Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni)

65 posts, 12320 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) PTMZ

Cred că ar fi foarte bine să avem măcar un topic dedicat acestei autostrăzi, deoarece încep să se concretizeze anumite etape și aspecte legate de aceasta.

Pentru început, un articol de la News.ro:
Referirindu-se la autostrada A8 Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş, secretarul de stat a explicat că „abia acum se pun bazele reale ale proiectării, după ce ani buni întreg proiectul a fost tărăgănat”.

„Autostrada A8 este compusă din trei mari obiective majore: podul de la Ungheni, tronsonul Ungheni-Iaşi-Târgu Neamţ şi sectorul montan de la Târgu Neamţ către Ditrău până la Târgu Mureş. Pe sectorul montan proiectul este cel mai avansat din cele trei tronsoane. Suntem în reviziurea studiului de fezabilitate. Au fost unele sincope şi întârzieri din partea actualului proiectant, este vorba despre o firmă din Spania. Am fost obligaţi să facem anumite diligenţe, plângându-ne către firma mamă din Spania. În urma insistenţelor noastre lucrurile s-au mai deblocat. Simţim o altă mobilizare. Există foreze pe teren în zona montană. 61 la sută din studiul de fezabilitate este realizat. Avem traseul autostrăzii pe sectorul montan definitivat. Către finalul anului ar trebui să avem studiul de fezabilitate finalizat şi agreat de către Comisia Europeană, creându-se ulterior premisele de a lansa capetele de sector montan pe finanţare în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă”, a afirmat Covăsnianu.

Totodată, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a precizat că pentru sectorul Ungheni-Iaşi-Târgu Neamţ procedura de licitaţie este „destul de avansată” şi că spre finalul lunii februarie va fi desemnat proiectantul pe acest tronson.

„Referitor la podul de la Ungheni, aici suntem în procedură de Mediu. E un calendar asumat împreună cu cei de la CNAIR. Avem speranţe că la jumătatea anului viitor vom avea acordul de Mediu. Suntem în discuţie cu potenţialul proiectant pentru a continua procedurile de avizare la Mediu. Suntem în grafic”, a conchis Covăsnianu.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătorul licitației pentru completare studiu de fezabilitate și proiectare a tronsonului Tg Neamț - Iași - Ungheni din Autostrada Unirii (A8). Acesta este firma românească Consitrans. Contractul va putea fi semnat după perioada de depunere a eventualelor contestațiii și soluționarea acestora.

„Astăzi, 19.03.2021 s-a finalizat procesul de evaluare si s-a emis comunicarea rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect “Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul “Autostrada Targu-Neamt – Iasi- Ungheni””, a anunțat vineri CNAIR.

Ofertantul desemnat câștigător este SC CONSITRANS S.R.L., cu preţul de 58.830.448,35 Lei fără TVA și un punctaj total de 96,00 de puncte, din care 40,00 de puncte pentru componenta financiară și 56,00 de puncte pentru componenta tehnică.
Durata de realizare a serviciilor de proiectare este după cum urmează:
– 12 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate;
– 5 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si obtinerea Autorizatiei de Construire;
– 5 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE);

În perioada urmatoare, după îndeplinirea termenelor legale privind formularea contestațiilor în conformitate cu prevederile Legii nr. 101/2016, precum și după soluționarea eventualelor contestații/ plângeri formulate în cadrul procedurii de atribuire, ofertantul câștigator va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odată cu finalizarea procesului de avizare a acestuia.

Amintim că pentru acest contract, CNAIR a primit trei oferte, de la: Consitrans,  Aduro Imprex (Leader) – 3TI Progetti Italia și SWS Engineering (Leader) – Metrans Engineering.

CNAIR a lansat pe 1 septembrie 2020 licitația pentru completare studiu de fezabilitate și proiect tehnic de execuție pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

Valoarea estimată a contractului era cuprinsă între 62 milioane de lei și 73,37 milioane de lei, fără TVA.

În cadrul contractului se vor presta următoarele servicii și se vor elabora următoarele documente:
• Studiul de Fezabilitate revizuit/completat/actualizat pentru Autostrada Târgu Neamt – Iași – Ungheni;
• Proiectul pentru Obținerea Autorizației de Construire/ Desființarea executării lucrărilor;
• Proiectul Tehnic de Execuție inclusiv Detaliile de Execuție
• Asistența tehnică pentru cererea de finanțare;
• Documentația tehnică pentru atribuirea contractului/contractelor de execuție;
• Asistența tehnică pentru contractarea execuției lucrărilor;
• Asistența tehnică pentru perioada de execuție a lucrărilor în calitate de Proiectant al lucrărilor de construire Autostrada Tg.Neamț-Iași-Ungheni.

Tronsonul Tg Neamț – Iași – Ungheni face parte din Autostrada Unirii (A8), care ar urma să lege Ardealul de Moldova.

Compania Consitrans se ocupă și de proiectarea a trei din cele patru tronsoane ale Autostrăzii Ploiești – Pașcani (A7). De asemenea, Consitrans a câștigat contractul pentru proiectarea celei mai așteptate autostrăzi, Ploiești – Brașov (A3).

Sursa: Economica

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) PTMZ

„S-a semnat contractul pentru proiectarea completă (studiu de fezabilitate + proiect tehnic) a Autostrăzii Unirii, A8 – sectorul principal între Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni. Astăzi, la semnarea care a avut loc la sediul CNAIR, i-am cerut proiectantului să prioritizeze tronsonul dintre Târgu Frumos şi Leţcani. Moldova a aşteptat suficient ca să aibă drumuri moderne. Pentru mine atât A8, cât şi A7 sunt priorităţi şi facem toate eforturile împreună cu echipa din minister şi CNAIR ca să devină realitate în teren cât mai repede. Vrem şi ne luptăm ca ambele proiecte să aibă finanţare din PNRR”, a scris oficialul.

Sursa: Economica

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis vineri, 7 mai 2021, ordinul de începere pentru contractul privind completarea/revizuirea/actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E. pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (A8).

Amintim că pentru acest tronson din A8, CNAIR a semnat contract cu firma CONSITRANS S.R.L. în data de 8 aprilie 2021.

Lungimea estimată traseu: 100 km.

Valoarea contractului: 58.830.448,35 lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Durata de realizare a acestor servicii este de 25 luni, după cum urmează:

• 12 luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate.
• 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C.), inclusiv verificarea P.A.C. de catre specialiști atestați;
• 6 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE) și a Detaliilor de Execuție, inclusiv verificarea de către verificatori atestați;
• 1 luna pentru asistență tehnică pentru cererea de finanțare, asistență tehnică pentru contractarea execuției lucrărilor.

Sursa: Economica

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) andrei11

Uite de ce nu se construia A 8 !  :rofl:
Articolul

Ministrului Mediului i s-a cerut ca Autostrada A8 să NU TREACĂ prin Miercurea Nirajului

Cu ocazia vizitei pe care a efectuat-o timp de două zile în județul Mureș, ministrul Tánczos Barna a avut o întâlnire cu șefii instituțiilor județene subordonate Ministerului – Agenția pentru Protecția Mediului, Garda de Mediu, Garda Forestieră și Agenția Națională pentru Zonele de Conservare a Naturii. În cadrul întâlnirii s-a discutat despre proiectele de mediu lansate de Minister.

La Târgu Mureș, Tánczos Barna a avut consultări cu Péter Ferenc, președintele Consiliului Județean Mureș, vicepreședintele Kovács Mihály Levente, primarul din Târgu Mureș, Soós Zoltán și viceprimarul Portik Vilmos.

„Este întotdeauna o plăcere să primim oameni cheie care pot aduce o contribuție practică la dezvoltarea județului Mures. Vom lucra eficient cu ministrul mediului Tánczos Barna la problemele și proiectele legate de județul Mureș” – a subliniat la întâlnire Péter Ferenc, președintele Consiliului Județean Mureș.

“La Miercurea Nirajului, Ministrul a fost informat despre planul de transformare a șanțului pârâului Vécke într-un canal de irigații. Această investiție ar aduce beneficii nu numai producătorilor de flori și legume din Miercurea Nirajului, ci și celor din Valea Nirajului de Jos, rezolvând astfel alimentarea cu apa de care au nevoie. În același timp, Ministrului i s-a cerut să modifice ruta planificată a autostrăzii A8 din Transilvania de Nord prin Miercurea Nirajului”, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Județean Mureș.

La Sovata s-au vizitat lucrările de reglementare a albiei pârâului Sovata, partea care curge prin oraș. Secțiunea de 4,2 km a investiției include construirea unui zid de apărare și consolidarea liniei țărmului pentru a preveni vărsarea râului. Valoarea totală a investiției este de 7.752.000 lei.

Ministrul Mediului a vizitat joi Depozitul de Deșeuri Nepericuloase de la Sânpaul. Investiția, construită din fonduri europene, funcționează din 2017, de atunci fiind transportate aici deșeurile, colectate amestecat, de pe teritoriul județului. Depozitul utilizează deocamdată prima celulă de 8 hectare, a cărei capacitate este de 1,250 milioane m3. Tot aici funcţionează stația de tratare bio-mecanică, care mărunțește deșeurile amestecate colectate din Târgu Mureș și Reghin, și le compostează înainte de depozitare.

„În prima celulă a Depozitului Ecologic, în ultimii patru ani s-au transportat 747.300 tone de deșeuri, care reprezintă cu puțin peste jumătate din capacitatea celulei utilizate în prezent. În scurt timp trebuie demarate lucrările de proiectare a celulei doi, care trebuie să fie gata până se umple celula întâi. Depozitul Ecologic pentru Deșeuri de la Sânpaul proiectat cu trei celule în total, este capabil să primească 5 milioane de metri cub de deșeuri” a declarat Péter Ferenc, președintele Consiliului Județean Mureș cu ocazia vizitei din teren.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) PTMZ

„S-a votat în Comisia Transporturi de la Camera Deputaților un amendament la Legea 291/2018 – Legea Autostrăzii Unirii. Acum va merge la Camera Deputaților, cameră decizională, pentru votul final. Odată cu acest amendament votat azi în Comisie, oricine va veni la Guvernare va trebui să respecte termenele de finalizare etapizat a autostrăzii în perioada 2026 – 2030, asta dacă va trece și de Camera Deputaților”, spune Urtoi pe pagina sa de Facebook.

Sursa: Economica

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada A8: Variantele de traseu în zona Iași – Pașcani. Cum va fi conectată autostrada cu municipiul Iași
Consiliul Județean (CJ) Iași a formulat opt propuneri către autoritățile de la București și proiectant în ceea ce privește traseul autostrăzii A8, pe segmentul care tranzitează județul Iași. Potrivit cotidianului „Ziarul de Iași”, recomandările CJ au fost stabilite în contextul intenției autorității județene de a amenaja parcuri industriale în proximitatea viitoarei autostrăzi. În același timp, CJ vrea o conectare cât mai eficientă a orașelor de pe traseu cu autostrada.
CJ are în plan trei parcuri industriale ale căror amplasamente sunt în apropierea autostrăzii, respectiv în localitățile Lețcani, Dumești și Pașcani. Pentru ultimele două localități enumerate, CJ a propus proiectantului secțiunii Ungheni – Iași – Tg Neamț (Consitrans) să repoziționeze traseul astfel încât să poată fi create ulterior legături între parcuri și autostrada A8.
La Lețcani, o comună tranzitată de DN 28 (E583), este în curs licitația de amenajare a parcului industrial (15 mil. lei), amplasamentul fiind la intrarea în localitate dinspre Iași (circa 12 km de municipiu). În 2015, CJ a cedat 11,4 ha din parcul industrial către CNAIR întrucât în studiul de fezabilitate întocmit în 2011 pentru autostrada A8 pe acest teren figura construirea Centrului de întreținere și control al viitoarei autostrăzi.
„În eventualitatea că terenul destinat în SF-ul din 2011 realizării Centrului de întreținere și control al viitoarei autostrăzi nu este prevăzut ca atare și în noua propunere, dorim reincluderea acestuia în perimetrul parcului industrial”, se arată în adresa trimisă de CJ către CNAIR și Consitrans.
Cu cele 11,4 hectare, suprafața parcului industrial Lețcani ar crește la 30 hectare.
O altă propunere vizează orașul Podu Iloaiei. În ultimii ani, acest oraș, tranzitat de DN 28 și aflat la circa 20 km de Iași, a devenit un punct „fierbinte” pe harta traficului ieșean: se creează deseori ambuteiaje, în special la început și sfârșit de weekend când ieșenii pleacă în scurte vacanțe.
„În vederea devregării traficului auto în zona orașului Podu Iloaiei vă rugăm să aveți în vedere prevederea unui nod rutier care face legătura cu DN 28, în vestul orașului și un acces rutier în estul orașului, astfel încât aceasta să funcționeze ca o centură pentru orașul Podu Iloaiei”, se precizează în adresă.
Celelalte propuneri ale CJ fac referire la o conectare cât mai eficientă a mun. Iași cu autostrada. În primul rând, autoritatea județeană vrea ca traseul A8 să fie astfel gândit încât să poată fi asigurată o conexiune cu centura Sud a Iașului, intenția fiind să fie descongestionat traficul pe DN 28, pe porțiunea Iași – Lețcani.
„La conectarea Aeroportul Internațional Iași cu autostrada A8 se va avea în vedere și faptul că Masterplanul de dezvoltare al Aeroportului este cuprinsă și dezvoltarea unei zone Cargo”, este o altă recomandare a CJ.
Nu în ultimul rând, autoritatea județeană vrea noduri rutiere ale autostrăzii cu drumul Iași – Suceava (drum în curs de modernizare) și centura Est (Schitu Duca – Ungheni), un drum în cazul căruia CNAIR urmează să lanseze o licitație pentru întocmirea de studii tehnice.
Propunerile CJ au fost formulate în urma unei întâlniri recente a unui grup interinstituțional de lucru, înființat de CJ, menit să coordoneze măsurile necesare pentru implementarea proiectului autostrăzii la nivelul județului Iași.
Contractul pentru proiectarea lucrărilor la tronsonul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ a fost semnat în aprilie 2021, pentru o sumă de 58 milioane lei (bani europeni) şi o durată a contractului de 22 luni. Încă de la semnare, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a precizat că prioritar la proiectare este segmentul cuprins între Leţcani şi Târgu Frumos, având în vedere numeroasele accidente rutiere care au loc pe această rută pe actualul DN 28.
Variante de traseu A8 studiate de Consitrans - linia albă e traseul din 2011, iar noul traseu (conform celor de la Consitrans) ar urma să fie cel cu linie albastră întrucât costurile sunt mai reduse (profilul terenului este de așa natură încât să nu fie necesare prea multe tuneluri, viaducte etc.). Sursa foto: Captură video publicat pe pagina de FB a Consiliului Județean

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada Unirii – A8: Firma din Spania a predat Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ. Studiul trimis la CNAIR… pe un stick
După 10 ani de la primul studiu pentru o autostradă care să lege Moldova de Transilvania şi mai departe de Europa, cel mai dificil proiect de infrastructură rutieră din România marchează o bornă importantă. La Compania de Drumuri a fost depus, ieri, Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş- Târgu Neamţ, adică cel mai dificil segment al Autostrăzii Unirii – A8.
Un pas important pentru prima autostradă cu lege dedicată din România, dar pe care proiectantul l-a tratat superficial prin transmiterea la CNAIR a unui… stick, nu în format fizic şi fără ca un reprezentant al firmei să fie prezent la sediul Companiei de Drumuri pentru sedinţa dedicată Autostrăzii A8.
La şedinţă au participat reprezentanţi din Ministerul Transporturilor, conducerea CNAIR (Director General, Director General Adjunct) Asociaţiile Civice din Moldova. Situaţia a fost prezentată într-o postare pe Facebook de Ionel Apostol, membru fondator al Asociaţiei „Împreună pentru A8”, prezent la sediul CNAIR.
„Proiectantul care executa SF-ul pe sectorul Tg Neamț – Tg Mureș de pe autostrada A8, firma Acciona din Spania, a demonstrat încă odată ca nu merită respectul societății civile din Moldova. Astăzi, la ședința săptămânală organizata la sediul CNAIR, distinșii „sefi” de la Acciona nu au catadicsit sa fie prezenți, motivând că toată lumea este plecată în concediu. În nota generală de aroganță, „băieții” au transmis două stick-uri la ora 13.00 cu documentația SF”, a scris reprezentantul Asociaţiei.
Studiul de Fezabilitate predat pe un stick, cu o jumătate de an mai târziu faţă de termenul iniţial, ar trebui privit cu unele rezerve, pentru că firma din Spania a câştigat contractul cu o ofertă de aproape 18 milioane de lei, faţă de cele 35 de milioane lei – valoarea pe care o estima Compania de Drumuri la lansarea licitaţiei.Ce urmează după predarea Studiului de Fezabilitate
În următoarele 20 de zile, CNAIR va analiza documentaţia şi, în funcţie de material, va face observaţii. Studiul de Fezabilitate este necesar pentru următoarele etape: obţinerea Acordului de Mediu, într-o primă fază pentru sectoare din acest tronson de 209 kilometri (estimare sfârşitul acestui an început de 2022) şi apoi pentru lansarea licitaţiei de proiectare şi execuţie ale „capetelor” de autostradă Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (jud. Mureş) şi Târgu Neamţ – Leghin (jud. Iaşi), cele două secţiuni având o lungime de aproximativ 55 km. Dacă cele două tronsoane de la capete sunt propuse la finanţare prin PNRR, nu este clar ce se va întâmpla cu restul de aproximativ 150 de kilometri, şi anume trecerea Carpaţilor, cel mai dificil sector. Pe secţiunea Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, de aproximativ 100 de kilometri, firma românească Consitrans face proiectarea completă (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic), iar termenul de predare este 2023.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) punmeister

Sa le zica cineva celor din MVA ca in anul de gratie 2021 exista si stickuri de capacitate foarte mare, 512GB si chiar si 1TB.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) PTMZ

Studiul de fezabilitate pentru tronsonul Tg Mureș - Tg Neamț din Autostrada Unirii (A8) a fost respins în ședința de marți a CNAIR, a anunțat pe Facebook vicepreședintele Asociaţiei „Împreună pentru A8", Cătălin Urtoi. Contactați de ECONOMICA.NET, reprezentanții Companiei de Drumuri au confirmat informația.

„Azi a fost ședință la CNAIR cu autostrăzile Moldovei. Acum la cald voi face referire doar la SF-ul de pe tronsonul Tg.Mureș – Tg.Neamt. SF-ul a fost RESPINS atât din punct de vedere CANTITATIV, cât și CALITATIV de către CNAIR”, spune militantul pentru A8.

Potrivit lui, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a formulat mai multe observații, cuprinse într-un document de 27 pagini. Urtoi spune că, în aceste condiții, Asociația Împreună Pentru A8 a solicitat un termen pentru finalizarea răspunsurilor, iar realizatorii studiului, spaniolii de la Accciona, ar fi spus că până luni, 6 Septembrie CNAIR va primi un termen concret.
Legea privind realizarea Auostrăzii Unirii, Iaşi – Târgu Mureş, a fost adoptată pe 7 noiembrie 2018 în plenul Camerei Deputaţilor. Ministerul Transporturilor este desemnat drept coordonator al proiectului de investiţii.

Iniţiatorii legii criticau întârzierile Guvernului, care îşi propunea ca abia în 2021 să înceapă realizarea studiilor de fezabilitate pentru această autostradă. Pe 7 mai 2021, CNAIR a dat ordinul de începere pentru completarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

Sursa: Economica

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

”Mai e” si alte detalii referitoare la...
“În cazul în care nu veți trata cu seriozitate finalizarea acestui SF, asociația noastră va depune o plângere penală la Parchetul General. Ceea ce fac firmele de proiectare în acest moment este sabotaj al unor proiecte din Moldova, proiecte care țin de siguranța națională”.

Studiul de Fezabilitate este necesar pentru următoarele etape: obţinerea Acordului de Mediu, într-o primă fază pentru sectoare din acest tronson de 211 kilometri (estimare sfârşitul acestui an început de 2022) şi apoi pentru lansarea licitaţiei de proiectare şi execuţie ale „capetelor” de autostradă Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (jud. Mureş) şi Târgu Neamţ – Leghin (jud. Iaşi), cele două secţiuni având o lungime de aproximativ 55 km. Dacă cele două tronsoane de la capete sunt propuse la finanţare prin PNRR, nu este clar ce se va întâmpla cu restul de aproximativ 150 de kilometri, şi anume trecerea Carpaţilor, cel mai dificil sector. Pe secţiunea Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, de aproximativ 100 de kilometri, firma românească Consitrans face proiectarea completă (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic), iar termenul de predare este 2023.

Potrivit datelor oficiale CNAIR, pentru cei 211 kilometri dintre Târgu Mureş şi Târgu Neamţ, Studiul de Fezabilitate a costat 17,5 milioane lei, în timp ce pentru proiectarea completă (SF +PT) a tronsonului Târgu Neamţ – Ungheni (101 km) se vor achita aproape 60 de milioane lei (valoarea estimată a fost 62 de milioane/oferta tehnică a primit 56 de puncte, în timp ce componenta financiară 40 de puncte).

Comparatia asta chiar ridica mari semne de intrebare!  :think:

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) subway guru

Pe aceeasi tema
https://www.stiripesurse.ro/este-scandal ... 634.html

Preşedintele filialei ieşene a PMP, Petru Movilă, s-a declarat nemulţumit de faptul că studiul de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş - Târgu Neamţ din autostrada A8 a fost respins de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi cere demiterea celor care se fac vinovaţi de acest "sabotaj".

P.S.
La suma aia nu ai cum sa produci un SF serios pentru o autostrada prin munti, poate doar o cararuie pentru alde Hogas cu Bisisica lui!  :rofl:
Erata: de fapt se numea Pisicuta, Bisisica era oaia neagra a lui Marin Preda!
In cazul de fata ar fi vorba de oaia blonda.  :lol:
Si de ultima ora de la CNAIR
https://www.stiripesurse.ro/cnair-explic ... 689.html
Aceeasi tampenie, facem cioturi la campie in loc sa incepem cu portiunile cele mai grele. In stilul asta nu o sa traversam muntii in vecii vecilor.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Studiu de ,,mântuială” pentru Autostrada Unirii: ,,Proiectare la nivel de schiţă / Coperţi în loc de planuri / Interes scăzut şi lipsă de profesionalism” Raport dur al CNAIR care explică de ce a respins studiul de fezabilitate pentru A 8
Raport devastator al Companiei de Drumuri la adresa firmei din Spania care a predat Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul de autostradă Târgu Mureş – Târgu Neamţ, parte din Autostrada Unirii- A 8.
Într-un raport de 27 de pagini realizat de Direcţia Tehnică din CNAIR şi consultat de Economedia, se arată motivele respingerii Studiului de Fezabilitate, principalele probleme invocat fiind nivelul scăzut al documentaţiei şi presupusa lipsă de profesionalism din partea Prestatorului : ,,În urma analizei efectuate s-a constatat faptul că o mare parte din observaţiile emise anterior, pentru revizia 0 a Studiului de Fezabilitate nu au fost implementate. Astfel, se constată un interes scăzut şi o lipsă de profesionalism din partea Prestatorului care se traduce printr-un nivel scăzut de calitate a documentaţiei” se arată în raportul Companiei de Drumuri redactat în cele trei săptămâni de la primirea documentaţiei pe un stick.Contractul pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate a fost semnat în 2019 cu firma Acciona din Spania, în mandatul ministrului Răzvan Cuc pentru 17 milioane lei, jumătate faţă de valoarea estimată la lansarea licitaţiei. Predarea documentaţiei s-a făcut cu o întârziere de peste o jumătate de an şi cu mari probleme de calitate pe care le reclamă CNAIR.
Cele mai importante observaţii :
-Documentaţia pentru cele două tronsoane de Autostradă T 1 şi T 2 nu este tratată similar atât din punct de vedere al componentei cât şi al modului de prezentare al pieselor desenate
-Lucrările proiectate sunt la nivel de ,,schiţă” nefiind prezentate mai multe elemente (ridicare topografică, scurgerea apelor, elemente geometrice în plan) fapt pentru care această planşă nu poate fi prezentată ca un plan de situaţie aferent proiectării unor lucrări de drumuri
-Sunt prezentate planşe desenate la scări atipice 1 : 250. Nu se înţelege modul de amplasare a tunelului în raport cu axul Autostrăzii
– Prezentarea estimărilor de cost nu este în conformitate cu solicitările beneficiarului din Caietul de Sarcini
–Pentru Planul de Operare şi Întreţinere a Autostrăzii este prezentată doar coperta, partea scrisă fiind cea de la Studiul de Fezabilitate şi proiect Tehnic pentru Autostrada Bacău – Paşcani (n.r. aceeaşi firmă realizează proiectarea completă a tronsonului de autostradă Bacău- Paşcani de 82 km cu termen de predare sfârşitul anului)
-În memoriul tehnic se regăseşte următoarea frază : ,,Echipa de implementare a proiectului va fi formată din funcţionari ai primăriei comunei Domneşti”
În finalul raportului, CNAIR solicită proiectantului să corecteze neconformităţile identificate, să reanalizeze soluţiile prezentate şi să refacă documentele în cel mai scurt timp posibil

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Parlamentarii obligă statul să termine Autostrada Unirii până în 2030, cu patru ani întârziere față de termenul inițial. Drulă: „Cel mai greu proiect de infrastructură al României”
Camera Deputaţilor a decis, marţi, ca termenul pentru finalizarea A8 Autostrada Unirii să fie 31 decembrie 2030, cu patru ani mai târziu faţă de termenul inițial de 31 decembrie 2026. Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă numea A8 „cel mai greu proiect de infrastructură al României – de două ori mai greu decât Sibiu – Pitești”.
Deputaţii au adoptat, cu modificări, OUG 105/2020 pentru completarea Legii nr. 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Autostrada Unirii. S-au înregistrat 266 de voturi „pentru” şi o abţinere.
Ordonanţa are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Legii 291/2018 şi prevede că Autostrada Unirii are două tronsoane: Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi peste râul Prut în zona Ungheni.
Totodată, se introduce un nou articol care stipulează că, prin derogare de la prevederile OUG 57/2007, dezvoltarea investiţiei Autostrada Unirii, în zona tronsonului Ditrău – Târgu Neamţ km 75+000 – km 95+000 şi a podului peste Prut în zona Ungheni, inclusiv zona aferentă punctului de trecere a frontierei, va fi permisă pe raza ariilor naturale protejate de interes naţional, care vor fi scoase din circuitul agricol şi silvic.
Deputaţii au introdus un amendament care prevede majorarea termenelor până la care vor fi finalizate tronsoanele autostrăzii.
Astfel, termenele pentru finalizarea efectivă a construcţiei, recepţionarea şi deschiderea circulaţiei pe cele două tronsoane de autostradă vor fi: 31 decembrie 2026, faţă de 31 decembrie 2024, cum prevedea ordonanţa, pentru tronsonul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ, respectiv 31 decembrie 2030, faţă de 31 decembrie 2026 – pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ.
Termenul pentru finalizarea efectivă în zona tronsonului Ditrău – Târgu Neamţ, km 75+000 – km 95+000, şi a podului peste Prut la Ungheni, inclusiv zona aferentă punctului de trecere a frontierei, va fi 31 decembrie 2030, au mai stabilit deputaţii.
Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest proiect de act normativ.
Drulă: „Cel mai greu proiect de infrastructură al României” / „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect al A8”
La începutul anului, într-un interviu acordat HotNews.ro, ministrul Cătălin Drulă declara că ar vrea ca până la finalul anului să liciteze la proiectare și execuție capetele de la Tg. Mureș și Tg. Neamț, iar pe zona montană „să vedem cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit” .
„E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu – Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași – Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost”, a spus Drulă, explicând astfel de ce au apărut sincope în derularea SF-ului.
„La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Tg. Neamț – Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total. Astea să le finanțăm din PNRR. Cred că e important să începem proiectul”, a mai detaliat ministrul.
„Spre finalul anului [sper lansarea licitațiilor pentru cele două loturi]…. Dacă scoate aceste două sectoare, aici SF-ul e undeva la 80-90%. Mai e problema acordului de mediu (…). Eu aș vrea să nu se ajungă la o reziliere [pe partea montană a contractului] și să se finalizeze acest contract, dar trebuie să vedem în derulare”, a spus Drulă.
„Tehnic e fezabil [finalizarea până în 2030], dar e cel mai greu proiect de infrastructură al României – de două ori mai greu decât Sibiu – Pitești. Aici eu am mai susținut că poate ar trebui să vedem, pe zonele foarte grele, cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit, mai în buget, mai ieftine, dar care să ne ducă la același rezultat. Adică un drum neîntrerupt, care nu trece prin localități, un drum care conectează rapid Moldova de Transilvania”, a zis Drulă.
„Avem tendința asta în România să dorim OZN, să dorim ceva super-extra, rachetă interplanetară și să nu obținem de fapt nimic, decât un desen. Eu mă concentrez pentru a livra lucruri concrete”, a mai spus ministrul.
Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni are o lungime de aproximativ 320 de kilometri şi străbate judeţele Mureş, Harghita, Neamţ şi Iaşi.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use