Topic: Infrastructura pentru biciclete
593 posts, 156541 views
📖 Pagination options
- 1689
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
1689
Probabil ar fi util sa cititi si cum recomanda altii sa se faca proiectarea retelei stradale.
Probabil ar fi util sa cititi si cum recomanda altii sa se faca proiectarea retelei stradale.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Gabi23
În fața PMB au apărut recent niște suporți de biciclete/trotinete. Nu zic că e o inițiativă rea, dar implemantarea este total nepotrivită. Acei suporți logic și normal era să fie montați în stânga și dreapta intrării principale. Erau la fel de vizibili și accesibili utilizatorilor, iar pietonii nu mai erau sfidați cu un trotuar sugrumat inutil. Greșeala se poate repara simplu și fără costuri imense...
În fața PMB au apărut recent niște suporți de biciclete/trotinete. Nu zic că e o inițiativă rea, dar implemantarea este total nepotrivită. Acei suporți logic și normal era să fie montați în stânga și dreapta intrării principale. Erau la fel de vizibili și accesibili utilizatorilor, iar pietonii nu mai erau sfidați cu un trotuar sugrumat inutil. Greșeala se poate repara simplu și fără costuri imense...
PMB.jpg (374.56 KB; downloaded 2956 times)
20210320_125835.jpg (499.86 KB; downloaded 2953 times)
20210320_125839.jpg (387.33 KB; downloaded 2949 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
aztec
Suport de bicicleta cu simbol de mașină....
Și omoram câteva locuri de parcare .
Fix chix.
Suport de bicicleta cu simbol de mașină....
Și omoram câteva locuri de parcare .
Fix chix.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
ByOnu
Conceptul este foarte fain si exista prin lume. Arata tocmai ca un loc de parcare pentru o masina poate sustine pana la 10 biciclete (deci 10 utilizatori), in vreme ce o masina transporta in medie maximum doua persoane.
Mie-mi place. Problema mea este, desigur, pozitionarea. Introducerea rastelurilor nu a reparat nedreptatea comisa de administratia precedenta. Spatiul respectiv a fost FURAT de la pietoni. Acum pur si simplu a fost luat partial de la masini si dat biciclistilor. Pietonii raman tot cu buza umflata.
In esenta, mesajul ar fi avut un impact mult mai sanatos daca rastelurile ocupau PE BUNE locuri de parcare active, reducand numarul real al locurilor de parcare.
Un alt semnal bun ar fi plantarea de copaci in fata primariei, alveolele de pe Elisabeta si Kogalniceanu fiind pur si simplu acoperite cu pavaj in timpul reabilitarii trotuarelor.
Conceptul este foarte fain si exista prin lume. Arata tocmai ca un loc de parcare pentru o masina poate sustine pana la 10 biciclete (deci 10 utilizatori), in vreme ce o masina transporta in medie maximum doua persoane.
Mie-mi place. Problema mea este, desigur, pozitionarea. Introducerea rastelurilor nu a reparat nedreptatea comisa de administratia precedenta. Spatiul respectiv a fost FURAT de la pietoni. Acum pur si simplu a fost luat partial de la masini si dat biciclistilor. Pietonii raman tot cu buza umflata.
In esenta, mesajul ar fi avut un impact mult mai sanatos daca rastelurile ocupau PE BUNE locuri de parcare active, reducand numarul real al locurilor de parcare.
Un alt semnal bun ar fi plantarea de copaci in fata primariei, alveolele de pe Elisabeta si Kogalniceanu fiind pur si simplu acoperite cu pavaj in timpul reabilitarii trotuarelor.
11140096_861171553956317_4295277750883527903_n.jpg (85.2 KB; downloaded 2881 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
aztec
Înțeleg că sunt făcute ....puțin pe datorie și puțin ilegal.
Pistele făcute de Firea ...
https://m.hotnews.ro/stire/24730003
Înțeleg că sunt făcute ....puțin pe datorie și puțin ilegal.
Pistele făcute de Firea ...
https://m.hotnews.ro/stire/24730003
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
reiny2000
Primăria Sectorului 6 întreabă cetățenii cum să amenajeze bulevardul Drumul Taberei - cu piste de biciclete sau fără
Nu ar fi mai bine să fie transformată banda întâi?
Primăria Sectorului 6 întreabă cetățenii cum să amenajeze bulevardul Drumul Taberei - cu piste de biciclete sau fără
Primăria Sectorului 6 întreabă cetățenii cum să amenajeze bulevardul Drumul Taberei. Bulevardul a fost în șantier timp de aproape zece ani, pentru lucrările la metrou. Acestea s-au finalizat, iar acum instituția vrea să investească în amenajarea peisagistică a arterei. Propunerea primarului Ciprian Ciucu este să pună trandafiri, iar întrebarea principală este ”cu piste de biciclete sau fără”.
”Hai să stabilim împreună ce facem cu spațiul central de pe bulevardul Drumul Taberei încă de pe acum. Am dat în lucru un studiu de fezabilitate + proiectare ca să revitalizăm întregul bulevard Drumul Taberei după anii de mizerie pe care i-am trăit din cauza nesfârșitelor lucrări la metrou. Avem deja un studiu dendrologic făcut de peisagistii din cadrul Facultății de Horticultură din cadrul USAMV, de asta deja ne-am ocupat. Acum, Metrorex a asfaltat pe acolo unde au fost șantiere și lucrările arată decent, sunt noi și în garanție. Deci nu ne propunem să aruncăm cu banii pe fereastră și să reconfigurăm. Trebuie doar să ne ocupăm de zonele în care Metrorex nu a intervenit și în special cu amenajări peisagistice de calitate. La asta se lucrează deja”, a scris primarul pe Facebook.
Principala întrebare este dacă Primăria va amenaja piste de biciclete sau nu.
”Deci, fără reconfigurare nu putem avea piste pentru biciclete, plus că este de preferat ca trotuarele generoase ale bulevardului să devină locuri vii, propice pentru promenadă. Și dacă facem piste de biciclete pe trotuar deoarece stricăm ideea de promenadă către care ne îndreptăm și apar conflicte între bicicliști și pietoni. Nu putem modifica trama stradală pentru piste, e o nebunie administrativă între PMB și Metrorex, fiind necesară intabularea spațiilor din jurul gurilor de metrou, ceea ce durează... Acum trebuie să luăm o decizie. Eu, în minoritate, nostalgic, mi-aș dori ca pe mijloc să replantăm trandafirii cu care am crescut. Echipa mea, în majoritate, zice că da, și trandafiri, dar și piste de biciclete – bine optimizate – pe mijlocul scuarurilor, plus copaci pentru umbrire. Avem nevoie de decizie, înainte de a fi finalizat proiectul de reamenajare. Dumneavoastră ce spuneți?”, a scris Ciucu.
Nu ar fi mai bine să fie transformată banda întâi?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
andrei11
Pista de biciclete luată din trotuar dar delimitat trotuarul de pistă prin borduri.
Nu știu ce o să faceți cu mașinile parcate pe trotuar...
Pista de biciclete luată din trotuar dar delimitat trotuarul de pistă prin borduri.
Nu știu ce o să faceți cu mașinile parcate pe trotuar...
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
Hawkuletz
In urma petitiei referitoare la msinile parcate, onor ADP Sector 6 m-a informat acum ceva vreme ca Bd. Drumul Taberei este in sarcina PMB. Masinile parcate sunt bine-mersi tot acolo, evident. Au inaintat spre solutionare.
Unde putem raspunde la intrebarea primariei (Da, vreau pista de biciclete!)? Aparent nici in stire, nici pe site-ul primariei nu apare vreun chestionar. Sau sufar eu de lipsa de spirit de observatie?
In urma petitiei referitoare la msinile parcate, onor ADP Sector 6 m-a informat acum ceva vreme ca Bd. Drumul Taberei este in sarcina PMB. Masinile parcate sunt bine-mersi tot acolo, evident. Au inaintat spre solutionare.
Unde putem raspunde la intrebarea primariei (Da, vreau pista de biciclete!)? Aparent nici in stire, nici pe site-ul primariei nu apare vreun chestionar. Sau sufar eu de lipsa de spirit de observatie?
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
reiny2000
Aparent pe Facebook. Spun aparent deoarece nu pot să accesez profilul primarului fără să am cont, deci nu pot să verific informația din articol.
Aparent pe Facebook. Spun aparent deoarece nu pot să accesez profilul primarului fără să am cont, deci nu pot să verific informația din articol.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
ByOnu
Mie-mi place varianta cu pista de biciclete pe centrul bulevardului. Asta propun de ceva timp si pentru Bucurestii Noi.
Sunt, desigur, avantaje si dezavantaje. Dezavantajul principal este ca pentru a ajunge la pista, biciclistii trebuie sa circule pe unde apuca pana la prima intrare pe pista (intrari care cred ca vor fi doar in intersectii). Dincolo de asta, insa, pista ar fi continua, protejata, fara interactiuni nedorite si accidente cu pietoni, fara masini parcate pe ea, fara o multime de intersectii cu stradute unde biciclistii sunt in pericol atunci cand soferii nu se asigura cand fac dreapta.
reiny2000 wrote here:
Primăria Sectorului 6 întreabă cetățenii cum să amenajeze bulevardul Drumul Taberei - cu piste de biciclete sau fără
Nu ar fi mai bine să fie transformată banda întâi?
Mie-mi place varianta cu pista de biciclete pe centrul bulevardului. Asta propun de ceva timp si pentru Bucurestii Noi.
