Forum părinte: A7 (Ploiești - Bacau - Siret)

 

Subiect: Stiri, noutati, perspective

31 mesaje, 5069 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: alexm
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective alexm

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24031140-cocoasa-focsani-autostrada-a7-traseu-moldova-cnair-pro-infrastructura.htm

„Cocoașa de la Focșani”: Cum a ajuns un ocol inutil al traseului autostrăzii spre Moldova motiv de contre între Compania de Drumuri, societatea civilă și autoritățile locale

Circa 20 de milioane de euro în plus și un ocol de circa 5 kilometri pe care zeci de mii de șoferi îl vor face zilnic zeci de ani de acum încolo - asta pentru că autoritățile de la Focșani au cerut ca autostrada A7 care e în curs de proiectare să nu treacă prin câmpul dintre oraș și un sat din apropiere. „Cocoașa de la Focșani” a iscat o dispută între autoritățile locale, pe de-o parte, și Compania de Drumuri și societatea civilă pe de altă parte - un rar moment când cele două sunt „pe aceeași lungime de undă”. Vezi în articol ce argumente sunt invocate de-o parte și de alta, care este poziția CNAIR, ce spune Pro Infrastructura, dar și alte câteva detalii legate de proiectarea autostrazii A7 spre Moldova.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru Varianta de Ocolire Bacău:
Comisia Europeană a aprobat, luni, 26 octombrie 2020, finanțarea proiectului de infrastructură rutieră„Varianta de ocolire Bacău”, a anunțat ministrul Transporturilor Lucian Bode. Cei aproape 31 de kilometri ai Centurii Bacăului sunt construiți de Dorinel Umbrărescu, iar 16 kilometri sunt la profil de autostradă, fiind parte din viitoarea A7.

Proiectul a fost transmis de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor împreună cu CNAIR, în calitate de beneficiar al finanțării nerambursabile alocate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, la data de 22 Noiembrie 2019.  

Astfel, la 22 noiembrie 2019, România a prezentat Comisiei o cerere pentru un proiect major care prevede o contribuție din partea Fondului de coeziune pentru „Construcția variantei de ocolire Bacău”, selectat de către autoritatea de management pentru axa prioritară 1, „Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T si a metroului” din cadrul programului operațional „Infrastructura Mare”.  

Romania a furnizat Comisiei toate informațiile necesare, inclusiv cele referitoare la aspectele de mediu, adaugă Lucian Bode.  

Obiectul proiectului Varianta de ocolire Bacău este reprezentat de acordarea finanțării nerambursabile către CNAIR, în vederea realizării a 30,842 km de drum nou, din care 16,269 km de autostrada, 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier și 7 intersecții. La finalizarea implementării, varianta de ocolire Bacău va conduce la realizarea unor economii semnificative de timp, prin reducerea timpului de călătorie pentru automobile și pentru autovehiculele grele.  

Valoarea totală a proiectului este de 968.781.763,34 lei, din care valoarea totală eligibilă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, este 811.102.174,82 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 689.436.848,61 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 121.665.326,21 lei va fi finanțată din bugetul beneficiarului).

Sursa: Economica

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Azi a avut loc inaugurarea tronsonului A7 ce face parte din Centura Bacău, cu mai mult de un an înainte de termen:
Centura Bacăului, realizată în regim de autostradă a fost, inaugurată, după ce a fost terminată cu un an înainte de termen. Președintele Klaus Iohannis și premierul Ludovic Orban au participat, miercuri, la deschiderea tronsonului de Autostradă A7 – varianta ocolitoare a Bacăului.

„Îmi face o mare plăcere să particip astăzi aici, la inaugurarea acestui drum care deocamdată e centura Bacăului. Este o lucrare extrem de importantă pentru oamenii locului și sunt convins  că autoritățile locale apreciază această realizare. Această bucată de autostradă de 17 km e primul tronson din Moldova care demonstrează determinarea noastră de a dezvolta semnificativ infrastructura din Moldova.  Este o promisiune mai veche pe care am făcut-o, și pe care am realizat-o”, a spus președintele Klaus Iohannis.

Primii kilometri de autostradă din Moldova, inaugurați la Bacău. Ce a declarat Ludovic Orban
„Am vrut să fiu prezent la această inaugurare a unei lucrări de excepție și anume realizarea unei centuri ce cuprinde 17 km din viitoarea autostradă A7, cu un an înainte de termen. Se vede că în România există constructori care fac treabă.  Au fost tot felul de fake-news-uri legate de lucrările la centura Bacăului, dar noi demonstrăm că se poate” a spus Ludovic Orban.

Totodată, premierul a anunțat că Autostrada Bacău-Brașov se va construi. „Este o autostradă extrem de importantă, care va asigura suplimentar față de autostrada Unirii, conectarea Moldovei cu infrastructura europeană„, a mai spus premierul Orban.

Lucian Bode: „Aș vrea să lămuresc un lucru”
Prezent la inaugurare, ministrul Transporturilor, Lucian Bode a ținut să explice că în urmă cu an, acest tronson era realizat în proportie de 27%.

„Aș vrea să lămuresc un lucru, pentru că am fost acuzați că nu finanțăm acest obiectiv, că am alocat prea puțini bani în 2020. Vreau să vă spun că am plătit, până în acest moment, într-un an de zile, 467 de milioane de lei față de 126 de milioane de lei, cât au plătit cei de dinaintea noastră„, a spus Lucian Bode.

La ianugurare au participat și ministrul băcăuan al mediului Mircea Fechet, președintele CJ Bacău Valentin Ivancea, primarul Lucian Stanciu-Viziteu și senatorul Daniel Fenechiu.

Sursa: Gândul.ro

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Varianta optimă a autostrăzii A7 trece prin apropierea municipiului Fălticeni, prin estul municipiului Suceava cu nod de descărcare în zona cartierului Burdujeni şi pe Valea Siretului până la Vama Siret, a declarat, vineri, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur, o întâlnire cu reprezentanţi ai CNAIR, firmelor implicate în realizarea proiectelor şi primarii localităţilor ce vor fi străbătute de autostrada Siret - Suceava - Dolhasca - Bucureşti.

Potrivit lui Flutur, majoritatea celor prezenţi au considerat că autostrada ar trebui să treacă prin trei puncte obligatorii, respectiv Dolhasca, municipiul Suceava şi Siret.

El a spus, totodată, că traseul ar trebui să fie cât mai aproape de municipiul Suceava şi de Aeroport.

"Poziţia mea a fost că aş socoti că e bine de luat în calcul varianta care vine de la Dolhasca aproape de municipiul Fălticeni şi apoi vine spre municipiul Suceava prin est şi traversează DN 29 prin zona Salcea. De ce am opinat pentru această variantă? Pentru că am rezolva şi centura ocolitoare a municipiului Fălticeni pe de o parte, iar pe de altă parte vorbim de o zonă populată, sunt câteva zeci de mii de locuitori şi s-ar scurta distanţa până la viitoarea autostradă de la Fălticeni şi din împrejurimile municipiului Fălticeni. (...) Proiectanţii au prezentat variante cu nod undeva în zona Burdujeni, deasupra drumului naţional care leagă Suceava de Botoşani, un nod de descărcare atât pentru Aeroport, cât şi pentru municipiul Suceava şi apoi sunt câteva variante prin estul judeţului Suceava, pe Valea Siretului, spre oraşul Siret", a spus Flutur.

Preşedintele CJ Suceava a subliniat că este foarte important să fie implicate toate structurile, dar în primul rând primarii, pentru că se va ţine seama de poduri peste râuri, peste Suceava şi Siret, peste afluenţi, peste Şomuz, dar şi de linii de înaltă şi medie tensiune, reţele de gaze naturale, intersecţii cu drumuri naţionale, cu zone cu arii protejate, cu păduri sau rezervaţii ce protejează diferite specii vegetale sau animale.

"Toate acestea trebuie luate în calcul şi trebuie să se ţină seama de costuri. (...) Am cerut proiectanţilor să se grăbească şi să ne prezinte o variantă finală. M-am bucurat că cei de la Direcţia de Cultură au cerut să se intre cât mai repede la treabă pentru săpătură, pentru a face posibile descărcări arheologice şi am văzut că instituţiile deconcentrate sunt determinate să pună umărul", a spus Flutur.

Sursa: Economica

 


Mergi la pagina:  1 2 3
 
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: A7 (Ploiești - Bacau - Siret)  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1659 utilizatori ai forumului au scris 327078 mesaje în 3918 subiecte și 409 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare