Zona metropolitană BucureștiUnitățile de întreținere și exploatare ale STB

 

Topic: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare

13 posts, 3519 views
Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare 1689

Deschid acest topic pentru a discuta despre strategiile de viitor ce ar trebui luate in considerare in evolutia unitatilor de exploatare a parcului (STB in primul rind, desi apar si alte companii de transport local in zona - exemplu STV).

In ultimii ani PMB a urmat - neoficial - o strategie de comasare si reducere a numarului de unitati de exploatare (desfiintarea autobazei Pipera, vinzarea si demolarea autobazei Serban Voda (e adevarat, iesita din circuit inainte de ‘89, dar ar fi putut fi reactivata daca se dorea), planurile de desfiintare a depoului Bonaparte si a autobazei Floreasca, discutii despre viitorul autobazei Alexandria etc.).

Nou infiintata este - de fapt - o singura unitate de exploatare (si aceea partial, pentru ca functiona inainte ca anexa):  Autobaza Obregia.
(Nu iau in calcul autobaza Giurgiului pentru ca asta exista de ceva vreme si - oricum - inca nu este o autobaza in adevaratul sens al cuvintului ci mai degraba o parcare de autobuze)


Tendinta este de a crea unitati de exploatare din ce in ce mai mari - ceea ce ascunde ineficientele in administrarea parcului.

Opinia mea - pe care am expus-o altadata - e ca ar trebui aleasa o strategie bazata pe unitati mici, distribuite egal in zonele geografice, axate in principal pe operare (eventual mici reparatii curente). Obiectivul ar trebui sa fie un CUP >90% cu distante de acces/retragere sub 5 km.

Reparatiile curente ar putea fi transferate spre URAC iar cele capitale ar trebui externalizate. Ideal spre service-uri autorizate de furnizorii vehiculelor.  

In nici un caz nu ar trebui sa se renunte la Floreasca si Bonaparte. Ar fi trebuit infiintata o unitate in zona centrala (pe locul imens liber de pe Bd. Mircea Voda) - eventual mixa, troleibuze + autobuze. Astfel, am fi avut posibilitatea de acces pentru liniile centrale plus cele de noapte (care, inca, sint gindite intr-o configuratie stelara axata in jurul Pietei Unirii).

Modele sint multe, ramine un subiect deschis.

 


Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare andreiiul

Totul depinde de cine conduce PMB. Daca madam nu ar fi facut acel plan cu marele spital de la periferie (deci nu foarte accesibil) si despre care nu prea se mai aude mare lucru, atunci inca am fi avut autobaza Pipera.
Cat despre Floreasca si Bonaparte stim cu totii de ce se vrea desfintarea lor (terenul este foarte valoros). Sa zicem ca nu ar fi o problema asa mare (exeptand Bonaparte unde poti amenaja un muzeu aflat aproape de multe centre de interes turistic) daca pretul de vanzare ar fi unul corect si banii obtinuti reinvestiti in crearea unui alt garaj sau in modernizarea si extinderea celor ramase.
Daca STB ar fi un SA pe bune care sa urmareaza profitul atunci am avea niste trasee de acces si mai ales de circulatie mult mai eficientizate si un parc circulant intr-o stare mult mai buna.
Atat timp cat STB primeste si subventie de la PMB si este platit de ADTPBI la km si nu la nr de curse efectuate sau timp petrecut in traseul comercial vom ajunge sa avem acces din Giurgiului pt Balotesti sau comune mai indepartate.
Totul tine de managmentul societatii si de politicul din PMB.

 


Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare Chev Celios

Vin si eu cu o propunere pentru PMB si STB.

Dupa cum cu toata lumea stie zona de est a capitalei sufera destul de mult din cauza ca Autobaza Pipera a fost mutata pe Sos. Gurgiului. Ideea mea este construirea unui nou depou-autobaza in zona de est pe Soseaua Fundeni, pe un teren care sta gol. Toata lumea care a trecut pe acolo a observat intre Lacul Fundeni si Sos. Dobroesti ca exista o Zona unde este un gard rosu de tabla. Tot acel teren este gol. Acolo se poate face o baza STB moderna care sa poata tine si autobuze si troleibuze. Totul inclus cu un proiect de transformare a liniei 253 in linie de troleibuz, pentru a face legatura si cu Sos. Colentina, dar si cu Str. Lucretiu Patrascanu. Eventual se poate muta depoul Vatra Luminoasa aici. Un avantaj zic eu este si ca in zona se afla Uzina Electrica Fundeni a celor de la Transelectrica, care tine cu curent jumatate de Bucuresti.

 


Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare PTMZ

Ceva detalii mai amănunțite sunt? Al cui este acel teren? Sunt planuri cu el pentru viitor? Cât ar costa o eventuală expropriere, dacă există o astfel de estimare și dacă ar fi necesară?
Dacă chiar crezi că ar fi o investiție bună și nu ar fi piedici mari (și așa, la prima vedere, nu prea am ce obiecta, pare o idee chiar bună pentru o autobază, m-am temut inițial să nu fie în Dobroești), trimite un document direct la PMB și la STB cu propunerea asta. Ar fi păcat să se piardă ideea, nu de alta.

Cu 253 troleibuzificat sunt destul de rezervat. Cu autonome nu prea ai cum, sunt vreo 6,2 km fără rețea, iar tronsoanele cu rețea abia au vreo 2,8 km, deci mai greu cu încărcarea, riști să rămâi cu troleul picat în trafic. Iar o astfel de rețea montată pentru o singură linie pe această lungime nu cred că ar justifica aceste costuri, cel puțin în ochii PMB. Și eu aș vedea un exemplu de rețea pe Strada Ziduri Moși, pentru a putea transforma 382 în 82 (cu autonomie în Andronache), dar iarăși, nu știu în ce măsură s-ar justifica investiția pentru o singură linie.

În orice caz, dacă ești sigur că ceea ce propui ar putea ajuta și ai argumente elaborate pentru PMB și STB, eu, cel puțin, susțin să li te adresezi direct pe această speță. S-ar putea să-ți dea dreptate.

 


Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare Chev Celios

Pai propunerea mea vine in ideea in care viziunea mea pentru viitor vine cu transformarea mai multor linii in troleibuz.Linii precum 102,104,143,182,282,381,382,s.a. Eu nu ma refer la folosirea troleibuzelor cu autonomie, ci la montarea de retea in cea mai mare parte. Autonomia sa fie doar pentru zone gen Piata Unirii, Piata Victoriei, s.a. Si nu vad o problema in pastrarea indicativelor. De fapt pe calator ar trebui nici sa il intereseze daca este autobuz(diesel/hibrid/electric) sau troleibuz. Asta trebuie sa ii intereseze pe de cei de la STB/ PMB.

 


Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare Axel

Pana vom avea troleibuze cu autonomie propun transferul liniei 223 la Autobaza Obregia deoarece are surplus de pitici iar piticii de la Titan pot forma toata linia 246 !

Obregia - 7 pitici din care 2 /1 pe 125 iar surplusul poate acoperii linia 223 care are 3 /1 ture !
Titan - 6 pitici din care sunt trimisi 3 pe 223 si 3 pe 246 care are 5 ture in timpul saptamanii si 3 in weekend !


 


Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare messe

Legat de cele scrise anterior de @Chev Celios, terenul viran aflat intre fostul Depou Giulesti si str. Jugastrului cui apartine? Si acolo se poate construi un nou depou eventual si o autobaza mai mica, daca spatiul o permite.

 



Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare messe

Cu atat mai mult, daca terenul apartine STB de ce nu construiesc un depou si o autobaza mai mica acolo?

 


Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare alexandru_gr

messe wrote here:
Legat de cele scrise anterior de @Chev Celios, terenul viran aflat intre fostul Depou Giulesti si str. Jugastrului cui apartine? Si acolo se poate construi un nou depou eventual si o autobaza mai mica, daca spatiul o permite.

Dacă te referi la terenul care a fost în proprietatea Institutului Pasteur din cate stiu acum acel teren este in posesia unui privat.

 


Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare messe

Terenul la care fac referire se afla vis-a-vis de institut, e pe aceeasi parte cu fostul depou si se afla, asa cum am mentionat, intre str. Jugastrului si fostul depou si nu cred ca a fost vreodata in proprietatea institutului.Nu stiu daca ai observat raspunsul lui Gabi (Gabi23), raspuns aflat sub comentariul meu caruia i-ai raspuns unde mentioneaza ca terenul respectiv se afla in proprietatea STB si din cate imi aduc aminte era o spalatorie cu perii pentru maxi-taxi pe vremuri acolo iar acum e imprejmuit si cu sarma ghimpata deasupra gardului.

 


Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare 1689

Reiau si propun sa continuam aici discutia despre strategia de dezvoltare a unitatilor de exploatare inceputa pe topic-ul dedicat Depoului Berceni (Nitu Vasile). Ii invit si pe ceilalti participanti la discutie sa se alature.

*TB are nevoie de garaje/depouri si in interiorul orasului, nu numai la marginea sa.

Daca tot vorbim de profit, n-ar trebui ca vehiculele sa strabata jumatate de Bucuresti pentru acces/retragere ci - ideal - unitatea de operare/exploatare sa fie in mijlocul zonei deservite.
Si poate ca - in final - ideea unor unitati mixte (autobuz/troleibuz/tramvai) nu e una rea in contextul acesta.


Floreasca, Vatra Luminoasa, Nitu Vasile, Dudesti, Victoriei exista si ar trebui sa ramina. Asa cum - daca… - Serban Voda ar trebui reactivata ca e-autobaza.

Daca se doreste relocare, atunci Ferentari si/sau Giurgiului ar trebui sa fie primele luate in considerare - nu sint modernizate (Giurgiului de-abia are ceva infrastructura operationala…) si au alte doua autobaze (si depouri) in relativa vecinatate (Alexandriei / Obregia / Giurgiului…)

Daca privim harta amplasarii unitatilor de operare de la marginea orasului, se observa un spatiu mare intre Colentina si Titan. Un depou/garaj in Pantelimon (eventual linga depoul Metrorex) ar putea degreva Titan-ul de citeva linii (da, stiu ca exista contra-argumentul M5.2, dar sa nu uitam ca transportul de suprafata ramine chiar si cu metrou…).

 


Re: Strategii de viitor pentru unitatile de exploatare 1689

Gabi23 wrote here:
Terenul aparține STB.


O actualizare a situatiei in ianuarie, 2023, se pare ca acel teren situat in vecinatatea (fostului) Depou Giulesti urmeaza a fi transformat intr-o platforma de depozitare a vehiculelor propuse pentru casare (sau parc rece).

Investitia actuala - conform celor scrise de @Gabi23 aici, pare a se limita la curatarea si securizarea perimetrului, nicidecum in activarea acestei suprafete intr-o noua unitate de exploatare.

Poate ca transformarea sa intr-o anexa a Autobazei Militari (asa cum era Dumitru Petrescu pe vremuri pentru Serban-Voda - ulterior Ferentari) n-ar fi o idee tocmai rea. O parte din parcul de autobuze alocat liniilor din Giulesti ar putea fi garat aici, asigurind un acces rapid in timp ce activitatile de intretinere regulata ar fi operate in continuare la Militari.

Totul depinde, insa, de ce planuri de investitii are *TB pentru aceasta locatie.

La fel, ar fi justificata o anexa (Militari/Alexandria (?)) undeva in zona Valea Ialomitei (asa cum exista pe vremuri cea a Autobazei Militari).

Anexele ar putea avea o dotare minima - statie de alimentare si de spalare, de exemplu - in timp ce operatiunile de intretinere regulata - asa cum propuneam, reduse la schimb de ulei, filtre etc - se realizeaza la autobaza la care sint alocate.

Schema de personal a unei astfel de anexe ar fi redusa la paznic-dispecer 24x7, echipa de curatenie (externalizata) si - eventual - un mecanic de zi care sa evalueze eventualele probleme tehice si sa le introduca intr-un sistem centralizat de operare-intetinere.

12 - maxim 15 - angajati (inclusiv cei externi) ar trebui sa fie suficienti pentru a acoperi necesarul de personal al unei astfel de anexe…

 


Home page  • 
Parent forum: Unitățile de întreținere și exploatare ale STB  • 
Choose destination

Since our 2282 forum members have written 421045 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use