Sunt, desigur, avantaje si dezavantaje. Dezavantajul principal este ca pentru a ajunge la pista, biciclistii trebuie sa circule pe unde apuca pana la prima intrare pe pista (intrari care cred ca vor fi doar in intersectii). Dincolo de asta, insa, pista ar fi continua, protejata, fara interactiuni nedorite si accidente cu pietoni, fara masini parcate pe ea, fara o multime de intersectii cu stradute unde biciclistii sunt in pericol atunci cand soferii nu se asigura cand fac dreapta.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
andrei11
În Drumul Taberei trotuarul bulevardului principal este indecent de lat. Trebuie date autoturismele jos de pe trotuar și amenajată pistă de biciclete separată de pietoni prin borduri. Ce e așa de greu de înțeles ?
Există P& R la Străulești și în curând la Cora Pantelimon, cine nu-și găsește loc de parcare în Dr. Taberei să-și parcheze mașina acolo. Cum vedeți am dat chiar două variante, la alegere
Pista de biciclete pe mijloc nu este o soluție inteligentă,
a) Se va distruge spațiul verde cu trandafirii tradiționali tocmai buni de furat noaptea.
b) Ba din contră, există o mulțime de intersecții pe mijloc, practic toate intersecțiile << de pe margine >> sunt și pe mijloc. Chiar mai multe pentru că am impresia că există și locuri de întoarcere.
Trotuare la fel de indecent de late sunt și pe majoritatea arterelor din Megapolisul Balta Albă.
_________________
Cele două parcări P&R au acces la metrou, așadar cetățeanul onest se coboară din bloc la stația de metrou din Dr. Taberei și ajunge cu metroul la parcările mai sus amintite. Dacă stau să mă gândesc mai sunt parcări în proximitatea metroului, la Obor, Intercontinental și în curând la Tudor Arghezi.
Sau mai bine să-și cumpere biclă și rezolvă neajunsul stocării anvelopelor de iarnă / vară în contrasezon.
În Drumul Taberei trotuarul bulevardului principal este indecent de lat. Trebuie date autoturismele jos de pe trotuar și amenajată pistă de biciclete separată de pietoni prin borduri. Ce e așa de greu de înțeles ?
Există P& R la Străulești și în curând la Cora Pantelimon, cine nu-și găsește loc de parcare în Dr. Taberei să-și parcheze mașina acolo. Cum vedeți am dat chiar două variante, la alegere
Pista de biciclete pe mijloc nu este o soluție inteligentă,
a) Se va distruge spațiul verde cu trandafirii tradiționali tocmai buni de furat noaptea.
b) Ba din contră, există o mulțime de intersecții pe mijloc, practic toate intersecțiile << de pe margine >> sunt și pe mijloc. Chiar mai multe pentru că am impresia că există și locuri de întoarcere.
Trotuare la fel de indecent de late sunt și pe majoritatea arterelor din Megapolisul Balta Albă.
_________________
Cele două parcări P&R au acces la metrou, așadar cetățeanul onest se coboară din bloc la stația de metrou din Dr. Taberei și ajunge cu metroul la parcările mai sus amintite. Dacă stau să mă gândesc mai sunt parcări în proximitatea metroului, la Obor, Intercontinental și în curând la Tudor Arghezi.
Sau mai bine să-și cumpere biclă și rezolvă neajunsul stocării anvelopelor de iarnă / vară în contrasezon.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
ByOnu
Imi pare rau, m-am oprit din citit la << trotuarul ... indecent de lat >>.
__________
Anyway, piste de biciclete pe centrul bulevardelor exista in lume. Doua exemple: SUA si Europa.
Imi pare rau, m-am oprit din citit la << trotuarul ... indecent de lat >>.
__________
Anyway, piste de biciclete pe centrul bulevardelor exista in lume. Doua exemple: SUA si Europa.
20140712-12th-july-2014-cyclist-ride-on-the-pennsylvania-avenue-bike-E54J39.jpg (236.67 KB; downloaded 2295 times)
EacEaSvWoAAEP3y.jpg (907.03 KB; downloaded 2295 times)
EacEbAiWAAI16ha.jpg (433.68 KB; downloaded 2295 times)
EacEY_VXkAETcrE.jpg (962.33 KB; downloaded 2295 times)
EacEZvTWoAAIFac.jpg (646.58 KB; downloaded 2295 times)
- mirceade
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
mirceade
N-am găsit niciun exemplu din Olanda, îmi miroase că știu ei ceva în calitate de popor expert în domeniu.
N-am găsit niciun exemplu din Olanda, îmi miroase că știu ei ceva în calitate de popor expert în domeniu.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Pistele pentru biciclisti
aztec
Nu e o varianta in DT cu pista pe mijloc.
Distrugi spațiul verde, și ai o complicare majoră în intersecții și scuaruri.
Poate la bordura sau pe trotuar , separate de pietoni da.
Nu e o varianta in DT cu pista pe mijloc.
Distrugi spațiul verde, și ai o complicare majoră în intersecții și scuaruri.
Poate la bordura sau pe trotuar , separate de pietoni da.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination