Topic: Transportul în comun în municipiul Lugoj
21 posts, 3326 views
📖 Pagination options
-
- Author: ByOnu
- Membru Gold
- Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Lugoj
ByOnu
La ce companii au venit la licitatie, doar Otokar mai lipsea. Cred si eu ca Solaris contesta...
Licitatii de 2 banuți. Nu ai voie in Europa, UE chiar, sa nu vina niciun producator consacrat. Daca nu vin, ar trebui sa ridice niste semne de intrebare.
La ce companii au venit la licitatie, doar Otokar mai lipsea. Cred si eu ca Solaris contesta...
Licitatii de 2 banuți. Nu ai voie in Europa, UE chiar, sa nu vina niciun producator consacrat. Daca nu vin, ar trebui sa ridice niste semne de intrebare.
-
- Author: PTMZ
- Membru Gold
- Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Lugoj
PTMZ
Foarte adevărat...
Să facem un inventar:
- Anadolu și SOR vin, evident, cu SOR EBN 9,5. Problema e că are trepte în spate, iar în CS se cer full LF, deci risc mare să fie descalificați
- BMC probabil vine cu ceva ZTE Granton de 9,5m, poza am preluat-o de aici:
...dar am dubii că e full LF și are omologare europeană.
- Temsa vine cu MD9 Electricity, dar acela are sub 9,5m, deci out
- Karsan vine, cel mai probabil, cu un prototip, deci omologarea UE lipsește, implicit out
- Bozankaya vine cu Sileo S10, evident, doar că dacă nu au rezolvat cu încărcarea rapidă sunt out din nou.
În concluzie, licitația are șanse foarte mari să fie anulată.
Problema cu Solaris e că autobuzul lor are sub 9m, iar ministerul susține că nu poate să micșoreze lungimea minimă sub 9,5m, deoarece ar afecta cererea de finanțare pentru fonduri europene, ce ar deveni neeligibilă.
Foarte adevărat...
Să facem un inventar:
- Anadolu și SOR vin, evident, cu SOR EBN 9,5. Problema e că are trepte în spate, iar în CS se cer full LF, deci risc mare să fie descalificați
- BMC probabil vine cu ceva ZTE Granton de 9,5m, poza am preluat-o de aici:
3931_1605622469.jpg_105.jpg (45.23 KB; downloaded 396 times)
...dar am dubii că e full LF și are omologare europeană.
- Temsa vine cu MD9 Electricity, dar acela are sub 9,5m, deci out
- Karsan vine, cel mai probabil, cu un prototip, deci omologarea UE lipsește, implicit out
- Bozankaya vine cu Sileo S10, evident, doar că dacă nu au rezolvat cu încărcarea rapidă sunt out din nou.
În concluzie, licitația are șanse foarte mari să fie anulată.
Problema cu Solaris e că autobuzul lor are sub 9m, iar ministerul susține că nu poate să micșoreze lungimea minimă sub 9,5m, deoarece ar afecta cererea de finanțare pentru fonduri europene, ce ar deveni neeligibilă.
-
- Author: Andrei Andraș
- Membru Silver
- Posted:
-
Transportul în comun în municipiul Lugoj
Andrei Andraș
Sunt tare curios ce cercetări de piață se fac înainte de lansarea unei licitații. Dacă nu există autobuze la lungimea aia 100% LF, de ce se lungește treaba cu o licitație fix pentru a se cumpăra așa ceva? Nici nu știu dacă la 9.5m există măcar vreun diesel 100% LF.
Dar na, așa-s făcute licitațiile în țara asta. În loc să ai niște cerințe stricte și realiste care se regăsesc și în produsele producătorilor, mai apoi să participe lumea la licitație, să semnezi contractul și să-ți vină primul autobuz în maxim 1 an, ăstora le place să lungească inutil treaba. Dar hei, noi trebuie să ne achităm taxele la timp.
Sunt tare curios ce cercetări de piață se fac înainte de lansarea unei licitații. Dacă nu există autobuze la lungimea aia 100% LF, de ce se lungește treaba cu o licitație fix pentru a se cumpăra așa ceva? Nici nu știu dacă la 9.5m există măcar vreun diesel 100% LF.
Dar na, așa-s făcute licitațiile în țara asta. În loc să ai niște cerințe stricte și realiste care se regăsesc și în produsele producătorilor, mai apoi să participe lumea la licitație, să semnezi contractul și să-ți vină primul autobuz în maxim 1 an, ăstora le place să lungească inutil treaba. Dar hei, noi trebuie să ne achităm taxele la timp.
-
- Author: cris_m
- Moderator forum
- Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Lugoj
cris_m
Nu se face studiu de piata sau il face un habarnist numit politic, fara pregatire sau macar tangenta cu domeniul in care lucreaza.
Nu se face studiu de piata sau il face un habarnist numit politic, fara pregatire sau macar tangenta cu domeniul in care lucreaza.
-
- Author: PTMZ
- Membru Gold
- Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Lugoj
PTMZ
Consultarea pieței e obligatorie pentru un proiect de o asemenea anvergură, și pe fonduri europene pe deasupra, aceasta fără discuție, altfel pe ce criterii dau cei de la vârful UE fonduri? Singura problemă cu această prospectare e că are mai degrabă un rol orientativ, iar autoritatea contractantă poate să se ia după rezultatul consultării sau nu. Firește, de aici pot apărea caiete de sarcini sau condiții proaste, implicit zero ofertanți sau firme de mâna a n-șpea.
Aș mai adăuga o problemă a ministerului: trebuie o comisie de evaluare competentă și imparțială pentru o procedură de evaluare realizată corect. Să nu ne trezim că stăm o grămadă de timp într-o etapă de evaluare, iar ofertanții să se plângă de faptul că nu mai pot să-și mențină oferta valabilă, cum s-a întâmplat cu Solaris la licitația pentru 131 de electrice de 12m de deal. Sau să apară vreun scandal de favorizare a unei anumite companii, vezi tramvaiele pentru Craiova și reclamația PESA cum că ar fi favorizată Tatra-Yug.
Consultarea pieței e obligatorie pentru un proiect de o asemenea anvergură, și pe fonduri europene pe deasupra, aceasta fără discuție, altfel pe ce criterii dau cei de la vârful UE fonduri? Singura problemă cu această prospectare e că are mai degrabă un rol orientativ, iar autoritatea contractantă poate să se ia după rezultatul consultării sau nu. Firește, de aici pot apărea caiete de sarcini sau condiții proaste, implicit zero ofertanți sau firme de mâna a n-șpea.
Aș mai adăuga o problemă a ministerului: trebuie o comisie de evaluare competentă și imparțială pentru o procedură de evaluare realizată corect. Să nu ne trezim că stăm o grămadă de timp într-o etapă de evaluare, iar ofertanții să se plângă de faptul că nu mai pot să-și mențină oferta valabilă, cum s-a întâmplat cu Solaris la licitația pentru 131 de electrice de 12m de deal. Sau să apară vreun scandal de favorizare a unei anumite companii, vezi tramvaiele pentru Craiova și reclamația PESA cum că ar fi favorizată Tatra-Yug.
-
- Author: PTMZ
- Membru Gold
- Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Lugoj
PTMZ
Cauza a fost amânată până pe 13 ianuarie 2021.
PTMZ a scris:
Solaris a depus plângere la Curtea de Apel București pe 2 noiembrie, o ședință de judecată fiind programată pe 2 decembrie:
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000388962&id_inst=2
Cauza a fost amânată până pe 13 ianuarie 2021.
-
- Author: PTMZ
- Membru Gold
- Posted:
-
-
- Author: PTMZ
- Membru Gold
- Posted:
-
Re: Transportul în comun în municipiul Lugoj
PTMZ
Plângerea Solaris a fost respinsă:
Plângerea Solaris a fost respinsă:
Tip solutie: Nefondat
Solutia pe scurt: Respinge plângerea ca nefondată. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin grefa instanţei.
Document: Hotarâre 247/2021 10.02.2021
📖 Pagination options