miscarea la intrare).
Cand am fost eu ultima data inainte de pandemie la Afi Cotroceni functiona fix acelasi sistem, deci nu vad de unde atata inovatie extraordinara.

Tot respectul pentru realizarile lui Drula la domeniul rutier, ca doar acolo le-a avut, dar aici isi facea un mare serviciu daca tacea, ca filozof ramanea.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Stai să-i vezi pe ăia care se trezesc la bariera de ieşire că nu şi-au plătit jetonul - respectiv tichetul cu codul de bare -şi  cum blochează ei bariera 10 minute până îşi rezolvă problema.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Aeroportul Otopeni : Ministerul Transporturilor amână pentru 2028 construirea noului Terminal
Ministerul Transporturilor amână cu șase ani, pentru decembrie 2028, termenul estimat de finalizare a noului Terminal de la Aeroportul Otopeni, în ,,Programul Strategic” pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare aprobat în 2002 fiind prevăzută construirea Terminalului II, cel mai târziu la sfârșitul acestui an. În 2019, an de referință înainte de criza COVID -19, Aeroportul Otopeni avea un trafic de peste 15 milioane pasageri/an, mult peste capacitatea proiectată, de unde și timpii mari de procesare la îmbarcare la orele de vârf sau la sosire, atunci când într-un interval de câteva minute aterizează mai multe avioane iar infrastructura din aeroport, înainte de controlul de la frontieră nu poate prelua în condiții bune numărul mare de pasageri. Pentru coridorul de exproprieri necesar Terminalului II, Statul a plătit proprietarilor despăgubiri de 360 de milioane de lei și a intabulat deja dreptul de proprietate publică pentru Ministerul Transporturilor – Compania Aeroporturi București. Valoarea mare a investiției, aprox. un miliard de euro, incertitudinea generată de criza sanitară și scăderea semnificativă a traficului aerian (cu 70 %) fac imposibilă atragerea finanțării pentru lansarea licitației de execuție a noului Terminal, de aceea Ministerul Transporturilor estimează obținerea fondurilor de-abia în 2025 și realizarea lucrărilor în perioada 2026- decembrie 2028, potrivit unui Proiect de LegeProiect de Lege care modifică ,,Programul Strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Otopeni”. Decalarea termenului pentru noul terminal este astfel, de șase ani, anunță Ministerul Transporturilor : ,,CNAB a solicitat actualizarea calendarului de implementare a Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la AIHCB, prevăzut în Ordonanţa de Guvern nr. 64/1999 cu modificările și completările ulterioare, în sensul decalării cu șase ani, începând de la următoarea etapă de desfășurare, respectiv etapa a III-a.”

Noul grafic propus este următorul :

Etapa a III-a

Ianuarie 2021 – 31 Decembrie 2028
Realizarea lucrărilor din cadrul Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare:
III.1. Ianuarie 2021 – 31 Decembrie 2028
Obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor necesare în vederea demarării lucrărilor;

III.2. Ianuarie 2021 – 31 Decembrie 2028
Dezvoltarea infrastructurilor de transport terestru în vederea asigurării accesului în zona de est a Aeroportului Internaţional Henri Coandă – Bucureşti;

III.3. Ianuarie 2021 – 31 Decembrie 2028
Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrării traficului de pasageri prin realizarea unui nou terminal şi a sistemului de căi de rulare şi platforme necesar;

III.4. Ianuarie 2021 – 31 Decembrie 2028
Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrării traficului de mărfuri şi poştă prin realizarea unei platforme multimodale cargo;
Realizarea unui parc tehnologic high-tech pentru dezvoltarea activităţilor conexe transportului aerian.

Principalele proiecte de infrastructură rutieră și feroviară pentru legătura Aeroportului Otopeni cu București și rețeaua locală și națională de transport sunt : drumul expres care se desprinde din Autostrada A 3 București – Ploiești (prevăzut în MasterPlan), trenul de Otopeni pus în funcțiune în decembrie 2020 (acum cu planuri pentru o cadență la aprox. 30 de minute) și Magistrala de Metrou M 6, ambele secțiuni fiind în licitație.

Cel mai mare aeroport al României a început ca un aeroport militar construit de armata germană în 1940, aeroportul civil a fost inaugurat în 1969 iar în 1999 a fost ales ,,Aeroportul anului 1999″, notează Compania Aeroporturi București.

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aeroporturi  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420544 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use