Topic: ARO
80 posts, 24127 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: ARO
Tom
Un ARO care poate merita salvat de vreun pasionat de mașini. Din păcate, nu cred că a mai avut ocazia.
Un ARO care poate merita salvat de vreun pasionat de mașini. Din păcate, nu cred că a mai avut ocazia.
255_1.JPG (77.22 KB; downloaded 3346 times)
255_2.jpg (23.5 KB; downloaded 3343 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: ARO
ADK
Dacă nu a fost luat la timp de acolo... din păcate acuma sunt și mai slabe șanse (și oricare mașină care ajunge ridicată de primărie).
Deși totodată nu mi se pare corect, să zicem că mașina era abandonată (în prima poză nu prea pare, sincer sunt multe mașini care arată mai deplorabil și care chiar circulă), proprietarul sau moștenitorii având obligația de a ține mașina permanent într-o stare decentă, atâta timp cât se află la stradă (și care teoretic circulă), dar eu bag mâna-n foc că este și un abuz al poliției locale și/sau răutatea unora de a reclama unele autovehicule ca find abandonate (caz în care m-am numărat și eu, și alte cunoștințe cu mașini mai vechi). Agenții când patrulează și le mai ”sare” în ochi câte o Dacie sau un ARO (în general aceste mașini sunt considerate astăzi niște vechituri, majoritatea ale bătrânilor singuri și care cel mai probabil au decedat), și dacă respectivii o consideră abandonată doar după purul aspect pe care și-a pus amprenta anii, lipesc o hârtie pe unul dintre geamuri (deobicei pe parbriz) în care somează proprietarul să-și ”ridice” vehiculul ”abandonat” în 10 zile (parcă) de la data somației, care este scrisă în partea de jos a paginii. Iar în caz contrar, vedeți ultima fotografie... nu mai este nevoie de explicații. Însă problema e de acolo, dacă nu se prezintă proprietarul (sau moștenitorii, dovedind evident că bunul le aparține) cu câteva sute de lei pregătiți să-i cinstească, nu știu cum se procedează mai departe. Unii doreau să achiziționeze un model mai rar de mașină, nu mai știu dacă Dacia (gen 1320/1325 Liberta) drept piese de schimb, dar cei care administrează curtea respectivă au spus că nu le pot vinde fără acte, atunci, dacă mașinile ajung în final topite, cum de își asumă primăria acest drept? Ok, nu o să aduni în curte zeci de mașini la care nu se prezintă nimeni, că mașini abandonate mereu o să fie, chiar și destul de moderne. Totodată, îmi pare rău de proprietarii decedați cu mașinile rămase în fața blocului, că nu s-au gândit din timp să le găsească o curte sau o cunoștință de încredere, care să preia mașina imediat după deces și s-o conserve undeva stabilit din timp (și primăriile nu s-au făcut doar cu banii de la mașinile abandonate, care oricum la valoarea Daciilor după '90 o costa jumate doar platforma, dar s-au ales și cu proprietățile unora...).
Dacă nu a fost luat la timp de acolo... din păcate acuma sunt și mai slabe șanse (și oricare mașină care ajunge ridicată de primărie).
Deși totodată nu mi se pare corect, să zicem că mașina era abandonată (în prima poză nu prea pare, sincer sunt multe mașini care arată mai deplorabil și care chiar circulă), proprietarul sau moștenitorii având obligația de a ține mașina permanent într-o stare decentă, atâta timp cât se află la stradă (și care teoretic circulă), dar eu bag mâna-n foc că este și un abuz al poliției locale și/sau răutatea unora de a reclama unele autovehicule ca find abandonate (caz în care m-am numărat și eu, și alte cunoștințe cu mașini mai vechi). Agenții când patrulează și le mai ”sare” în ochi câte o Dacie sau un ARO (în general aceste mașini sunt considerate astăzi niște vechituri, majoritatea ale bătrânilor singuri și care cel mai probabil au decedat), și dacă respectivii o consideră abandonată doar după purul aspect pe care și-a pus amprenta anii, lipesc o hârtie pe unul dintre geamuri (deobicei pe parbriz) în care somează proprietarul să-și ”ridice” vehiculul ”abandonat” în 10 zile (parcă) de la data somației, care este scrisă în partea de jos a paginii. Iar în caz contrar, vedeți ultima fotografie... nu mai este nevoie de explicații. Însă problema e de acolo, dacă nu se prezintă proprietarul (sau moștenitorii, dovedind evident că bunul le aparține) cu câteva sute de lei pregătiți să-i cinstească, nu știu cum se procedează mai departe. Unii doreau să achiziționeze un model mai rar de mașină, nu mai știu dacă Dacia (gen 1320/1325 Liberta) drept piese de schimb, dar cei care administrează curtea respectivă au spus că nu le pot vinde fără acte, atunci, dacă mașinile ajung în final topite, cum de își asumă primăria acest drept? Ok, nu o să aduni în curte zeci de mașini la care nu se prezintă nimeni, că mașini abandonate mereu o să fie, chiar și destul de moderne. Totodată, îmi pare rău de proprietarii decedați cu mașinile rămase în fața blocului, că nu s-au gândit din timp să le găsească o curte sau o cunoștință de încredere, care să preia mașina imediat după deces și s-o conserve undeva stabilit din timp (și primăriile nu s-au făcut doar cu banii de la mașinile abandonate, care oricum la valoarea Daciilor după '90 o costa jumate doar platforma, dar s-au ales și cu proprietățile unora...).
- Tom
-
Posted:
-
Re: ARO
Tom
Am pus poza pentru că e o mașină mai deosebită parcată pe un loc de parcare și e în subiect. Ce e acoperit pe jos în față ei e numărul locului de parcare. Din păcate statul la bloc și colecționarea de mașini nu fac casă bună împreună. Prima poză e de prin anul 2015. În 2017 era deja luată, a mai făcut o escală de unde a luat și tomberonul pe post de cargo.
Trist este că așa dispar mașini devenite istorice, chiar dacă nu au o valoare mare.
Am pus poza pentru că e o mașină mai deosebită parcată pe un loc de parcare și e în subiect. Ce e acoperit pe jos în față ei e numărul locului de parcare. Din păcate statul la bloc și colecționarea de mașini nu fac casă bună împreună. Prima poză e de prin anul 2015. În 2017 era deja luată, a mai făcut o escală de unde a luat și tomberonul pe post de cargo.
Trist este că așa dispar mașini devenite istorice, chiar dacă nu au o valoare mare.
- ADK
-
Posted:
-
Re: ARO
ADK
Am înțeles, spuneam din păcate care-i adevărul și cu ridicările astea. Dacă în 2015 arăta așa, adică încă acceptabil (având în vedere vârsta), înseamnă că au fost buni agenții sau vecinii de au luat-o 2 ani mai târziu. Mai importantă este valoarea sentimentală, decât cea de pe piață (eu unul nu o să mă bucur niciodată de un Touareg, mai mult ca mirosul dintr-un ARO sau sunetul portieri la închidere la Dacie). Din păcate (și din fericire pentru unii) primăria are grijă să se ocupe de mașinile astea, care doar prin zonele rurale sau în părțile mai ferite ale orașului se mai pot găsii (sau în curțile unora sunt mai mari șanse, chiar și cu numere vechi de circulație, în Buzău e într-o curte o caroserie de Wartburg 312 rămasă după ce proprietarul a murit acum mai bine de 30 ani, dacă mașina era în stradă nu mai aveam ocazia s-o văd și acum, chiar și așa).
