Regiunile RomânieiMoldovaJudețul IașiLucrări de modernizare şi extindere a infrastructurii

 

Topic: Modernizarea Depoului Dacia

13 posts, 3723 views
Modernizarea Depoului Dacia PTMZ

Primăria Iași a lansat ieri o licitație pentru un studiu de fezabilitate privind modernizarea Depoului Dacia, astfel încât să poată găzdui tramvaie, troleibuze și autobuze electrice. Bugetul alocat este de 808.656,50 RON, din fonduri bugetare. Ponderea punctajului:
- 40% preț
- 20% experiența șefului de proiect în domeniul de căi ferate, drumuri și poduri (CFDP)
- 20% experiența inginerului pentru instalații electrice
- 20% experiența managerului energetic (ce se ocupă cu eficiența energetică).
Termene limită:
- depuneri oferte: 19 octombrie
- evaluări: 31 decembrie.
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100102960

Caietul de sarcini:
Caiet sarcini studiu fezabilitate depou Dacia.pdf
Caiet sarcini studiu fezabilitate depou Dacia.pdf (3.95 MB; downloaded 261 times)

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia PTMZ

Ofertant unic: asocierea RAY CONSULTING S.R.L. - SMART CITY DEVELOPMENT, cu MEVA CONCEPT în calitate de terț și următorii subcontractanți:
- DM DEZVOLTARE.RO (56%; de asemenea terț)
- GREEN POWER ENERGY (2%)
- S.C. PRO CONCEPT S.R.L. (2%)
- LONGHERSIN S.R.L. (2%)

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia Puss in Boots

Acum am observat ca se doreste a fi si pt troleibuze. Sper sa nu ramana vorbe in vant. Cu troleibuzele in general. Anul viitor daca sunt decisi si exista si banii se poate chiar demara treaba. In 4 ani ar trebui sa le avem.

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia PTMZ

Pe 3 noiembrie, licitația a trecut în evaluare financiară.

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia PTMZ

Asocierea care a ofertat a fost selectată joi, pe 19 noiembrie, câștigătoare.

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia PTMZ

Contractul a fost semnat cu RAY CONSULTING S.R.L. pe data de 27 noiembrie, iar ieri, pe 1 Decembrie, a fost atribuită licitația. Valoarea contractului: 795.710 RON

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia PTMZ

Un articol din presa locală scris pe 25 noiembrie, când a fost făcut anunțul oficial privind câștigătorul pentru SF, unde se observă și soluția tehnică propusă de primărie:
Proiectul de modernizare a depoului Companiei de Transport Public (CTP) din zona Dacia continuă. Serviciile actualului depou de tramvaie și autobuze al CTP din Dacia suferă din cauza condițiilor precare, lipsei de echipamente moderne și clădirilor inadecvate și degradate care găzduiesc activitățile. Tehnologiile existente sunt la nivelul anilor 1970 – 1980. Concret, clădirile nu sunt izolate termic, motiv pentru care se identifică o mare pierdere energetică în desfășurarea activităților. De asemenea, se impune schimbarea rețelei de contact și a sistemului de alimentare, precum și a rețelei interioare de distribuție utilități. Licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent acestui proiect a fost câștigată de asocierea SC Ray Consulting SRL – SC Smart City Development SRL, pentru o sumă de 795.710 lei, fără TVA (946.894,9 lei, cu TVA).

„Valoarea totală estimată a proiectului este de 15.991.006 euro, cu TVA, iar durata estimată de realizare a lucrărilor de 24 de luni. Prin acest proiect dorim să ducem acolo tot transportul pe șină, în special tramvaiele noi, și tot parcul auto electric, mă refer la autobuzele noi. Este un pas important pentru desființarea depoului de la Gară. Dorința noastră, dar care va fi pusă în practică după organizarea unei dezbateri publice, este ca acolo să realizăm un parc pentru toată zona Centru – Gară, o parcare subterană și un muzeu dedicat tramvaiului ieșean”, a anunțat Mihai Chirica, primarul Municipiului Iași.

Proiectul municipalității prevede modernizarea integrală a sistemului de alimentare rețea contact, actualul sistem fiind conceput și realizat acum mai bine de 30 de ani, fără a fi modernizat sau reparat capital de la data construcției. În cadrul aceluiași proiect, căile de acces și circulație actuale vor fi reorganizate pentru fiecare sistem de transport cu bandă rezervată. Soluția tehnică propusă pentru modernizarea depoului din Dacia include demolarea tuturor clădirilor existente în vederea refuncționalizării depoului, menținerea parțială a platformelor ca fundație pentru infrastructură, redefinirea căilor de acces actuale pentru tramvaie și autobuze (separarea fluxurilor fiind imperativă) și împrejmuirea completă pentru asigurarea siguranței în exploatare și restructurarea tuturor sistemelor, incluzând semnalizarea și automatizarea, rețeaua de contact, rețelele interioare și instalațiile.

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia Puss in Boots

Se pare ca se va opta pt o hala demontabila amenajata la Gara pt gararea tramvaielor noi pt ca se bate pasul pe loc cu reabilitarea depoului Dacia si primele tramvaie noi vin anul acesta (scria pe undeva ca in iulie ar veni primele, om vedea).

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia Puss in Boots

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/marea- ... 554.html

"Soluţia recomandată la nivel de studiu de oportunitate şi-a atins limitele, iar odată cu luarea în calcul a mai multor obiective şi criterii, plus criteriile de deservire a activităţilor din depou pe baza unor fluxuri şi funcţiuni adecvate criteriilor de performanţă şi securitate în exploatare s-a ajuns la alţi indicatori tehnico - economici”, se arată într-un raport al Primăriei, document-suport pentru aprobarea noilor indicatori în şedinţa Consiliului Local (CL) care va avea loc mâine."

Pe scurt creste pretul de la 15 mil la 26 mil €.

Depoul, daca tot il luau practic de la zero, trebuia construit dincolo de Bahlui intr-o zona lată si unde se putea extinde dupa nevoi. Asa or sa persiste in greseala facuta in anii 80 de a-l pozitiona acolo unde este acum inghesuit intre liniile CFR si Bahlui.

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia PTMZ

În ceea ce priveşte modernizarea depoului din Dacia, loc unde ar urma să fie garate tramvaiele noi şi autobuzele electrice, directorul CTP a precizat că, în prezent, se analizează variantele pentru acoperirea întregii finanţări necesare. Iniţial, costurile estimate pentru modernizare ajungeau la 13,5 milioane euro, bani asiguraţi prin intermediul unui credit la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).

Ulterior, după realizarea studiilor tehnice, necesarul de costuri s-a dublat.

"Sunt trei variante: banca (BERD, n.r.) şi-a manifestat disponibilitatea să finanţeze diferenţa până la 26 milioane euro, proiectul este propus şi pe PNRR (Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă, n.r.) şi, nu în ultimul rând, proiectul este eligibil şi pentru fonduri europene în următoarea programare (2021 - 2027, n.r.)", a declarat Cristian Stoica. Până la construirea noului depou, tramvaiele vor putea fi garate la depoul de la Gară, iar autobuzele în garajul din Tudor Vladimirescu.

Sursa: Ziarul de Iași

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia Puss in Boots

La anul si la multi ani.

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia PTMZ

Modernizarea depoului de tramvaie din Dacia va fi analizată de plenul Consiliului Local Iași la ședința de săptămâna viitoare. Proiectul va avea o prevedere de 39,7 milioane de euro, sumele urmând a fi alocate prin împrumut bancar sau alte fonduri

Consiliul Local Iași va dezbate, în cursul săptămânii viitoare, un proiect de hotârâre privind modernizarea depoului de tramvaie din cartierul Dacia. Proiectul cuprinde avizarea studiului de fezabilitate, lucrările urmând a fost scoase apoi la licitație publică. Investiția privind modernizarea depoului de tramvaie din Dacia ar putea fi realizată printr-un împrumut bancar sau fonduri prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Modernizarea depoului de tramvaie din Dacia intră în Consiliul Local
Proiectul de modernizare cuprinde mai multe etape. În calcul intră suprafața de 38.984 mp din incinta depoului Dacia, un pod peste râul Rediu, de 481 mp, strada Strămoșilor cu o suprafață de 10.852 mp, dar și rondul Dacia, cu o suprafață de 4.902 mp.

”Proiectul studiului de fezabilitate privind modernizarea depoului de tramvaie din Dacia, plus zona de acces, este determinată de o limită de proiect, care cuprinde pe lângă modernizarea depoului Dacia, podul peste râul Rediu din zona accesului, strada Strămoșilor și rondul Dacia. Din analiza istoricului depoului Dacia și a zonei de acces, rezultă că acestea au fost proiectate și realizate ca Baza Mixtă Întreținere Mijloace de Transport în Comun Iași în anul 1980. Baza a fost completată în anii 1990-1992”, se arată în proiectul de hotărâre.

Suprafață de 55 de mii de metri pătrați la depoul din Dacia
Proiectul a fost ajuns din nou în Consiliul Local pentru reevaluarea investiției. Din cauza creșterii prețurilor la materialele de construcții, și nu numai, s-a ajuns la o majorare a costurilor.

”În total, suprafața zonei de intervenție este de 55.219 mp din acte. Actualul depou de tramvaie și autobuze, cunoscut ca fiind Depou CTP Dacia, a fost construit pentru gararea și întreținerea flotei de tramvaie și autobuze a sistemului de transport public”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Primăria a decis să apeleze și la un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare pentru modernizarea depoului. Din acest împrumut vor fi finanțate și alte proiecte de investiții din Municipiul Iași.

Cum arată lucrările la depoul de tramvaie?
Primăria a prezentat și primele detalii privind modernizarea depoului din cartierul Dacia.

”Investiția se va face pe baza unui proiect unitar. Imobilele propuse pentru mobilarea terenului sunt legate funcțional între ele pe moduri de transport. Pentru fiecare corp de clădire se vor asigura utilități specifice, bazate pe tehnologii și necesitatea deservirii modului de transport pentru fiecare corp de clădire, prin intermediul rețelelor de distribuție. Vizate sunt: clădirea pentru reparația și întreținerea tramvaielor, clădirea pentru gararea tramvaielor, cea pentru întreținerea zilnică, pentru spălarea tramvaielor. În calcul intră și clădirea pentru gararea și întreținerea autobuzelor electrice și a troleibuzelor”, se arată în proiectul de hotârâre.

După modernizarea depoului de tramvaie din Dacia, Primăria vrea să construiască și unul în zona Fortus SA.

Sursa: Ziarul de Iași

 


Re: Modernizarea Depoului Dacia Puss in Boots

Cu ala de la Fortus o sa ne distram. Daca nu fac niste corespondente pe undeva o sa se arda curent din plin si la dus si la venit.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare şi extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420546 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use