Parent forum: Legătura existentă GdN - OTP (via M700 / PO Aeroport, cu transbordare auto)

 

Topic: Știri și articole din presă

24 posts, 6465 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului TibiV

Nu vorbim doar despre o oferta depusa, vorbim despre oferta castigatoare:
COMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA a desemnat firma câştigătoare a licitaţiei “Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti”

Bucureşti,25 februarie 2019

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat societatea SC PORR CONSTRUCT SRL câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti (proiectare şi execuţie), oferta financiară depusă fiind de 50.493.829,66 lei fără TVA.

Durata contractului (proiectare şi execuţie) este de 17 luni, iar sursa de finanţare, pentru realizarea obiectivului Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti,va fi asigurată din fonduri de investiţii de la Bugetul de Stat. Contractul prevede lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreaga distanţă, inclusiv modernizarea Punctului de Oprire Aeroport. Semnarea contractului între cele două părţi este condiţionată de aprobarea bugetului pe 2019, conform clauzei suspensive menţionată în Anunţul de Participare nr. CN1005560/23.10.2018.

Menţionăm faptul că lucrările pentru Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteştisunt incluse în proiectul Modernizarea liniei Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti,în cadrul căruia CFR SA a lansat în data de 12.02.2019 şi licitaţia publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie Faza I- Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2019/4687-25-februarie-2019-cfr-sa-a-desemnat-firma-castigatoare-a-licitatiei-dublarea-liniei-de-cale-ferata-intre-statiile-mogosoaia-si-balotesti

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Vineri va avea loc recepția lucrărilor:
”În baza ultimelor discuții pe care le-am avut cu CFR Infrastructură, pot să vă spun că vineri dimineață se va realiza recepția la terminarea lucrărilor la tot ceea ce s-a realizat pe linia de cale ferată legătura dintre Gara de Nord și Otopeni. Mă refer atât la dublarea liniei între Balotești și Mogoșoaia pe cei 7,8 km cât și la noul racord spre Otopeni”, a declarat ministrul pentru radio România Actualități.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

PO Aeroport este aproape gata
PO-Aeroport-1-scaled.jpg (218.54 KB; downloaded 1044 times)
PO-Aeroport-2-scaled.jpg (118.11 KB; downloaded 1035 times)
PO-Aeroport-3-scaled.jpg (276.49 KB; downloaded 1040 times)
PO-Aeroport-4-scaled.jpg (226.81 KB; downloaded 1040 times)
PO-Aeroport-5-scaled.jpg (206.9 KB; downloaded 1041 times)
PO-Aeroport-6-scaled.jpg (124.43 KB; downloaded 1036 times)
PO-Aeroport-7-scaled.jpg (335.9 KB; downloaded 1038 times)
PO-Aeroport-8-scaled.jpg (201.12 KB; downloaded 1041 times)

Una dintre ele este aproape gata în nordul orașului. La PO Aeroport, stația nou construită pe magistrala 700 București-Urziceni, după podul de peste DN1, în cadrul proiectului de dublare a căii ferate Mogoșoaia-Balotești, se fac ultimele lucrări.

Clădirea stației este finalizată, la fel și peroanele de la cele două linii. Au fost făcute teste, cu ajutorul unui generator, la sistemul de iluminat, la lifturi și la scările rulante, iar în scurt timp urmează să vină o echipă de la Enel pentru a monta contorul la postul de transformare.

A mai rămas de montat doar suprastructura (traversele și șinele) la linia 2. ”Ne-a încurcat vremea. A plouat, a nins și nu a fost posibilă montarea cîii de rulare în condiții optime, însă peste o săptămână se va realiza și această lucrare. Mai sunt de montat două schimbătoare de cale la Balotești și toată lucrarea va fi gata la finele acestei luni”, a declarat pentru Club Feroviar inginerul Bogdan Stănică de la Porr Construct, antreprenorul general al obiectivului de investiții.

Soluție de succes pentru mobilitate sau gară fantomă
Noua stație ar avea un important bazin de captare potențial, având în vedere că în imediata apropiere este situat un mare cartier de case.

Dacă CFR Călători sau/și alți operatori feroviari vor introduce suficiente trenuri, astfel încât să fie asigurat un interval de cel mult o oră între garnituri, mulți locuitori ar putea renunța la transportul cu mașinile personale pentru a aunge în București în 20 de minute. Dacă nu se va întâmpla acest lucru, noua gară va fi lăsată în paragină. În momentul de față, pe aici circulă șase perechi de trenuri Regio și Regio Expres pe relația București Nord-Urziceni și retur, plus încă două perechi de Interregio București Nord-Galați și retur. Insuficient pentru a asigura o cadență care să facă atractivă legătura feroviară a Otopeniului cu Capitala.





Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, în valoare de 50,5 milioane de lei, are finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat, iar lucrările au început în toamna anului 2019. Este vorba de un proiect complementar racordului nou către Terminalul Sosiri al Aeroportului Internațional Henri Coandă.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Se finalizează dublarea căii ferate Mogoșoaia-Balotești

În 2021 se va finaliza proiectul de dublare a căii ferate Mogoșoaia-Balotești, care a inclus și construcția noului PO Aeroport.

Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia si Balotești

Lungime: 7,9 km

Data începerii investiției: 08/2019

Data estimată a punerii în funcțiune: 04/2021

Valoare alocată în 2021 (mii lei): 15.000.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Dublarea liniei Mogoșoaia-Balotești a ajuns la final, la un an și șase luni de la începerea lucrărilor, în septembrie 2019. Prerecepția lucrărilor executate a avut loc joi, 1 aprilie, iar recepția propriu-zisă este așteptată pentru jumătatea lunii în curs. În cadrul proiectului a fost construit de la zero un punct de oprire ultramodern, iar două gări în care călătorii pot fi numărați pe degete au intrat în era high tech.
PO-Aeroport-1-scaled.jpg (180.9 KB; downloaded 805 times)
PO-Aeroport-2-scaled.jpg (178.32 KB; downloaded 812 times)
PO-Aeroport-3-scaled.jpg (247.12 KB; downloaded 803 times)
PO-Aeroport-4-scaled.jpg (284.36 KB; downloaded 806 times)

Noul PO Aeroport pe pe Magistrala 700 București-Urziceni, aflat în apropierea pasajului de cale ferată de peste DN1, este gata.
Stația feroviară are două linii și două europeroane și este dotată cu scări rulante și lift. În fața clădirii de oțel și sticlă se află și o miniparcare. Trebuia să fie mai mare, îndeplinind funcția de park&ride pentru navetă, dar în ultimul moment a apărut un misterios proprietar al terenului din fața construcției, așa că proiectul a fost modificat, după cum a mai relatat Club Feroviar. ”Atât s-a putut”, așa cum spunea un politician, într-o altă situație.

Instalația de iluminat a clădirii și a peroanelor este gata și s-au făcut teste pe bază de generator la aceasta, la fel și la cele două scări rulante și la ascensor. Urmează ca Regionala București a Companiei  Naționale de Căi Ferate CFR SA să încheie contractul cu Enel, iar ele să fie puse în funcțiune.

Călători potențiali există, rămâne de văzut oferta de transport
După ce va avea loc recepția finală, care este așteptată la mijlocul lunii în curs, CFR Călători va decide ce trenuri vor opri aici.





Cerere potențială ar exista, având în vedere că chiar peste drum începe un mare cartier de vile, însă rămâne de văzut dacă proprietarii vor alege să-și lase mașinile acasă pentru a merge la București cu trenul. Dacă garniturile vor circula la intervale suficient de scurte, transferul de pe rutier pe feroviar ar putea avea un oarecare succes, mai ales că drumul până în Gara de Nord nu durează mai mult de 20 de minute.

Gara Balotești are tabelă electronică modernă
Gara-Balotesti-1-scaled.jpg (210.22 KB; downloaded 808 times)
Gara-Balotesti-2-scaled.jpg (250.08 KB; downloaded 801 times)
Gara-Balotesti-3-scaled.jpg (331.95 KB; downloaded 804 times)
Gara-Balotesti-4-scaled.jpg (190.91 KB; downloaded 801 times)

Și se construiește în continuare în zonă. Vilele și bloculețele se ridică pe marginea întregului drum de câțiva kilometri care desparte PO Aeroport de Gara Balotești.

Și, pentru că tot am ajuns aici, se impune menționat faptul că, cel puțin deocamdată, până când vor fi populate contrucțiile de care aminteam, stația este situată în plin câmp. Liniile din stație au fost refăcute, la fel și aparatele de cale, nu însă și peroanele, care arată ca după bombardament. Nu au fost incluse în proiect.

Gara este aproape pustie. Doar câțiva ceferiști sunt la muncă și își completează (cu rigoarea feroviară specifică) situațiile de serviciu la aer, pe o măsuță amplasată pe peronul de la linia 1. În jurul lor, mai mulți câini fără stăpân (de fapt au ca stăpân chiar personalul feroviar, care are grijă de ei și le dă de mâncare) lenevesc la soare.

Această atmosferă de anii 80 este însă ”spartă” acum de tabela electronică de ultimă generație amplasată pe peretele gării. Nu este foarte clar cui folosește, din moment ce călători sunt doar angajații feroviari, care oricum cunosc mersul trenurilor și sunt la curent cu întârzierile, dar arată ultramodern și e prilej de mândrie locală. Ce-i drept, sunt gări din România cu trafic mult mai mare de călători în care nici nu poți visa la așa ceva.

În cadrul proiectului privind dublarea liniei Mogoșoaia-Balotești nu a fost montată doar tabela electronică, ci și megafoane și un sistem de avertizare sonoră. Sosirea trenului este anunțată din timp, iar călătorii (care?) sunt îndemnați să aibă grijă de bagajele lor și să păstreze curățenia pe peroane.

Gara Mogoșoaia a intrat și ea în era high tech
opriri la Parc Mogoșoaia

Și ea amplasată în câmp, la celălat capăt al proiectului, Gara Mogoșoaia a fost dotată de asemenea cu tabelă electronică și cu sistem de informare acustică. Trebuie menționat faptul că majoritatea covârșitoare a locuitorilor din zonă folosește punctul de oprire Parc Mogoșoaia, situat mult mai aproape de oraș.

Una peste alta, e bine că proiectul a fost dus la bun sfârșit și prima dublare a unei linii ferate de după 1989 finanțată integral de la bugetul statului este gata de recepția finală. Moment din care nu va mai fi valabilă nicio scuză pentru perpetuarea întârzierilor existente acum pe Magistrala 700.

50,5 milioane de lei pentru dublarea liniei Mogoșoaia-Balotești
Obiectivul de investiţii "Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti", în valoare de 50,5 milioane de lei, a avut finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Durata de realizare a acestei investiţii a fost, conform contractului, de 17 luni şi a inclus cele două etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întregul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri.

Antreprenorul general al proiectului a fost compania austraiacă Porr Construct, iar lucrările de suprastructură au fost executate de Wiebe România. Proiectul este complementar celui prin care a fost realizată legătura feroviară directă între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă Otopeni, unde antreprenor general a fost compania gălățeană Arcada Company. Și aici lucrările sunt aproape gata, mai rămânând de finalizat doar Punctul de Oprire (PO) Patinoar din dreptul Telekom Arena, complexul sportiv al magnatului Ion Țiriac. Dar asupra acestui subiect vom reveni cât de curând.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Cu o întârziere de aproape un an de zile față de termenul din contract, Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a recepționat, săptămâna trecută, cea mai modernă haltă din România. Prevăzută cu toate dotările demne de secolul 21, ea este deocamdată „sigilată”, pentru că aici nu oprește niciun tren și nici nu sunt planuri în acest sens pentru viitorul apropiat.

Este vorba de noul PO Aeroport de pe Magistrala 700, stație situată între Mogoșoaia și Balotești, în imediata apropiere a pasajului feroviar de peste DN1.

La finele săptămânii trecute, Regionala București a CNCF CFR SA a făcut recepția finală la obiectivul de investiții „Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti”, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul regionalei. Informația a fost confirmată și de antreprenorul general al lucrării, firma cu capital austriac Porr Construct.

Recepția lucrării s-a făcut cu o întârziere de un an
Contractul, în valoare de 50,5 milioane de lei, a fost semnat pe 19 aprilie 2019 și avea un termen de finalizare de 17 luni, care includea elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întregul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri. Cu alte cuvinte, întreaga lucrare ar fi trebuit să fie gata în luna septembrie a anului trecut. Nu a fost așa, pentru că, deși constructorul s-a mișcat „cu talent”, au apărut mai multe situații neprevăzute.

Una dintre acestea a fost apariția peste noapte a unei persoane care a revendicat un teren din imediata vecinătate a noii stații de cale ferată, fapt ce a presupus modificarea din mers a proiectului. Apoi, a fost nevoie de lucrări suplimentare în stația Balotești, de înlocuire a liniilor de cale ferată pe o distanță mai mare decât fusese estimat inițial.

Una peste alta, toate aceste lucrări neprevăzute au întârziat lucrarea, care include și PO Aeroport, stație reconstruită în vederea Euro 2020, ca plan B în cazul în care conexiunea feroviară directă între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă nu ar fi fost gata la timp. Aceasta din urmă a fost însă pusă în funcțiune mai repede, în luna decembrie a anului trecut, iar recepția finală a avut loc în primăvara lui 2021.
[...]
Cea mai modernă haltă din România are scări rulante și lifturi, dar nu are WC
Apoi, a început construcția noii stații, mult mai aproape de DN1. Punctul de Oprire Aeroport este o construcţie nouă, pe două niveluri (parter şi etaj), cu două peroane, fiecare în lungime de 150 m şi lățime de 3 m, accesul călătorilor la peroane fiind asigurat prin intermediul unor scări fixe şi rulante, iar accesul persoanelor cu dizabilități poate fi asigurat prin intermediul unui lift.

În fața clădirii de oțel și sticlă se află și o mini-parcare. Trebuia să fie mai mare, îndeplinind funcția de park&ride pentru navetă, dar în ultimul moment a apărut un misterios proprietar al terenului din fața construcției, așa că proiectul a fost modificat, după cum am menționat mai sus.

Chiar dacă are dotări high-tech, noul Punct de Oprire nu are grup sanitar, pentru că în zonă nu este rețea de apă curentă și nici canalizare. Toate vilele construite în vecinătatea stației feroviare au fose septice. În consecință, la gară vor fi amplasate toalete ecologice din cabine de plastic. Așa s-a întâmplat și la Biroul de Mișcare, construcție modulară de tip container, situat la bifurcația către Aeroportul Henri Coandă din linia 700, în dreptul fostei Halte Odăile.

În cea mai modernă haltă din România nu oprește niciun tren
Stația feroviară a fost recepționată de Regionala București, însă aici nu oprește niciun tren. ”Situația este în analiză”, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Societății Naționale de Transport feroviar de Călători CFR Călători.

Pe această porțiune din Magistrala 700 circulă zilnic opt perechi de trenuri de călători, toate ale operatorului feroviar de stat, dintre care șase Regio și două Interregio, spre și dinspre Urziceni și Galați. Dacă ar opri la PO Aeroport, ele ar putea fi folosite de locuitorii din zonă pentru a ajunge la București în numai 20 de minute.

Cartierul Ferme din Otopeni grupează aproape 2.000 din cei aproximativ 15.000 de locuitori ai orașului Otopeni din județul Ilfov. În plus, între noul punct de oprire și stația Balotești, spre rezervoarele de combustibil ale aeroportului din zona cargo, se construiește un nou cartier rezidențial. Acesta va avea trei faze de construcție și va mai aduna câteva mii de oameni.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă ByOnu

Deci la 500m de cel mai mare aeroport din Romania nu exista canalizare? Aeroportul tot fosa septica are?

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă cris_m

Apropierea de un anumit obiectiv nu iti garanteaza ca ai anumite facilitati. Si da, nu ar fi imposibil sa functioneze asa. Ma gandesc doar la Ghimbav ca e in mijlocul campului, in afara de I.A.R nu mai e altceva in zona, acolo destul de clar e fosa, e mult mai ieftin si eficient decat sa tragi canal pana acolo. Parerea mea, acum poate realitatea e alta...

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă andrei11

La PO Aeroport coboară eventual 3 oameni care au legătură cu casele acelea de acolo. Strict acolo se duc.  Acolo găsesc un WC.  Deci la haltă mai mult decât un WC din ăsta de plastic care se găseau până acum vreun  an prin București nu  merită. Evident trebuie să - l întrețină cineva !

 


  • Author: Chev Celios
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă Chev Celios

Aeroportul are sigur canalizare. Insa e posibil ca magistrala de canalizare sa plece de la aeroport catre centura pe sub Baza 90 si mai departe pe sub Otopeni.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat vineri când vor opri primele trenuri la a treia gară din Otopeni, după cea de la Aeroportul Henri Coandă și Patinoar PO, cunoscută și drept ”gara lui Ion Țiriac).

Este vorba de PO Otopeni Nord, fostul PO Aeroport de pe Magistrala 700, care era folosit, înainte de inaugurarea legăturii feroviare directe, pentru transferul călătorilor la Aeroportul Henri Coandă.
Otopeni-Nord-2-1-696x928.jpg (59.12 KB; downloaded 213 times)
Otopeni-Nord-3-1-768x576.jpg (46.51 KB; downloaded 213 times)
Otopeni-Nord-4-1-768x576.jpg (48.05 KB; downloaded 213 times)
Otopeni-Nord-5-1-768x576.jpg (60.6 KB; downloaded 213 times)

Astfel, începând de luni, 25 octombrie 2021, se deschide un nou punct de oprire feroviar – PO Otopeni Nord – în Orașul Otopeni, în apropiere de DN1, unde vor staționa pentru îmbarcare/debarcare, șapte trenuri ale operatorului national de transport feroviar CFR Călători, care circulă pe Magistrala 700 București – Urziceni, și retur, iar alte 4 trenuri, care circulă în relația București Nord – Slobozia Veche, și retur, vor staționa pentru îmbarcare/debarcare călători în PO Otopeni Nord, de la 1 noiembrie 2021, a anunțat CFR SA pe contul său oficial de Facebook.

Luni, trenul R 7032 (Urziceni – București Nord) va avea oprire în PO Otopeni Nord la ora 05.32 și va ajunge în București Nord la ora 6.05, iar în a doua parte a zilei, trenul R 7037 (București Nord – Urziceni) va pleca din București Nord la ora 19.20, cu oprire în PO Otopeni Nord, la ora 19.49. PO Otopeni Nord se află între stațiile Mogoșoaia și Balotești de pe Magistrala 700 și este o construcţie nouă, pe două niveluri (parter şi etaj), care asigură acces direct la cele două peroane (fiecare în lungime de 150 m şi cu lătime de 3 m) prin intermediul unui lift, scări rulante, dar și scări fixe.

Lista trenurilor care vor opri la PO Otopeni Nord, a treia gară din Otopeni
La PO Otopeni Nord vor opri următoarele trenuri:
• 7 trenuri ale CFR Călători, începând cu 25 octombrie 2021 – R 7032, R 7036, R 7038, R 7031, R 7033, R 7035 și R 7037, care circulă în relația București – Urziceni și retur.
• 4 trenuri ale CFR Călători, începând cu 1 noiembrie 2021 – R 8122, R 8124, R 8121 și R 8123, care circulă în relația București Nord – Slobozia Veche, și retur.
Noua construcție feroviară PO Otopeni Nord face parte din proiectul "Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti", finalizat și finanțat de la bugetul de Stat, cu o valoare contractuală de 50,5 milioane de lei. Lucrările au fost executate de Porr Construct.

Sursa: Club Feroviar

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Legătura existentă GdN - OTP (via M700 / PO Aeroport, cu transbordare auto)  • 
Choose destination

Since , our 1813 forum members have written 354948 posts in 4248 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use