MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5430 posts, 1065992 views
 
Go to page:  1  ... 326 327 328 329 330 331 332  ... 388
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Azi e a41-a aniversare!

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

https://clubferoviar.ro/ziua-metroului/


Data de 16 noiembrie 1979 marchează începerea exploatării metroului din București. În acea zi, din Depoul Ciurel a plecat spre stația Semănătoarea (azi Petrache Poenaru) primul tren de metrou. Pe parcursul celor 8,1 km, cât măsura primul tronson al Magistralei 1, erau șase stații – Semănătoarea, Grozăvești, Eroilor, Izvor, Piața Unirii, Timpuri Noi  – plus un depou.

Până la data de 19 decembrie 1979, când a fost oficial tăiată panglică de inaugurare a metroului de către dictatorul Nicolae Ceaușescu, acesta a circulat cu călători, fiind singurul metrou din lume care în perioada de probe a funcționat în acest mod, potrivit informațiilor de pe site-ul oficial al Metrorex, preluate din volumul “Metroul românesc și metrourile Terrei”, autor Ilie Tănăsache, Editura Vox 2000, București, 2009.

Ziua Metroului. Octavian Udriște: ”A venit lumea ca la urs”
Ziua Metroului mineriada din iunie 1990 Ceaușescu metrou în Drumul TabereiPunerea în exploatare a primului tronson al metroului bucureștean s-a făcut prin semnăturile date de Florin Tănăsescu, directorul ICPE, și Octavian Udriște, șeful Serviciului de Material Rulant, actualmente președintele onorific al Club Feroviar.

”Era într-o sâmbătă și a venit lume ca la urs, toată lumea voia să vadă metroul. În prima zi au fost transportați 175.000 de călători”, își amintește acum Octavian Udriște. El a precizat că, inițial, inaugurarea fusese prevăzută pemtru 1 Mai, apoi pentru 23 August, dar nu s-a realizat. ”Apoi, în noiembrie, era nu știu ce congres al partidului și a fost pus în funcțiune. Am redus viteza de la 80 la 65 (kilometri pe oră – n.red.) și i-am dat drumul. Am făcut și eu un pic pe mecanicul ajutor, că nu era personal, se depășeau turele. Abia pe 19 decembrie a venit Ceaușescu”, a declarat Octavian Udriște pentru Club Feroviar.

Cel pe a cărui semnătură s-a făcut punerea în exploatare își amintește că indicațiile de la partid au fost ca metroul să fie 100% românesc: ”Nu ne-a lăsat să importăm nimic și s-a cam făcut cu nechezol, mai ales la trenuri. Dar a ieșit bine în final și este o realizare cu care ne mândrim și acum”.

Gheorghe Udriște: mecanicii au venit de la CFR
Ziua MetrouluiUn alt om a cărui activitate profesională se suprapune și se confundă cu cea a metroului bucureștean este Gheorghe Udriște, în două rânduri director general al Metrorex.

”Eram angajat la metrou din martie 1978. Îmi amintesc că atunci (pe 16 noiembrie 1979 – n.red.) erau mii de oameni, nici nu se putea intra. Șefii de compartimente și mecanicii proveneau de la CFR, apoi au început școli speciale pentru mecanici și școli de pregătire pentru diverse meserii – electricieni, SCB, energeticieni, mișcare, comercial”, a declarat Gheorghe Udriște pentru Club Feroviar.

Liviu Șoavă: ”M-au impresionat primele două luni lucrate la Metrou”
Ziua MetrouluiUn alt fost director general al Metrorex, Liviu Șoavă, nu era angajat al Metroului atunci când a fost pus în funcțiune sistemul de transport subteran din Capitală.

”În 1979, la inaugurare, eram în Armată. M-am angajat în 1989, după stagiul pe care l-am făcut la Brașov. Cel mai mult m-au impresionat primele două luni de zile, când am fost într-un fel de stagiu, ca să cunosc mai bine Metroul. Eu urma să lucrez într-un depou, ca inginer, dar am fost băgat inițial în acest stagiu”, spune acum Liviu Șoavă.

El rememorează cei peste 20 de ani lucrați la metroul bucureștean și spune că ”au fost momente deosebite, și bune și mai puțin bune. Te marchează în carieră și în experiență”.

Marius Lăpădat își amintește cu bucurie de Ziua Metroului
Nici Marius Lăpădat, alt fost director general al Metrorex, nu era angajat la Metrou atunci când s-a pus în funcțiune.

El s-a angajat aici abia în 1990, dar își amintește cu plăcere momentele pe care le-a petrecut ca salariat al Metrorex, dar mai ales de Ziua Metroului: ”M-a impresionat punerea în circulație a noilor trenuri Bombardier. Dar momentele pe care mi le aduc aminte cu cea mai mare plăcere sunt sărbătorile pe care le făceam cu sindicatele, cu angajații. Erau cele mai emoționante momente. Întotdeauna mi-a plăcut să lucrez cu oamenii și tot timpul relația mea cu Sindicatul din Metrou a fost una foarte bună”.

Gabriel Mocanu: ”Prima oară am mers cu metroul în 1980 sau 1981”
Amintiri plăcute are și actualul director general al Metrorex, Gabriel Mocanu. ”M-am angajat la Metrou în 1994, dar îmi aduc aminte, copil fiind, de imaginile difuzate la televizor în 1979 cu punerea în exploatare”, a declarat el pentru Club Feroviar.

”Am mers pentru prima oară cu metroul în 1980 sau 1981, între Piața Unirii și Grozăvești”, a continuat Gabriel Mocanu. El spune că în atâția ani lucrați la metrou a acumulat amintiri plăcute și realizări deosebite: ”Metroul mi-a devenit a doua familie”.

Actualul director general al Metrorex spune că momentele din cariera sa de la metrou pe care și le amintește cu cea mai mare plăcere au fost punerea în funcțiune a sistemului automat de taxare, fiind tehnician la vremea respectivă, apoi primul sistem de televiziune cu circuit închis și faptul că în 2008 a călătorit cu primul tren de probă între Nicolae Grigorescu și Anghel Saligny.

”Îmi amintesc cu plăcere și când a început extinderea către Străulești, ca director de Infrastructură, și în acest an, când am pus în funcțiune primul tronson al Magistralei 5”, a concluzionat directorul general al Metrorex.
La multi ani!  :applause:   :bere:

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

In pofida tuturor dificultatilor si adversitatilor in acesti ani trebuie totusi sa constatam ca reteaua de metrou a crescut de aproape zece ori!
In legatura cu primul tronson pot sa va spun ca am participat la probe pe post de balast inainte de punerea in circulatie cu pasageri.
La inceput probele s-au facut cu ramele lestate cu saci de nisip, operatie greoaie. Mai apoi cineva a venit cu ideea sa se puna butoaie care sa fie umplute/golite cu apa dar s-a hotarat ca e mai usor sa fie testate cu voluntari asa ca am avut sarcina sa mobilizez tineret de pe santier cat sa umplem un vagon!
Mai apoi am participat in diverse roluri la toate trenurile de proba, cu exceptia M5 si nici nu va inchipuiti cu ce emotii dar si entuziasm a fost trecerea fiecareia dintre aceste probe de foc
Palpitant a fost la tronsonul doi din Balta cand pentru singura data probele au fost facute de santier si nu de exploatare!
Si acum imi amintesc cum am mers catarat pe LDH Mitica sa bagam rama in traseu...sau de T3 Militari cand cu doar 24h inainte de inaugurarea anuntata s-a constatat ca floteaza fundatia caii de rulare in zona Gorjului dar s-a luat hotararea sa nu se amane nimic, monitorizam comportarea si vom gasi solutii de stabilizare. Ori la M2T2 cand la intrarea in zona viitoarei statii de la Romana s-a produs o flama violenta din cauza unei sarme ratacite in traseu si toate oficialitatile simandicoase nu stiau cum sa fuga ca potarnichile speriate din tren!  :)
Chiar daca mai apoi punerile in functiune au parut mai line de fiecare data au fost si episoade palpitante necunoscute publicului larg.
Ce vremuri dar mai ales ce oameni care au stiut sa-si asume responsabilitati uriase si sa gaseasca solutii nu sa caute justificari penibile!
La Multi Ani si felicitari tuturor celor ce au pus umarul si un gand pios pentru cei ce nu mai sunt in randurile noastre ca sa se bucure de aceasta zi festiva.

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

Și un lucru remarcabil după mine este că după 41 de ani, ramele care au deschis acest metrou încă circulă pe magistrala 3 și 4, cu precădere mai mare pe 4, desigur!
:love:  :yes:  :bere:

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex zapacitu

Si la mai mare, ce sa zic :bere: Preferabil de la Pantelimon la Brancusi si de la Otopeni la Progresu!

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Vivat, crescet, gloriat!
:applause:

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex andrei11

Stfan 28, trebuie să ne interesăm, dar nu cred că ramele de acum 41 de ani mai sunt în viață...Cred că sunt niște IVE mai  recente...

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Nu au 40, au doar 30ani si au trecut prin modernizari, modificari si adaptari pentru a putea fi mentinute in viata...

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex Stefan28

Eu știam că de la REM 003 până la REM 014 sunt făcute din 1975 pana in 1979. Daca nu e asa va rog sa ma corectați.

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Din cate stiu nu mai exista rama nemodernizata care sa dateze de la inceputuri, dar las pe MR-isti sa se pronunte...

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex zapacitu

Sa iti dau tie de lucru?  :lol:  Mi-a scapat, scriam si eu repede.  :bere: Mno, mersi de ajustare!

Ce sa zic, am mancat atata metrou pe paine ca stiu foarte clar care sunt 1 si 2 peste tot. Conteaza care a "fost prima". La Victoriei insa e cel mai dubios, ca unii zic de PV1 pe M2, altii zic de PV1 pe M1. Corect e PV1 pe M2 si PV2 pe M1.

 


Re: Stiri despre proiect andrei11

orex wrote:
Hai s-o vedem si pe asta!, cu privire la extinderea metroului bucurestean. :yes:

"Programul de guvernare al PNL în domeniul infrastructurii feroviare prevede proiecte precum linie de mare viteză Constanţa – Bucureşti – Viena. În cazul Metrorex, planurile liberalilor se concentrează pe magistralele M5 Drumul Taberei – Pantelimon şi M6 1 Mai - Otopeni, fără a include însă proiecte avansate precum extinderea M4 de la Gara de Nord până la Gara Progresul."

Ăștia au băut gaz.  Lasă-i în pace !

 


Re: Stiri despre proiect orex

Nu pot sa-i las, intrucat, din clepsidra vietii, se scurge ”nisipelul”, nostru, contemporanilor cu vremurile! :yes:
PS
Si, daca se va finaliza ”carausia” cu rame de tramvai de 36 m pe sos. Giurgiului,  recte linia 25, crede-ma ca, e ”moarta purceaua-n cotet” cu edificarea M4 spre sud, mult timp de acum incolo!
E mai ”ieftinake”, si fezabila in mult mai scurt timp, aceasta varianta, terana! :mrgreen:

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex andrei11

Dacă e s-o luăm așa, la ora actuală Colentina se descurcă cu 21,  Rahova cu 32,  Pantelimonul cu un 55 limitat la Iancului ar fi excelent.  Deci  M 4 Sud -  M 7 - M 5.3 în Pantelimon nu ar fi de actualitate... Avem tren la aeroport, deci M 6 cade și el...
Pentru M 5.3 eu aș merge pe proiectul lui Ceaușescu cu  stații rare, respectiv la Mega Mall ( Electroaparataj  :headbash:  ), intersecția cu Fundeniul și capătul de la Cosmos.  Din punct de vedere al traficului M 5.3 este total inutil.

 


Go to page:  1  ... 326 327 328 329 330 331 332  ... 388
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use