Topic: Stiri, noutati, perspective
26 posts, 36845 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Stiri, noutati, perspective
Costin
O prezentare a proiectului, din 2015: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-inf ... 1-a3.htm
A10 Sebes - Turda (pe loturi)
Lungime: 70 km
Cost constructie: cca. 1,98 mld. lei (cca. 445 mil. euro)
STADIU ACTUAL: Toate cele patru loturi sunt in faza de executie. Loturile 3 si 4 erau in carti pentru finalizare in 2017, insa cel mai probabil vor fi deschise la inceput de 2018.
Evolutia detaliata a proiectului in josul paginii
---
Autostrada A10 Sebes - Turda este o autostrada "aparuta" parca de nicaieri, o autostrada care nici nu exista oficial in planuri acum doi ani. Exista doar ideea unui drum expres 1X1, insa totul s-a schimbat cand Comsia Europeana a decis in 2013 sa o accepte la finantare nerambursabila ca o masura de a mai mari absorbtia fondurilor europene. Singura conditie era sa o licitam si sa o construim pana la momentul critic al dezangajarii fondurilor pentru Romania - 31 decembrie 2015. Cu toate acestea, desi o parte din procedura licitatiilor s-a desfasurat intr-un ritm alert in 2013, lucrurile s-au impotmolit in noi proceduri si contestatii, iar proiectul a ajuns sa fie "fazat" intre exercitiile financiare europene. In realitate, proiectul va inghiti nu mai putin de 333 de milioane de euro pe exercitiul financiar 2014-2020, recunosc autoritatile.
---
A10 Sebes - Turda, de la nimic pe hartie la santier de autostrada in doar cativa ani
Reteaua rutiera TEN-T Core si Comprehensive in Romania
2012 - Noua Retea rutiera TEN-T Core si Comprehensive in Romania
Foto: MTI
Pana in urma cu un an jumatate-doi, ruta Sebes - Turda figura in planurile autoritatilor romane ca drum expres cu cate o banda pe sens (1X1). De altfel, in 2007 a fost realizat un Studiu de Fezabilitate ce a si expirat intre timp.
Cu timpul insa, noi oportunitati s-au deschis odata cu introducerea in primavara lui 2012 a autostrazii Timisoara-Sebes -Targu Mures - Iasi pe reteaua centrala de transport (TEN-T Core) - retea ce poate beneficia de finantare nerambursabila de 85% pe fondurile 2007-2013 si de 75% pe POIm 2014-2020). Astfel, ruta Sebes- Turda a putut fi propusa Comisiei Europene spre a fi finantata nerambursabil ca o autostrada, mai ales ca ar fi unit A1 Nadlac-Sibiu si A3 Cluj-Campia Turzii.
De la drum expres cu o banda pe sens, la autostrada in doar cateva luni
Comisia Europeana a acceptat preliminar in 26 aprilie 2013 ca ruta Sebes - Turda sa fie inclusa in programul de finantare nerambursabila, unul dintre motive fiind si sporirea gradului de absorbite a fondurilor de transport dedicate Romaniei care s-ar pierde odata cu 31 decembrie 2015 (termenul limita pe regula N+3 pentru fondurile din exercitiul financiar 2007-2014).
Astfel, singura conditie era sa finalizam cei 70 de km de autostrada pana la momentul limita, o sarcina ce a cazut in bratele statului roman.
Initial, lucrurile au debutat furtunos. Studiul de Fezabilitate a fost actualizat rapid, in cateva luni, iar drumul expres din planuri a fost transformat in autostrada. Imediat dupa, in iulie 2013 s-a lansat licitatia si parea, la momentul repectiv, ca exista sansa inceperii lucrarilor pana la finele anului.
Amanari succesive si tergiversari au facut ca licitatia sa dureze luni bune. Au urmat apoi alte luni pierdute cu contestatiile
Cu toate acestea, amanari succesive din partea CNADNR au facut ca ofertele sa fie depusa abia in noiembrie, iar desemnarea castigatorilor a venit o luna mai traziu chiar in ajunul Craciunului.
Chiar si asa, de la atribuire pana la semnarea contractelor a fost cale lunga. Contestatii peste contestatii au fost depuse pentru fiecare din cele 4 loturi, iar dupa lungi proceduri in justitie contractele pentru loturile 3 si 4 au fost semnate abia in aprilie 2014.
Pentru loturile 1 si 2, o serie de contestatii admise in instanta au fortat autoritatile sa revalueaza ofertele si sa desemneze noi castigatori. La fel, insa, de la atribuire pana la semnare drumul a fost lung, iar contractele au fost semnate abia in noiembrie 2014.
In total, costul de constructie (si proiectare) in urma finalizarii licitatiilor pentru cele patru loturi este de circa 445 de milioane de euro. Totusi, AMPOST anunta in octombrie 2014 ca, in realitate, costul intregului proiect ajunge la circa 621 milioane de euro. (SURSA)
Autostrada Sebes - Turda, unde dai, si unde crapa: menita sa salveze din fondurile ce se vor pierde la final de 2015, proiectul "manca" 400 de milioane de euro in urmatorul exrcitiu financiar
Autostrada 10 Sebes - Turda a fost vazuta, intitial, ca un proiect salvator care va reusi sa absoarba mare parte din fondurile pe exercitiu financiar 2007-2013 pe care Romania nu i-a putut absorbi si care risca sa se piarda la finele lui 2015 (pe regula N+3).
Din pacate, procedurile tergiversate au facut ca semnarea contractelor sa vina abia in 2014, iar finalizarea lucrarii sa fie practic imposibilia pana la finele lui 2015. Cum proiectele ar urma sa fie terminate abia in 2016, Romania risca dezangajarea fondurilor pe acest proiect si, practic, sa-l plateasca integral din propriul buzunar.
Astfel, o noua masura a fost inaintata de autoritatile romane si, intr-un final, acceptata si de catre Comisia Europeana: fazarea financiara a proiectelor.
Fazarea presupune ca proiectele care nu pot fi terminate pana pe 31 decembrie 2015 sa fie impartite in doua astfel incat o parte sa fie finantate din fondurile 2007-2014, iar restul din 2014-2020.
Pe 7 noiembrie, CE a anuntat ca a declarat autostrada A10 Sebes - Turda admisibila spre finantare in doua faze. Potrivit AM POST, "bugetul total al proiectului este de 621.519.594,92 euro, din care bugetul primei faze a proiectului, transmisa catre Comisia Europeana, este de 221.151.841,70 euro. Din aceasta valoare, contributia din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Sectorial "Transport" 2007-2013 (POST) este de 152.998.942,98 euro".
"Faza a doua a proiectului, in valoare totala de aproximativ 400 milioane euro va fi finantata in cadrul perioadei de programare 2014-2020", mai informeaza AM POST.
------
A10 Sebes - Turda, pe loturi:
Lotul 1 - 17 km - de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)
Valoare: 541.739.137 lei
Stadiu: in lucru
Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Construcţii SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalziare (contractual): Octombrie 2016
---
Lotul 2 -24,25km - de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250)
Valoare: 549.332.493 lei
Stadiu: in lucru
Constructor: Asocierea Aktor SA - Euroconstruct Trading '98 SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016
---
Lotul 3 - 12,45km - de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700)
Valoare: 420.511.921 lei
Stadiu: in lucru
Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A
Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014
Termen de finalizare (contractual): Martie 2016
---
Lotul 4 - 16,3 km - de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000)
Valoare: 470.004.894 lei
Stadiu: In lucru
Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH
Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014
Termen de finalizare (contractual): Martie 2016
O prezentare a proiectului, din 2015: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-inf ... 1-a3.htm
A10 Sebes - Turda (pe loturi)
Lungime: 70 km
Cost constructie: cca. 1,98 mld. lei (cca. 445 mil. euro)
STADIU ACTUAL: Toate cele patru loturi sunt in faza de executie. Loturile 3 si 4 erau in carti pentru finalizare in 2017, insa cel mai probabil vor fi deschise la inceput de 2018.
Evolutia detaliata a proiectului in josul paginii
---
Autostrada A10 Sebes - Turda este o autostrada "aparuta" parca de nicaieri, o autostrada care nici nu exista oficial in planuri acum doi ani. Exista doar ideea unui drum expres 1X1, insa totul s-a schimbat cand Comsia Europeana a decis in 2013 sa o accepte la finantare nerambursabila ca o masura de a mai mari absorbtia fondurilor europene. Singura conditie era sa o licitam si sa o construim pana la momentul critic al dezangajarii fondurilor pentru Romania - 31 decembrie 2015. Cu toate acestea, desi o parte din procedura licitatiilor s-a desfasurat intr-un ritm alert in 2013, lucrurile s-au impotmolit in noi proceduri si contestatii, iar proiectul a ajuns sa fie "fazat" intre exercitiile financiare europene. In realitate, proiectul va inghiti nu mai putin de 333 de milioane de euro pe exercitiul financiar 2014-2020, recunosc autoritatile.
---
A10 Sebes - Turda, de la nimic pe hartie la santier de autostrada in doar cativa ani
Reteaua rutiera TEN-T Core si Comprehensive in Romania
2012 - Noua Retea rutiera TEN-T Core si Comprehensive in Romania
Foto: MTI
Pana in urma cu un an jumatate-doi, ruta Sebes - Turda figura in planurile autoritatilor romane ca drum expres cu cate o banda pe sens (1X1). De altfel, in 2007 a fost realizat un Studiu de Fezabilitate ce a si expirat intre timp.
Cu timpul insa, noi oportunitati s-au deschis odata cu introducerea in primavara lui 2012 a autostrazii Timisoara-Sebes -Targu Mures - Iasi pe reteaua centrala de transport (TEN-T Core) - retea ce poate beneficia de finantare nerambursabila de 85% pe fondurile 2007-2013 si de 75% pe POIm 2014-2020). Astfel, ruta Sebes- Turda a putut fi propusa Comisiei Europene spre a fi finantata nerambursabil ca o autostrada, mai ales ca ar fi unit A1 Nadlac-Sibiu si A3 Cluj-Campia Turzii.
De la drum expres cu o banda pe sens, la autostrada in doar cateva luni
Comisia Europeana a acceptat preliminar in 26 aprilie 2013 ca ruta Sebes - Turda sa fie inclusa in programul de finantare nerambursabila, unul dintre motive fiind si sporirea gradului de absorbite a fondurilor de transport dedicate Romaniei care s-ar pierde odata cu 31 decembrie 2015 (termenul limita pe regula N+3 pentru fondurile din exercitiul financiar 2007-2014).
Astfel, singura conditie era sa finalizam cei 70 de km de autostrada pana la momentul limita, o sarcina ce a cazut in bratele statului roman.
Initial, lucrurile au debutat furtunos. Studiul de Fezabilitate a fost actualizat rapid, in cateva luni, iar drumul expres din planuri a fost transformat in autostrada. Imediat dupa, in iulie 2013 s-a lansat licitatia si parea, la momentul repectiv, ca exista sansa inceperii lucrarilor pana la finele anului.
Amanari succesive si tergiversari au facut ca licitatia sa dureze luni bune. Au urmat apoi alte luni pierdute cu contestatiile
Cu toate acestea, amanari succesive din partea CNADNR au facut ca ofertele sa fie depusa abia in noiembrie, iar desemnarea castigatorilor a venit o luna mai traziu chiar in ajunul Craciunului.
Chiar si asa, de la atribuire pana la semnarea contractelor a fost cale lunga. Contestatii peste contestatii au fost depuse pentru fiecare din cele 4 loturi, iar dupa lungi proceduri in justitie contractele pentru loturile 3 si 4 au fost semnate abia in aprilie 2014.
Pentru loturile 1 si 2, o serie de contestatii admise in instanta au fortat autoritatile sa revalueaza ofertele si sa desemneze noi castigatori. La fel, insa, de la atribuire pana la semnare drumul a fost lung, iar contractele au fost semnate abia in noiembrie 2014.
In total, costul de constructie (si proiectare) in urma finalizarii licitatiilor pentru cele patru loturi este de circa 445 de milioane de euro. Totusi, AMPOST anunta in octombrie 2014 ca, in realitate, costul intregului proiect ajunge la circa 621 milioane de euro. (SURSA)
Autostrada Sebes - Turda, unde dai, si unde crapa: menita sa salveze din fondurile ce se vor pierde la final de 2015, proiectul "manca" 400 de milioane de euro in urmatorul exrcitiu financiar
Autostrada 10 Sebes - Turda a fost vazuta, intitial, ca un proiect salvator care va reusi sa absoarba mare parte din fondurile pe exercitiu financiar 2007-2013 pe care Romania nu i-a putut absorbi si care risca sa se piarda la finele lui 2015 (pe regula N+3).
Din pacate, procedurile tergiversate au facut ca semnarea contractelor sa vina abia in 2014, iar finalizarea lucrarii sa fie practic imposibilia pana la finele lui 2015. Cum proiectele ar urma sa fie terminate abia in 2016, Romania risca dezangajarea fondurilor pe acest proiect si, practic, sa-l plateasca integral din propriul buzunar.
Astfel, o noua masura a fost inaintata de autoritatile romane si, intr-un final, acceptata si de catre Comisia Europeana: fazarea financiara a proiectelor.
Fazarea presupune ca proiectele care nu pot fi terminate pana pe 31 decembrie 2015 sa fie impartite in doua astfel incat o parte sa fie finantate din fondurile 2007-2014, iar restul din 2014-2020.
Pe 7 noiembrie, CE a anuntat ca a declarat autostrada A10 Sebes - Turda admisibila spre finantare in doua faze. Potrivit AM POST, "bugetul total al proiectului este de 621.519.594,92 euro, din care bugetul primei faze a proiectului, transmisa catre Comisia Europeana, este de 221.151.841,70 euro. Din aceasta valoare, contributia din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Sectorial "Transport" 2007-2013 (POST) este de 152.998.942,98 euro".
"Faza a doua a proiectului, in valoare totala de aproximativ 400 milioane euro va fi finantata in cadrul perioadei de programare 2014-2020", mai informeaza AM POST.
------
A10 Sebes - Turda, pe loturi:
Lotul 1 - 17 km - de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)
Valoare: 541.739.137 lei
Stadiu: in lucru
Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Construcţii SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalziare (contractual): Octombrie 2016
---
Lotul 2 -24,25km - de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250)
Valoare: 549.332.493 lei
Stadiu: in lucru
Constructor: Asocierea Aktor SA - Euroconstruct Trading '98 SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016
---
Lotul 3 - 12,45km - de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700)
Valoare: 420.511.921 lei
Stadiu: in lucru
Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A
Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014
Termen de finalizare (contractual): Martie 2016
---
Lotul 4 - 16,3 km - de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000)
Valoare: 470.004.894 lei
Stadiu: In lucru
Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH
Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014
Termen de finalizare (contractual): Martie 2016
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
TibiV
Hai sa avem si noi aici "dovada" unui moment istoric: inaugurarea/darea in folosinta a loturilor 3 si 4 de pe A10 in ziua de 30 iulie 2018.
Este vorba despre 12,45+16,30=28,75 km.
Din pacate 3,45 km de dupa nodul Aiud spre Sebes sunt inutilizabili pana cand se va la finaliza Lotul 3.
Cei 25,3 km circulabili ii puteti vedea aici:
Si, "just for the record", sa punem si anuntul oficial...
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/s-deschis-traficul-pe-loturile-3-%C8%99i-4-ale-autostr%C4%83zii
Hai sa avem si noi aici "dovada" unui moment istoric: inaugurarea/darea in folosinta a loturilor 3 si 4 de pe A10 in ziua de 30 iulie 2018.
Este vorba despre 12,45+16,30=28,75 km.
Din pacate 3,45 km de dupa nodul Aiud spre Sebes sunt inutilizabili pana cand se va la finaliza Lotul 3.
Cei 25,3 km circulabili ii puteti vedea aici:
Si, "just for the record", sa punem si anuntul oficial...
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/s-deschis-traficul-pe-loturile-3-%C8%99i-4-ale-autostr%C4%83zii
S-a deschis traficul pe loturile 3 și 4 ale autostrăzii Sebeș - Turda
30 Iul 2018
Începând cu ora 19:10 s-a deschis circulația rutieră pe Autostrada Sebeș – Turda, loturile 3 și 4.
Reamintim faptul că astăzi a fost semnat și Procesul Verbal de Recepție la terminarea lucrărilor pentru ambele loturi.
Autostrada Sebeș – Turda asigură o legătură între secțiunile autostrăzii existente A1 – Orăștie-Sibiu și A3 – Gilău-Câmpia Turzii, cu o lungime totală de aprox. 70 km, o viteză de proiectare de 120 km/h, inclusiv 7 intersecții, 4 servicii, 4 zone de odihnă, 1 centru de întreținere și control, 1 centru de întreținere și monitorizare și 66 de structuri.
Autostrada va conecta orașele Sebeș, Alba Iulia, Teiuș, Aiud și Turda. Valoarea totală a obiectivului ”Autostrada Sebeș - Turda” este de 1.949.896.940,24 lei (cu TVA) și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% reprezintă contribuția Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională - 1.215.224.556,60 lei, 25% contribuția națională (bugetul de stat) - 405.074.852,20 lei, iar restul de 329.597.531,44 lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.
- orex
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Comunicatul Ministerului Transporturilor de la inaugurarea lotului 1:
Sursa: MTIC
Comunicatul Ministerului Transporturilor de la inaugurarea lotului 1:
Astăzi, 3 decembrie 2020, în prezența ministrului Lucian Bode, a managementului CNAIR și a reprezentanților autorităților locale a avut loc darea în trafic a Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș - Turda.
Obiectivul de infrastructură realizat de către ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & C SPA POMPONIO CONSTRUCTII SRL, în lungime de 14,8 km face legătura între Nodul Rutier Sebeș (legătura cu DN1 prin bretelele 5 și 6), Nodul Rutier Alba Iulia Sud și Nodul Rutier Alba Iulia Nord (bretelele 1, 2 si 3).
Pe acest sector de autostradă este instituită o restricție de viteză de 100km/h.
Contractul în valoare de 541.739.137,21 lei fără TVA a fost finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile
”Azi reușim să dăm în trafic un obiectiv de infrastructură mare, mult așteptat de români și mă refer evident la lotul 1 din autostrada Sebeș-Turda. Este rezultatul implicării serioase din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Antreprenorului și a subcontractorilor acestuia. Este dovada faptului că pentru guvernul liberal investițiile în infrastructura de transport reprezintă priorități în actul de guvernare. Concluzia este doar una: se poate și în România să construim infrastructură de transport, într-un ritm accelerat. Ultimele săptămâni, pe lotul 1, au fost intense. Le mulțumesc tuturor celor care au muncit aici în acest an astfel încât să putem deschide traficul pe cei aproximativ 15 kilometri din acest obiectiv. Vă mărturisesc că am urmărit cu atenție cum evoluează acest proiect. Spun foarte limpede că Guvernul Ludovic Orban a pus pe primul loc investițiile publice și iată că a reușit să construiască infrastructură de transport în România. Parcursul acestui proiect a fost unul din care avem multe de învățat în ceea ce privește implementarea unui proiect de anvergură. Au existat multe blocaje și probleme nesoluționate la timp, care au împins cu mult termenul de finalizare. Din păcate în România construcția obiectivelor de infrastructură depășește, de cele mai multe ori, termenele contractuale. În cazul Lotului 1 din Sebeș-Turda, acesta trebuia finalizat în anul 2016 când a fost aprobată o extensie de timp de doi ani și iată că am ajuns în 2020 să dăm în trafic un obiectiv după șase ani de la semnarea contractului și nici acum în integralitate. Guvernul Ludovic Orban a schimbat abordarea în ceea ce privește implementarea proiectelor de infrastructură. Am accelerat ritmul, am intensificat monitorizarea lor în teren și am alocat resursele necesare umane, financiare și logistice, astfel încât parcursul proiectelor să fie constant și predictibil. Pentru a elimina toate blocajele din calea unui proiect este nevoie de o capacitate administrativă ridicată a instituțiilor statului responsabile de implementarea acestor proiecte. De aceea unul dintre obiectivele prioritare ale guvernării liberale, pentru următorii ani și prevăzut și în Planul investițional pentru perioada 2020-2030, este să luăm măsurile necesare de creștere a capacității administrative a statului și, aici, aș dori să mă refer în special la măsura care vizează eficientizarea relațiilor cu instituțiile și entitățile implicate în derularea proiectelor de infrastructură de transport.
Este vital să avem o colaborare eficientă între instituțiile statului, implicate în avizarea și derularea unui proiect, pentru a nu ne mai întâlni cu situații în care relocarea a patru stâlpi de înaltă tensiune, de pe amplasamentul unui obiectiv de infrastructură, să dureze patru ani. A fost cazul din păcate aici pe lotul 1 din Sebeș-Turda. Nu se poate să așteptăm ca o altă instituție a statului să nu se mobilizeze și să nu își facă treaba așa cum ar fi normal. În acest an, în luna iulie, am reușit să eliminăm acest blocaj de patru ani de zile. Este inadmisibil și nu mai putem tolera o astfel de colaborare defectuoasă între instituțiile statului, care au obligația să colaboreze și să găsească cele mai bune și mai rapide soluții în implementarea unui proiect de orice natură. În ceea ce privește lotul 2 aș vrea să spun că pentru cei 24 de kilometri dintre Alba Iulia și Aiud lucrurile nu stau așa cum ne-am fi dorit. Mi-aș fi dorit să avem o evoluție mai bună și să fie și el dat în trafic în același timp cu lotul 1 pentru a avea continuitate de la un capăt la altul pe autostrada A10. Din păcate nu se întâmplă acest lucru ceea ce nu reprezintă un motiv de mândrie, nici pentru CNAIR și nici pentru antreprenori.
Acest coridor de transport care va fi finalizat în integralitate în anul 2021 și va contribui la asigurarea conectivității între Autostrada A1 și Autostrada 3-Autostrada Transilvania. Îmi doresc, și aici ar fi bine să rețină CNAIR și antreprenorul de pe lotul 2, ca până la sfârșitul lunii mai, anul viitor, să se recepționeze în integralitate cei 41 de kilometri de autostradă. Închei spunând că dezvoltarea infrastructurii are beneficii clare din punct de vedere economic pentru că pe termen mediu și lung investițiile în infrastructură cresc competitivitatea economică a unei regiuni, prin atragerea de investitori și prin crearea de noi locuri de muncă, ceea ce aduce evident la bunăstarea cetățenilor. În aceste 12 luni de guvernare am reușit să dăm în trafic 77 de kilometri de autostradă. Mă refer la cei 25 de kilometri din Autostrada Transilvania, cei 21 de kilometri din Lugoj-Deva lotul 3, preluați anul trecut muzeul în aer liber, la cei 16 km pe care am reușit să-i dăm în trafic ieri din autostrada Moldovei, parte a variantei ocolitoare Bacău și evident la cei 15 km în trafic astăzi. Îmi doresc ca până la sfârșitul anului la acești 77 de kilometri să se adauge, așa cum s-a angajat antreprenorul, și cei 10 km de autostradă dintre Râșnov și Cristian.
Așadar vorbim în total de aproximativ 90 de kilometri de autostradă dați în trafic în această guvernare într-o perioadă dificilă, într-o perioadă de pandemie, de criză sanitară care a generat evident și o criză economică. Eu sunt bucuros de faptul că ieri și astăzi rețeaua de autostrăzi din România s-a îmbunătățit cu 31 de kilometri de autostradă. Așadar, într-un an dificil în care economia și-a încetinit creșterea, am reușit să menținem toate șantierele deschise astfel încât să finalizăm un număr de kilometri de autostradă aproape egal cu numărul de kilometri finalizat de cei din înaintea noastră, în trei ani de zile. Ei au reușit 97 de kilometri în trei ani. Următorii patru ani vor fi anii în care construim infrastructura de transport în România”, a declarat ministrul Lucian Bode.
Sursa: MTIC
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Economica
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) caută avocați care să o reprezinte în litigiile cu constructorii italieni ai loturilor 1 și 3 din Autostrada Sebeș - Turda (A10). Pizzarotti, constructorul lotului 1, a emis 60 de revendicări prin care pretinde 145 de milioane de lei în plus, în vreme ce Tirrena Scavi, constructorul lotului 3, este nemulțumit că nu i-a fost returnată garanția de bună execuție, conform informaților ECONOMICA.NET.
CNAIR a lansat în decembrie 2020 două licitații pentru asistență și reprezentare juridică în instanțele arbitrale și de judecată în vederea soluționarii disputelor și litigiilor din cadrul contractelor pentru loturile 1 și 3 din Autostrada Sebeș - Turda.
Ofertele pentru reprezentarea juridică în cazul lotului 1 sunt așteptate până luni, 11 ianuarie, iar cele pentru lotul 3 până marți, 12 ianuarie, conform informațiilor din SEAP.
Sursa: Economica
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Știri de Cluj
Tronsonul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda a ajuns la 85% stadiu fizic, ”constructorul executând lucrări la viaductul peste calea ferată de la Teiuș, nodul rutier Teiuș, precum și la terasamente, șanțuri betonate sau taluzări pe întreg proiectul. Acesta și-a asumat că va finaliza lucrarea în această vară. Nu suntem mulțumiți de modul în care s-a derulat proiectul ce a fost contractat tocmai în anul 2014. Vom monitoriza în continuare extrem de serios mobilizarea antreprenorului”.
Sursa: Știri de Cluj
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
orex
Asta-i de rasul curcilor!
Asta-i de rasul curcilor!
(...)potrivit surselor Economedia, capacitatea antreprenorului de a produce cantitatea zilnică de asfalt pentru aşternerea îmbrăcăminţii rutiere rămâne principala problemă pe şantier. Practic, cele trei staţii de asfalt lucrează cu sincope şi nu pot asigura 3.000 de tone de asfalt pe zi, necesare pentru a asigura deschiderea şoselei de mare viteză (...)
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
orex
”Bătaie” pentru ecologizarea bretelei de la autostrada A10 Sebeș-Turda care trece printr-o fostă groapă de gunoi
Noi descoperiri arheologice pe autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 2, în zona Sâncrai
”Bătaie” pentru ecologizarea bretelei de la autostrada A10 Sebeș-Turda care trece printr-o fostă groapă de gunoi
CNAIR ecologizează cu peste 13 milioane de lei zona aferentă bretelei nr. 1 a nodului rutier Alba Iulia Sud de la autostrada A10 Sebeș-Turda
*Breteaua ce face legătura între autostradă și șoseaua de centură a fost construită prin vechea haldă de gunoi a municipiului
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere va cheltui peste 13 milioane de lei, fără TVA, pentru a ecologiza zona din autostrada A10 care traversează vechea groapă de gunoi a municipiului Alba Iulia. Este vorba despre breteaua nr. de, de intrare și ieșire de pe autostradă aferentă nodului rutier Alba Iulia Sud. La momentul construirii bretelei, în 2020, s-a constatat că acestea trece exact prin fost haldă de deșeuri care a fost închisă în primii ani de după 1990. La acea vreme nicio directivă europeană nu obliga la o ecologizare temeinică, astfel încât zona a fost acoperită cu pământ, iar la momentul întocmirii proiectului autostrăzii nu s-a mai știut că aici a fost o groapă de gunoi. Pentru a se putea finaliza lotul 1 al autostrăzii, constructorul a degajat deșeurile de pe traseul bretelei, iar CNAIR s-a angajat să ecologizeze zona. În final s-a ajuns la o valoare estimată a lucrării foarte ridicată, de 13,2 milioane de lei fără TVA.
Obiectivul general al contractului se referă la încărcarea, transportul și valorificarea/eliminarea, în condițiile legii, a deșeurilor solide nepericuloase aflate pe amplasamentul coridorului de expropriere a bretelei 1 în zona nodului rutier Alba Iulia Sud a Autostrazii Sebeș – Turda, lot 1, km 0+000 – km 17+000. Zona afectată de excavație se va acoperi cu pămînt vegetal și se va înierba.
Contractul este unul foarte atractiv pentru operatorii economici, fiind înregistrate cinci oferte: Oil Depol Service SRL; Asocierea Uni-Recycling – Innovative Tex Solutions; Asocierea Salubris Waste Management SRL – Iron Recycle; Asocierea Demeco SRL – Aloref SRL – Ascom International SRL – Glencora Impex și Asocierea Stilo Evora SRL – Eco Fire Sistems SRL. CNAIR a stabilit un câștigător în 15 iunie, dar decizia a fost contestată de către Asocierea Uni-Recycling – Innovative Tex Solutions. CNSC urmează să se pronunțe în perioada următoare. Lucrările ar urma să fie finalizate până la 31 decembrie 2021.
Potrivit caietului de sarcini, în urma lucrărilor de excavare reralizate de DRDP Cluj în anul 2020 a rezultat un volum estimativ de 20.500 mc de deșeuri nepericuloase depozitate temporar în afara antreprizei drumului, dar în limitele cuoarului de expropiere, urmând a fi evacuate la un depozit de deșeuri nepericuloase autorizat.
Suplimentar este necesară excavarea pe o adâncime de 30 de cm față de nivelul superior al rigolei betonate existente, pe o suprafață de circa 6.000 mp rezultând un volum de aproximativ 3.000 mc material. Volumul total de material rezultat pentru evacuare este de 31.000 de tone. După finalizarea acestei activități, pe supravafața vizată se va proceda la depunerea unui strat vegetal de pământ de 30 cm și înierbarea acestuia.
Noi descoperiri arheologice pe autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 2, în zona Sâncrai
Încă 15 morminte și 3 așezări străvechi din Evul Mediu timpuriu descoperite la Sâncrai, pe șantierul A 10 Sebeș -Turda
Constructorii care lucrează la relocarea DJ 142 L, pe traseul Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, au scos la iveală noi relicve la ieșirea din Sâncrai spre Ciumbrud, după ce în urmă cu 5 ani în aceeași zonă a fost descoperită o necropolă din Evul Mediu. Noile descoperiri arheologice fac acum obiectul unei cercetări realizate de specialiști din cadrul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia, condus de directorul Gabriel Rustoiu. Din echipa de cercetare fac parte arheologi de prim rang ai muzeului – Gabriel Balteș și Cristian Florescu – arheologi de gradul I, cu experiență recunoscută în domeniu. In continuarea descoperirilor făcute în anul 2016, în urma primelor săpături arheologice din acest an, din dreptul km. 40 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, la ieșirea din Sâncrai spre Ciumbrud au fost descoperite alte 15 morminte din Evul Mediu timpuriu, dar și 3 așezări străvechi din aceeași perioadă.
Arheologul Cristian Florescu a declarat pentru ziarul ”Unirea” că numărul mormintelor și locuințelor descoperite ar putea crește pe măsură ce săpăturile vor avansa, iar ulterior relicvele dezvelite ar putea fi supuse unor analize pentru o mai precisă datare istorică. Pe baza raportului de cercetare întocmit de arheologi, Direcția Județeană pentru Cultură Alba va putea emite certificatul de descărcare de sarcină arheologică a zonei, în vederea continuării lucrărilor la autostradă.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
orex
Pe autostrada A10 Sebeș – Turda, la Nodul Rutier Sebeș se toarnă ultimul strat de asfalt. Nodul se deschide complet la finalul lui iulie
Pe autostrada A10 Sebeș – Turda, la Nodul Rutier Sebeș se toarnă ultimul strat de asfalt. Nodul se deschide complet la finalul lui iulie
Pe autostrada A10 Sebeș – Turda, la Nodul Rutier Sebeș se toarnă ultimul strat de asfalt. Nodul se deschide complet la finalul lui iulie
Pe lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda, la Nodul Rutier Sebeș, se toarnă ultimul strat de asfalt (stratul de uzură), la pasajul care supratraversează DN1, printre sensurile giratorii existente la Lancrăm. Pasajul rutier va fi folosit pentru bretelele mari, 3 și 4, ale Nodului Rutier Sebeș, care fac legătura cu autostrada A1, spre relația Sibiu – Turda, respectiv Turda – Sibiu.
Lucrările de asfaltare sunt realizate în tandem cu două finisoare, de firma Europexpres, un cunoscut asfaltator local, care a mai efectuat foarte multe lucrări de asfaltare pe lotul 1.
Nodul Rutier Sebeș va fi deschis complet, până la finalul lunii iulie, sunt două etape: până în 15 iulie, bretele 1 și 2 spre Deva, iar până la 30 iulie, bretele 3 și 4 spre Sibiu. Potrivit Ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, Nodul Rutier Sebeș, care face legatura între A10, A1 și DN1, va fi terminat complet în iulie: „Nodul de la Sebeş care face legătura între A10, DN1 şi A1 – va fi gata în iulie, conform promisiunii constructorului. Aici va fi o finalizare a nodului în două etape. În prima fază, pe 15 iulie, vor fi terminate bretelele dinspre Deva, iar la final de iulie cele dinspre Sibiu”.
Breteaua 1
Asigură relaţia Turda – Oraştie, are 2 benzi pe sens şi supratraversează breteaua 3 şi CF 210 printr-un singur pasaj superior.
Breteaua 2
Asigură legătura Oraştie – Turda, are 2 benzi pe sens şi supratraversează breteaua 3 şi CF 210, precum şi Autostrada A1, sector Sibiu-Oraştie, printr-un singur pasaj superior.
Breteaua 3
Asigură direcţia Turda – Sibiu, ea subtraversează bretele 1 şi 2 şi se află în aproprierea CF210. În aproprierea km 1+332,75 din breteaua numărul 3 se desprinde breteaua 5, care se racordază la intersecţia giratorie dispusă în partea de Sud faţă de A1, din cadrul nodului rutier existent Lancram, pentru asigurarea relaţiei directe de Trafic Turda-DN1. Breteaua 3 este proiectată pentru o viteză de 80 km/h.
Breteaua 4
Asigură relaţia Sibiu – Turda, are 2 benzi pe sens şi traversează împreună cu breteaua 3 Râul Sebeş, DN1 şi bretelele Nodului Rutier Lancrăm.
Breteaua 5
Asigură relaţia Turda – Sebeş, se desprinde din breteaua 3, are 1 bandă pe sens şi asigură legătură cu DN 1 prin intermediul giraţiei existente în partea de Sud faţă de A1, astfel fiind asigurată relaţia pentru traficul de pe Autostrada Sebeş – Turda. Este proiectată la o viteză de proiectare de 40 km/h.
Breteaua 6
Asigură relaţia Sebeş-Turda prin conexiunea cu breteaua 4. În acest fel este asigurat accesul pentru participanţii la trafic de pe DN 1 ce doresc să acceseze Autostrada Sebeş – Turda, pe direcţia Turda. Această bretea este proiectată pentru o viteză de proiectare de 40 km/h şi are 1 bandă pe sens.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
orex
Pe autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 1, se toarnă ultimul strat de asfalt pe pasajul peste calea ferată de la Alba Iulia Nord
Mobilizare pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş - Turda. Lucrări intense la pasajul peste linia ferată de la Teiuş VIDEO
PS
Greu la deal cu boii mici!
Pe autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 1, se toarnă ultimul strat de asfalt pe pasajul peste calea ferată de la Alba Iulia Nord
Pe lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda a început să se toarne ultimul strat de asfalt (stratul de uzură) pe pasajul peste calea ferată de la Alba Iulia Nord, pe sensul de mers Sebeș-Turda. Lucrările sunt efectuate de către firma Elis Pavaje, unul dintre prestatorii locali care a mai efectuat numeroase lucrări pe acest segment de autostradă.
În prezent la Alba Iulia Nord, încărcarea și descărcarea traficului se face doar pe o parte a pasajului de la Alba Iulia Nord, pe o singură bandă. Una dintre problemele de la Alba Iulia Nord, o reprezintă vechiul sens giratoriu care trebuie configurat, iar faptul că banda de intrare direct în Alba Iulia nu mai e funcțională de multă vreme, îngreunează traficul rutier.
Nodul rutier Alba Iulia Nord, potrivit surselor ziarulunirea.ro ar urma să fie dat în trafic la finalul lunii august, după ce în prealabil, în 15 iulie se vor deschide bretelele 1 și 2 de la nodul rutier Sebeș, iar la finalul lunii iulie, bretelele 3 și 4.
Mobilizare pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş - Turda. Lucrări intense la pasajul peste linia ferată de la Teiuş VIDEO
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat marţi o filmare făcută pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda, între Alba Iulia şi Aiud, la lucrările din zona pasajului peste calea ferată de lângă Teiuş.
„Antreprenorul autostrăzii Sebeş-Turda Lot 2 execută umpluturi în dreptul structurii de sprijin din beton armat, cu fundare indirectă, pe un rând de coloane forate, de la kilometrul 26 al autostrăzii. Zidurile de sprijin sunt susţinute de un sistem de ancore pasive. Pasajul peste calea ferata triplă de la km 26 + 253 este la nivel de placă suprabetonare, fiind realizat în procent de 91%. Potrivit ultimei raportări a CNAIR, stadiul lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeş Turda, între Sântimbru şi Aiud, este de 85,9 %. Deschiderea traficului este estimată pentru luna noiembrie 2021. Potrivit companiei, contractul proiectare şi execuţie are înregistrate întârzieri majore, datorate slabei mobilizări a constructorului din anii anteriori, dar şi din prezent, datorată lipsei resurselor financiare proprii pentru susţinerea şantierului.
Pe rolul instanţelor se află două dosare privind contestaţii ale unor executări silite pentru imobile necesare execuţiei lucrărilor, procesele aflându-se în prima instanţă. În data de 18 iunie 2021, antreprenorul şi-a asumat soluţia finală în vederea stabilizării necesare în zona Oiejdea – km 19+300.
PS
Greu la deal cu boii mici!
- orex
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
orex
S-a deschis circulatia pe bretele 3 si 4 ale Nodului Rutier Sebeș
S-a deschis circulatia pe bretele 3 si 4 ale Nodului Rutier Sebeș
Joi, 29.07.2021, s-a deschis circulația rutieră pe breteaua 3 și breteaua 4 ale Nodului Rutier Sebeș.
Breteaua 3 face legătura între autostrada A10 și autostrada A1 pe direcția Turda - Sibiu, iar Breteaua 4 asigură legatura între autostrada A1 și autostrada A10 pe direcția Sibiu – Turda.
Reamintim că joi, 15.07.2021, CNAIR a deschis circulația și pe Breteaua 1 care face legătura între autostrada A10 și autostrada A1, pe direcția Turda - Orăștie și Breteaua 2 care asigură legătura între autostrada A1 și autostrada A10, pe direcția Orăștie - Turda, aferente Nodului Rutier Sebeș.
Precizăm că circulația pe bretelele 5 și 6 a fost deschisă în data de 3 decembrie 2020, odată cu punerea în trafic a 14,8 km aferenți Lotului 1 al Autostrăzii Sebeș -Turda.
Pe toate cele 6 bretele ale Nodului Rutier Sebeș se va circula cu viteza maximă legală de 80 km/h.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
orex
Autostrada A 10 Sebeş Turda : Lotul doi a ajuns la 90 % iar constructorul aşterne stratul de uzură- Drulă. Şanse tot mai mari pentru autostradă completă între Sibiu şi Cluj Napoca
Ce eforturi bre, mai mult decat incantatii, rugi n-aveti ce face!
Autostrada A 10 Sebeş Turda : Lotul doi a ajuns la 90 % iar constructorul aşterne stratul de uzură- Drulă. Şanse tot mai mari pentru autostradă completă între Sibiu şi Cluj Napoca
Lotul doi al Autostrăzii A 10 Sebeş – Turda a ajuns la un stadiu fizic de execuţie de 90 % iar constructorul Aktor din Grecia aşterne ultimul strat de asfalt (stratul de uzură) a anunţat, pe pagina sa de Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Tronsonul dintre Alba Iulia Nord (Pârâul Iovului) şi Aiud are o lungime de 24 de kilometri şi ar urma să fie deschis circulaţiei până la sfârşitul anului conform termenului pe care şi l-a asumat constructorul, după aprox. 4 ani de întârziere.
Ministrul Drulă spune că lucrările sunt monitorizate şi se fac toate eforturile pentru ca antreprenorul să respecte graficele fără a oferi însă, certitudinea deschiderii circulaţiei : ,,A10 SEBEȘ-TURDA – SE AȘTERNE ULTIMUL STRAT DE ASFALT PE LOTUL 2. STADIUL LUCRĂRILOR: 90%
Lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda este unul dintre proiectele prioritare pentru România.
Pe cei 24,2 km ai tronsonului – de la Pârâul Iovului la Aiud – a început turnarea covorului final de asfalt. Se mai lucrează la:
montarea de parapete,
spațiile de servicii,
sistemul de scurgere a apelor,
iar la viaductul peste calea ferată de la Teiuș se execută ultimele umpluturi.
Facem toate eforturile să ne asigurăm că antreprenorul își respectă graficele asumate, astfel încât anul acesta să circulăm pe întreaga autostradă Sebeș-Turda.” a explicat ministrul.
Deschiderea lotului 2 al Autostrăzii A 10 Sebeş – Turda va permite circulaţia pe autostradă completă de la Sibiu la Turda şi Cluj Napoca. Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 a fost semnat cu antreprenorul Aktor în 2014 iar lucrările costă 549 milioane lei, fonduri europene.
Ce eforturi bre, mai mult decat incantatii, rugi n-aveti ce face!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
andrei11
O familie din Alba cere în justiție oprirea lucrărilor pe lotul 2 la autostrada A10
O familie din localitatea Sâncrai, muncipiul Aiud, a dat în judecată Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și societatea Aktor, constructorul lotului 2 al autostrăzii Sebeș – Turda, solicitând oprirea lucrărilor în zona locuinței sale.
Reclamanții își justifică demersul prin disconfortul provocat de praf și zgomot, în condițiile în care lucrările de construcție se derulează la câțiva metri de proprietatea lor.
Judecătoria Aiud a programat pronunțarea pentru data de 16 septembrie, când lucările contestate ar putea fi finalizate
Ziarul Unirea
O familie din Alba cere în justiție oprirea lucrărilor pe lotul 2 la autostrada A10
O familie din localitatea Sâncrai, muncipiul Aiud, a dat în judecată Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și societatea Aktor, constructorul lotului 2 al autostrăzii Sebeș – Turda, solicitând oprirea lucrărilor în zona locuinței sale.
Reclamanții își justifică demersul prin disconfortul provocat de praf și zgomot, în condițiile în care lucrările de construcție se derulează la câțiva metri de proprietatea lor.
Judecătoria Aiud a programat pronunțarea pentru data de 16 septembrie, când lucările contestate ar putea fi finalizate
Ziarul Unirea
📖 Pagination options