Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar BucureștiLegăturile feroviare Gara de Nord - Aeroport OtopeniRacordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Topic: Discuții după inaugurare

161 posts, 37833 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții după inaugurare andrei11

Of, repet pentru a mia oară,  Ștefan, fă o schiță cum vezi tu linia dublă. Linia dublă ar putea exista și la ora actuală între Odăi h. și București Nord. Linie simplă este pur și simplu între Odăi h și aeroport.

 


Re: Discuții după inaugurare Stefan28

Eu la asta mă gândeam... Iar de unde sunt punctele albe liniile ar fi intrat în subteran:



Cu o ieșire de tipul gurii de metrou în zona aceasta:




De asememea, de aici:



până aici, dublam linia pe partea dreaptă:




Acest macaz automat nu ar mai fi fost:



Și linia o lua pe aici:



Iar pe partea cu linia complet noua o legam cu un macaz de acea portiune:



La pachet, desigur, ar fi fost electrificarea și ramele noi... (da, știu că electrificarea nu ar fi constat numai în porțiunea până la Mogoșoaia, fiind și alte porțiuni existente necesare a fi electrificate, dar zic că s-ar fi putut accesa fonduri europene!)
Știu că este un SF exagerat, dar numai așa vedeam linia dublată până la aeroport!

 


Re: Discuții după inaugurare orex

Domnilor...ati auzit de Monorail? Zic ca da, ca aveti acces la Youtube, indubitabil! ;)
Ca urmare, nu mai cautati ”nod in papura” pentru CF GDN-OTP, ca, in pofida faptului, atat se poate in 2020, nu-i nicio rusine, e un inceput , despre care nu indrazneam sa vorbim acum 2 ani! :yes:

 


Re: Discuții după inaugurare shoppy

Se face cruce si in Pajura pe linia Baneasa - Chitila si este destul loc sa se faca peron ca sa opreasca si in Pajura.
Mai este loc de optimizare si in Mogosoaia unde este un macaz nou nefolosit iar firul vechi de pe Mogosoaia - Balotesti este actualmente inchis.


 


Re: Discuții după inaugurare andrei11

Mici neglijențe...
Semnul ăsta trebuie întors cu 180*, iar la ramificația spre Otopeni lipsește cu desăvârșire...
De ce este închis firul Balotești - Mogoșoaia ?
De ce peste DN 1A  ( șoseaua spre Mogoșoaia ) mai este un cupon de linie ferată ? ( Deci pe pod sunt 3 linii în paralel ).
S 1.jpg (149.92 KB; downloaded 3420 times)

 


Re: Discuții după inaugurare shoppy

Mai incolo in video este cercul rosu pus pe firul acela.
Aceea este colectoare strategica, fost traseu al liniei forturilor, care are si trecerea la nivel cu DNCB, trece peste podul de pe Avionului si ajunge la unitatea militara de pe Constantin Godeanu(fostul aerodrom Chitila).

 


Re: Discuții după inaugurare andrei11

Azi pe la ora 16:00 a sosit în Gara de Nord un tren de la aeroport, au coborât 3 persoane și 2 polițiști. O persoană nu părea că vine de la aeroport, două aproape sigur, aveau bagaj. Polițiștii nu mi-am dat seama ce erau cu ei dar după ce au coborât și s-au învârtit pe peron circa un minut au urcat din nou în tren.

 


Re: Discuții după inaugurare FabiM

Și eu am văzut 2 polițiști care au stat in tren dus-întors si la capete coborau, după care reveneau in tren. Asta undeva in Decembrie. Bănuiesc ca stau in ideea de pază.

 


Re: Discuții după inaugurare orex

N-au aflat ca-i mai ieftin sa angajeze o firma de paza decat niste bugetari ”cu grade”? :rofl:

 


Re: Discuții după inaugurare TibiV

Se vede ca nu am "mai dat" pe aici de jumatate de an...
Si ma ENERVEAZA foarte tare ca topicul " Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului" a fost inchis.
Sunt nevoit sa raspund aici, desi AICI este OFF-TOPIC.

Se "enerveaza multi" ( si reproseaza "autoritatilor") ca au facut o cale ferata nou-nouta NE-electrificata...

Pai linia aia nu are cum sa fie electrificata - si NU va fi NICIODATA electrificata.
Si nici nu trebuie vreodata sa FIE APROBATA electrificarea ei.

Vorbim de o linie de cale fearata la nivelul solului, iar 1,7 km sunt supraterani. Adica mai rau...

Am vazut ca nimeni nu a postat nicaieri o mica "INFO" - pur si simplu ROMATSA (Autoritatea Romana a Serviciilor de Trafic Aerian) a spus din capul locului ca NU permite linie CF electrificata in capul pistei.
Vi se pare exagerat?!...
Pai hai sa ne ne uitam pe harta, si sa folosim cunostintele de fizica din generala/liceu...

Racordul CF spre terminalul T1 OTP (Aeroportul Otopeni) este aproape paralel cu directia de zbor (aterizare) a pistei principale, R08.
"Ei, si care este problema?", o sa intrebati...

Pai simplu: aparatura de radionavigatie de pe avioane este extrem de sensibila (trebuie sa functioneze si cand cea mai apropiata radiobaliza este la 200-300 de km distanta...) Aparatele alea lucreaza cu microvolti si miniamperi...

Pai daca reteaua de contact (nu ii spun catenara, ca ma cearta andrei11...) va da o celebra "flama", voi credeti ca este doar "un frumos efect optic"?
Nu, legile fizicii (clasele VII-XII pe vremea mea, nu stiu cum este acum...) spun ca o descarcare electrica (camp electric) genereaza un camp magnetic, care genreaza un camp electric samd (cine nu stie, sa puna mana pe carte, sa afle cum este cu transmisia campurilor electromagnetice).

Atentie!
Nu este vorba de mica "flama" de la intrerupatorul din casa, la 220 V, cand aprinzi lumina in camera.
Trenul electric iti da o flama "decenta", de "numai" 25 kV (25.0000 Volti). In curent alternativ.. :)

Cu alte cuvinte:
Am putea alectrifica mizeria aia de racord la OTP.
Dar atunci cand este vreme proasta si se aterizeaza "instrumental", trebuie sa avem "echipe in zona", ca sa nu ratam nici o prabusire cu sute de morti "nedocumentata"...

Chestiune care nu va putea fi corectata "in timp": avioanele zboara in aer, la inaltime. Orice "sursa" de "turbulente electro-magnetice" este exclusa pe ultimii 4-5 km de "approach" la aterizare.

Cand v-a explicat subway ca este o mizerie de solutie, vi s-a parut ca bate campii. Acum "ridicati coada" si nu vi se pare suficient...
Spre deosebire de altii de pe forum, nu il cunosc personal pe subway, dar nu pot decat sa recunosc ca a avut dreptate: dintre toate variantele de conexiune propuse, asta este cea mai proasta, si cea mai "dead-end".

Nu mai intreb cum se va face legatura la T2, ca tocmai s-a anuntat oficial ca termina exproprierile si se trece la constructie...

 


Re: Discuții după inaugurare cris_m

Unde mai pui ca filtrele alea de semnal din echipamente prelucreaza undele radio intr-o anumita banda de perturbatii....

 


Re: Discuții după inaugurare TibiV

Nu am vrut sa intru in detalii...

Important este ca aici nu avem o "flama de750 V CC" de la tramvai... Avem ceva ce poate baga un avion in pamant.

Cu toti cei de la bord...  :cry:

 


Re: Discuții după inaugurare andrei11

Tibi_V,  :rofl:
Dacă tot te-ai apucat de calcule,  calculează ce câmp magnetic generează flama ta de la firul aerian de contact.  Mai aveai puțin și spuneai că se defectează toate circuitele  electrice ale tuturor mașinilor din zonă.
Lasă-l pe guru în pace, pentru el tot ce nu e metrou nu e bun. Chit că putem să așteptăm și 100 de ani până ce se va construi M 6.
T 2 în construcție ?  De două ori  :rofl:  :rofl:
T 2 se va lega de actuala rețea pe la Balotești - să trăiți. De aceea s-a dublat linia Mogoșoaia - Balotești !
Nici M 6 nu e prevăzut să ajungă la T 2.

 


Re: Discuții după inaugurare TibiV

Stiu ca postarea ta este la genul "umoristic".

Daca flama opreste toate masinile de pe DN1, alea se opresc pe drum si atat.  Sunt oricum la "cota zero".
Un avion pe panta de aterizare este "un pic mai sus" de "cota zero".

Iar aici regulile sunt "un pic altfel". Poti sa propui o noua intersectie, in care s-ar putea sa se tamponeze o masina si un tramvai. Se enerveaza lumea, dupa care cei pagubiti se duc la asigurator pentru constatare si despagubire.
In aviatie "pagubitii" se duc la morga pentru recunoasterea membrilor de familie si apoi la pompe funebre... Si nu vor fi 2-3, ci de la suta in sus...

Asadar,  pot sa te asigur ca impulsurile electromagnetice "aiurea in tramvai/tren" NU fac bine "mijloacelor de radionavigatie aeriana".

Este adevarat ca am lucrat in fabrica de avioane, dar la "hardware" - partea cu surubelnite, chei fix si (la montaj) chei tarate.
Insa colegii de la "Aparatura de bord" erau super-suparati cand "pateau" o "nepatita", si injurau deseori CF.
Iar atunci (adica in urma cu +30ani) aparatura era ceva mai putin senzitiva (mai putin performanta, dar mai rezistenta "la socuri").

Eu v-am expus motivul pentru care ROMATSA a respins din start electrificarea liniei.
Si, conform principiului "fiecare inginer isi stie felia lui", nu m-am indoit de asta.
Eu, ca "motorist," nu ma pot contra cu un IT-ist. Din contra, la nevoie cer ajutorul IT-stului.
Tu, ca "MA-aist", crezi ca poti contrazice niste baieti care au facut sectia "Aparate de bord" la Facultatea de Aeronave?...

COROLAR:
NU mai comparati niciodata ceva din zona Gara Obor / Pajura HM /... Coslariu / Neptun H / Nistoresti cu situatia de la Otopeni.
OTP este principalul aeroport al tarii, singurul Categoria 3 (CAT III), si nu poti glumi cu siguranta traficului aerian...

PS
Nici pe naiba nu intereseaza daca o "flama" de la pantograful unei locomotiva va afecta timp de 3 secunde stergatorul de parbriz al unei masini care merge cu 100 km/h  pe DN1.
Dar conteaza al naibii de mult daca aceeasi flama lasa "fara ghidare" un avion plin cu pasageri, care vine cu 200 km/h la aterizare pe OTP...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420659 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use