Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București
462 posts, 160140 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
andrei11
Păi aveți acolo două trasee, cred că sunt de ajuns să se afle destul de exact unde s-a făcut fotografia.
Păi aveți acolo două trasee, cred că sunt de ajuns să se afle destul de exact unde s-a făcut fotografia.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Robert24
Nu e suficient. 15 si 20 aveau traseu comun destul de lung. Cert este ca nu este Sos Stefan cel Mare.
Plus ca inca o data, e posibil sa fie acces / retragere la dep. Bonaparte.
Nu e suficient. 15 si 20 aveau traseu comun destul de lung. Cert este ca nu este Sos Stefan cel Mare.
Plus ca inca o data, e posibil sa fie acces / retragere la dep. Bonaparte.
15 si 20 in 1934.png (2.46 MB; downloaded 3840 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
andrei11
Eu am preluat informația pur și simplu. O să mai << sap >> și eu, mai am poze vechi cu zona, dacă le găsesc o să revin.
Eu am preluat informația pur și simplu. O să mai << sap >> și eu, mai am poze vechi cu zona, dacă le găsesc o să revin.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
rosetti61
Pe Lascar Catargiu exista scuar intre linii (cu 2 randuri de copaci); Bonaparte a avut scuar (fara pomi) intre linii pe portiunea Victoriei - Roma.
Ce ai desenat pe splai e gresit, Dambovita era neacoperita si tramvaiele circulau in ambele sensuri pe langa Hala Unirii.
In 1935, dupa inchiderea planseului se circula in sensuri unice pe fiecare mal intre Piata si podul Senatului, dupa care urma iar linie dubla pe malul drept pana la Izvor iar in 1943 sensurile unice se prelungesc de la podul Senatului la podul Izvor (si istoria continua, n-o mai detaliez aici, ca se stie - ca de altfel si mutarea liniilor de la Banca Nationala/Academiei prin Carol - Panzari si indreptarea prin noul bulevard taiat in prelungirea bd. Coltei).
Pe Lascar Catargiu exista scuar intre linii (cu 2 randuri de copaci); Bonaparte a avut scuar (fara pomi) intre linii pe portiunea Victoriei - Roma.
Ce ai desenat pe splai e gresit, Dambovita era neacoperita si tramvaiele circulau in ambele sensuri pe langa Hala Unirii.
In 1935, dupa inchiderea planseului se circula in sensuri unice pe fiecare mal intre Piata si podul Senatului, dupa care urma iar linie dubla pe malul drept pana la Izvor iar in 1943 sensurile unice se prelungesc de la podul Senatului la podul Izvor (si istoria continua, n-o mai detaliez aici, ca se stie - ca de altfel si mutarea liniilor de la Banca Nationala/Academiei prin Carol - Panzari si indreptarea prin noul bulevard taiat in prelungirea bd. Coltei).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
andrei11
S-a revenit cu precizări de cei care au postat inițial fotografia
Mihail Cristea
Cu tramvaiul, la Piața Romană de azi, acu' 90 de ani
Două vagoane Thomson ale liniilor
15 – Parcul Rahova - Gara de Nord - str. Bucegi și
20 – Cimitirul Bellu - Bd. Kisseleff ( Bufet)
aflate simultan în stația [1] de la Piața Catargiu, actuala Piața Romană.
Se observă în depărtare [2] și intersecția Bd. Catargiu cu str. Visarion.
Anii ’30, secolul trecut.
S-a revenit cu precizări de cei care au postat inițial fotografia
a.jpg (203.86 KB; downloaded 3683 times)
Mihail Cristea
Cu tramvaiul, la Piața Romană de azi, acu' 90 de ani
Două vagoane Thomson ale liniilor
15 – Parcul Rahova - Gara de Nord - str. Bucegi și
20 – Cimitirul Bellu - Bd. Kisseleff ( Bufet)
aflate simultan în stația [1] de la Piața Catargiu, actuala Piața Romană.
Se observă în depărtare [2] și intersecția Bd. Catargiu cu str. Visarion.
Anii ’30, secolul trecut.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
WT_fan06
Acestea nu par a fi tramvaie Thomson, ci poate Simmering. E posibil să greșesc.
Acestea nu par a fi tramvaie Thomson, ci poate Simmering. E posibil să greșesc.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Robert24
Bun, deci una dintre cele doua presupuneri ale mele a fost corecta
Bun, deci una dintre cele doua presupuneri ale mele a fost corecta
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
WT_fan06
Mister elucidat, acestea sunt într-adevăr vagoane Simmering. Chiar vagonul #54 apare în lucrarea "Transportul Public De Suprafață Din București - Tendințe, Evenimente Și Date Cronologice Importante", de Alexandru Sterian, Liana Andrei și Florin Dragomir. Poza a fost atașată de @Tom aici: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Mister elucidat, acestea sunt într-adevăr vagoane Simmering. Chiar vagonul #54 apare în lucrarea "Transportul Public De Suprafață Din București - Tendințe, Evenimente Și Date Cronologice Importante", de Alexandru Sterian, Liana Andrei și Florin Dragomir. Poza a fost atașată de @Tom aici: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Robert24
Am gasit urmatoarea informatie.
La data de 31 decembrie 1927, parcul de tramvaie electrice STB era format din:
- 72 motoare plus 15 remorci Simmering produse intre 1912 si 1914 (acestea aveau numar de parc mic, deci corect, tramvaiele din poza sunt Simmering)
- 50 motoare plus 50 remorci Thomson produse in 1919
- 55 motoare Dyle & Bacalan produse in 1927.
In 1928 si 1929 s-au mai achizitionat 78 motoare D&B.
Am gasit urmatoarea informatie.
La data de 31 decembrie 1927, parcul de tramvaie electrice STB era format din:
- 72 motoare plus 15 remorci Simmering produse intre 1912 si 1914 (acestea aveau numar de parc mic, deci corect, tramvaiele din poza sunt Simmering)
- 50 motoare plus 50 remorci Thomson produse in 1919
- 55 motoare Dyle & Bacalan produse in 1927.
In 1928 si 1929 s-au mai achizitionat 78 motoare D&B.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
rosetti61
Poza nu e in zona Pietei Romane, pentru ca acolo sunt numai case cu etaj si fara calcane. foto e facuta la inceputul sos. Bonaparte, la Piata Victoriei - calcanul de langa #54 este invecinat cu Palatul Sturdza, care este in afara imaginii. In fata este o poteca ce traverseaza scuarul. Tramvaiele sunt stationate si goale, fara vatman (15)
https://fostulbucuresti.github.io/#18/44 ... 8884/!a2
Poza nu e in zona Pietei Romane, pentru ca acolo sunt numai case cu etaj si fara calcane. foto e facuta la inceputul sos. Bonaparte, la Piata Victoriei - calcanul de langa #54 este invecinat cu Palatul Sturdza, care este in afara imaginii. In fata este o poteca ce traverseaza scuarul. Tramvaiele sunt stationate si goale, fara vatman (15)
https://fostulbucuresti.github.io/#18/44 ... 8884/!a2
- FabiM
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
FabiM
O poza interesantă, după părerea mea, de la Pasaj Colentina - 2003.
Sursa: https://petervelthoen.nl/category/tramwa ... ia-tram/
O poza interesantă, după părerea mea, de la Pasaj Colentina - 2003.
Sursa: https://petervelthoen.nl/category/tramwa ... ia-tram/
F8D9FFE5-E132-4CF2-9510-C2EFF46C71CD.jpeg (268.23 KB; downloaded 3417 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Robert24
Sfarsitul anilor '20.
In fata la hotel Athenee Palace.
(primita de la un prieten, sursa necunoscuta)
In 1930, au fost scoase liniile de tramvai de pe strazile N. Balcescu (Mendeleev azi), Clemenceanu, P-ta Ateneului.
Ultimile linii care au circulat pe acolo au fost 11 (Cal Dudesti - Cimit Sf Vineri) si 15 (Gara de Nord - Intrepozite / Cal Rahovei).
Sfarsitul anilor '20.
In fata la hotel Athenee Palace.
(primita de la un prieten, sursa necunoscuta)
Athenee Palace - linia 15 - anii20.jpg (1.36 MB; downloaded 3299 times)
In 1930, au fost scoase liniile de tramvai de pe strazile N. Balcescu (Mendeleev azi), Clemenceanu, P-ta Ateneului.
Ultimile linii care au circulat pe acolo au fost 11 (Cal Dudesti - Cimit Sf Vineri) si 15 (Gara de Nord - Intrepozite / Cal Rahovei).
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
cris_m
2 poze postate pe Instagram de Muzeul de Fotografie, prima datata 1978, iar a doua 1965. Observam un troleibuz Roman (asta sa fie?) si un TV.
2 poze postate pe Instagram de Muzeul de Fotografie, prima datata 1978, iar a doua 1965. Observam un troleibuz Roman (asta sa fie?) si un TV.
20210219_094135.jpg (320.34 KB; downloaded 3154 times)
20210219_094346.jpg (429.39 KB; downloaded 3152 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
PTMZ
Troleibuzul din prima poză (prim plan) e DAC 112 E.
Troleibuzul din prima poză (prim plan) e DAC 112 E.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination