Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Despre controlorii STB

492 posts, 191074 views
 
Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre controlorii RATB / STB andrei11

Și eu, dar la autobuz. Cel care întoarce la Sala Palatului, îmi scapă numărul.  Sala Palatului - Gara de Nord, mi-am făcut treaba acolo  apoi Gara de Nord - Sala Palatului.  La cursa de întoarcere mi-a spus că deja validasem cardul cu vreo oră înainte.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB BGP2597

E chiar 178-ul din exemplul lui @Tom

 


Re: Despre controlorii RATB / STB cris_m

Tom wrote:
Din moment ce conform STB-sa, o călătorie este considerată până la un capăt de semicursă, atunci acel capăt trebuie adus la cunoștința călătorului cu o stație înainte, ca și la sosirea în stație.
Nu cred că e prea greu să pună un mesaj de genul:
"(Urmează) Stația "Aleea Pinguinului" - Capăt de linie. Vă rugăm validați cardul pentru continuarea călătoriei."
Cum au zis si colegii, exista fraza. Tin minte la 101 la Obor cum zicea: "Urmeaza statia... Bucur Obor. Capat de linie. Pentru continuarea calatoriei va rugam efectuati o noua validare a cardului de transport. Va multumim!". Dar asa cum zicea Bogdan, totul depinde de functionarea sistemului de anuntat statiile, nici macar pe afisaj nu apare informatia asta, desi restul sunt.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB Tom

Trebuia să fiu mai clar în exprimare. Mesajul nu că n'ar exista, dar este întotdeauna anunțat la absolut orice cursă unde este aplicabil?
Într'adevăr, mesajul există. L-am auzit de câteva ori, DAR: repet, de câteva ori. Asta înseamnă că pe același traseu, anunțul ba funcționa, ba nu, ba anunța stațiile de pe sensul opus. Cine este vinovat pentru neanunțarea capătului de linie într'o situație în care acesta nu se materializează prin staționare și debarcare a călătorilor?
Dar și mai penibilă este o altă situație, colaterală exemplului dat. Dacă STB-sa are pretenția să validezi la fiecare semicursă, dar și abonamentul, aceeași obligație o au posesorii de abonamente, în condițiile anterior menționate? Aștept cu mare nerăbdare un proces în care se va invoca validitatea abonamentului ca titlu de călătorie VALID în perioada pentru care a fost emis.
Edit: Anunțul înseamnă și că șoferul a setat corect semicursa pentru validatoare?

 


Re: Despre controlorii RATB / STB BGP2597

Este exact cum am zis eu și Cris, la ghici în funcție de cum funcționează sistemul de anunțare a stațiilor. El în sine este înregistrat pe banda semicurselor care se termină în felul ăsta, dar e o loterie adevărată dacă îl și auzi. Vinovat de lipsa acestor anunțuri ar trebui să fie de la caz la caz cei din autobaze care nu asigură funcționarea sistemului de anunțuri vocale sau șoferii care le țin oprite sau la un volum imposibil de auzit.

În cazul abonamentului în trecut era suficient să fie în perioada de valabilitate și să fie pentru linia pe care te afli sau pe un tronson comun, dar asta era o chestie neoficială pe care controlorii o agreeau. De 2 (?) ani este obligatorie validarea cardului inclusiv pentru posesorii de abonament - ceea ce are sens, fiindcă îți contorizezi efectiv călătoria și implicit se aplică și pentru revalidarea în cazul situațiilor de genul.

Eu când mai foloseam troleele de la Gară și mă urcam de la Ministerul Transporturilor stăteam vreo 2-3 stații cu cardul în mână și îl treceam insistent pe la validator, atât când mă urcam cât și după ce pleca de la Gară, fiindcă șoferii schimbau sensul care unde apucau, unii chiar de la Minister, alții cât erau opriți la Gară, unii ajungeau tocmai la Witing până când făceau asta. Iarăsi, asta e o altă problemă de care te lovești de la caz la caz că nu există o consistență și fiecare șofer face treaba asta când are chef sau când își amintește.

Edit: Anunțul respectiv nu cred că spune nimic legat de setare. Probabil este înregistrat în continuare pe același "track" care anunță denumirea stației de capăt.
Întrebarea mea, dacă știe cineva răspunsul este dacă SAT-ul și vox-ul sunt interconectate sau funcționează independent, adică când schimbi sensul trebuie să faci asta și colo și colo sau e de ajuns în SAT și vox-ul se reglează automat?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB ADK

Drept și normal este să validezi întotdeauna cardul indiferend de modul de dobândire al acestuia (abonament sau pe care le încarci cash). Abonamentul reprezintă numărul de călători nelimitat pentru o perioadă limitată de timp (la metrou este însă cu temporizare, bine poți circula cât vrei atâta timp cât ai trecut de bară), atât în mediul urban și/sau rural, că circuli sau nu, că validezi sau nu, nu produci vreo pagubă majoră, pe când cardurile de tip ”cash” dacă nu le validezi ești considerat contravenient. În București s-a mai pus problema că este doar 1,30 lei, în mediul urban, singura regie din țară cu cel mai mic preț la călătoria cu mijlocul de transport, și chiar și așa mulți se zgârcesc și la această sumă. Drept și firesc, având în vedere distanțele pe care le poți parcurge față de alte regii, într-adevăr este un preț foarte mic, însă și numărul de călători este mult mai mare și poate așa se mai încurajează folosirea transportului public decât cel personal. Decât 2 călători care au plătit 4 lei, mai bine 10 călători care au plătit 13 lei (dacă validează toți cardurile ”cash”). Dacă prețurile s-ar majora, nu vreau să știu cum va merge traficul (chiar dacă întrec de nu știu câte ori costurile pe carburant decât pe STB, pe mulți nu-i interesează). Dar în fine.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB Tom

Fie că este vorba de titluri de călătorie pe suport de hârtie, fie de titluri electronice, este normal să existe un mod de a "bifa" efectuarea călătoriei, atunci când titlul de călătorie este per călătorie.
Abonamentul este un titlu valabil un număr nelimitat de călătorii, în perioada de valabilitate.
Înțeleg parțial obligația de a "valida" abonamentul odată într'un mijloc de transport, dar nu pe fiecare semicursă. Înțeleg și validarea oricărui titlu de călătorie valabil pe o linie operată (și) de către un alt operator decât cel care a emis cardul.
De 30 de ani folosesc abonamentul sau alte titluri de călătorie mokka (legale) pe STB. Abonamentul, dacă în perioada studiilor pot spune că era convenabil pentru numărul de călătorii efectuate, în ultimii ani am ajuns să cumpăr abonament lunar pentru 3-4 zile (neconsecutive) pe lună, totalizând între 10  și 15 călătorii în total), deci practic plăteam mai mult la numărul de călătorii efectiv efectuate. Sau chiar abonament de o zi pentru 3-4 călătorii, adică aș fi plătit individual pe călătorie sub prețul abonamentului.
Dar principalul motiv pentru care am preferat abonamentul era aglomerația din vehicule și inconvenientul de a da biletul "din mână în mână până în fund la taxatoare" (așa se spunea pe vremuri când exista așa ceva), dar și inconvenientul de a vedea cum se ocupă locurile, inclusiv de către călători neplătitori, în timp ce eu umblu după validator. Plus inconvenientul și mai mare ca validatorul să fie blocat sau defect și asta să genereze conflicte cu controlorii sau ocuparea tuturor locurilor până ajungeam la următorul validator.
Deci, în cazurile prezentate, dacă eu plătesc pentru călătorii pe care nu le-am efectuat, de ce aș contribui la numărarea călătorilor din moment ce am un abonament valabil în ziua respectivă, "un număr nelimitat de călătorii"?
La fel ca și adresele poștale, făcute într'un stil care să ajute poștașii, nu cei care locuiesc la ele, la fel și acest sistem este făcut să-i ajute pe operatori, nu pe beneficiarii serviciului.
Și încă odată repet, în 30 de ani, nu am mers ilegal fără bilet/abonament, incluzând situația de a nu a avea abonamentul la mine, mai mult de aproximativ 10-15 ori.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB rosetti61

Dupa o anumita ora poti sa nu mai ai "grija" validatorului. Controlorii isi desfasoara activitatea indeosebi la inceputul zilei si in orele de varf, dupa ora X nu mai verifica, ora care poate fi cel mai tarziu cea a inchiderii centrelor de vanzare.
Si despre mesajele aiurea - in cazurile de mai sus poate se intampla sa se fi urcat in acelasi vehicul (dar de ce dupa 1-2-3 ore "mai stie" ca s-a validat in vehicul?). Mie mi s-a intamplat ca dupa ce am mers cu un tramvai pana la Doamna Ghica - am rezolvat ce aveam nevoie in vreo 10 minute, vine alt tramvai in care validatorul spune "Card deja validat"; cel din care coborasem nu avea cum fizic sa se intoarca asa de repede :mrgreen: . Abonament luat in ziua precedenta; dupa cateva zile am mers cu 66 spre Obor (nu mai stiu, Astra sau Irisbus) in care validatorul a facut urat: "Card expirat" - in Otokarul de pe 336 nu a zis nimic, a piuit regulamentar. Am zis o fi defect; la intoarcere tot 66 aceeasi poveste, repetata si alta data (aceeasi linie dus-intors, nu mai stiu cum a reactionat pe autobuz), dupa o perioada de timp. Cardul este din cel RATB pe el, din 2007, o fi inceput sa dea rateuri sau sistemele UTI o iau razna? Ca sa nu mai am scandal din partea validatorului la intors (seara spre 22.00) parca nu l-am trecut peste aparat.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB BGP2597

Păi se intâmplă, fiindcă SAT nu știe că ajungi la capăt în 40-50-70 de minute ca să se reseteze automat. Dacă nu dă nimeni schimbare sens de mers, el poate să creadă că ai petrecut tot programul de lucru pe aceeași semicursă, așa că te ține minte până când îi spune cineva că nu mai e cazul.

Foarte ciudate situațiile explicate de tine. La mine cel puțin eram sigur că este exact același vehicul, deci explicația venise de la sine.

 


Re: Despre controlorii RATB / STB cris_m

Cardurile vechi cred ca au inceput sa aiba probleme, mie imi da erori destule la aparatele vechi, iar la cele noi dureaza si 30-40 de secunde pana il valideaza. Cardul e luat in 2013-2014.
Ca remarca personala, daca sunteti pe linie in bucla, mai ales la capat, verificati pe aplicatie pe ce sens se afla vehiculul, cu siguranta nu va arata in fals. Eu asa procedez cand mai iau 311 de la Rosetti, ma uit pe aplicatie si astept pana la Armeneasca sa fiu sigur ca a schimbat sensurile la timp :)

 


Re: Despre controlorii RATB / STB BGP2597

Legat de cardurile vechi, și al meu începuse să proceseze mai greu (card luat undeva prin 2012, dar care a șomat până prin 2016 când am început facultatea). Ulterior l-am schimbat anul trecut prin decembrie când n-a mai mers deloc fiindcă l-am îndoit în buzunarul de la spate, o procedură proastă și greoaie care a implicat să merg o zi pe jos fiindcă n-am avut nicio dovadă la mână că am făcut cerere de schimbare a cardului deteriorat.

Ce anume în aplicație îmi poate confirma că vehiculul în care m-am urcat are sensul schimbat în SAT, faptul că începe să apară pe hartă în sensul bun? Tramvaiul meu buclucaș apărea bine mersi pe hartă în locul bun cu sensul neschimbat de ore bune.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB Utilizator anonim

Eu am cardul din noiemebrie 2006 cand au aparut si merge ok, este putin crapat pe mijloc, am vrut sa il schimb acum cativa ani dar vanzatoarea m-a certat ca atata timp cat merge e mai mult complicatie  :rofl:

 


Re: Despre controlorii RATB / STB rosetti61

Decat sa te complici cu cereri, nu mai bine te prezinti cu buletinul la toneta si iti faci altul pe loc? Sau trebuie sa umble in baza de date?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB ADK

Utilizator anonim wrote:
Eu am cardul din noiemebrie 2006 cand au aparut...

Nu au apărut din iunie 2006, odată cu inaugurarea Mercedesurilor pe 131?

 


Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420984 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use