Forum părinte: Știri, noutăți și discuții despre metrou

 

Subiect: Discuții diverse despre Metrorex

4725 mesaje, 507405 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1  ... 332 333 334 335 336 337 338
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: zapacitu
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex zapacitu

Sa iti dau tie de lucru?  :lol:  Mi-a scapat, scriam si eu repede.  :bere: Mno, mersi de ajustare!

Ce sa zic, am mancat atata metrou pe paine ca stiu foarte clar care sunt 1 si 2 peste tot. Conteaza care a "fost prima". La Victoriei insa e cel mai dubios, ca unii zic de PV1 pe M2, altii zic de PV1 pe M1. Corect e PV1 pe M2 si PV2 pe M1.

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Stiri despre proiect andrei11

orex a scris:
Hai s-o vedem si pe asta!, cu privire la extinderea metroului bucurestean. :yes:

"Programul de guvernare al PNL în domeniul infrastructurii feroviare prevede proiecte precum linie de mare viteză Constanţa – Bucureşti – Viena. În cazul Metrorex, planurile liberalilor se concentrează pe magistralele M5 Drumul Taberei – Pantelimon şi M6 1 Mai - Otopeni, fără a include însă proiecte avansate precum extinderea M4 de la Gara de Nord până la Gara Progresul."

Ăștia au băut gaz.  Lasă-i în pace !

 


  • Autor: orex
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Stiri despre proiect orex

Nu pot sa-i las, intrucat, din clepsidra vietii, se scurge ”nisipelul”, nostru, contemporanilor cu vremurile! :yes:
PS
Si, daca se va finaliza ”carausia” cu rame de tramvai de 36 m pe sos. Giurgiului,  recte linia 25, crede-ma ca, e ”moarta purceaua-n cotet” cu edificarea M4 spre sud, mult timp de acum incolo!
E mai ”ieftinake”, si fezabila in mult mai scurt timp, aceasta varianta, terana! :mrgreen:

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex andrei11

Dacă e s-o luăm așa, la ora actuală Colentina se descurcă cu 21,  Rahova cu 32,  Pantelimonul cu un 55 limitat la Iancului ar fi excelent.  Deci  M 4 Sud -  M 7 - M 5.3 în Pantelimon nu ar fi de actualitate... Avem tren la aeroport, deci M 6 cade și el...
Pentru M 5.3 eu aș merge pe proiectul lui Ceaușescu cu  stații rare, respectiv la Mega Mall ( Electroaparataj  :headbash:  ), intersecția cu Fundeniul și capătul de la Cosmos.  Din punct de vedere al traficului M 5.3 este total inutil.

 


  • Autor: orex
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex orex

@zapacitu
NU s-au pus de acord, asa cum e ”in strainatate”, la Vest de Noi, ca METROREX sa aduca la un numitor comun hartile lipite pe rame, cu informatiile obtinute din mijloace electronice (Metrorex.ro).  Pe mine, nu ma mira nimic! Trebuie dati AFARA/EXPULZATI, asta in cazul in care nu acheseaza la acelasi demers, toti diletantii  ”scoliti” pe aceeasi ”ramura de munca”. Din pacate ,”sindikate” a acaparat si si-a pus amprenta si pe M5.1, ca, sepia, sa nu zic caracatita! Avem, in fiecare statie M5.1, deja functionale, de o perioada de timp, terminalele care-ti ”halesc lovelele”, cu acelasi nesat, in vederea achizitionarii unei cartele, oricare ar fii ea? Si, functioneaza, probat! Deci, vorbim discutii?
PS
Ar trebui ca aceste lucruri sa fie aduse la ”cel mai mic numitor comun”.  :no:  

 


  • Autor: zapacitu
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex zapacitu

Ai dreptate, ar fi normal sa existe un nomanclator pentru denumiri si sa fie respectat cu sfintenie.

 


  • Autor: Stefan28
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

https://clubferoviar.ro/planul-national-de-redresare-si-rezilienta/

Concret, Planul   va cuprinde următoarele investiții feroviare și în domeniul metroului:

– 234,47 km de cale ferată modernizată/ electrificată cu un buget estimat de 2,8 mld. euro;
– 39 unități de material rulant achiziționate cu un buget estimat de 350 mil. euro;

– 11,35 km de magistrală nouă de metrou cu un buget estimat de 1,08 mld. euro;
– 50 unități de material rulant achiziționate cu un buget estimat de 500 mil. euro;

M4 – Gara de Nord – Progresu: 1,7 miliarde de euro
M6 Linia de metrou 1 Mai – Otopeni (Nord) – 620 milioane de euro
M1: Metrou Cluj-Napoca: un miliard de euro

Trenuri Metrou București (50 buc.): 500 milioane de euro


Păi ce am făcut? Revenim la licitații pentru 50 de rame?? Mai dă spaga CAF?  :o  :lol:
Iar din ce se vede prelungirea M5 nu este în prim-plan... Motivul fiind clar, buba prea mare care ar fi la Universitate, zona centrala-centrala...   :popa:  

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex andrei11

Sunt sătul de planuri !

 


  • Autor: subway guru
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Hai sa mai schimbam subiectul!
Vorbeam de necesitatea ca statiile de metrou sa fie mai sexi dar perfect functionale.
Uite cum se descurca italienii ca arhitectii lor sunt cei mai maiestri din lume si nu de ieri de azi ci de mai bine de doua mii de ani:


 


  • Autor: Stefan28
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

Foarte interesant... Dar ca un alt exemplu, de la suedezi, stația Tunnelbana:



La noi ar fi posibil sa vedem asa ceva? Pereti ai statiei ciopliti, nefinisati si vopsiți?

 


  • Autor: subway guru
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Comparatia cu suedezii, norvegienii si finlandezii e deplasata, n-avem noi granitele lor...din pacate!
Rock tunnelling e altceva decat soft soil tunnelling.
Nu degeaba zicem noi No Rock cand ciocnim paharele si ei nu!
:rofl:
Cu zicala asta am avut un succes teribil la colegii tunelisti din lumea larga, s-au distrat copios ca au putut invata asa de facil o zicere romaneasca neaosa, altfel incoprehensibila pentru ei!
Ca nimeni nu e scrantit sa puna pietre in paharul de vin...
:)
Desi cuvantul romanesc are origini in slavona veche evidente pentru orice lingvist e totusi ciudat ca nu s-a prea pastrat in limbile slave si e destul de ciudat ca si acolo unde totusi a mai persistat are intelesuri restranse si diferite de bogatia de sensuri si semnificatii perpetuata in romaneste, asa ce nu te astepta sa te inteleaga cineva sau sa retina vorba cand urezi noroc cuiva daca nu faci acel mic artificiu descris de mine.
La fel si cu geografia Romaniei, le spui ca e ca emblema de la Mercedes impartita in trei, Moldova, Ardealul si Tara Romaneasca si vor pricepe pe loc fara alte explicatii!
Retineti si folositi, sunt retete infailibile!
:)

 


  • Autor: Costin
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Costin

Stefan28 a scris:
stația Tunnelbana:

Tunnelbana inseamna "metrou". Statia aia se numeste T-Centralen.

Stefan28 a scris:



La noi ar fi posibil sa vedem asa ceva? Pereti ai statiei ciopliti, nefinisati si vopsiți?

La noi ar insemna sa poti turna betonul in forma respectiva, la ei e granit natural "cioplit" cu dinamita, de 1000 de ori mai usor.

 


  • Autor: sab
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex sab

Avem si noi ceva asemanator . Are aspect de grota naturala  :D
NDQwJmhhc2g9OTAyOGJkNGViYTk1ZDM4MjY2Mjg4NDM2YzNjNTE0MGI=.thumb.jpg (73.6 KB; descărcat de 271 ori)

 


  • Autor: Stefan28
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

https://clubferoviar.ro/caf-spania-cere-metrorex-vreo-cativa-tb-de-documente-pentru-licitatia-de-mentenanta/

Firma spaniolă cere Metrorex să îi prezinte câteva zeci de mii de pagini de documentație, printre care date privind întreținerea pardoselilor, sistemul de canalizare, reparații de mobilier necesare, marca și durata de viață a plăcuțelor de frână, informații care, spune Metrorex, nu pot fi oferite ca urmare a volumului imens de date. Este legitimă întrebarea: dorește CAF Spania într-adevăr să câștige licitația sau este doar o încercare de blocare a acesteia în condițiile în care firma franceză Alstom s-ar putea afla în pole position ca urmare a faptului că derulează contractul în prezent?

Licitația de mentenanță Metrorex reviziile trenurilor de metrou licitația pentru mentenanța ramelor de metrou revizia la trenurile Bombardier acord Alstom-Metrorex...

Niciun service auto din România sau din lume nu te va întreba ce marcă ai plăcuțele de frână sau filtrele de carburanți atunci când te prezinți cu mașina pentru a ți se face un deviz de lucrări la servisarea periodică și achiziții a pieselor de înlocuire necesare.

De aceea solicitarea adresată zilele trecute Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor de către Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles Spania (CAF Spania) suprinde. Firma spaniolă, perdantă a procesului intentat AGIFER privind metroul zburător înfipt în parapeții depoului Berceni, perdantă și a licitației Metrorex de achiziție trenuri noi pentru Magistrala 5, cere nu mai puțin de zeci de mii de pagini de documentație pentru a putea prezenta o ofertă. Argumenul Metrorex că un astfel de volum de date este uriaș și nu poate fi pus la dispoziție nu a satisfăcut firma spaniolă. Este un pretext, a reclamat aceasta la CNSC.

Ce cere CAF pentru licitația de mentenanță Metrorex
Potrivit contestației depuse, spaniolii ar vrea să știe:

– Detaliile tehnice pentru fiecare tip de flotă (IVA, BM2, BM21, …). Lista echipamentelor componente ale fiecărui tren. – Denumirea echipamentului, – Descriere, tip de echipament, – Numărul de echipamente pe tren, – Producător, – Etc.

– Informații despre pantograf pentru fiecare flotă: – Producător de pantografe – Tip bandă de pantograf – Durata de viață a benzii pantografului în kilometri.”

– Informații privind sistemul de ventilație pentru fiecare flotă: – Producător – Frecvența, în kilometri, de înlocuire a mantalei filtrului sau a filtrului în sine.”

-Informații privind plăcuțele de frână pentru fiecare flotă – Producător – Durata de viață/frecvența de înlocuire? ”

-Informații privind discurile de frână pentru fiecare flotă – Producător – Durata de viață/frecvența de înlocuire? ”

Dar informațiile solicitate privesc nu doar trenurile propriu-zise ci și instalațiile și clădirile anexe.

Ar mai fi deci vorba de:

toată documentația tehnică (planuri de întreținere, manuale descriptive, caracteristici tehnice, catalog de piese de schimb) ale clădirilor, instalațiilor și echipamentelor care trebuie întreținute, precum: • Mentenanța interiorului și exteriorului clădirilor; • Întreținerea și reparațiile pardoselilor • Întreținerea și reparațiile ferestrelor, ușilor și porților de acces;
Întreținerea și reparațiile instalațiilor de iluminat; • Întreținerea și reparațiile sistemului de producere și furnizare a aerului comprimat industrial; • Întreținerea și reparațiile instalații sanitare; • Întreținerea și reparațiile instalațiilor de alimentare cu apă și de canalizare; • Întreținerea și reparațiile instalațiilor de încălzire și de condiționare a aerului; • Întreținerea și reparațiile instalațiilor de gaze; • Întreținerea și reparațiile mobilierului divers utilizat; • Întreținerea curentă a drumurilor de acces; • Întreținerea și echiparea punctelor de acordare a primului ajutor etc.
În ceea ce privește activitățile legate de “Mentenanța dotaăilor și echipamentelor din depouri și uzina de reparații, destinate mentenanței ramelor electrice de metrou și vehiculelor feroviare specifice infrastructurilor de metrou” Vă rugăm să puneți la dispoziție toată documentația tehnică (planuri de întreținere, manuale descriptive, caracteristici tehnice, catalog de piese de schimb,…..) a tuturor echipamentelor/ utilajelor enumerate într-o anexă.
O altă cerere privește salariile personalului, nu nominal pe fiecare angajat pentru a se respecta regulile GDPR. „În scopul menținerii „păcii sociale” și a „cunoștințelor dobândite”, luând în considerare posibilitatea de a absorbi personalul angajat în prezent în serviciul de întreținere care face obiectul prezentei oferte, cerem ca următoarele informații să fie puse la dispoziția fiecărui angajat: 1. Nivelul contractual și salariul; 2. Ani de experiență în întreținerea materialului rulant; 3. Ani de experiență în companie; 4. Vârsta persoanei (pentru a ști dacă vreun Eprosna (probabil persoană – n.red.) se va retrage în curând); 5. Atelierul în care lucrați în prezent Pentru probleme de confidențialitate, se solicită ca informațiile să fie asociate cu un număr generic progresiv și non-nominativ.
„În cazul acestei proceduri de achiziție publică, Metrorex S.A. a acționat sistematic în sensul ocultării informațiilor vitale pentru corecta cuantificare a prețurilor, urmărind în mod activ descurajarea subscrisei și a oricărui alt subiect de drept să formuleze oferte care să concureze pe cea a furnizorului actual de servicii de mentenanță”, se plânge CAF.

Metrorex: CAF cere zeci de mii de pagini
Datele solicitate sunt extrem de voluminoase (zeci de mii de pagini), ceea ce face imposibila utilizarea lor pentru întocmirea ofertei. Tocmai din aceste motive, pentru întocmirea ofertei, la finalul Anexei nr. 18 este prezentat centralizatorul costurilor de întreținere a instalațiilor fixe din depouri și Uzina Militari. Considerăm că pe baza experienței cumulate în contracte similare, fiecare ofertant poate aprecia și evalua cât va reprezenta costul aferent al acestora pe perioada contractului de servicii de mentenanță.

Considerăm că aceste date/informații nu sunt relevante pentru întocmirea ofertei. Datele solicitate sunt extrem de voluminoase (cartea tehnică a fiecărui vehicul), pentru o parte dintre acestea fabricantul trenului impunând prin contractele de achiziție limitarea accesului, respectiv permisiunea de a fi puse doar la dispoziția prestatorului de mentenanță. Astfel, toate aceste informații vor fi puse la dispoziția ofertantului câștigător, după semnarea contractului sub condiția utilizării exclusiv în scopul prestării serviciilor.

Câțiva terabytes buni de informații
Dar ce semnifică disponibilizarea întregii documentații cerute de CAF? Socotind formatul pdf,  câteva zeci de mii de pagini în acest format pot ocupa aproximativ 10 terabytes de capacitate de stocare. Desigur, date fiind performanțele sistemelor informatice din zilele noastre nu aceasta este problema. Dacă însă ceri personalului care pregătește licitația extragerea acesteia din documentații, multiplicarea informatică sau fizică, gruparea, sortarea acesteia, timpul necesar ar putea ajunge la ani de zile.

Ce presupune contractul ce va fi încheiat după licitația de mentenanță Metrorex
Contractul ce urmează a fi încheiat presupune mentenanță standard pentru: parcul de material rulant de generație veche (trenuri tip IVA, produse în anii 70-80 la Întreprinderea de Vagoane Arad, acum Astra Vagoane Călători) aferent unui parcurs estimat de 16.020.000 km (1.068.000 km/an x 15 ani); parcul de material rulant de generație nouă (trenuri tip BM2, BM21 si BM3, adică două tipuri de trenuri Bombardier și trenurile CAF, alt tip de material rulant achiziționat în perioada contractuală) aferent unui parcurs estimat de 121.500.000 km (8.100.000 km/an x 15 ani).

Cantitatea de servicii de mentenanță standard poate fi revizuită ca urmare a modificărilor intervenite la nivelul necesității Metrorex determinate de situații obiective din operare (modificarea intervalului de circulație, evenimente deosebite ce necesită modificarea programului de circulație etc.). Suplimentarea cantității de servicii de mentenanță standard nu va depăși 30% din valoarea serviciilor de mentenanță standard ce fac obiectul contractului. De asemenea, Metrorex poate solicita prestatorului servicii de mentenanță corectivă cu caracter ocazional, în limita a 15% din valoarea angajată contractual pentru servicii standard (valoarea contractului inițial).

Valoarea estimată a serviciilor de mentenanță standard, pentru o perioadă de 15 ani este de 2.828.901.015 lei, fără TVA. Valoarea totală maximă estimată a contractului ce va fi încheiat după licitația de mentenanță Metrorex, incluzând aplicarea opțiunilor de revizuire a cantităților de servicii (mentenanță standard, mentenanță corectivă cu caracter ocazional) se ridică la 4.101.906.471,75 lei, fără TVA.

 


Mergi la pagina:  1  ... 332 333 334 335 336 337 338
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare