Forum părinte: Lucrarile pe tronsonul Brasov - Sighisoara

 

Subiect: Discutii despre lucrari

47 mesaje, 11510 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discutii despre lucrari PTMZ

Nu l-au semnat încă, diseară are loc semnarea:
Semnarea contractului va avea loc marți la ora 18.00. Odată cu începerea lucrărilor va mai rămâne de modernizat doar secțiunea Predeal – Brașov pentru închiderea Coridorului feroviar IV.

CFR SA va semna marți seară contractul de modernizare a secțiunii 2 de cale ferată din Brașov – Sighișoara, anume Apața – Cața, cu reprezentanți ai asocierii Railworks ce are ca lider firma elenă Aktor și mai include Alstom, Arcada, Eurocontruct.

Semnarea are loc la finele unei lungi perioade de contestare a procedurilor de licitație, alți principali participanți fiind FCC Spania și Alsim Alarko Turcia.

In luna iulie 2020, Curtea de Apel București a pronunțat decizia definitivă care a permis semnatrea contractului . Decizia de marți, favorabilă RailWorks, a deschis posibilitatea semnării contractului de modernizare de către CFR SA cu asocierea menționată. „Soluția pe scurt: Respinge cererea de suspendare a cauzei până la soluţionarea recursului declarat împotriva deciziei pronunţată în dosarul nr. 16042/3/2019. Respinge cererea de sesizare a CJUE. Respinge excepţia inadmisibilităţii plângerii, invocată de intimata Asocierea Railworks. Respinge plângerea, ca nefondată. Respinge, ca rămasă fără obiect cererea de suspendare a procedurii de atribuire şi de amânare a semnării contractului până la soluţionarea definitivă a prezentei cauze. Definitivă. Pronunţată azi, 21 iulie 2020, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, arăta decizia instanței. Alsim Alarko au avut calitate de petenți, iar CFR SA și RailWorks calitate de intimați.

Pe rolul instanțelor s-a mai aflat o acțiune a Alsim Alarko, însă aceasta privește oferta plasată pe locul 2, cea a asocierii FCC-Astaldi, fără a putea schimba poziția de primă clasată a RailWorks în licitație.

În luna mai, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins două contestații ale companiei turce Alsim Alarko privind modernizarea lotului 2 din secțiunea Brașov-Sighișoara, anume sectorul Apața-Cața.

Railworks, prețul cel mai mic
Asocierea Railworks a fost desemnată câștigătoare a licitației în luna decembrie a anului trecut. Oferta câștigătoare a avut un preț de 2,72 miliarde lei, inferior celui propus de FCC – Astaldi, respectiv 2,84 miliarde lei și celui al turcilor de la Alsim Alarko, 2,85 miliarde lei. RailWoks (Alstom – Aktor – Arcada) a figurat pe prima poziție în raportul procedurii de atribuire semnat  de comisia de licitație a CFR.

Desemnarea asocierii RailWorks drept câștigătoare a avut loc după ce în iunie 2019 Curtea de Apel București a anulat o decizie anterioară a CFR SA prin care oferta RailWorks era considerată neconformă. Cauza scoaterii din joc a asocierii a fost faptul că RailWorks nu ar fi declarat subcontractantul lucrărilor de sudură, deși valoarea însumată a acestora era sub 1% din valoarea contractului, acesta fiind un prag valoric care de-abia depășit naște obligația declarării unui subcontractor.

Ce presupun lucrările
În cazul secțiunii Apața – Cața, valoarea totală estimată a contractului era de 2,86 miliarde lei, fără TVA (615,7 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Subsecţiunea Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Brașov – București – Constanța, iar modernizarea acestei subsecţiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Modernizarea secţiunii Apaţa – Cața contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea frontiera maghiară – Curtici – Arad – Simeria – Sighişoara – Braşov, prin creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, reducerea duratei de transport, creşterea siguranţei feroviare, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

Proiectul de modernizare pe această secţiune cuprinde o gamă variată de lucrări feroviare, precum infrastructura, suprastructura căii ferate, lucrări de artă – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronică şi ETCS nivel 2) şi lucrări de construcţii civile în staţii.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Autor: cris_m
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discutii despre lucrari cris_m

Poate pana la finalul deceniului termina de modernizat cap-coada coridorul....

 


  • Autor: George
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discutii despre lucrari George

Si mai ales sa mai faca si mentenanta pe Bucuresti - Predeal, linie care mi se pare (mai ales Bucuresti - Campina) ca e exploatata sub parametri de viteza anuntati...

 


  • Autor: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discutii despre lucrari Marian Andrei

Fata de pozele din 17 august, in Brasov nu au avansat mare lucru, au spart peronul si cam atat, greu de tot... :roll:

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discutii despre lucrari PTMZ

Au fost aprobate de către Ministerul Transporturilor operațiunile de desființare ale construcțiilor civile, suprastructurii liniei CF, terasamentelor, liniilor de contact, semnalizării și telecomunicațiilor de pe lotul 2 (Apața - Cața):
Ministerul Transporturilor a emis o autorizație pentru desființarea căii ferate Apața-Cața, subsecțiune a tronsonului Brașov-Sighișoara.

În valoare de 238 de milioane lei, lucrările de demolare reprezintă etapa pregătitoare a proiectului de modernizare a căii ferate. Autorizația de desființare este valabilă pe toată perioada derulării lucrărilor, cu condiția ca acestea să înceapă în următoarele 12 luni, informează Economica.net.

Sursa: Club Feroviar.
autorizatie-desfiintare.png (97.47 KB; descărcat de 286 ori)

 


  • Autor: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discutii despre lucrari Marian Andrei

27.11 Brasov, tot greoi. Prin vara se laudau ca mergem pana la Bod pe fir nou, in realitate abia este scoasa linia pe aproape toata portiunea si se lucreaza la noile poduri, in cel mai optimist scenariu in vara 2021 fir nou acolo.
20201127_105428.JPG (1002.9 KB; descărcat de 112 ori)
20201127_105555.JPG (1.14 MB; descărcat de 113 ori)
20201127_105821.JPG (951.76 KB; descărcat de 112 ori)
20201127_110007.JPG (918.57 KB; descărcat de 112 ori)

 


Mergi la pagina:  1 2 3 4
 
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Lucrarile pe tronsonul Brasov - Sighisoara  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1657 utilizatori ai forumului au scris 326766 mesaje în 3916 subiecte și 409 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare