Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Locomotive cu abur din România

68 posts, 39342 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Locomotive cu abur din România orex

230.214 ”odihneste” de la finele anului trecut, in proximitatea garii Brad, pe fosta linie Brad-Mintia!
20200814_111010.jpg (309.7 KB; downloaded 4404 times)

De cand a fost expusa aici restaurarea, in prezent, se vede doar la exterior, dar e incompleta...
20200814_110938.jpg (379.66 KB; downloaded 4373 times)

20200814_111059.jpg (357.76 KB; downloaded 4379 times)

20200814_111420.jpg (271.95 KB; downloaded 4369 times)

20200814_111500.jpg (387.86 KB; downloaded 4378 times)

Din pacate, la interior e cam jale cu J mare! :cry:
20200814_111202.jpg (304 KB; downloaded 4381 times)

20200814_111218.jpg (298.17 KB; downloaded 4367 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România Utilizator anonim

Locomotiva Calugareni a ajuns zilele trecute in curtea Muzeului CFR Bucuresti, fiind vizibila de pe Calea Grivitei. A fost ultima aburoasa de cale normala functionala pana la evenimentele din 2014 cand s-a stricat cazanul, apoi a stat conservata prin diferite zone ale depoului BC.
20201231_134031.jpg (528.64 KB; downloaded 4138 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România ADK

orex wrote:
230.214 ”odihneste” de la finele anului trecut, in proximitatea garii Brad, pe fosta linie Brad-Mintia!

Piesă de muzeu. Dar chiar n-aveau cum să-l ducă mai în spate, sau nu mai este linie ori este acoperită de verdețuri? ca să fi eliberat trotuarul ăla nu de alta.

 


Re: Locomotive cu abur din România orex

Ba da! Se putea translata/impinge locomotiva, mai in spate, dar, crede-ma nu mai avea acelasi efect vizual/impact pe E 79, la intrarea-n BRAD, dinspre TEBEA! ;)  
Si, pozitia asta a decis-o primarul Brad-ului, Florin Cazacu, de la acea vreme! :bere:

 


Re: Locomotive cu abur din România ByOnu

Dar de pozitionarea locomotivei din Timisoara ce ziceti? Mie imi pare mult prea departe de zonele circulate, mai ales de turisti.

 


Re: Locomotive cu abur din România Gabi23

Locomotiva 230.175,  fabricată în anul 1933 la Uzinele Reșita pentru CFR, este expusă de ani buni în gara Craiova. Este într-o zonă mai puțin vizibilă și adesea este în armonie cu vegetația. I-ar prinde bine o revopsire, de cel puțin 15 ani nu a fost revopsită... :(  
230.175 - Craiova - 14.05.2021.jpg (426.21 KB; downloaded 3834 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România GPS

763.193 - Vișeu de Sus - 10 august 2019

763.193.JPG (438.34 KB; downloaded 3169 times)

763.193 (2).JPG (309.17 KB; downloaded 3169 times)

763.193 (3).JPG (372.41 KB; downloaded 3169 times)

763.193 (4).JPG (276.48 KB; downloaded 3169 times)

763.193 (5).JPG (321.43 KB; downloaded 3169 times)

763.193 (6).JPG (221.77 KB; downloaded 3169 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România GPS

150.216 - Vișeu de Sus - 10 august 2019

150.216.JPG (260.28 KB; downloaded 3115 times)

150.216 (2).JPG (305.62 KB; downloaded 3115 times)

150.216 (3).JPG (288 KB; downloaded 3115 times)

150.216 (4).JPG (269.07 KB; downloaded 3115 times)

150.216 (5).JPG (307.73 KB; downloaded 3115 times)

150.216 (6).JPG (304.29 KB; downloaded 3115 times)

150.216 (7).JPG (108.91 KB; downloaded 3115 times)

150.216 (8).JPG (239.47 KB; downloaded 3115 times)

150.216 (9).JPG (218.48 KB; downloaded 3115 times)

150.216 (10).JPG (263.95 KB; downloaded 3115 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România GPS

150.216 (11).JPG (224.42 KB; downloaded 3111 times)

150.216 (12).JPG (187.21 KB; downloaded 3111 times)

150.216 (13).JPG (280.57 KB; downloaded 3111 times)

150.216 (14).JPG (164.54 KB; downloaded 3111 times)

150.216 (15).JPG (185.82 KB; downloaded 3111 times)

150.216 (16).JPG (184.74 KB; downloaded 3111 times)

150.216 (17).JPG (122.26 KB; downloaded 3111 times)

150.216 (18).JPG (107.39 KB; downloaded 3108 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România ADK

Presupun că măcar unele locomotive expuse sunt funcționale, la zecile (nu știu dacă chiar sutele) de locomotive rămase pe aburi ale CFR.

Totuși, cred că mai puține sunt vagoanele rămase ale lor (cu toate că există și câteva vagoane vechi restaurate, gen Trenul Regal, dar cred că mai puține decât locomotivele), dar majoritatea mă tem că au rămas sunt doar pe post de magazii/containere modulare tot în cadrul CFR-ului, și care și-au cam pierdut farmecul vagoanelor de odinioară. Ar fi interesant de văzut un astfel de vagon în stare acceptabilă în cadrul unui pasionat (sunt o mână de oameni care ar vrea și ar reușii, dacă CFR nu-i interesează sau au mai multe), doar că nu știu dacă CFR vinde și persoanelor fizice din inventarul lor.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România GPS

Locomotivele expuse, fie că vorbim de cea expusă la Vișeu sau de altele, nu sunt funcționale. În anul 2015 a fost restaurată și pusă în funcțiune singura locomotivă cu aburi de ecartament normal, N2-302, garată acum în Zlatna. Nu știu dacă în prezent mai are toate avizele necesare pentru a circula. În rest pentru celelalte locomotive nu mai este posibilă punerea în funcțiune întrucât nu mai este nicio instituție abilitată în a face revizii cazanelor. Pentru locomotivele mai mici, cu presiune scăzută, cum sunt cele dedicate mocănițelor, este abilitată C.F.I. Crișcior.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România GPS

131.045 - Timișoara - 30 august 2021

131.045.JPG (380.6 KB; downloaded 3017 times)

131.045 (2).JPG (342.75 KB; downloaded 3017 times)

131.045 (3).JPG (371.94 KB; downloaded 3017 times)

 


Re: Locomotive cu abur din România shoppy

Locomotivele expuse nu numai ca nu sunt functionale ci, mai mult, in graba nebuna de a le expune pentru a nu fi recuperate de altii, au fost practic distruse. Cand le-au ridicat cu macaraua nu au folosit punctele de ridicare dedicate(evident ar fi trebuit analizate pentru a se asigura ca nu exista crapaturi), ci au trecut cablurile direct pe sub cazan, in final indoindu-l, se poate vedea la cea din Predeal.
Oricum orice cazan ar trebui reverificat, singura firma acreditata de asa o treaba care mai exista la noi este ICPE-GA, cand am lucrat eu cu ei acum vreo 7 ani pe acolo erau doar persoane de peste 65 de ani.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive cu abur din România ADK

Pe lângă, cel puțin o mini-locomotivă (spre exemplu cea din parcul Tineretului, București) a fost practic lăsată ca loc de joacă pentru copiii, iar aparent puțini apreciază că restul doar au băgat pietre și tot felul de mizerii peste tot (inclusiv la manete) ca acum să nu mai fie nici astea funcționale. Faptul că s-a putut alege o locomotivă care poate fi explorată liberă de copiii, nu-i un lucru rău, dar efortul nu văd să se fi meritat mai ales prea la liber, fără pază pe o rază de 100m și reguli care nu le respectă nimeni. Mai mult de atât, locomotiva este și un pericol pentru cei mici (mai ales nesupravegheați) deoarece este numai fier iar copiii se pot lovi ușor de orice ”din joacă”, deși este de mulți ani expusă în parc nu am auzit incidente, însă nu cred că nu au fost deloc.

La fel și cu tramvaiul Tatra din Chiajna, cel mânjit, copiii pot face multe năzbâtii deoarece vagonul din câte am văzut în fotografii încă are geamuri, pe jos există mult pietriș iar ”din joacă” acestea se pot sparge cu ușurință, deși presupun că acolo există pază că altfel nu cred că nu se spărgea măcar un geam în ăștia 3-4 ani. Presupun că există și reguli care cineva se asigură că se respectă, să nu fie lăsați copiii fără însoțitori iar aceștia să răspundă de eventualele pagube produse... dacă nu, mare prostie.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418823 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use