Regiunile RomânieiBanatJudețul Timiș

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

256 posts, 119595 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

Mijloacele de transport în comun de pe mai multe linii de transport public ale Societății de Transport Public Timișoara vor fi deviate, în data de 25 octombrie, în intervalul orar 10:00 – 15:00, ca urmare a evenimentului sportiv  “Timişoara City Marathon”

În aceste condiții, mijloacele de transport în comun de pe liniile 16, Expres 3, Expres 7 și Expres 8 vor circula după cum urmează:
- Linia 16 troleibuz va avea următorul traseu, între Complexul Studentesc și Traian Grozăvescu (Poșta Mare), tur / retur: Pasaj Michelangelo – strada Michelangelo – bulevardul I.C.Brătianu – strada Traian Grozăvescu (circulă pe traseul liniei 15 troleibuz);
- Expres 3 va avea urmatorul traseu, la retur între Gara de Nord și Complexul Studenţesc: Gara de Nord -  bulevardul Republicii – bulevardul Regele Ferdinand I – bulevardul Mihai Viteazul – bulevardul Victor Babeș – strada Cluj; la tur, între Complexul Studențesc și Gara de Nord, va avea următorul traseu: aleea F.C.Ripensia – bulevardul Eroilor de la Tisa – bulevardul Victor Babeș – bulevardul Mihai Viteazul –Splaiul Tudor Vladimirescu și, în continuare, pe traseul normal până la Gara de Nord.
- Autobuzele de pe linia Expres 7 vor întoarce la Catedrala Mitropolitană (capăt de linie 33).
- Expres 8 va avea următorul traseu dus/întors: strada Iepurelui – strada Ștefan cel Mare – bulevardul Eroilor de la Tisa – bulevardul Victor Babeș – bulevardul Mihai Viteazul – Piața Bălcescu.

Sursa: Facebook/STPT - RATT - https://www.facebook.com/40723064277461 ... 780914652/

 


Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

Circulația tramvaielor de pe liniile 4 și 8 a fost deviată, acestea urmând să întoarcă la Gara Mică, nu în Ciarda Rosie

Tramvaiele au fost deviate din cauza unei autoutilitare care a agățat și a rupt firul contact de pe bulevardul Stan Vidrighin, în aceste condiții tramvaiele de pe tronsonul respectiv neputând să fie alimentate cu energie electrică. Până la remedierea situației au fost introduse autobuze care fac legătura între Piața Traian și Ciarda Roșie.
La fața locului a fost trimisă echipa de intervenție, pentru remedierea situației.

Sursa: Facebook/STPT - RATT - https://www.facebook.com/407230642774612 ... 2079411/

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Pe site-ul STPT au apărut orare pentru o nouă linie metropolitană, M52 (Banatim - Gelu - Variaș și retur). Aceasta va avea 2 curse pe zi, în timpul săptămânii.

 


Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

Cele 7 nave ale Societății de Transport Public Timișoara vor  andoca pe platforma special amenajată în depoul Dâmbovița, urmând să intre în revizie tehnică, începând cu data de 05.12.2020

Cursele în regim de transport public și de agrement pe Bega vor fi reluate în primăvara lui 2021.
De asemenea, cele peste 400 de biciclete și 96 de trotinete vor fi ridicate din stațiile special amenajate. Acestea vor intra în revizie tehnică, urmând să fie redate publicului călător în primăvara anului 2021.

FB_IMG_1606993026788.jpg (68.48 KB; downloaded 2952 times)


Sursa: Facebook/STPT - RATT - https://www.facebook.com/407230642774612 ... 3643958/

 


Re: Știri, noutăți, perspective ByOnu

Am mixed feelings. E ok asta? Pe Sena sau pe Tamisa se inchide traficul fluvial de calatori pe perioada iernii? Este transport public sau nu, pana la urma? Tranportul public este transport public si n-ar trebui sa tina cont de anotimp.

Idem transportul alternativ (biciclete / trotinete). In afara de zilele cand pe carosabil este zapada, ai tot dreptul legal sa circuli cu bicicleta.

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Vaporetto are grafice de transport pe site-ul Societății de Transport Public Timișoara, operatorul de transport public local al municipiului Timișoara, ba chiar traseul are indicativul V1. Deci este vorba de transport public fără niciun dubiu. Altfel nu ar trebui să aibă grafice pe site-ul operatorului de transport public local.

