Topic: Știri și articole din presă
2073 posts, 622775 views
📖 Pagination options
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Stefan28
Metrorex nu e privat... Apartine tot de Ministerul Transporturilor, ca si CFR...
Metrorex nu e privat... Apartine tot de Ministerul Transporturilor, ca si CFR...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Un singur lucru e trist, ca D.N.A. nu-i dibuieste mai repede pe acesti șperțari!
Un singur lucru e trist, ca D.N.A. nu-i dibuieste mai repede pe acesti șperțari!
- ByOnu
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Ei nu...doar ceva mai cu perdea nu chiar asa pe fatza...
Sa speram ca DNA va prinde din nou viteza si nu va mai trebui sa astepte doua legislaturi pana basculeaza puterea.
Ei nu...doar ceva mai cu perdea nu chiar asa pe fatza...
Sa speram ca DNA va prinde din nou viteza si nu va mai trebui sa astepte doua legislaturi pana basculeaza puterea.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
PTMZ
Sursa: Club Feroviar
Conducerea Metrorex menționează într-un mesaj adresat angajaților și călătorilor prioritățile companiei pe anul care vine. Multe proiecte, dacă nu majoritatea, sunt însă blocate în urma unei contestații.
Există proiecte care trebuie implementate cu rapiditate și care cer o exigență sporită, a spus miercuri directorul general Metrorex Gabriel Mocanu, într-un mesaj de final de an adresat colegilor săi și călătorilor.
Primul proiect menționat este Magistrala 6 lotul 1 1 Mai – Tokyo (zona Băneasa). Mocanu spune că s-au depus 4 oferte pentru construcție. Este vora de firme sau asocieri din Turcia și China singura companie europeană participantă fiind FCC dar și aceasta asociată cu o companie din Turcia. În licitație firmele europene au fost descalificate/nu s-au calificat, fie nu au depus oferte. E vorba de Astaldi, Aktor, etc. În cazul lotului 1 găsindu-ne în faza analizei ofertelor, fără un câștigător desemnat, sunt foarte posibile contestațiile în anul care vine.
O altă prioritate este lotul 2 al magistralei, anume cel care ajunge la Otopeni de la stația Tokyo. „Pentru care s-a finalizat și încărcat în SICAP documentația de achiziție pentru lotul 2-lucrări de structură”, spune directorul general.
Metroul și Metrans își dispută și Magistrala 5
O altă licitație „blocată” într-un proiect important pentru Metrorex este continuarea Magistralei 5 până la Piața Iancului. Licitația este suspendată de către Metrorex în urma faptului că cele două asocieri interesate de activitățile de proiectare, anume Metroul și Metrans se judecă la Curtea de Apel.
Tot prioritar și blocat este proiectul de modernizare a Magistralei 2. Societatea de transport cu metroul a suspendat la începutul acestui an, fără vreun motiv făcut public, licitația de modernizare a Magistralei II de metrou, proiect cu o valoare estimată de aproape 100 milioane de euro. La începutul acestui an din licitație s-a retras o asociere condusă de compania Alstom, unul dintre puternicii competitori în domeniu.
Inițial asocierea Alstom Transport – SOMET – TIAB – UTI a cerut anularea licitației organizate de Metrorex pentru modernizarea magistralei. Participanții la licitație au acuzat imposibilitatea asigurării corectitudinii acesteia și a efectuării lucrărilor în condițiile cerute de autoritatea contractantă.
Ceea ce nemulțumea asocierea menționată este faptul că lucrarea nu va putea fi efectuată fără participarea companiei canadiene Bombardier, cea care a asigurat ramele de metrou dar și elementele de semnalizare și automatizare ce trebuie înlocuite sau modernizate.
Prioritare sunt și alte proiecte aflate în stadii incipiente. Mocanu menționează continuarea Magistralei 4 între Gara de Nord 2 și Gara Progresul, achiziția de noi trenuri (o parte a achiziției a fost incheiată în urma unui contract semnat cu Alstom), modernizarea Magistralelor 1 și 3 și realizarea de extensii spre Mogoșoaia, Berceni, Pantelimon, Tunari etc.
„Totodată, împreună cu specialiștii din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și consultanți ai UE, se urmărește realizarea proiectelor pentru Bragadiru – Voluntari (Magistrala 7) și a semiinelului Crângași – Dristor 2 (Magistrala 8)”, spune directorul general.
„Față de cele prezentate, se desprinde clar ideea că avem multe de făcut și aceasta trebuie să ne motiveze pentru a merge mai departe în călătoria noastră și în anul 2021, împreună, călători și lucrători ai metroului”, spune Gabriel Mocanu.
Realizările acestui an
Mesajul directorului general trece în revistă și succesele acestui an. S-a construit „finalizând, după multă așteptare ce-i drept, Magistrala 5 de metrou: Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv stația, galeria de legătură și depoul Valea Ialomiței. De asemenea, s-au finalizat și lucrările la extensia sistemului de control trafic al Magistralei 4 – Laminorului – Depou Străulești, astfel încât s-a putut reduce timpul de succedare între trenuri, cu circa 40%.
La final de an s-au terminat și lucrările de modernizare a sistemului de taxare, astfel încât am început imprimarea cartelelor contactless creând premisele unei integrări depline cu STB și alți operatori de transport. Aceasta, după ce în prima parte a anului a fost implementată plata cu cardul bancar. Tot pe final de an s-a semnat contractul pentru achiziția a 13 trenuri noi de metrou dedicate Magistralei 5, cu posibilitatea de extensie cu încă 17 trenuri”, spune el.
„Cu mulțumiri pentru atitudinea pozitivă și înțelegerea manifestate în anul 2020, atât de către călători, cât și de către angajați, echipa Metrorex, prin director general, ing. Gabriel Daniel Mocanu, urează tuturor multă sănătate și noroc. La mulți ani!”, spune el în incheierea mesajului său.
Sursa: Club Feroviar
- andrei11
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
@andrei11
Posibil sa nu te fi prins dar dl. director general ne-a urat ”(...)La Multi Ani(...)”! Asta stiam, fiecare dintre noi!
@andrei11
Posibil sa nu te fi prins dar dl. director general ne-a urat ”(...)La Multi Ani(...)”! Asta stiam, fiecare dintre noi!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Stefan28
Să fim realiști, în 2021 am putea vedea prima sapă la prelungirea M5 până la Piața Iancului sau la M6.1?
Să fim realiști, în 2021 am putea vedea prima sapă la prelungirea M5 până la Piața Iancului sau la M6.1?
- subway guru
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Esti copil sau... copiii spun lucruri traznite?!
Stefan28 wrote:
Să fim realiști, în 2021 am putea vedea prima sapă la prelungirea M5 până la Piața Iancului sau la M6.1?
Esti copil sau... copiii spun lucruri traznite?!
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
PTMZ
Sursa: Metrorex
Metrorex informeaza publicul calator ca in contextul prelungirii starii de alerta la nivel național cauzata de pandemia cu Coronavirus si in conformitate cu dispozițiile legale – H.G. nr. 1065/11.12.2020, in noaptea de 31 decembrie 2020/01 ianuarie 2021, trenurile de metrou nu vor circula!
In zilele de 1, 2 si 3 ianuarie 2021, acordate cu ocazia Anului Nou, trenurile de metrou vor circula pe toate magistralele la un interval de 9 minute, conform graficelor pentru zilele de week-end si sarbatori legale, in caz de necesitate, fiind disponibile 5 trenuri care vor fi introduse suplimentar.
Sursa: Metrorex
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
andrei11
Oameni fără gândire ! Prin lege, zilele libere cu prilejul Anului Nou sunt două, 1 și 2 Ianuarie. 3 Ianuarie e Duminică și de aceea e liberă. Mulți oameni nu mai gândesc deloc de când cu Capitalismul Democratic.
In zilele de 1, 2 si 3 ianuarie 2021, acordate cu ocazia Anului Nou...
Oameni fără gândire ! Prin lege, zilele libere cu prilejul Anului Nou sunt două, 1 și 2 Ianuarie. 3 Ianuarie e Duminică și de aceea e liberă. Mulți oameni nu mai gândesc deloc de când cu Capitalismul Democratic.
📖 Pagination options