Forum părinte: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Subiect: Știri și articole din presă

111 mesaje, 21328 vizualizări.
⚠  Reguli forum
 
Mergi la pagina:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă shoppy

Problema poluarii / zgomotului nu este la aeroport ci in zonele locuite, undeva la jumatate si in crestere din lungimea traseului.
Sau rame hibride electrice catenara + baterii sau diesel, n-ar fi problema pasajul, restul se poate elctrifica pana la Odai.

 


  • Autor: Livone
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă Livone

https://www.g4media.ro/ministrul-transp ... mbrie.html

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, consideră că linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi dată în folosinţă din data de 12 decembrie.

„Eu am fost astăzi într-o probă-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, a declarat ministrul Transporturilor.
Lucian Bode a apreciat că este greu de imaginat că această cale ferată include primul tronson de cale ferată construit de la zero în România după Revoluţie.

„Daca vă puteţi imagina: este primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989. Aşadar, suntem într-un progres fizic de peste 98%, vom realiza cel mai probabil săptămâna viitoare primele deplasări cu invitaţi, cu presa, aşa cum am făcut şi la metrou. (…) Noi credem că o dată cu noul Mers al Trenurilor, 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, a încheiat ministrul Transporturilor.
Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.
Proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.
Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).

 


  • Autor: orex
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă andrei11

<< Club Feroviar >>
Aici
Închidere de linie Pajura-Mogoșoaia, pentru ridicarea vitezei spre Aeroport

Începând de azi, 27 octombrie, avem închidere de linie Pajura-Mogoșoaia, pentru executarea unor lucrări care au ca scop creșterea vitezei de circulație a trenurilor de la 80 la 100 km/oră. După finalizarea lucrărilor, automotoarele Siemens Desiro vor putea străbate distanța dintre Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă în doar 17 minute.
______________________
Notă: Articolul este mai lung,  am reprodus numai esența articolului.  Cu ceva nu sunt de acord, de ce subtraversarea M 700 - linia de legătură Chitila // București Băneasa este denumită în continuare tunel când acolo e un simplu pod.

 


  • Autor: ByOnu
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă ByOnu

https://www.construim-romania.ro/2020/10 ... din-1930/

În urmă cu o lună am scris despre posibile soluții la greșelile majore de proiectare ale acestei lucrări, care altfel riscă să devină un eșec încă înainte de inaugurare:
• Linia este simplă pe trei sferturi din traseu, deși se putea dubla ușor de la bun început.
• Linia este neelectrifcată, deși este construită în plină epocă a tranziției spre energii verzi, cu fonduri de la o Uniune Europeană hotărâtă să reducă emisiile de dioxid de carbon.
• Gara Aeroport Otopeni are doar două linii în loc de trei, ceea ce va limita puternic creșterea traficului și deschiderea de noi rute spre Aeroport Otopeni în viitor.


Situația devine și mai gravă când treci de nivelul macro al lucrării și te uiți la detalii. Modul ieftin și cârpit în care este realizat acest proiect se vede în multe aspecte, ceea ce, din păcate, este caracteristica celor mai multe lucrări de infrastructură mare din ultimile decenii din România.

În cazul Gării Aeroport Henri Coandă, una dintre problemele serioase o reprezintă elementele de siguranță feroviară, mai precis capetele de linie. Și asta pentru că noua gară de la aeroport a fost construită în 2020 cu același model de capete de linie cu care a fost dotată Gara de Nord din București la lucrările de renovare din anii 1930.

Adesea ignorate și privite doar ca decor, capetele de linie au același rol ca cel al airbag-rilor din autourisme: să îți salveze viața.

Capetele de linie nu sunt montate pe șine doar ca să îi indice mecanicului unde se termină linia. Ci, în foarte rarele ocazii când un tren nu frânează la timp sau este scăpat de sub control, capetele de linie au rolul de a opri trenul în siguranță. Și este vorba de o dublă siguranță, atât de cea a pasagerilor, cât și de cea a oamenilor de pe peron. Altfel, un tren de 3-500t are, chiar și la numai 25km/h, energia necesară pentru a ajunge pe peron sau chiar în afara gării.

De peste două decenii, cele mai moderne capete de linie din lume sunt cele cu compresie hidraulică și oprire prin fricțiune. Ele sunt capabile să oprească în siguranță trenuri de 700t de la viteza de 25km/h.










Capete de linie în Gara St. Pancras, Londra




.





Spațiu de frânare de peste 10m la capătul de liniei de metrou, Jubilee Line, Stația Stratford, Londra


Ca orice element de siguranță feroviară, capetele de linie se întrețin și se testează anual, pentru a oferi garanția că își vor face datoria în cazul acela rar despre care toți speră să nu se întâmple niciodată.




Testarea capetelor de linie in Glasgow Central, Scoția




Testare experimentală a unui capăt de linie cu oprire prin fricțiune




Tren de 1400t oprit de un capăt de linie cu oprire prin fricțiune




Tren de călători oprit de un capăt de linie cu oprire prin fricțiune




Tren ușor în coliziune cu un capăt de linie mobil, Oregon, SUA


Unele dintre aceste evenimente sunt cu adevărat tragice, așa cum a fost accidentul din 22 octombrie 1895 din Gara Montparnasse din Paris, când un tren întârziat a intrat în gară cu peste 40km/h. Frânele nu au fost capabile să oprească trenul la timp, așa că garnitura a trecut prin capătul de linie, a parcurs circa 30m de peron, iar în final a trecut printr-un zid de 60 de cm grosime, locomotiva căzând 10m până în piața din fața gării. Accidentul s-a soldat cu decesul unei femei ucisă de bucățile cazute din zidul gării. Suprizător, locomotiva a suferit avarii minore. Un capăt de linie modern ar fi oprit trenul fără ca el să părăsească șinele.

Mult mai recent, în Finlanda, în 2010, o garnitură de tren cu probleme la sistemul de frânare a scăpat de sub control, a trecut prin capătul de linie și s-a oprit în etajul 3 al hotelului de deasupra Gării Centrale din Helsinki.




4 ianuarie 2010, Gara Centrală, Helsinki

La data accidentului, în 2010, capetele de linie din gara din Helsinki erau superioare tehnic celor montate în 2020 în Gara Aeroport Otopeni. Cu toate astea, ele s-au dovedit insucifiente și au fost înlocuite cu modele moderne.




Capăt de linie în Gara Centrală din Helsinki la data incidentului din 2010




Capete de linie noi montate în Gara Centrală din Helsinki după incidentul din 2010

Nu mai departe de luna ianuarie 2020, în Gara Centrală din Frankfurt, un capăt de linie modern a fost perfect capabil să oprească în siguranță un tren regional cu o masă de 400t care nu a reușit să oprească la timp la sosirea în gară.

Într-un scenariu similar celui de la Helsinki, capetele de linie din București Nord, identice cu cele de la Gara Aeroport Henri Coandă, s-au comportat în schimb lamentabil. Pe 2 ianuarie 2019, un tren de 325t al Regio Trans s-a izbit cu 10km/h de capătul liniei 6 a Gării de Nord din București. Trenul a trecut prin capătul de linie ca și când acesta n-ar fi existat. Doar norocul a făcut ca următorul obstacol, stâlpul de catenară, să reziste, fără să se rupă cablul de alimentare de 27.000 de volți, care ar fi putut cădea pe peron și și ar fi putut electrocuta oamenii de pe peron. Tot norocul a făcut ca trenul să fie fără pasageri. Numai că „norocul” nu este sistem de siguranță, deși mulți par să creadă asta.




2 ianuarie 2019, Gara de Nord, București





2 ianuarie 2019, Capăt de linie rupt și răsturnat de tren, Gara de Nord, București

Spre deosebire de autoritățile finlandeze, care după incidentul din 2010 au decis înlocuirea capetelor de linie din Gara Centrală din Helsinki, în România, deși au trecut aproape doi ani de la incidentul din 2 ianuarie 2019, CFR Infrastructură nu a întocmit nici măcar un plan de înlocuire a capetelor de linie inadecvate. Ba mai mult, a instalat exact același model de capăt de linie depășit și în noua Gara Aeroport Henri Coandă. În 2020!!





Capăt de linie model 1930 montat în Gara Aeroport Henri Coandă în 2020

Coliziunile trenurilor cu capetele de linie nu sunt riscuri teoretice, ci sunt probleme operaționale concrete în orice sistem feroviar. Tocmai de a aceea, de-a lungul timpului s-a dezvoltat o întreagă știință și tehnologie pentru disparea energiei în coliziunile cu capetele de linie. Pentru ca, oameni care altfel ar fi murit, să rămână în viață, iar oameni care altfel ar fi fost mutilați pe viață, să scape cu răni ușoare sau chiar nevătămați.

Faptul că, în 2020 Gara Aeroport Henri Coandă a fost construită cu tehnologie de la 1930, este de neconceput. De ce să faci o lucrarea proastă, când ai la dispoziție absolut tot ce-ți trebuie, de la resurse la tehnologie, pentru a realiza un proiect de succes, care să devină de referință? De ce?!



Comentariu personal: AFER ce face? N-avem reglementari in privinta asta?!

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Poimâine dimineață va avea loc recepția lucrărilor:
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat miercuri când va avea loc recepția liniei de Otopeni și care va fi intervalul de succedare pe această cale ferată nou construită.

”În baza ultimelor discuții pe care le-am avut cu CFR Infrastructură, pot să vă spun că vineri dimineață se va rfealiza recepția la terminarea lucrărilor la tot ceea ce s-a realizat pe linia de cale ferată legătura dintre Gara de Nord și Otopeni. Mă refer atât la dublarea liniei între Balotești și Mogoșoaia pe cei 7,8 km cât și la noul racord spre Otopeni”, a declarat ministrul pentru radio România Actualități.

Recepția liniei de Otopeni, urmată de punerea în circulație
Conexiunea feroviară este 100% finalizată, iar pe 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, vor circula primele garnituri pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. Aflat  pe șantierul centurii rutiere Bacău alături de președintele Klaus Iohannis, ministrul a precizat că în perioada următoare va vedea exact câți operatori au solicitat să circule pe această linie.

El a spus că sunt mai multe solicitări de operare și că acestea vor fi analizate la nivelul CFR SA.

Frecvență redusă a trenurilor. Putem pierde bani europeni
Lucian Bode a precizat și ce frecvență vor avea trenurile pe noua linie.

”Din datele pe care le am în acest moment, dar până în 12 decembrie lucrurile se pot modifica, estimăm că acest traseu va fi parcurs în aproximativ 20-23 de minute, iar frecvența trenurilor fi fi din 40 în 40 de minute”, a spus ministrul Transporturilor.

În contractul de finanțare cu Comisia Europeană pentru noua conexiune feroviară, România s-a angajat că va opera trenuri la un interval de 20 de minute. Dacă acest angajament nu va fi respectat, putem suferi corecții financiare, adică să returnăm o parte din banii europeni.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Se pare că recepția se face cu o zi mai devreme, adică astăzi, iar trenurile vor circula 24/7:
Trenurile de aeroport vor circula non-stop după data de 12 decembrie, 24 de ore din 24, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. În altă ordine de idei, în cursul după amiezii de azi (joi) se va semna recepția lucrărilor executate de Arcada Company.

”Deocamdată, nu au fost stabilite exact ce trase îi vor fi alocate fiecărui operator. Suntem în discuții cu trei operatori – Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători, Transferoviar Călători și Regio Călători. În urma discuțiilor, se va stabili exact orarul și trasa pentru fiecare operator. Ceea ce este însă sigur este că trenurile vor circula non-stop, 24 din 24, aceasta fiind condiția impusă de CFR SA”, au precizat sursele citate. Acestea au menționat că este vorba de un număr de 72 de trenuri în fiecare zi.

Trenurile de aeroport nu vor fi incluse în Mersul Trenurilor 2020-2021, varianta tipărită
Versiunea tipărită a Mersului Trenurilor 2020-2021 este aproape gata, însă ea nu va include și orarul garniturilor de pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă Otopeni.

Acesta va figura într-o broșură separată, care va fi tipărită după ce se vor încheia discuțiile cu operatorii și se vor stabili exact trasele. Decizia a fost luată ca urmare a faptului că negocierile sunt în curs de desfășurare și Mersul Trenurilor trebuie distribuit în teritoriu în timp util, înainte de intrarea sa în vigoare, pe 12 decembrie.

Recepția liniei de Otopeni, joi după amiază. Vineri merge Lucian Bode cu trenul
Recepția lucrărilor la noua conexiune feroviară executată de constructorul Arcada Company Galați va avea loc în cursul după-amiezii de joi.

Surse din sistemul feroviar ne-au declarat că semnarea propriu-zisă a documentelor între Arcada Company și CNCF CFR SA va avea loc joi, urmând ca vineri să fie pus în mișcare un tren la bordul căruia se va afla ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și oficiali ai Comisiei Europene, care a asigurat cofinanțarea. Ministerul Transporturilor nu a făcut încă niciun anunț oficial în acest sens.

Recepția racordului feroviar va fi făcută fără stația de la Telekom Arena, patinoarul miliardarului Ion Țiriac. Aici, lucrările sunt în desfășurare, iar constructorul estimează că ele vor fi gata în ianuarie sau februarie 2021.

Trenurile de aeroport vor circula la un interval de 40 de minute
Deocamdată nu se cunoaște exact nici intervalul de succedare a trenurilor, însă ministrul Lucian Bode a avansat miercuri o cifră preliminară.

”Din datele pe care le am în acest moment, dar până în 12 decembrie lucrurile se pot modifica, estimăm că acest traseu va fi parcurs în aproximativ 20-23 de minute, iar frecvența trenurilor va fi din 40 în 40 de minute”, a spus ministrul Transporturilor.

Ministrul anunțase, tot miercuri, că recepția lucrărilor va avea loc vineri. ”În baza ultimelor discuții pe care le-am avut cu CFR Infrastructură, pot să vă spun că vineri dimineață se va realiza recepția la terminarea lucrărilor la tot ceea ce s-a realizat pe linia de cale ferată legătura dintre Gara de Nord și Otopeni. Mă refer atât la dublarea liniei între Balotești și Mogoșoaia pe cei 7,8 km, cât și la noul racord spre Otopeni”, a declarat ministrul pentru Radio România Actualități.

Noua cale ferată de Otopeni are o lungime de aproape 3 km
Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podețe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație de cale ferată, cu linie dublă, la Terminalul T1. Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei.

În paralel, s-a derulat și un alt contract, cu austriecii de la Porr Construct, care au dublat calea ferată între Mogoșoaia și Balotești. Acest obiectiv de investiţii, în valoare de 50,5 milioane de lei, a avut finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Poriectul este la final și a presupus execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreagul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Autor: ticker
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă ticker

La frecventa de 40 de minute punem cuie in sicriu proiectului.

Nu inteleg de ce nu pot sa faca la 25-30 de minute... o rama in Bucuresti, alta in Otp si fac cu schimbul...

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă andrei11

Pe acea linie mai circulă și alte trenuri decât cele pentru Otopeni...

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Ba nu. Tot ce e pe linia aceea se oprește la Otopeni. E vorba de racord, nu de M700.
Sau ai vrut să spui "alte trenuri decât cele pentru București"?

 


  • Autor: Robert24
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă Robert24

Pana la racord tot linie simpla este, si mai sunt trenurile de Urziceni, de Galati etc plus trenuri de marfa....
Asta, pentru ca nu suntem in stare sa facem un proiect bine pana la capat...

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

A, în regulă, am înțeles. Mulțumesc pentru lămurire. :)

Alstom a terminat lucrările la semnalizare:
Compania Alstom a anunțat vineri dimineață că a finaizat semnalizarea la linia de Otopeni, Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă.
Otopeni_Alstom-semnalizari-1-scaled.jpg (344.29 KB; descărcat de 120 ori)
Otopeni_Alstom-semnalizari-2-scaled.jpg (344.11 KB; descărcat de 121 ori)
Otopeni_Alstom-semnalizari-3-scaled.jpg (363.18 KB; descărcat de 122 ori)

Alstom a finalizat lucrările de control feroviar digital și telecomunicații pe linia ferată directă care leagă Gara de Nord de Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni. Linia a fost echipată cu centralizare electronică și soluții de telecomunicații pentru a permite o circulație sigură.

Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București a prevăzut extinderea cu 3 km a căii ferate existente, în lungime de 17 km, permițând pasagerilor să ajungă de la Gara de Nord direct la Terminalul 1 al aeroportului în 20 de minute.

Gabriel Stanciu despre semnalizarea la linia de Otopeni
”Acest proiect este foarte important pentru îmbunătățirea fluidității și eficienței traficului în București, deoarece oferă prima conexiune directă între gara principală a capitalei și principalul său aeroport internațional. Din această perspectivă, compania Alstom se mândrește cu faptul că a asigurat soluțiile digitale de control feroviar. Am finalizat lucrările, din punctul de vedere al semnalizărilor proiectul este gata să intre în operare comercială”, a declarat Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București a inclus construcția unei căi ferate simple cu o lungime de 2,95 km, cu trei poduri, un viaduct lung de 1,52 km și o nouă stație feroviară, cu linie dublă, la Terminalul T1 al aeroportului. Compania Alstom a fost responsabilă pentru implementarea soluțiilor digitale de control feroviar și a celor de telecomunicații, inclusiv sistemele de centralizare electronică și sistemele de încălzire a macazurilor, pentru a preveni defecțiunile pe linie în timpul iernii.

Alstom este lider în furnizarea de soluții digitale de control feroviar și infrastructură pe piața din România, în special prin proiectele de reabilitare feroviară aflate în derulare pe secțiunea românească a coridorului European Rin-Dunăre. Compania Alstom este activă pe piața din România din anul 1994. Numărul de angajați a crescut în mod constant, depășind în prezent 500 de persoane.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă PTMZ

Directorul CFR Infra și secretarul de stat pe domeniul feroviar au făcut azi o vizită pe noua linie cu automotorul de diagnoză a infrastructurii Plasser&Theurer al CFR Infra:
La o zi după ce s-a semnat recepția lucrărilor la calea ferată de Otopeni, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, și secretarul de stat pe domeniul feroviar Adrian Dupu au făcut o ”descindere” la stația Aeroport Henri Coandă. Cei doi oficiali s-au deplasat cu un automotor de diagnoză a căii și liniei de contact al CFR SA, supranumit ”Porcul”.
Automotorul-Porcul-la-statia-Aeroport-Otopeni.jpg (238.17 KB; descărcat de 64 ori)
Iona-Pintea-Adrian-Dupu-statie-Aeroport-Otopeni.jpg (115.15 KB; descărcat de 64 ori)
Statie-Henri-Coanda-Otopeni-Aeroport-1-scaled.jpg (301.07 KB; descărcat de 64 ori)
Statie-Henri-Coanda-Otopeni-Aeroport-2-scaled.jpg (287.67 KB; descărcat de 64 ori)
Statie-Henri-Coanda-Otopeni-Aeroport-3-scaled.jpg (245.71 KB; descărcat de 65 ori)
Statie-Henri-Coanda-Otopeni-Aeroport-4-scaled.jpg (233.2 KB; descărcat de 63 ori)
Statie-Henri-Coanda-Otopeni-Aeroport-5-scaled.jpg (198.2 KB; descărcat de 66 ori)
Statie-Henri-Coanda-Otopeni-Aeroport-6-scaled.jpg (242.67 KB; descărcat de 63 ori)

Lucrările de dublare a liniei Mogoșoaia-Balotești și de construcție a noii linii spre Aeroportul Internațional Henri Coandă București au fost finalizate și recepționate în cursul după amiezii de joi.

O călătorie care a durat doar 18 minute
Vineri, secretarul de stat Adrian Dupu și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ioan Pintea, au făcut o călătorie cu trenul de la Gara de Nord la Aeroport.


Automotorul cu care s-au deplasat cei doi oficiali a ajuns la destinație în doar 18 minute. Pe aproape toată distanța, automotorul a circulat cu o viteză de 100 km/oră, grație investițiilor făcute de CFR SA.

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la bugetul de stat) și construcția liniei noi pentru racordul la Terminalul T1 (Sosiri) al aerogării (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și bugetul de stat).



În afară de aceste investiții majore, la care antreprenori au fost Porr Construct (pentru dublarea liniei Mogoșoaia-Balotești), respectiv Arcada Company Galați, Regionala București a CFR SA a executat lucrări între Pajura și Mogoșoaia, tronson pe care viteza a fost ridicată tot la 100 km/oră.

Stația Aeroport Henri Coandă, o gară funcțională din toate punctele de vedere
Noua stație feroviară de la nivelul superior al parcării pe termen scurt din dreptul Terminalului Sosiri al aeroportului este finalizată.



Aici se fac acum teste ale instalației de sonorizare și ale afișajului electronic. Practic, te simți ca într-o gară funcțională, în care se anunță de la megafoane sosirea și plecare garniturilor, atât în română cât și în engleză. De asemenea, stația are și un Biroul de Mișcare, în care lucrează un impiegat. Doamna IDM povestește că în ultimele ore mai mulți oameni care sosiseră cu avionul au întrebat-o de unde se pot cumpăra bilete de tren.

Alstom a finalizat semnalizarea pe noua linie de cale ferată și la stația Aeroport Henri Coandă
Cei doi oficiali au fost întâmpinați la stația Aeroport Henri Coandă de Gabriel Stanciu, directorul general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Alstom a finalizat lucrările de control feroviar digital și telecomunicații pe linia ferată directă care leagă Gara de Nord de Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni. Linia a fost echipată cu centralizare electronică și soluții de telecomunicații pentru a permite o circulație sigură.

După o scurtă ”inspecție” a celei mai noi gări din România, Ioan Pintea și Adrian Dupu au plecat înapoi spre București, tot cu automotorul CFR SA, după ce impegatul a dat semnal verde.



Primele trenuri vor circula din 12 decembrie
Nu mai au mult de așteptat. CFR SA a anunțat că 72 de trenuri (36 de perechi) vor circula 24 de ore din 24, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, între Gara de Nord din București și Aeroportul Internațional Henri Coandă.

În momentul de față, între CFR SA și cei trei operatori de transport feroviar de călători care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de transport de călători pe această rută (CFR Călători, Regio Călători și Transferoviar Călători), este în desfășurare procesul de alocare a traselor pentru cele 36 de perechi de trenuri.

Se lucrează de zor la stația feroviară a lui Ion Țiriac
stația Aeroport Henri Coandă

Statie-Tiriac-1-scaled.jpg (214.01 KB; descărcat de 58 ori)
Statie-Tiriac-2-scaled.jpg (197.59 KB; descărcat de 58 ori)

Noua linie ferată a fost recepționată, însă fără stația feroviară din apropierea Telekom Arena, patinoarul miliardarului Ion Țiriac.

Și aici lucrările sunt avansate, iar muncitorii de la Arcada robotesc de zor pe șantier. Structura peronului și scările de acces au fost deja finalizate, iar acum se lucrează la finisaje. Potrivit oficialilor companiei, noua stație va fi funcțională cel mai târziu în luna februarie a anului viitor.

În paralel, la nivelul solului, se fac lucrări de amenajare a drumului de acces și a spațiilor verzi.

Sursa: Club Feroviar

 


  • Autor: Stefan28
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Știri și articole din presă Stefan28

Sursa: Club Feroviar

Club Feroviar a intrat în posesia unui document de lucru despre mersul trenurilor spre Aeroportul Otopeni, care vor începe să circule din 12 decembrie. Pe zi vor exista 31 de perechi de trenuri cu plecare din Gara de Nord spre Aeroportul Henri Coandă, primul la ora 2.30, ultimul la 22.30. Jumătate vor fi ale CFR Călători. Actuala impărțire nemulțumește sindicatele. Ele susțin că erau suficiente două automotoare Desiro ale CFR Călători să acopere serviciul.mersul trenurilor spre Aeroportul Otopeni. Potrivit reprezentanților sindicali, orarul trenurilor este bătut în cuie, discuțiile fiind purtate în jurul sloturilor orare de plecare/sosire. Primul tren va pleca din Gara de Nord la 2.30, iar de la Otopeni spre București la ora 3.11. Ulimul tren va pleca la 22.30 iar de la aeroport spre București la ora 23.11.

Orele de plecare de la București vor fi 2.30, 3.10, 3.50, 4.30, 5.10, 5.50, 6.30, 7.10, 7.50, 8.35, 9.10, 9.50, 10.30, 11.10, 11.50, 12.30, 13.10, 13.50, 14.30, 15.10, 15.50, 16.30, 17.10, 17.50, 18,30, 19.10, 19.50, 20.30, 21.10, 21.50, 22.30.

La întoarcere orele vor fi: 3.11, 3.51, 4,31, 5,11, 5,51, 6,31, 7.11, 7,51, 8,31, 9.11, 9,51, 10,31, 11.11, 11.51, 12.31, 13.11, 13,51, 14.31, 15.11, 15,51, 16.31, 17.11, 17.51, 18.31, 19.11, 19.51, 20.31, 21.11, 21.51, 22.31 și 23.11.

Primul tren al zilei ar urma să fie cel al TFC Cluj, urmat de două trenuri ale CFR Călători și ultimul plecat al Regio Brașov.

Există discuții privind introducerea a cinci perechi de trenuri de noapte, dar asta dacă vor fi avioane pentru toate orele.

Sindicatele, nemulțumite de mersul trenurilor spre Aeroportul Otopeni
În total, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari a socotit că sunt 15 perechi de trenuri ale CFR Călători cu două automotoare, 11 perechi ale Regio cu un automotor și cinci perechi ale TFC, tot cu un automotor.

Potrivit lui Rodrigo Maxim, lider sindical FSTF, împărțirea trenurilor între cei trei operatori TFC și Regio este injustă. Cele două firme private „primesc să opereze trenurile cele mai bune”, anume cele de dimineață și cele de la schimburile de trenuri de călători. El mai spune că se puteau asigura cele 31 de perechi de trenuri de călători cu doar două automotoare Desiro ale CFR Călători, ceea ce ar fi optim din punct de vedere al utilizării compensațiilor primite de la bugetul de stat.

Maxim atrage atenția că operatorii privați au trenuri vechi de 40 de ani și spune că, dacă ei doresc, pot deservi si rute precum București-Fundulea sau București-Buftea (cu trimitere la faptul că trenurile spre prima destinație au fost suspendate pe motiv de pandemie de către Regio). Citește și istoria zbuciumată în jurul deservicii liniei de către TFC Cluj.




 


Mergi la pagina:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare