Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocă

 

Topic: ARO

80 posts, 24127 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: ARO Tom

Un ARO care poate merita salvat de vreun pasionat de mașini. Din păcate, nu cred că a mai avut ocazia.
255_1.JPG (77.22 KB; downloaded 3346 times)
255_2.jpg (23.5 KB; downloaded 3343 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

Dacă nu a fost luat la timp de acolo... din păcate acuma sunt și mai slabe șanse (și oricare mașină care ajunge ridicată de primărie).
Deși totodată nu mi se pare corect, să zicem că mașina era abandonată (în prima poză nu prea pare, sincer sunt multe mașini care arată mai deplorabil și care chiar circulă), proprietarul sau moștenitorii având obligația de a ține mașina permanent într-o stare decentă, atâta timp cât se află la stradă (și care teoretic circulă), dar eu bag mâna-n foc că este și un abuz al poliției locale și/sau răutatea unora de a reclama unele autovehicule ca find abandonate (caz în care m-am numărat și eu, și alte cunoștințe cu mașini mai vechi). Agenții când patrulează și le mai ”sare” în ochi câte o Dacie sau un ARO (în general aceste mașini sunt considerate astăzi niște vechituri, majoritatea ale bătrânilor singuri și care cel mai probabil au decedat), și dacă respectivii o consideră abandonată doar după purul aspect pe care și-a pus amprenta anii, lipesc o hârtie pe unul dintre geamuri (deobicei pe parbriz) în care somează proprietarul să-și ”ridice” vehiculul ”abandonat” în 10 zile (parcă) de la data somației, care este scrisă în partea de jos a paginii. Iar în caz contrar, vedeți ultima fotografie... nu mai este nevoie de explicații. Însă problema e de acolo, dacă nu se prezintă proprietarul (sau moștenitorii, dovedind evident că bunul le aparține) cu câteva sute de lei pregătiți să-i cinstească, nu știu cum se procedează mai departe. Unii doreau să achiziționeze un model mai rar de mașină, nu mai știu dacă Dacia (gen 1320/1325 Liberta) drept piese de schimb, dar cei care administrează curtea respectivă au spus că nu le pot vinde fără acte, atunci, dacă mașinile ajung în final topite, cum de își asumă primăria acest drept? Ok, nu o să aduni în curte zeci de mașini la care nu se prezintă nimeni, că mașini abandonate mereu o să fie, chiar și destul de moderne. Totodată, îmi pare rău de proprietarii decedați cu mașinile rămase în fața blocului, că nu s-au gândit din timp să le găsească o curte sau o cunoștință de încredere, care să preia mașina imediat după deces și s-o conserve undeva stabilit din timp (și primăriile nu s-au făcut doar cu banii de la mașinile abandonate, care oricum la valoarea Daciilor după '90 o costa jumate doar platforma, dar s-au ales și cu proprietățile unora...).

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: ARO Tom

Am pus poza pentru că e o mașină mai deosebită parcată pe un loc de parcare și e în subiect. Ce e acoperit pe jos în față ei e numărul locului de parcare. Din păcate statul la bloc și colecționarea de mașini nu fac casă bună împreună. Prima poză e de prin anul 2015. În 2017 era deja luată, a mai făcut o escală de unde a luat și tomberonul pe post de cargo.
Trist este că așa dispar mașini devenite istorice, chiar dacă nu au o valoare mare.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

Am înțeles, spuneam din păcate care-i adevărul și cu ridicările astea. Dacă în 2015 arăta așa, adică încă acceptabil (având în vedere vârsta), înseamnă că au fost buni agenții sau vecinii de au luat-o 2 ani mai târziu. Mai importantă este valoarea sentimentală, decât cea de pe piață (eu unul nu o să mă bucur niciodată de un Touareg, mai mult ca mirosul dintr-un ARO sau sunetul portieri la închidere la Dacie). Din păcate (și din fericire pentru unii) primăria are grijă să se ocupe de mașinile astea, care doar prin zonele rurale sau în părțile mai ferite ale orașului se mai pot găsii (sau în curțile unora sunt mai mari șanse, chiar și cu numere vechi de circulație, în Buzău e într-o curte o caroserie de Wartburg 312 rămasă după ce proprietarul a murit acum mai bine de 30 ani, dacă mașina era în stradă nu mai aveam ocazia s-o văd și acum, chiar și așa).

 


Re: ARO vlaicuandrei

Nu stiu de cand este poza si nici autorul. Dar pot banui ca este unul din primele modele dupa forma usilor, capacele rotilor si "marimea" oglinzii retrovizoare.
Interesante sunt cateva aspecte:
- nu se vad MRL-urile la roata din fata, fiind acoperite de stema ARO;
- capota de la motor cu grilaj de racire, lucru pe care nu prea l-am vazut;
- geamurile fata/spate care au actionare pe orizontala, nu pe verticala;

Locatia o stiu sigur, fiind inceputul fostei piste de incercari din cadrul fostei uzine ARO.
Sursa este o veche agenda de promovare pentru export a firmei AUTO-Dacia din anul 1978.
IMG-9598.jpg (322.16 KB; downloaded 3158 times)

 


Re: ARO vlaicuandrei

Si desi am zis ca nu o sa fac asta, deoarece inca imi este dor de el, revin cu niste poze si cu al meu ARO 244 Forrester.
Productie 1996, motorizare teutona demna de milionul de kilometri, respectiv motor Peugeot de 2.5 TD cu transmisie pe lant.
Ca si alte dotari din fabrica mai avea servofrana Volvo, caseta de directie de BMW seria 3, frane discuri fata, adica un fel de varf de gama pentru vremurile alea.
Pana la momentul nefericit, achizitionasem si sistemul original de climatizare pentru el  :(
IMG-20180527-111929-662.JPG (152.45 KB; downloaded 3146 times)

IMG-20180622-192745-650.JPG (170.54 KB; downloaded 3146 times)

48be89b6-05f1-4abc-a0a1-8a31b981f12b.JPG (323.72 KB; downloaded 3146 times)

 


Re: ARO Gabi23

Un exemplar, propietate privată, surprins la Ploiești:
Aro 243 - Ploiești - 04.09.2021.JPG (206.76 KB; downloaded 2961 times)

 


Re: ARO Gabi23

Cel gri metalizat, de care s-a mai discutat în acest topic și era expus pe Calea Plevnei, s-a mutat în ultimele luni pe Calea Crângași.
ARO - Calea Crângași - 27.06.2022.jpg (293.23 KB; downloaded 2435 times)

 


Re: ARO Gabi23

3 exemplare prezente la expoziția Retromobil din Drumul Taberei - 25.06.2022:
ARO - Drumul Taberei - 25.06.2022 (1).JPG (258.27 KB; downloaded 2389 times)
ARO - Drumul Taberei - 25.06.2022 (2).JPG (171.18 KB; downloaded 2389 times)
ARO - Drumul Taberei - 25.06.2022 (3).JPG (276.1 KB; downloaded 2389 times)
IMS - Drumul taberei - 25.06.2022 (1).JPG (211.48 KB; downloaded 2389 times)
IMS - Drumul taberei - 25.06.2022 (2).JPG (183.33 KB; downloaded 2389 times)

 


Re: ARO Mark 66

vlaicuandrei wrote here:
Si desi am zis ca nu o sa fac asta, deoarece inca imi este dor de el, revin cu niste poze si cu al meu ARO 244 Forrester.
Productie 1996, motorizare teutona demna de milionul de kilometri, respectiv motor Peugeot de 2.5 TD cu transmisie pe lant.
Ca si alte dotari din fabrica mai avea servofrana Volvo, caseta de directie de BMW seria 3, frane discuri fata, adica un fel de varf de gama pentru vremurile alea.
Pana la momentul nefericit, achizitionasem si sistemul original de climatizare pentru el  :(




Salut , ai vandut Aro-ul ?? sau il mai ai ??

 


Re: ARO Mark 66

ADK wrote here:
Câteva cadre rare cu ARO-urile din colecțiile lui Sergiu Sabo.
Vizionare plăcută! ;)
(Prima parte).


ARO 320 D by Sergiu Sabo, on Flickr


ARO 320 D by Sergiu Sabo, on Flickr


ARO 320 D by Sergiu Sabo, on Flickr


ARO 320 D by Sergiu Sabo, on Flickr


ARO 320 D by Sergiu Sabo, on Flickr


ARO 243 by Sergiu Sabo, on Flickr


ARO 243 by Sergiu Sabo, on Flickr

Da foarte faine masinile gasite si fotografiate de Sergiu , sunt faine si multe raritati a gasit , are si ceva poze mai noi cu Aro , TV , Dacia . Si eu am mai vazut / gasit Aro-uri , sunt pe cale de disparitie si nu . Chiar in Apuseni unde le-a gasit pe cele mai multe , inca le mai folosesc sau fie sunt abandonate ;)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

La început de drum - an 1989.
https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15591150
15591150.jpeg (82.82 KB; downloaded 1808 times)


Și din 1982.
https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15591138
15591138.jpg (121.4 KB; downloaded 1801 times)

 


Re: ARO ByOnu

Cu precizarea ca acestea sunt exemplarele asamblate/construite la Autobuzul/Rocar.

 


Re: ARO Dristorul Nr.3

^^ S-au fabricat si doua exemplare mai speciale, bazate pe ARO 320, tot la Autobuzul Bucuresti. Se numeau TV 320M/ TV "Safari", dar nu au intrat niciodata in productia de serie. Atasez mai jos o poza de la una din expozitiile TIB din anii 80', realizata de Dl-ul Marinel Zavodu, fost inginer la ARO.
TV-320.jpg (111.13 KB; downloaded 1793 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autoturisme retro / de epocă  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use