Topic: Discuții după inaugurare
161 posts, 41782 views
📖 Pagination options
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Stefan28
Electrificarea ca electrificare... Să zicem că ar fi putut electrifica. Nici nu aveau ce rame să pună pe acolo, domina tot Diesel-ul sub sârmă până cumpăra CFR rame. În prezent soluțiile sunt fie rame cu Hidrogen fie un train-tram cu autonomie, părerea mea.
Electrificarea ca electrificare... Să zicem că ar fi putut electrifica. Nici nu aveau ce rame să pună pe acolo, domina tot Diesel-ul sub sârmă până cumpăra CFR rame. În prezent soluțiile sunt fie rame cu Hidrogen fie un train-tram cu autonomie, părerea mea.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
TibiV
"Să zicem că ar fi putut electrifica".
NU exista nici un "sa zicem".
NU se poate electrifica o linie feroviara in axul pistei.
EXCLUS.
Doar daca vrei tu sa faci asta, pe persoana fizica, si sa platesti "oalele sparte".
Nu des. Un avion infipt in pamant la cam 5-10 ani....
Mai oameni buni, cred ca mai bine ma las de forum...
Prea multi "intelepti" pe aici...
"Să zicem că ar fi putut electrifica".
NU exista nici un "sa zicem".
NU se poate electrifica o linie feroviara in axul pistei.
EXCLUS.
Doar daca vrei tu sa faci asta, pe persoana fizica, si sa platesti "oalele sparte".
Nu des. Un avion infipt in pamant la cam 5-10 ani....
Mai oameni buni, cred ca mai bine ma las de forum...
Prea multi "intelepti" pe aici...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
subway guru
M-am abtinut pana acum dar simt nevoia sa te sustin, linia asta nu are niciun viitor, doar prafuri in ochii prostilor.
M-am abtinut pana acum dar simt nevoia sa te sustin, linia asta nu are niciun viitor, doar prafuri in ochii prostilor.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Robert24
Am mai spus si o repet.
Conform cu ce spui tu nemtii si elvetienii "e" prosti... Mai bine Romatsa ar constata ca suntem in 2021.
FYI, FRA pista 25R / 07L - ICE-ul trece fix in axul pistei (in ambele capete).
ZRH, pista 10, tot cam asa...
Si mai sunt multe altele...
Nu am spus niciodata si nu voi spune ca solutia aleasa la OTP a fost buna!
TibiV wrote:
"Să zicem că ar fi putut electrifica".
NU exista nici un "sa zicem".
NU se poate electrifica o linie feroviara in axul pistei.
Am mai spus si o repet.
Conform cu ce spui tu nemtii si elvetienii "e" prosti... Mai bine Romatsa ar constata ca suntem in 2021.
FYI, FRA pista 25R / 07L - ICE-ul trece fix in axul pistei (in ambele capete).
ZRH, pista 10, tot cam asa...
Si mai sunt multe altele...
Nu am spus niciodata si nu voi spune ca solutia aleasa la OTP a fost buna!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
Tibi_V și câți metri după ce se termină pista sunt considerați a fi << axul pistei >> ?
La Băneasa linia electrificată este la 6200 metri de capătul pistei.
La Otopeni capătul pistei e la 2,5 km de linia Mogoșoaia - Balotești.
_____________________
Guru, hai s-o spunem pe cea dreaptă, la ora actuală Statul Român NU este capabil să susțină financiar construirea lui M 6. Nici acum nici într-un viitor predictibil. Dacă banii apar în sec XXII nu mă mai interesează !
Tibi_V și câți metri după ce se termină pista sunt considerați a fi << axul pistei >> ?
La Băneasa linia electrificată este la 6200 metri de capătul pistei.
La Otopeni capătul pistei e la 2,5 km de linia Mogoșoaia - Balotești.
_____________________
Guru, hai s-o spunem pe cea dreaptă, la ora actuală Statul Român NU este capabil să susțină financiar construirea lui M 6. Nici acum nici într-un viitor predictibil. Dacă banii apar în sec XXII nu mă mai interesează !
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
shoppy
Sa fiu si eu in locul Romatsa nu as aproba electrificari nici macar in Austria, ca vorba aia, poate are ceva.
Idee ca o flama de la o linie de 25kV ar putea sa o ia cumva in sus sau in diagonala si sa atinga un avion sau o maisna are sens doar in desenele animate si nu denota decat lipsa de cunostinte tehnice in domeniu a persoanei care isi poate imagina asa ceva.
In primul rand fenomenul flamei nu se intampla liniar ci sferic, adica din locul de generare al flamei ne imaginam o sfera care se extinde pana cand atinge un alt corp mai bun conductor decat aerul, deabia atunci apare flama intre centru si celalalt conductor(daca se strapunge aerul), care celalalt conductor cel mai apropiat de o catenara in cel mai nefericit caz posibil(deci facand abstractie de stalpi, tren, alte constructii), este sina CF sau pamantul, deci flama aceea ori da in pamant ori avionul ar trebui sa zboare mai aproape de catenara decat distanta dintre catenara si pamant, si daca ai ajuns in situatia acea, atunci sigur ai alte probleme mai mari decat flama.
Aerul uscat se strapunge la 1kV/mm, deci o flama de la 25kV nu ar putea sa aiba mai mult de 30cm lungime; daca este ploaie ca la potopul lui Noe atunci, pana sa sara flama asa, din picatura in picatura, se conturneaza izolatorii sau apare flama in descarcatorii fara carcasa si tensiunea din linie dispare.
Si daca luam situatia cea mai nefavoravila cu pantograful locomotivei(ca vad ca asta capteaza nejustificat imaginatia), deci sa avem un arc electric in sarcina, adica o locomotiva in sarcina sa coboare pantograful in timp ce tractiunea este conectata si arcul electric astfel sa nu se rupa(sa ramana flama intre catenara si pantograf), acel arc electric apare pentru ca exista un consumator si deja s-a realizat traseul de rezistenta minima, acel arc nu o sa se desprinda niciodata de pantograf si sa o ia in sus, cel mult va sari pe acoperisul locomotivei(care este metalic si impamantat), si cum avem sute de locomotive si vagoane care circula cu acoperisul metalic la 1-2m de catenara si nu apare flama, este clar ca asta nu se intampla.
Apoi exista foarte multe filme cu avioane lovite de fulgere, nici nu ne mai impresioneaza pentru ca nu se intampla mare lucru, iar un fulger are undeva la 10.000kV, deci 20kV este un nimic.
Apoi daca ne uitam in teren, la 3km de capatul 26R exista 2 linii de 220kV, daca acelea sunt in regula(ca nu se intampla nimic, ca dupa Romatsa probabil ar trebui demontate), atunci rezulta prin logica ca putem avea o linie de 25kV la 300m de capatul oricarei piste, daca masuram intre capatul garii si capatul 08R ne dau lejer peste 500m(mai este si copertina garii dar deja sunt detalii).
Sa fiu si eu in locul Romatsa nu as aproba electrificari nici macar in Austria, ca vorba aia, poate are ceva.
Idee ca o flama de la o linie de 25kV ar putea sa o ia cumva in sus sau in diagonala si sa atinga un avion sau o maisna are sens doar in desenele animate si nu denota decat lipsa de cunostinte tehnice in domeniu a persoanei care isi poate imagina asa ceva.
In primul rand fenomenul flamei nu se intampla liniar ci sferic, adica din locul de generare al flamei ne imaginam o sfera care se extinde pana cand atinge un alt corp mai bun conductor decat aerul, deabia atunci apare flama intre centru si celalalt conductor(daca se strapunge aerul), care celalalt conductor cel mai apropiat de o catenara in cel mai nefericit caz posibil(deci facand abstractie de stalpi, tren, alte constructii), este sina CF sau pamantul, deci flama aceea ori da in pamant ori avionul ar trebui sa zboare mai aproape de catenara decat distanta dintre catenara si pamant, si daca ai ajuns in situatia acea, atunci sigur ai alte probleme mai mari decat flama.
Aerul uscat se strapunge la 1kV/mm, deci o flama de la 25kV nu ar putea sa aiba mai mult de 30cm lungime; daca este ploaie ca la potopul lui Noe atunci, pana sa sara flama asa, din picatura in picatura, se conturneaza izolatorii sau apare flama in descarcatorii fara carcasa si tensiunea din linie dispare.
Si daca luam situatia cea mai nefavoravila cu pantograful locomotivei(ca vad ca asta capteaza nejustificat imaginatia), deci sa avem un arc electric in sarcina, adica o locomotiva in sarcina sa coboare pantograful in timp ce tractiunea este conectata si arcul electric astfel sa nu se rupa(sa ramana flama intre catenara si pantograf), acel arc electric apare pentru ca exista un consumator si deja s-a realizat traseul de rezistenta minima, acel arc nu o sa se desprinda niciodata de pantograf si sa o ia in sus, cel mult va sari pe acoperisul locomotivei(care este metalic si impamantat), si cum avem sute de locomotive si vagoane care circula cu acoperisul metalic la 1-2m de catenara si nu apare flama, este clar ca asta nu se intampla.
Apoi exista foarte multe filme cu avioane lovite de fulgere, nici nu ne mai impresioneaza pentru ca nu se intampla mare lucru, iar un fulger are undeva la 10.000kV, deci 20kV este un nimic.
Apoi daca ne uitam in teren, la 3km de capatul 26R exista 2 linii de 220kV, daca acelea sunt in regula(ca nu se intampla nimic, ca dupa Romatsa probabil ar trebui demontate), atunci rezulta prin logica ca putem avea o linie de 25kV la 300m de capatul oricarei piste, daca masuram intre capatul garii si capatul 08R ne dau lejer peste 500m(mai este si copertina garii dar deja sunt detalii).
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
TibiV
shoppy,
de unde ai scos bazaconia asta cu "flama care o ia in sus si atinge avionul"?!?!...
Este vorba de campurile electro-magnetice care pot deregla aparatura de bord fix in momentul critic - aterizarea.
Daca este ceata, pilotul poate nici nu va vedea flama. Dar aparatele ILS o pot "simti"...
shoppy,
de unde ai scos bazaconia asta cu "flama care o ia in sus si atinge avionul"?!?!...
Este vorba de campurile electro-magnetice care pot deregla aparatura de bord fix in momentul critic - aterizarea.
Daca este ceata, pilotul poate nici nu va vedea flama. Dar aparatele ILS o pot "simti"...
TibiV wrote:
Racordul CF spre terminalul T1 OTP (Aeroportul Otopeni) este aproape paralel cu directia de zbor (aterizare) a pistei principale, R08.
"Ei, si care este problema?", o sa intrebati...
Pai simplu: aparatura de radionavigatie de pe avioane este extrem de sensibila (trebuie sa functioneze si cand cea mai apropiata radiobaliza este la 200-300 de km distanta...) Aparatele alea lucreaza cu microvolti si miliamperi...
- Un cylon
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Un cylon
Robert24,
1) Pista respectivă din Frankfurt e una singură din cele 3, se numește 25R sau 07L în funcție de capătul de care te apropii cu avionul.
2) Este într-adevăr o linie de ICE foarte apropiată de pistă, dar de pe Google Maps mi se pare că e când în debleu când în tunel, iar când e la suprafață e mai departe.
shoppy,
Înainte de Lee de Forest, toate emițătoarele radio aveau un generator intenționat foarte puternic de flamă, urmat de un filtru care să transmită în antenă doar frecvența dorită din banda uriașă produsă de flamă.
Robert24,
1) Pista respectivă din Frankfurt e una singură din cele 3, se numește 25R sau 07L în funcție de capătul de care te apropii cu avionul.
2) Este într-adevăr o linie de ICE foarte apropiată de pistă, dar de pe Google Maps mi se pare că e când în debleu când în tunel, iar când e la suprafață e mai departe.
shoppy,
Înainte de Lee de Forest, toate emițătoarele radio aveau un generator intenționat foarte puternic de flamă, urmat de un filtru care să transmită în antenă doar frecvența dorită din banda uriașă produsă de flamă.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
TibiV, te-am întrebat foarte limpede, câți metri influențează câmpul acesta electromagnetic ? Și câți metri de la capătul pistei este considerată axa pistei ? Părerea mea sinceră este că Romatsa fabulează.
