Forum părinte: Istoria transportului în comun din București

 

Subiect: Vederi vechi din istoria transportului în București

317 mesaje, 51432 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București andrei11

Păi aveți acolo două trasee,  cred că sunt de ajuns să se  afle destul de exact unde s-a făcut fotografia.

 


  • Autor: Robert24
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Robert24

Nu e suficient. 15 si 20 aveau traseu comun destul de lung. Cert este ca nu este Sos Stefan cel Mare.
Plus ca inca o data, e posibil sa fie acces / retragere la dep. Bonaparte.

15 si 20 in 1934.png (2.46 MB; descărcat de 442 ori)

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București andrei11

Eu am preluat informația pur și simplu. O să mai << sap >> și eu, mai am poze vechi cu zona,  dacă le găsesc o să revin.

 


  • Autor: rosetti61
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București rosetti61

Pe Lascar Catargiu exista scuar intre linii (cu 2 randuri de copaci); Bonaparte a avut scuar (fara pomi) intre linii pe portiunea Victoriei - Roma.
Ce ai desenat pe splai e gresit, Dambovita era neacoperita si tramvaiele circulau in ambele sensuri pe langa Hala Unirii.
In 1935, dupa inchiderea planseului se circula in sensuri unice pe fiecare mal intre Piata si podul Senatului, dupa care urma iar linie dubla pe malul drept pana la Izvor iar in 1943 sensurile unice se prelungesc de la podul Senatului la podul Izvor (si istoria continua, n-o mai detaliez aici, ca se stie - ca de altfel si mutarea liniilor de la Banca Nationala/Academiei prin Carol - Panzari si indreptarea prin noul bulevard taiat in prelungirea bd. Coltei).

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București andrei11

S-a revenit cu precizări de cei care au postat inițial fotografia
a.jpg (203.86 KB; descărcat de 293 ori)

Mihail Cristea

Cu tramvaiul, la Piața Romană de azi, acu' 90 de ani
Două vagoane Thomson ale liniilor
15 – Parcul Rahova - Gara de Nord - str. Bucegi și
20 – Cimitirul Bellu - Bd. Kisseleff ( Bufet)
aflate simultan în stația [1] de la Piața Catargiu, actuala Piața Romană.
Se observă în depărtare [2] și intersecția Bd. Catargiu cu str. Visarion.
Anii ’30, secolul trecut.

 


  • Autor: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București WT_fan06

Acestea nu par a fi tramvaie Thomson, ci poate Simmering. E posibil să greșesc.  :geek:

 


  • Autor: Robert24
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Robert24

Bun, deci una dintre cele doua presupuneri ale mele a fost corecta :)

 


  • Autor: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București WT_fan06

Mister elucidat, acestea sunt într-adevăr vagoane Simmering. Chiar vagonul #54 apare în lucrarea "Transportul Public De Suprafață Din București - Tendințe, Evenimente Și Date Cronologice Importante", de Alexandru Sterian, Liana Andrei și Florin Dragomir. Poza a fost atașată de @Tom aici: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId

 


  • Autor: Robert24
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Robert24

Am gasit urmatoarea informatie.
La data de 31 decembrie 1927, parcul de tramvaie electrice STB era format din:
- 72 motoare plus 15 remorci Simmering produse intre 1912 si 1914 (acestea aveau numar de parc mic, deci corect, tramvaiele din poza sunt Simmering)
- 50 motoare plus 50 remorci Thomson produse in 1919
- 55 motoare Dyle & Bacalan produse in 1927.
In 1928 si 1929 s-au mai achizitionat 78 motoare D&B.

 


  • Autor: rosetti61
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București rosetti61

Poza nu e in zona Pietei Romane, pentru ca acolo sunt numai case cu etaj si fara calcane. foto e facuta la inceputul sos. Bonaparte, la Piata Victoriei - calcanul de langa #54 este invecinat cu Palatul Sturdza, care este in afara imaginii. In fata este o poteca ce traverseaza scuarul. Tramvaiele sunt stationate si goale, fara vatman (15)
https://fostulbucuresti.github.io/#18/44 ... 8884/!a2

 


Mergi la pagina:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23
 
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Istoria transportului în comun din București  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1659 utilizatori ai forumului au scris 327140 mesaje în 3918 subiecte și 409 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare