Forum părinte: CFF / CFI

 

Subiect: Mocanita Sibiu - Agnita

6 mesaje, 2750 vizualizări.
  • Autor: Costin
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Mocanita Sibiu - Agnita Costin

Linia existenta astazi este parte dintr-o mult mai lunga cale ferata ingusta, si anume Sibiu - Agnita - Sighisoara, inclusiv o ramificatie spre Vurpar.
Un scurt istoric:
- in 1895 - 1898 se construieste tronsonul Sighisoara - Agnita
- constructia ajunge in Sibiu abia in 1910
- in 1965 se desfiinteaza linia Agnita - Sighisoara, inclusiv liniile din centrul Agnitei
- in 1997 se desfiinteaza ramificatia spre Vurpar
- in 2001 se inchide circulatia definitiv, linia intrand in conservare
- in 2006 se reconstruieste "Podul Garii" (pasaj suprateran peste calea ferata ce uneste Calea Gusteritei cu Bd. Corneliu Coposu), ocazie cu care se reconfigureaza zona de sub pasaj, inclusiv prin constructia unei strazi peste calea ferata ingusta. Aceasta fizic exista inca. Sub asfalt.

In ultimii ani, o initiativa privata (Asociatia "Prietenii Mocanitei") a preluat in administrare calea ferata ingusta si incearca sa o redeschida, macar pe tronsoane. Momentan organizeaza diverse activitati, inclusiv plimbari cui drezina, in zona Nocrich. Imi este neclar daca asociatia detin si liniile ingropate in Sibiu, precum si materialul rulant (locomotive cu abur, locomotive diesel clasa 87, cateva vagoane).


Mocanita in centrul Agnitei:
agnita.JPG (94.04 KB; descărcat de 2333 ori)

Fotografia este publicata pe site-ul primariei Agnita, in acest album: http://www.primaria-agnita.ro/agnita/al...index.html

Mocanita in Hosman:
12182206196_4658c80963_h.jpg (593.19 KB; descărcat de 2336 ori)

Din colectia lui André Knoerr, in albumul https://www.flickr.com/photos/fototak/s...7544468962. Foto original: https://flic.kr/p/jyuZtS

Asociatia "Prietenii Mocanitei" (accesati inclusiv pentru un istoric mult mai detaliat): http://www.sibiuagnitarailway.com

 


  • Autor: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Mocanita Sibiu - Agnita WT_fan06

Asociația Prietenii Mocăniței a primit trei vagoane elvețiene. Mai trebuie locomotiva

Asociația Prietenii Mocăniței a anunțat că a recepționat primele trei vagoane elvețiene, fabricate în secolele 19 și 20, și face apel la susținere pentru a procura locomotiva.

”Primele trei vagoane elvețiene au sosit miercuri la Mocăniță! Este vorba de două vagoane-platformă cu pereți laterali, fabricate în anii 1880, respectiv 1906, și un vagon-salon de 16 locuri, fabricat în anul 1880, donate Mocăniței Sibiu – Agnita de asociația Ostgleis din Elveția după ce calea ferată de proveniență a fost închisă definitiv. Din câte știm noi, superbul vagonul-salon este singurul de acest tip pe o cale ferată îngustă din România. Alte patru vagoane urmează să mai sosească, parte a aceleiași donații generoase. Așadar, vagoane avem, ne trebuie locomotiva! Susțineți-ne la Maratonul International Sibiu ca să ne-o putem lua!”, au anunțat pe Facebook cei de la Asociația Prietenii Mocăniței.

Inițiativa este susținută puternic de Octavian Udriște, președinte onorific al Club Feroviar. ”Bravo! Noroc cu donațiile generoase ale străinilor. Mare păcat că autoritățile noastre nu sprijină această asociație ca să poată prelua și exploata în scop turistic întraga linie de pe Valea Hârtibaciului. Din nefericire, destructurarea SNCFR-ului din1998 a complicat lucrurile. Terenul este al CN CFR SA iar linia și clădirile aparțin de SAAF, societate care nu este interesată de revitalizarea liniei, ci din contră.Se pare că nici CJ Sibiu nu prea susține această idee/inițiativă. Oare de ce nu se dorește să se contribuie la promovarea turismului și creșterea atractivității zonei, în folosul tuturor. Mare păcat. Trebuie luptat în continuare și să nu ne pierdem speranța. Mult succes!”, a scris Udriște pe rețeaua de socializare.

Sursa:Club Feroviar https://clubferoviar.ro/asociatia-prietenii-mocanitei/

Pozele cu aceste vagoane se regăsesc în link, sau pe pagina de Facebook a asociației, unde aflăm și cum putem ajuta la realizarea acestui proiect ambițios.

Facebook Asociația Prietenii Mocăniței: https://www.facebook.com/AsociatiaPrieteniiMocanitei/
Către Maratonul Internațional Sibiu: http://maratonsibiu.ro/prima-noastra-lo ... 6CN9q7hbB8

 


  • Autor: cris_m
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Mocanita Sibiu - Agnita cris_m

In link gasiti si un material video.

Mocănița și-ar putea relua traseul între Sibiu și Agnita. Proiectul unui grup de voluntari[/b:3405zask]

O mică asociație ce vrea să salveze calea ferată îngustă care face legătura între Sibiu și Agnita a reușit, după mai bine de un deceniu de eforturi, să concesioneze drumul de fier.

Voluntarii au atras și fonduri europene nerambursabile pentru a-și duce la bun sfârșit proiectul. Oaspeții care vor porni la plimbare cu mocănița vor putea să descopere un loc de o frumusețe aparte.

Povestea a început în urmă cu 12 ani. Atunci, câțiva voluntari optimiști și-au propus să readucă la viață calea ferată îngustă care traversează Valea Hârtibaciului. Pe acolo nu a mai trecut niciun tren din 2001. Din cei 52 de kilometri au fost salvați deocamdată șase.

În zonă este forfotă mare - pentru că oamenii muncesc de zor.

Daniel Gheorghiu, voluntar: „De la curățatul vegetației, până la ajutat la schimbatul traverselor, pe partea tehnică întreținerea sculelor și a drezinei care necesită cate un pic de atenție din când în când. E așa un calm al locului care te relaxaza după o zi de muncă și vii cu placere să faci un pic de voluntariat.”

Radu Tompa, voluntar: „De multe ori seara după ce terminăm lucrul la birou, majoritatea lucrăm în domeniul IT, venim aici la calea ferată să ne relaxăm muncind, schimbăm traverse, schimbăm cate ceva.”

Alexandru Barac, voluntar: „Fiecare persoană poate să găsească un motiv pentru care să se bucure de linie, copii, adulți, bătrânii care au locuit în sate și vin să se regăsească și vin să vadă “micuțul” sau “tzugul” cum îl numeau ei, e ceva frumos pentru toată lumea.”

Valea Hârtibaciului este una dintre cele mai pitorești și neexplorate zone din județul Sibiu, iar o mocăniță ar putea atrage turiști. În ultimii ani au fost organizate câteva plimbări, dar cu vagoane închiriate.

Mihai Blotor, Asociația Prietenii Mocăniței: „În septembrie speram să putem să aducem din nou trenul pe șinele mocăniței, asta după doi ani de convingere a autorităților centrale, că nu suntem linie de cale ferată industrială cu toate legislațiile aferente, ci suntem o cale îngustă care nu intersectăm alte căi ferate, care circulă cu 15-20 km/h cu trei vagoane de turiști.”

Proiectul a primit recent o finanțare neramburasibila în valoare de 110.000 de euro. Cu acești bani, voluntarii vor cumpără o locomotivă și vor restaura unele vagoane.
[/quote:3405zask]
Sursa: ProTv

 


  • Autor: Costin
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Mocanita Sibiu - Agnita Costin

Sunt curios de unde vor pleca din Sibiu, sunt doua probleme...
1. in zona garii liniile au disparut cand primaria a preluat teren de la CFR pentru constructia unei strazi (aici taxiul sta PE liniile ce fusesera asfalte recent)
2. pe raza orasului linia mocanitei este intercalata cu cea curenta (M200), ori ei afirma ca nu se intersecteaza. Linia mocanitei se separa de M200 acolo unde se ramifica fosta CF spre Cisnadie. Locul este complet innaccesibil fara auto personal (DN1 este impracticabil pentru pietoni sau biciclisti in zona, transport in comun nu exista - eventual vreun Regio pana in statia Selimbar si apoi pe jos 1km), ceea ce il face chiar neprietenos cu publicul larg.

 


  • Autor: orex
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Mocanita Sibiu - Agnita orex

Cam asta mai exista actual, la 12.08.2020, in zona garii Sibiu, aflata pe str. Socului, din linia de 760mm...
20200812_170153.jpg (379.34 KB; descărcat de 582 ori)

Curtea industriala de unde iese linia de 1435 mm
20200812_170206.jpg (408.1 KB; descărcat de 584 ori)

Fix sub podul garii din Sibiu acestea se unesc ( vorbesc la prezent ca inca exista legatura, nu-i dezafectata, cu toate ca pe o portiune s-a asternut asfalt peste linii).
20200812_170218.jpg (402.52 KB; descărcat de 579 ori)

Locul cu pricina, str. Socului, unde existau 4 linii de 760 mm, ce-a de-a patra traversand strada, spre gara actuala.
20200812_171414.jpg (457.89 KB; descărcat de 580 ori)
singurul vestigiu ramas in picioare
20200812_171139.jpg (419.42 KB; descărcat de 582 ori)

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

Asociația "Prietenii Mocăniței" a lansat o licitație simplificată pentru achiziția unei locomotive diesel, astfel încât mocănița să circule între Cornățel și Hosman compusă din această locomotivă diesel și 2 vagoane. Bugetul alocat este în valoare de 237.928,66 RON, cu finanțare europeană prin Programul Național pentru Dezvoltare Rurală (PNDR). Se atribuie ofertantului cu cel mai scăzut preț. Termene limită:
- depuneri oferte: 20 ianuarie
- evaluări: 20 februarie
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100121023

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

Ofertant unic: CALEA FERATĂ ÎNGUSTĂ

 


Prima pagină  • 
Forum părinte: CFF / CFI  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1659 utilizatori ai forumului au scris 327142 mesaje în 3918 subiecte și 409 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare