Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA10 (Sebeș - Turda)

 

Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

51 posts, 6901 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective shoppy

N-am emotie, doar ca mergi pe autostrada, dealuri verzi, cerul albastru, si apoi  in mijlocul peisajului, drept in fata ta, nu ai cum sa nu o vezi ca doar mergi spre ea si treci pe sub ea, ditai tabla masiva, compacta si ruginita care se ptoriveste, cum spuneam, ca un ***** pe o masa de biliard, si, dupa ce incerci sa iti stergi imaginea din minte, ajungi la urmatorul, identic si lafel de hidos.
Mai ales ca muncitorii nu se gandesc la lipsa finisajului asa ca fac tot felul de insemnari si notatii care ii ajuta pe ei, si pe care nu le sterge nimeni, ceea ce sporeste senzatia de lucru nefinisat.

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Exact de asta am ridicat si eu problema. Am crezut ca e doar ceva temporar, dar vad ca nu e vorba de asa ceva. Solutii de mascare ar putea gasi, eu de exemplu ma gandesc la plante agatatoare sau niste jardienere cu gazon agatate de aceasta balustrada.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristi N

CNAIR nu o sa faca asa ceva niciodata, ei nu sunt in stare sa curete santurile sau inlocuiasca la timp parapetele metalice deteriorate in urma accidentelor. In momentul in care constructorul a venit cu solutia unui pasaj cu 0 mentenanta la partea metalica cel mai probabil au crezut ca au atins nirvana.

Ca sa iti faci o idee in legatura cu nivelul actual al mentenantei arunca o privire la topicul Mentenanta drumurilor publice din Romania al colegilor benzinari si o sa te lamuresti ca mai avem mult tare de munca pana sa ajungem cat de cat la un nivel decent.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

shoppy wrote:
N-am emotie, doar ca mergi pe autostrada, dealuri verzi, cerul albastru, si apoi  in mijlocul peisajului, drept in fata ta, nu ai cum sa nu o vezi ca doar mergi spre ea si treci pe sub ea, ditai tabla masiva, compacta si ruginita care se ptoriveste, cum spuneam, ca un ***** pe o masa de biliard, si, dupa ce incerci sa iti stergi imaginea din minte, ajungi la urmatorul, identic si lafel de hidos.
Mai ales ca muncitorii nu se gandesc la lipsa finisajului asa ca fac tot felul de insemnari si notatii care ii ajuta pe ei, si pe care nu le sterge nimeni, ceea ce sporeste senzatia de lucru nefinisat.

Am facut o interpelare la CNAIR pe aceasta tema. SA vedem, cand, si ce-mi va raspunde!

 


Re: Stiri, noutati, perspective DocOctavius

Lăsați că descoperă grafferii autohtoni suprafața liberă și o colorează ei. Momentan a) are paza b) nu are expunere la public să merite riscul.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

PTMZ wrote here:
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) caută avocați care să o reprezinte în litigiile cu constructorii italieni ai loturilor 1 și 3 din Autostrada Sebeș - Turda (A10). Pizzarotti, constructorul lotului 1, a emis 60 de revendicări prin care pretinde 145 de milioane de lei în plus, în vreme ce Tirrena Scavi, constructorul lotului 3, este nemulțumit că nu i-a fost returnată garanția de bună execuție, conform informaților ECONOMICA.NET.

CNAIR a lansat în decembrie 2020 două licitații pentru asistență și reprezentare juridică în instanțele arbitrale și de judecată în vederea soluționarii disputelor și litigiilor din cadrul contractelor pentru loturile 1 și 3 din Autostrada Sebeș - Turda.

Ofertele pentru reprezentarea juridică în cazul lotului 1 sunt așteptate până luni, 11 ianuarie, iar cele pentru lotul 3 până marți, 12 ianuarie, conform informațiilor din SEAP.

Sursa: Economica

Daca-mi dai voie! Sunt efectele unor studii de fezabilitate incomplete, nu unora prost facute!
PS
Situatia asta nu se manifesta doar aici, ci si la alte lucrari, ca de pilda M5.1, unde au fost ”claim-uri” de decontat!
PS
Ca un outsider, de ce abia acum i se reproseaza ceva lui Pizzarotti pentru A10, ca a PIF cum voia d-na Mariana?!  :think:

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

orex wrote here:
Daca nea secretarul de stat lua un pic pulsul realitatii (se informa la zi) nu-i iesea stolul de porumbei din gurita.
A aparut ”septarul de trefla” care taie orice speranta a celor depanate de ”dansul”! :headbash:



PS
Dupa cate se observa, chiar daca s-au facut doua ecrane (randuri) de piloti forati, ceea ce nu s-a facut la baza dealului paraul Iovului (pe lotul 1), se vede ca nici dibacia grecoteilor n-a pus capastru terenului sa nu ”plece”, cand si unde vrea el! :no:
Acum e clar ca ambii antreprenori s-au inselat in aceaste doua portiuni, au ales solutii tehnice cat mai economice, dar, cu care dealurile nu sunt de acord!


Nu era mai simplu sa faca niste tunele prin acele dealuri problematice? Pana la urma carpirea asta cred ca ne costa aproape cat tunelele de care zic.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristi N

Din seria aberatilor birocratice: nu ai voie sa schimbi solutia cu care s-a venit in faza de Studiu de fezabilitate. Daca atunci s-a decis debleu asa ramane, varianta alternativa e sa te judeci cu beneficiarul ca sa demonstrezi ca asa ceva era imposibil.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

@cris_m
Ce-ar fi fost daca...e alt film!
Stiindu-se structura solului, si mai ales a subsolului din zona, ori linia autostrazii trebuia trasata fara interferente cu delaurile alea, sau trebuia construita pe piloni (gen cum e construit viaductul peste albia raului Bistrita de pe A 7), dar...costa (asta la timpul trecut), ca actual ii va costa pe ambii antreprenori, cu varf si-ndesat punerea in siguranta a malurilor dealurilor pentru continuarea lucrarilor si PIF!
@Cristi N
Poate stii cum e ca ”socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ”. Ca atare, nimeni nu i-a pus si impins, pe ambii antreprenori ,sa nu rectifice documentatia studiului, care, bineinteles, s-ar fi rasfrant asupra PTDE, mai cu seama ca zac pe aceste santiere de amar de timp. Au avut timp, ”c.....u”, sa cunoasca fiecare palma de pamant! Ce faceau daca intalneau un site arheologic necartografiat, sau gresit cartografiat, nu apelau la revizuirea SF-ului, ad-hoc, cu identificarea altei solutii practice?
Oricat un constructor (antreprenor general), pentru a castiga cascavalul, zice cate-n luna si-n stele, daca e profesionist are posibilitatea, si eu zic ca si obligatia, daca se respecta, sa verifice daca solutia ce va vrea sa fie implementata e fezabila/pretabila pentru realizarea si, mai ales, finalizarea cu succes a lucrarilor. Astfel, nu s-ar mai fi ajuns la ”comicariile” astea, care le putem lesne observa cu ochiul liber. Dupa atat amar de vreme, noi ar fi trebuit sa ne perindam, deja, pe lucrarile edificate de ei de...hăt, nu?! Din pacate, nu este inca posibil! :oops:

 


Re: Stiri, noutati, perspective punmeister

orex wrote here:



SA NE FIE RUSINE! :yes:

Mai exact rusine AKTOR. Ca sa nu mai zic de lalaiala cu PT-ul de la A0 lot 3.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Ambilor contractori sa le fie rusine, acum ca ”Pitzerii” s-au ”scos” cu cele doua bretele, spre-dinspre  Orastie nu-i califica pentru nimic, dupa ce mezinii nostri sunt...deja in clasa a 8-a! :yes:

 


Re: Stiri, noutati, perspective aztec

Întrebare.
Podul ăla e chiar strâmb sau este iluzie opticacauzata de obiectiv?
Acolo par câteva paralele...dar sincer arată strâmb până și în filmare...
Mai poate fi iluzia formata de ...forma sprijinului(culee sau ce e ea).
Bănuiesc că nu sunt atât de habarniști și au topografi..

https://m.adevarul.ro/locale/cluj-napoca ... dex.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Și în București se practică liniile frânte.
Și la rampă e aceeași problemă.
Să nu-mi spuneți că nu se găseau bani pentru exproprierea a 10 mp de teren...
2021-07-30_18-19-51.jpg (312.02 KB; downloaded 1984 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

@aztec
Ia zi, sincer, aici credeai ca se-mbuca segmentele de autostrada cum trebe?
Min 0:03 si 15:48 sunt elocvente! ;)
Hai sa nu ne mai impacientam aiurea, si informatia s-o consideram o bomba media. N-au ”observat” lucrul asta de aproape un an de zile si ies cu ”d-astea”?!



De la min 1:26 poti vedea cat de ”stramba” e treaba, cu certitudine te edifici de la min. 7:50 incolo! :yes:



Aktor ar trebui sa fie pe faza si sa-i actioneze in justitie pe habarnistii astia care propaga fake news-uri d-astea!

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A10 (Sebeș - Turda)  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419414 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use