__________________
Apropo, asta e temă de examen, și nu fac mișto, să se calculeze probabilitatea ca un muncitor din mină să fie lovit de un meteorit venit din spațiu. Evident în mină, nu pe stradă. Dacă ai fi urmat un curs de Riscuri ai fi văzut că cifra nu e 0 ( zero ).
TibiV, te-am întrebat foarte limpede, câți metri influențează câmpul acesta electromagnetic ? Și câți metri de la capătul pistei este considerată axa pistei ? Părerea mea sinceră este că Romatsa fabulează.
__________________
Apropo, asta e temă de examen, și nu fac mișto, să se calculeze probabilitatea ca un muncitor din mină să fie lovit de un meteorit venit din spațiu. Evident în mină, nu pe stradă. Dacă ai fi urmat un curs de Riscuri ai fi văzut că cifra nu e 0 ( zero ).
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Chev Celios
Din cunostintele mele zonele de protectie si siguranta a navigatiei aeriene sunt asa:
⦁ pentru piste :
- în lungul fiecărei piste la o distanţă de minim 150 m de-o parte şi de alta a axei pistei;
- la extremităţile pistei, la o distanţă de 500 m de pragul pistei, pe direcţiile de apropiere;
⦁ pentru căile de rulare :
- în lungul fiecărei căi de rulare la o distanţă de 47,5 m de-o parte şi de alta a axei căii de rulare.
Din cunostintele mele zonele de protectie si siguranta a navigatiei aeriene sunt asa:
⦁ pentru piste :
- în lungul fiecărei piste la o distanţă de minim 150 m de-o parte şi de alta a axei pistei;
- la extremităţile pistei, la o distanţă de 500 m de pragul pistei, pe direcţiile de apropiere;
⦁ pentru căile de rulare :
- în lungul fiecărei căi de rulare la o distanţă de 47,5 m de-o parte şi de alta a axei căii de rulare.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
TibiV, hai că te ajut eu, la un unghi de 3 grade pe panta de coborâre și având în vedere că linia Mogoșoaia - Balotești e la vreo 2200 m de capul pistei înseamnă că avionul cu pricina se află la 115 metri deasupra solului când trece peste linie.
Repet întrebarea, arcul acela electric apocaliptic de care se tem toate mințile luminate de la Boeing, Airbus, Tupolev, Ilyushin, etc, etc, are influență la 110 metri ? ( 110 metri înseamnă aproximativ 30 etaje pentru un bloc de locuințe standard ).
TibiV, hai că te ajut eu, la un unghi de 3 grade pe panta de coborâre și având în vedere că linia Mogoșoaia - Balotești e la vreo 2200 m de capul pistei înseamnă că avionul cu pricina se află la 115 metri deasupra solului când trece peste linie.
Repet întrebarea, arcul acela electric apocaliptic de care se tem toate mințile luminate de la Boeing, Airbus, Tupolev, Ilyushin, etc, etc, are influență la 110 metri ? ( 110 metri înseamnă aproximativ 30 etaje pentru un bloc de locuințe standard ).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
Știrea inițială
PTMZ wrote:
În perioada 25 ianuarie -13 februarie, din cauza unor lucrări la linia curentă, 8 trenuri de pe relația București Nord - Aeroport H. Coandă T1 se anulează:
Știrea inițială
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Stefan28
8 trenuri ale operatului respectiv (Regio Calatori). Întrebarea este cu ce le înlocuiesc...
8 trenuri ale operatului respectiv (Regio Calatori). Întrebarea este cu ce le înlocuiesc...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
Cu nimic...Am vaga impresie că la ora actuală linia nu prea e folosită...
Întrebarea mea era la ce mai lucrează acum, nu au reabilitat linia înainte de inaugurarea terminalului de la aeroport ?
Cu nimic...Am vaga impresie că la ora actuală linia nu prea e folosită...
Întrebarea mea era la ce mai lucrează acum, nu au reabilitat linia înainte de inaugurarea terminalului de la aeroport ?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)
•
Choose destination