Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Modernizare CF Caransebeș - Arad

83 posts, 26261 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Modernizare CF Caransebeș - Arad PTMZ

CFR Infrastructură a lansat o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a căii ferate de pe tronsoanele Timișoara Est - Ronaț Triaj Grupa D (lot 3) și Ronaț Triaj Grupa D - Arad (Lot 4), ca parte a proiectului de reabilitare a căii ferate Caransebeș - Arad. Bugetul alocat este în valoare totală de 3.917.081.120,59 RON, cu finanțare europeană prin POIM, din care 1.445.386.706,40 RON pentru lotul 3 (Timișoara Est - Ronaț) și 2.471.694.414,19 RON pentru lotul 4. Ponderea punctajului:
- 74% preț
- 26% componenta tehnică, mai exact experiența anterioară a:
• expertului de proiectare pentru infrastructură feroviară - 8%
• expertului de proiectare pentru lucrări de artă/structuri – poduri/ podețe/pasaje/viaducte - 8%
• managerului de proiect: 10%
Termene limită:
- depuneri oferte: 23 noiembrie 2020
- evaluări: 19 februarie 2021
Link E-licitație: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100105170

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad cris_m

Deci o carpesc sau fac treaba cum trebuie?

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad PTMZ

Fac treabă cum trebuie, se dublează linia și se mărește viteza maximă de circulație la 160 km/h.
O listă a lucrărilor ce vor fi efectuate (pe tot proiectul):
Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include:
• Îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră;
• Modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice;
• Modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
• Înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple;
• Dublarea liniei pe toată lungimea;
• Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
• Ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inudabile;
• Construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
• Construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord;
• Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
• Instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
• Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
• Înlocuirea echipamentelor liniei de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA;
• Montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad cris_m

Asta e bine. Si nu-mi dau seama, care e traseul intre Caransebes si Timisoara? Lugoj-Buziaș-Timisoara sau Lugoj-Recaș-Timisoara?

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad BGP2597

Cu siguranță prin Recaș, pe M900.

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad cris_m

Da, intr-adevar asa e. Am gasit pe Facebook-ul CFR Infra si poza.
Caransebes-Arad.jpg (128.81 KB; downloaded 4459 times)

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad PTMZ

Conform unei prezentări făcute de cei de la CFR Infra ieri la Arad, cu prilejul vizitei lui Orban, pe relația Timișoara-Arad ar trebui să scadă timpul parcurgerii traseului la 28 de minute. La momentul actual, cel mai mic timp de parcurgere a traseului este de 48 de minute pentru trenurile IR 72/73 (București - Budapesta și retur) și 78/79 (Timișoara - Budapesta și retur). De asemenea, traseul căii ferate va fi ușor modificat pentru eliminarea curbelor strânse, respectiv prelungit cu aproximativ 8 kilometri prin localitatea Vladimirescu. Se estimează că lucrările de pe Timișoara-Arad vor fi finalizate în 3 ani:
Durata călătoriei pe calea ferată Arad-Timișoara se va reduce la 28 de minute, față de o oră în prezent, potrivit prezentării făcute sâmbătă după amiază la Arad de reprezentanții CFR SA, cu prilejul vizitei premierului Ludovic Orban.

Modernizarea căii ferate pe ruta Arad-Timişoara-Caransebeş, lucrări ce au fost împărţite în patru loturi, va costa în total aproximativ opt miliarde de lei, iar la final durata de deplasare cu trenul se va înjumătăţi, urmând ca viteza maximă de circulaţie să fie de 160 kilometri pe oră.

Autorităţile din Arad au prezentat, sâmbătă, proiectul modernizării căii ferate Arad-Timişoara-Caransebeş, chiar în Gara Arad, în prezenţa premierului Ludovic Orban. Reprezentanţi ai CFR au arătat că modernizarea presupune inclusiv dublarea liniei, care în mare parte din traseu este simplă, informează Agerpres.

Viteza medie a trenurilor pe calea ferată Arad-Timișoara va crește la 125 km/oră
Viteza comercială va creşte la o medie de 125 km/oră, faţă de 59 km/oră în prezent, şi va putea fi atinsă o viteză maximă de 160 km/oră.

Potrivit prezentărilor făcute de autorităţi, timpul de parcurs îintre Arad şi Timişoara va scădea la 28 de minute, faţă de peste 60 de minute în prezent, iar între Arad şi Caransebeş va ajunge la 77 de minute, faţă de 153 de minute în prezent.

Proiectul este împărţit în patru loturi, pe cele două dintre Arad şi Timişoara lucrările urmând să coste aproape patru miliarde de lei. Modernizarera lotului Timișoara-Arad a fost scoasă zilele trecute la licitație de către CFR SA. La o sumă similară se va ridica costul modernizării pe celelalte două loturi până la Caransebeş.

Traseul căii ferate va fi uşor modificat, între Arad şi Timişoara, pentru a se elimina curbele strânse şi a permite astfel viteze de deplasare mai mari. Din această cauză, noua linie ferată dintre cele două oraşe va fi mai lungă cu aproape opt kilometri. Calea ferată nu va mai traversa municipiul Arad, urmând să ocolească prin localitatea Vladimirescu, în zona căreia va fi construit un nou pod peste Mureş şi se va face racordul la vechiul traseu.

Autorităţile estimează că lucrările vor fi finalizate peste trei ani.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad PTMZ

Arcada Comany, Siemens Mobility și FCC Construccion au depus contestații la CNSC.

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad PTMZ

Contestatia Arcada:
Contestatie ARCADA COMPANY vs CFR - AP 1025423.pdf
Contestatie ARCADA COMPANY vs CFR - AP 1025423.pdf (1.11 MB; downloaded 314 times)

Contestatia Siemens:
CN1025423Contestatie Siemens Mobility.pdf
CN1025423Contestatie Siemens Mobility.pdf (6.32 MB; downloaded 348 times)

Contestatia FCC:
contestatie fcc.pdf
contestatie fcc.pdf (1.3 MB; downloaded 250 times)

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad PTMZ

Arcada a renunțat la contestație.

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad PTMZ

Contestațiile Siemens și FCC au fost admise parțial, fiind dispusă remedierea.
Decizia nr. 2103 a CNSC:
Decizie_2103.pdf
Decizie_2103.pdf (87.11 KB; downloaded 287 times)

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad PTMZ

Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până pe 21 decembrie.

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad PTMZ

Decizia detaliata a CNSC:
Decizie CNSC nr.2103_C4_2389_2390_2391_13.11.2020.pdf
Decizie CNSC nr.2103_C4_2389_2390_2391_13.11.2020.pdf (5.79 MB; downloaded 265 times)

 



 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419418 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use