Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022

1049 posts, 277521 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 54 55 56 57 58 59 60  ... 75
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 drbm

Mulțumesc! În numele transparenței!

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 orex

1. Chiar daca CS a fost croit prost totul era sa se opreasca din fasa snoava asta. Unde? Simplu, in cadrul lucrarilor comisiei de evaluare, unde, cica, sunt numiti membri care ar trebui sa aiba cunostinta/habar despre acest tip de achizitie! Daca le depaseau competenta, puteau apela la experti cooptati, legea e clara!
2. Nu-i lipsit de interes sa constatam ca si ANAP si-a dat mana la o asemenea comicarie, dand, pe banda rulanta, 3(trei) avize conforme NECONDITIONATE! Aici nu-i un viciu? Ohoo!!
3. Achizitorul s-a dovedit ca-i diletant. De ce a ”zdranganit-o” dupa perioada de gratie (45 de zile dupa semnarea contractului) si n-a initiat demersurile de rigoare, recte rezilierea contractului? Ca-si pusese semnatura ”blondy” pe acest contact, cu surlele de rigoare? Castigam 6 luni pentru a initia o noua procedura de atribuire!

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Solaris

Nu este vorba de diletantism sau ca au fost indusi in eroare de omologarea prezentata. Nu i-a interesat sa descopere adevarul. Doar pentru informare: Solaris a depus la PMB 3 (trei) randuri de informari la trei date succesive in care ''demonta'' cu argumente omologarea prezentata.
Credeti ca a raspuns PMB ceva? Nimic.
Nu spun ca informatiile furnizate de Solaris trebuiau luate drept adevarate 100% (desi erau) dar daca exista o minima intentie de corectitudine, interes sau ce vreti in sensul derularii corecte a licitatiei, materialele depuse de Solaris ar fi trebuit sa nasca semne de intrebare ce puteau fi clarificate prin interogarea RAR. Asa cum a facut MDRAP.
Nu pot acuza pe nimeni, nu am dovezi dar ma pot gandi ca un asemenea comportament nu-si poate afla originea decat in afara cadrului legal al licitatiei.
Din pacate, interesul comunitar nu se afla in acest moment nici macar in top 10 al tintelor avute in vedere de administratia locala. Si, iarasi din pacate, cat timp nu va fi prioritar, nu vom avea la ce spera.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 gexge

Apropo de articulate, am auzit o teorie in interiorul STB cum ca articulatele nu ar încăpea in sensul giratoriu de la Universitate și ar încurca traficul care vine de pe Magheru. Asta ar fi fost unul din motivele pentru care primaria a licitat de 12m.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 andrei11

1) Dar până prin 1986 - 1987 nu încurcau ?
2) Teoretic  - așa cum e semaforizarea acum - nici n-ar avea de ce  să rămână în rond !

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Costin

Bine ca STBul presteaza un serviciu in favoarea traficului cu auto personal care nu trebuie incurcat, ca daca ar fi prestat transport public nici nu ar fi stiut ce sa faca.  :applause:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 WT_fan06

@andrei11 , nu mai veni cu observații absolut de bun simț pentru a combate "argumentele" STB...

O să avem articulate în București când primarul o să pună în sfârșit degetul pe rană. Până nu intervine cineva cu simț de răspundere și cu viziune, vom avea parte în continuare de argumente aberante de genul „transportul public încurcă traficul”. De aceea am ajuns în halul în care suntem în primul rând...

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Stefan28

https://mainnews.ro/curtea-de-conturi-confirma-neregulile-la-licitatia-primariei-capitalei-pentru-achizitia-a-100-de-troleibuze/

Curtea de Conturi confirmă neregulile la licitația Primăriei Capitalei pentru achiziția a 100 de troleibuze...

Curtea de Conturi și-a încheiat raportul făcut în PMB, principalele 3 deficiențe constatate: achiziția celor 100 de troleibuze, licitație anulată de municipalitate, în care s-a avansat în cursul licitației cu o documentație neconformă și aici am început investigația internă, de ce s-a încălcat legea și de ce s-a avansat cu o licitație pe oferte care nu erau conforme”, a declarat Nicușor Dan, într-o conferință de presă susținută miercuri la sediul PMB

Amintim că PMB a anunțat pe 28 octombrie, dată la care instituția era condusă de Gabriela Firea, rezilierea contractului încheiat cu Asocierea Bozankaya Otomotiv Sileo GMBH pentru achiziția a 100 de troleibuze.

Context
Ideea de înnoire a parcului de troleibuze din București a luat naștere oficial printr-o Hotărâre a Consiliului General de pe 10 octombrie 2018. Prin aceasta s-au aprobat indicatorii tehnico-economici și studiul de oportunitate privind achiziția a 100 de troleibuze cu autonomie.

Un an mai târziu, pe 5 februarie 2019, în sistemul de achiziții publice (SEAP) este publicat anunțul Primăriei Capitalei pentru achiziția a „100 de troleibuze noi, solo, din gama de 12 m, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului”. Suma oferită de municipalitate era de aproximativ 215 milioane lei, ceea ce înseamnă 2,15 milioane lei pentru un troleibuz. Finanțarea provine de la Administrația Fondului pentru Mediu, în cadrul Programului privind îmbunătățirea calității aerului, utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane.

Omologarea europeană, condiție obligatorie de participare
Potrivit caietului de sarcini, Primăria a impus două cerințe cheie pentru a se asigura că ofertantul desemnat câștigător va avea capacitatea de livrare a troleibuzelor.

În primul rând, s-au solicitat acte doveditoare privind omologarea Registrului Auto Român (RAR) sau de la una din autoritățile competente din Uniunea Europeană.

În al doilea rând, troleibuzele ofertate trebuiau să fie produse de serie, fiind expres interzisă participarea cu prototipuri sau cu serii mici.

Troleibuzul care nu există
Licitația a avut un singur ofertant. Este vorba de Asocierea Bozankaya Otomotiv (Lider) Sileo GMBH (Asociat), societăți cu același acționariat turcesc. Numai că problemele acum avea să apară. Niciuna dintre firme nu a produs vreodată un troleibuz din gama de 12 metri, aspect care poate fi verificat direct pe site-urile Bozankaya și Sileo. Bozankaya a produs de la înființare doar 10 troleibuze de 25 metri destinate transportului în comun din orașul turc Malatya. În rest, cele două firme au construit doar autobuze, tramvaie și trenuri de metrou. Prin urmare, nu aveau în portofoliu niciun troleibuz de 12 metri omologat în Uniunea Europeană cu care să oferteze la licitație.

O întâmpinare a Primăriei transmisă către Tribunalul București în cazul contestației depuse de compania poloneză Solaris clarifică toată chestiunea. Bozankaya Sileo au ofertat la licitație pe baza unui certificat de omologare întocmit pentru un autobuz (nr. e1*2007/46*1963*00). Este vorba de autobuzul Sileo S12, omologat în Germania, pe care PMB îl numește „troleibuz”.

Pentru cei ce nu îl pupa pe primar, rabdare si tutun! Totul o sa fie reorgizanizat ca la carte, cu un CS diferit, si ofertanti seriosi... :yes:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 orex

He, he, he!
O sa avem mai repede troleibuze de 12 m, daca ”metamorfozarea” celor 150 de Mercedes va avea loc! ;) Atunci sa vedem opozitia otomanilor la aceasta solutie! :rofl:  :rofl:  :rofl:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 cris_m

Vise umede convertirile astea....

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 aztec

Am citit undeva mai sus de giratoriul de la Universitate...
Cu cat e mai deosebit un troleu de un autobuz?
Ambele articulate...
780 încape?
A...că posibil sa fie o problema daca prinde semaforul în rond și are o mașină în fața?

Vedem cum facem cu semafoarele...
Facem în așa fel încât să se evite să prindă roșu în intersecție.. Simplu.
Cred că se referă la cazuri că asta.. dar aici e in trecere....dar se vad dimensiunile...





Alta imagine pt vizualizare

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 andrei11

În rondul de la Universitate trebuie să ai ghinion să rămâi în centru...
Semaforul de acolo e în 5 faze,  așa cum scrie  în teorie...Una din faze e << degajarea miezului >>. Funcționează, verificat de multe ori ca șofer sau pieton.
Dealtfel faza << degajarea miezului >> este întâlnită, cel puțin în București, în multe intersecții. ( Nu neapărat cu rond în mijloc ).

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 PTMZ

Înțeleg eu aiurea sau cumva Bozankaya a depus o reclamație la Tribunalul București legat de această licitație? Nu de alta, dar categoria listată e "litigii cu profesioniștii", nu "contencios administrativ și fiscal". Dosarul e din 17 noiembrie 2020, așa că pare plauzibil. De asemenea, Solaris figurează în calitate de petent. Cauza se va judeca marți, pe 19 ianuarie:
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000946246&id_inst=3

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Solaris

Bozankaya a depus o cerere de anulare a certificatului de neindeplinire a contractului emis de PMB. Practic in baza acestui certificat PMB urmeaza sa atace garantia de buna executie a contractului (peste 4 mil euro) ce ar trebui platita de City Insurance (emitentul politei de garantare) si care ar trebui sa se indrepte in regres impotriva Bozankaya pentru recuperarea sumei. Pentru Bozankaya, ar fi o lovitura teribila care ar putea sa declanseze o criza financiara devastatoare cu consecinte sumbre.
Solaris, fiind de la bun inceput contestatar al acestei licitatii, s-a inscris in sustinerea PMB pentru mentinerea deciziei de anulare a contractului.

 


Go to page:  1  ... 54 55 56 57 58 59 60  ... 75
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2426 forum members have written 433981 posts in 5402 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use