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Societatea de Transport Public din Timişoara se află într-o situaţie ingrată şi este la un pas de insolvenţă. Lipsa de bani a dus şi la eşalonarea achitării salariilor pentru angajaţi, pentru mai multe zile, în această lună.

Situaţia a fost agreată momentan şi de liderii sindicali din societate, însă aceştia aduc acuze grave unei alte entităţi. Este vorba despre Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Metropolitană de Transport Timişoara”, despre care spun că doar a căpuşat STPT-ul.

„Situaţia a rămas complicată de la Primăria Timişoara şi noul primar trebuie să o rezolve. Avem această asociaţie metropolitană, care am înţeles că ne pune piedici. Nu vor să-şi achite facturile către noi. Ei de fapt sunt o căpuşă a societăţii noastre. Primăria are să ne dea bani şi noi trebuie să-i luăm doar prin această asociaţie. Plus că îşi iau un comision de 10 la sută pentru ei”, spune liderul sindical Vasile Paşca.

„Au o gaşcă de vreo 25 de oameni, nu au autobuze, nu fac transport, nu fac nimic. Încasează banii şi pe urmă nu mai vor să ne plătească.  În loc să negociem noi contractele pentru transportul pe care îl facem, le negociază ei şi pe urmă ne plătesc. Dar nu ne plătesc, asta e problema! De ce e nevoie de această intermediere, nu ştie nimeni. Treburile nu sunt în regulă atunci când nu ne primim banii. Nu e normal ca să fim căpuşaţi de o anumită asociaţie, care nu are nicio legătură cu transportul în comun. Ne-am interesat şi nicăieri în România nu mai există aşa ceva. Mai sunt asociaţii dar nu ei facturează. Nu e în regulă! Asta înseamnă căpuşare sută la sută. Poate să se supere oricine pe mine”, adaugă liderul sindical.

Acesta susţine că sindicatul a cerut o întâlnire cu noua conducere a Primăriei Timişoara, dar cum în această perioadă vin sărbătorile, cel mai probabil, noul primar îi va primi pe sindicalişti abia anul viitor.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Metropolitană de Transport Timişoara”, acuzată de sindicalişti că a căpuşat societatea care efectuează transportul în comun este condusă de Ioan Goia, iar preşedinte al Consiliului de Administraţie este Culiţă Chiş, şeful Direcţiei Generale Drumuri Poduri Parcaje şi Reţele de Utilităţi din cadrul Primăriei Timişoara.

Cei doi au făcut parte din conducerea societăţii de transport, pe vremea când aceasta se numea RATT. Ioan Goia a fost chiar directorul acestei societăţi şi a fost schimbat din funcţie şi din cauza mai multor scandaluri în care a fost implicat, inclusiv cu actualul director al STPT, Nicolae Bitea.

Asociaţia este compusă din 18 membri, adică 17 comune şi municipiul Timişoara. Scopul acestui ADI a fost pentru a putea crea un contract de servicii publice, în baza unui regulament european, pentru a beneficia de finanţări nerambursabile.

Culiţă Chiş este la limita incompatibilităţii fiind şeful direcţiei care răspunde de transportul comun în Timişoara, dar şi membru în conducerea Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Metropolitană de Transport Timişoara”. Practic este omul care dă verde plăţilor pentru o asociaţie pe care o conduce. Nu a dorit să facă comentarii legate de conflictul dintre cele două entităţi, motivând că Primăria Timişoara are o conducere nouă şi el poate da declaraţii de presă.

Conform contractului de servicii publice, operatorul de transport public STPT facturează serviciile către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timişoara, iar asociaţia facturează către UAT-uri.

Nicolae Bitea, directorul STPT spune că Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Metropolitană de Transport Timişoara” trebuie să le achite restanţe de aproape trei milioane de lei, pentru serviciile prestate, cea mai veche factură fiind din luna iulie. Ioan Goia, directorul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Metropolitană de Transport Timişoara” vorbeşte de o sumă mult mai mică, de aproximativ un milion de lei. Goia spune însă, că problema e la societatea de transport pentru că facturează servicii pe care nu le-a efectuat.

Acesta vorbeşte despre gratuităţile pe care UAT-urile, membre ale asociaţiei, trebuie să le achite, privind transportul pensionarilor, elevilor, studeţilor, persoanelor defavorizate etc. Goia susţine că facturile se fac pentru abonamentele gratuite emise, ceea ce este greşit, pentru că UAT-urile plătesc doar pentru cele validate în sistem, adică cele care au fost folosite.

"Noi nu o să dăm drumu la bani decât la cardurile validate în sistem. Noi nu putem să plătim pentru studenţi sau elevi care nu au circulat şi nu au validat cardurile în sistem. Nu a circulat omul! Măcar o validare să existe în sistem, măcar una. Noi nu putem să plătim pentru că ar însemna un prejudiciu în bugetele locale ale primăriilor, pe acest considerent", spune Goia.

Nicolae Bitea, directorul STPT spune însă că problema gratuităţilor constituie un procent foarte mic din sumele datorate de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Metropolitană de Transport Timişoara”.

"Colegii mei au fost de mai multe ori la domnul Goia şi au lămurit toate problemele de fiecare dată. Au plecat, le-am facturat aşa cum a dorit domnul Goia şi tot nu a achitat facturile. Mi-a trimis facturile înapoi de patru ori. Am facturi neachitate din luna iunie-iulie", spune Bitea.

Întrebat de conflictul dintre cele două entităţi, noul primar al Timişoarei, Dominic Fritz a declarat că a fost informat despre situaţie şi că va exista o întâlnire în care să se rezolve aceste probleme. Fritz a mai spus că, pe viitor, vede Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “Societatea Metropolitană de Transport Timişoara”  mai mult cu rol de reglementare şi supraveghere, fără să fie implicată în facturarea de servicii.

Sursa: Adevărul

 


Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

Programul de circulaţie al mijloacelor de transport în comun de pe linia 28 va fi modificat, începând cu data de 11.01.2021

Astfel, în urma solicitărilor venite pe adresa STPT din partea călătorilor, orarul liniei 28 va fi decalat cu 5 minute în avans, în intervalul orar 05:54 - 07:26, de luni până vineri.

Sursa: Facebook/STPT - RATT - https://www.facebook.com/407230642774612 ... 7428727/

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

"Nu ești tu când ți-e foame”, este sloganul unei reclame la modă în zilele acestea, pe micile ecrane. La fel a fost și în cazul unui angajat STPT, șofer al unui Expres 7 pe care l-a luat foamea în timp ce conducea. Și-a anunțat sosirea cu câteva claxoane, a oprit autobuzul în trafic și a coborât din mijlocul de transport, fără mască, pentru a-și cumpăra de mâncare. Conducătorul auto va fi trimis la Comisia de cercetare disciplinară a STPT.

Întâmplarea a avut loc luni, 1 februarie. Nonșalant, bărbatul a oprit autobuzul pe care-l conducea în Piața Maria, în plin trafic. Pentru a se asigura că totul merge strună și că-i vor fi satisfăcute cât mai repede poftele, conducătorul autobuzului a claxonat înainte de a opri, pentru ca vânzătoarea de la patiserie să pregătească produsele. A uitat, însă, de masca de protecție, iar după ce și-a luat mâncarea, șoferul s-a îndreptat spre volan în pas alert, asemenea unor fotbaliști care intră gazon.

Incursiunea șoferului a durat mai puțin de un minut, iar în acest timp aproximativ 10 călători au așteptat, în Expres 7, să-și poată continua drumul. Nu a fost doar atât. Cum era de așteptat, șoferul nu purta masca de protecție.

„Șoferul a fost identificat, va fi trimis la Comisia de cercetare disciplinară și va fi sancționat conform contractului colectiv de muncă. Nu tolerăm astfel de abateri”, ne-au spus reprezentanții STPT.

Imaginile au fost surprinse de unul dintre călători și postate pe rețelele de socializare.

Sursa: Tion

 


Re: Știri, noutăți, perspective cris_m

Unii uita sa fie oameni... Am patit si eu de curand in Bucuresti sa opreasca soferul intre statii sa isi ia ceva de mancare si o cafea, dar nu i-am facut observatie/reclamatie, mai ales ca si-a cerut scuze la final mie si celor 2 persoane care mai erau in autobuz.

 


Re: Știri, noutăți, perspective Andrei98

Ca un exemplu, in Bucuresti sunt multe lini ce au capete in zone "crepusculare", cum ar fi 102 si 116 la Progresu. Soferii mai opresc la Luica unde este patiserie fix in statie si totul dureaza mai putin de un minut. Si se mai intampla sa uiti sa iti iei de acasa sau sa nu iti iei destul. Dar totusi sa nu se faca nici show-uri cu claxoane si sa observe toata lumea.

 


Re: Știri, noutăți, perspective BGP2597

Cred că e mult spus show. Eu unul am mai văzut frecvent situații de genul în Ploiești în stație la Hale Coreco și nimeni n-a murit sau a pierdut trenul din cauza asta. În cazul de față de la TM, probabil șoferul și doamna de la patiserie se cunosc, iar claxonul a fost ceva scurt (în video nu se vede cât de lung a fost) care s-o facă atentă, iar ea deja să aibe ceva (aproape) pregătit până când șoferul ajungea la geam.  Cât despre mască, sunt genul de persoană care e foarte deranjat de cineva care n-o poartă sau o poartă incorect (din prostie sau din dorință de sfidare) atunci când e nevoie, dar aici văd că șoferul are cabină separată și iese direct afară, deci nu văd de ce a fost o problemă că nu a purtat mască în cazul de față.

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Facem un apel public către Asociatia de Dezvoltare Intracomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara, prin care dorim să fie respectați termenii financiari ai contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport persoane în aria de competență a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, prin atribuire directă către Societatea de Transport Public Timișoara.
Conform contractului amintit, SMTT are obligația de a vira către STPT sumele de bani necesare pentru serviciile de transport public oferite în cursul anului 2020 și începutul anului 2021. În ciuda demersurilor legale întreprinse de conducerea STPT pentru achitarea sumelor restante începând cu luna iunie 2020, SMTT nu a oferit niciun răspuns. Achitarea datoriilor de către SMTT este vitală pentru a asigura serviciile de transport public în Timișoara. În caz contrar, vom ajunge în imposibilitatea de a oferi transportul public din Timișoara la standarde normale. Neachitarea sumelor restante de către SMTT a dus la nedorite întârzieri salariale față de angajații STPT și la imposibilitatea de a achita facturile către furnizorii de combustibil, energie electrică și piese de schimb.
Începând cu luna decembrie 2020, conducerea STPT a făcut eforturi considerabile pentru achitarea salariilor angajaților și pentru plata unei părți din facturile restante față de furnizorii de combustibil, energie electrică, piese de schimb pentru mijloacele de transport în comun, cu unele întârzieri. Fără aceste eforturi, calitatea transportului public ar fi avut de suferit, călătorii noștri fiind cei mai afectați.
În baza contractului de delegare atribuit către SMTT, solicităm respectarea termenilor legali ce se regăsesc în acest contract, dar și disponibilitatea partenerilor noștri la un dialog constructiv, în centrul căruia să se afle călătorul care apelează la serviciile noastre.

Sursa: Facebook STPT-RATT

 


Re: Știri, noutăți, perspective Andrei98

BogdanPetrini wrote:
Cred că e mult spus show. Eu unul am mai văzut frecvent situații de genul în Ploiești în stație la Hale Coreco și nimeni n-a murit sau a pierdut trenul din cauza asta. În cazul de față de la TM, probabil șoferul și doamna de la patiserie se cunosc, iar claxonul a fost ceva scurt (în video nu se vede cât de lung a fost) care s-o facă atentă, iar ea deja să aibe ceva (aproape) pregătit până când șoferul ajungea la geam.  Cât despre mască, sunt genul de persoană care e foarte deranjat de cineva care n-o poartă sau o poartă incorect (din prostie sau din dorință de sfidare) atunci când e nevoie, dar aici văd că șoferul are cabină separată și iese direct afară, deci nu văd de ce a fost o problemă că nu a purtat mască în cazul de față.

Am zis :show: pentru ca asta se intelege ca a iesit din acea stire. Acum imi dau seama ca cel mai probabil se si exgareaza pentru a mai castiga cateva vizualizari.

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Timiș  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419415 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use