Am înțeles, spuneam din păcate care-i adevărul și cu ridicările astea. Dacă în 2015 arăta așa, adică încă acceptabil (având în vedere vârsta), înseamnă că au fost buni agenții sau vecinii de au luat-o 2 ani mai târziu. Mai importantă este valoarea sentimentală, decât cea de pe piață (eu unul nu o să mă bucur niciodată de un Touareg, mai mult ca mirosul dintr-un ARO sau sunetul portieri la închidere la Dacie). Din păcate (și din fericire pentru unii) primăria are grijă să se ocupe de mașinile astea, care doar prin zonele rurale sau în părțile mai ferite ale orașului se mai pot găsii (sau în curțile unora sunt mai mari șanse, chiar și cu numere vechi de circulație, în Buzău e într-o curte o caroserie de Wartburg 312 rămasă după ce proprietarul a murit acum mai bine de 30 ani, dacă mașina era în stradă nu mai aveam ocazia s-o văd și acum, chiar și așa).
- vlaicuandrei
-
Posted:
-
Re: ARO
vlaicuandrei
Nu stiu de cand este poza si nici autorul. Dar pot banui ca este unul din primele modele dupa forma usilor, capacele rotilor si "marimea" oglinzii retrovizoare.
Interesante sunt cateva aspecte:
- nu se vad MRL-urile la roata din fata, fiind acoperite de stema ARO;
- capota de la motor cu grilaj de racire, lucru pe care nu prea l-am vazut;
- geamurile fata/spate care au actionare pe orizontala, nu pe verticala;
Locatia o stiu sigur, fiind inceputul fostei piste de incercari din cadrul fostei uzine ARO.
Sursa este o veche agenda de promovare pentru export a firmei AUTO-Dacia din anul 1978.
Nu stiu de cand este poza si nici autorul. Dar pot banui ca este unul din primele modele dupa forma usilor, capacele rotilor si "marimea" oglinzii retrovizoare.
Interesante sunt cateva aspecte:
- nu se vad MRL-urile la roata din fata, fiind acoperite de stema ARO;
- capota de la motor cu grilaj de racire, lucru pe care nu prea l-am vazut;
- geamurile fata/spate care au actionare pe orizontala, nu pe verticala;
Locatia o stiu sigur, fiind inceputul fostei piste de incercari din cadrul fostei uzine ARO.
Sursa este o veche agenda de promovare pentru export a firmei AUTO-Dacia din anul 1978.
IMG-9598.jpg (322.16 KB; downloaded 3158 times)
- vlaicuandrei
-
Posted:
-
Re: ARO
vlaicuandrei
Si desi am zis ca nu o sa fac asta, deoarece inca imi este dor de el, revin cu niste poze si cu al meu ARO 244 Forrester.
Productie 1996, motorizare teutona demna de milionul de kilometri, respectiv motor Peugeot de 2.5 TD cu transmisie pe lant.
Ca si alte dotari din fabrica mai avea servofrana Volvo, caseta de directie de BMW seria 3, frane discuri fata, adica un fel de varf de gama pentru vremurile alea.
Pana la momentul nefericit, achizitionasem si sistemul original de climatizare pentru el
Si desi am zis ca nu o sa fac asta, deoarece inca imi este dor de el, revin cu niste poze si cu al meu ARO 244 Forrester.
Productie 1996, motorizare teutona demna de milionul de kilometri, respectiv motor Peugeot de 2.5 TD cu transmisie pe lant.
Ca si alte dotari din fabrica mai avea servofrana Volvo, caseta de directie de BMW seria 3, frane discuri fata, adica un fel de varf de gama pentru vremurile alea.
Pana la momentul nefericit, achizitionasem si sistemul original de climatizare pentru el
IMG-20180527-111929-662.JPG (152.45 KB; downloaded 3146 times)
IMG-20180622-192745-650.JPG (170.54 KB; downloaded 3146 times)
48be89b6-05f1-4abc-a0a1-8a31b981f12b.JPG (323.72 KB; downloaded 3146 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: ARO
Gabi23
3 exemplare prezente la expoziția Retromobil din Drumul Taberei - 25.06.2022:
3 exemplare prezente la expoziția Retromobil din Drumul Taberei - 25.06.2022:
ARO - Drumul Taberei - 25.06.2022 (1).JPG (258.27 KB; downloaded 2389 times)
ARO - Drumul Taberei - 25.06.2022 (2).JPG (171.18 KB; downloaded 2389 times)
ARO - Drumul Taberei - 25.06.2022 (3).JPG (276.1 KB; downloaded 2389 times)
IMS - Drumul taberei - 25.06.2022 (1).JPG (211.48 KB; downloaded 2389 times)
IMS - Drumul taberei - 25.06.2022 (2).JPG (183.33 KB; downloaded 2389 times)
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: ARO
Mark 66
Salut , ai vandut Aro-ul ?? sau il mai ai ??
vlaicuandrei wrote here:
Si desi am zis ca nu o sa fac asta, deoarece inca imi este dor de el, revin cu niste poze si cu al meu ARO 244 Forrester.
Productie 1996, motorizare teutona demna de milionul de kilometri, respectiv motor Peugeot de 2.5 TD cu transmisie pe lant.
Ca si alte dotari din fabrica mai avea servofrana Volvo, caseta de directie de BMW seria 3, frane discuri fata, adica un fel de varf de gama pentru vremurile alea.
Pana la momentul nefericit, achizitionasem si sistemul original de climatizare pentru el
Salut , ai vandut Aro-ul ?? sau il mai ai ??
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: ARO
Mark 66
Da foarte faine masinile gasite si fotografiate de Sergiu , sunt faine si multe raritati a gasit , are si ceva poze mai noi cu Aro , TV , Dacia . Si eu am mai vazut / gasit Aro-uri , sunt pe cale de disparitie si nu . Chiar in Apuseni unde le-a gasit pe cele mai multe , inca le mai folosesc sau fie sunt abandonate
ADK wrote here:
Câteva cadre rare cu ARO-urile din colecțiile lui Sergiu Sabo.
Vizionare plăcută!
(Prima parte).
ARO 320 D by Sergiu Sabo, on Flickr
ARO 320 D by Sergiu Sabo, on Flickr
ARO 320 D by Sergiu Sabo, on Flickr
ARO 320 D by Sergiu Sabo, on Flickr
ARO 320 D by Sergiu Sabo, on Flickr
ARO 243 by Sergiu Sabo, on Flickr
ARO 243 by Sergiu Sabo, on Flickr
Da foarte faine masinile gasite si fotografiate de Sergiu , sunt faine si multe raritati a gasit , are si ceva poze mai noi cu Aro , TV , Dacia . Si eu am mai vazut / gasit Aro-uri , sunt pe cale de disparitie si nu . Chiar in Apuseni unde le-a gasit pe cele mai multe , inca le mai folosesc sau fie sunt abandonate
- ADK
-
Posted:
-
Re: ARO
ADK
La început de drum - an 1989.
https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15591150
Și din 1982.
https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15591138
La început de drum - an 1989.
https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15591150
15591150.jpeg (82.82 KB; downloaded 1808 times)
Și din 1982.
https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15591138
15591138.jpg (121.4 KB; downloaded 1801 times)
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: ARO
Dristorul Nr.3
^^ S-au fabricat si doua exemplare mai speciale, bazate pe ARO 320, tot la Autobuzul Bucuresti. Se numeau TV 320M/ TV "Safari", dar nu au intrat niciodata in productia de serie. Atasez mai jos o poza de la una din expozitiile TIB din anii 80', realizata de Dl-ul Marinel Zavodu, fost inginer la ARO.
^^ S-au fabricat si doua exemplare mai speciale, bazate pe ARO 320, tot la Autobuzul Bucuresti. Se numeau TV 320M/ TV "Safari", dar nu au intrat niciodata in productia de serie. Atasez mai jos o poza de la una din expozitiile TIB din anii 80', realizata de Dl-ul Marinel Zavodu, fost inginer la ARO.
TV-320.jpg (111.13 KB; downloaded 1793 times)
📖 Pagination options